CDON blåste mig på nästan 1800Kr :(
Beställde xbox 360 spel å tillbehör av cdon på visa kortet för ca 1800kr den 24 november en lördag och det resarverades omgående och jag hade pengar så det räckte å blev över på konto.
Tänkte inte mer på det. Nu i går så dök det upp en summa på mitt konto helt plötsligt. Kunde inte hitta nåt om var pengarna kom ifrån så räknade ut vad summan var då jag visste hur mö jag skulle haft på konto. Efter många om å men så ringde en klocka i mitt huvud att det var samma summa cdon kvitterade på mitt visa kort för 10 dagar sedan för varor jag fått för en veckasedan.
hade ringt banken innan dess med men dom visste inget.
Så jag ringde i dag cdon och frågade hur det låg till med betalningen av det köpet och sa att jag betalat med visa och att pengarna reserverats och att varorna levererats mm och nu har samma summa dykt upp på mitt konto igen osv. Dom bekräftade att detta verkade vara vad som hänt men tydligen hade dom inte drat pengarna av okänd anledning och ville därför att jag betalade in det via faktura vilket jag gick med på då pengarna inte skulle dras från mitt kort. Fick fackturan via e-mail med ocr nummer osv och betalade in via swedbank i dag vid 3 tiden. Skickade replay på e-mailet å bad om bekräftelse att dom fått pengarna. Fick svar vid halv 7 att dom hade fått pengarna så nu är det betalt sa dom. Loggade precis in på min internetbank å fick mig en chock. nästan -1600Kr på mittk konto! Tänkte vad fan. Kollade historiken å vad står där. Jo först min inbetalning via fakturan jag gjorde vid 3 tiden sedan ett par lokala köp sedan står det 2007-11-24 lägst upp alltså att pengarna gått i dag som dom reserverade den 24 november men alldrig drog utan återgick enligt deras support till mitt konto igen. Nu hade dom helt plötsligt magist dragit dessa pengar från mitt konto för bara en stund sedan så jag blev luspank å fick snabbt flytta 2000Kr från mitt sparkonto som jag sparat te en ny dator.
För det första begriper jag inte varför dom inte drar dom reserverade pengarna när dom levererat varorna för att sedan 10 dagar senare låta dom återgå till mitt konto för att sedan be mig betala en faktura när jag ringer å frågar varför dom inte dragit på visa kortet som dom borde då allt var grönt i min ända och det hade dom inget vettigt svar på för att sedan magiskt dra dessa föredeta reserverade pengar å sätta mitt saldo på back 1600Kr!
jag fattar nada hur fan man detta ens få förekomma?
jag känner mig blåst å tänker inte handla där igen men jag måste få tebaks mina pengar asap, har typ inte mö å leva på nu förutom pengar jag sparat undan.
Vad ska man göra i min sitvation då dom inte verkar ha nån som helst koll på det ekonomiska på cdon?