Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Nu har du nog fått något om bakfoten.
För att kunna utbyttja 4GB RAM "måste" du ha ett 64-bits Windows. 32-bits klarar som standard ~3GB.

3xxx-serien har stöd för Vista, dock inte för XP även om det går att få in om man pillar lite.

Grafikkortet går INTE att byta ut till någon annan modell. På 6625WD sitter visserligen kortet löst så att de går att plocka av från moderkortet, men moderkortet stödjer ingenting annat än originalkortet (Om man nu mot förmodan skulle hitta något annat som passar rent fysiskt). På 6224/6324 sitter grafikkortet på moderkorts PCBn och går altså inte heller att byta.

Tackar för rättning.

1) Glömde nämna det bara. Allt över 3 gb med 32-bits system är bortkastat då den sista gigabyten inte används kan används som ram av dessa system. Finns många bra artiklar om det om man är intresserad.

2) Helt rätt... det är bara jag som förväxlade namnen eftersom jag glömde hjärnan hemma den dagen. 3xxx har stöd för Vista inte XP (även om det säkert funkar iaf).

3) Där ser man. Eftersom Compal sedan i juni i år tillhör MXM-familjen och det är de som producerar 3xxx-serien tog jag för givet att de hade MXM-moduler i datorn. Korten ska då gå att byta ungefär som på en stationär så länge det är rätt MXM-standard. Nu snackar vi iofs om en 6xxx som tillverkas av ett annat företag(minns inte vilket), men hoppas det gäller dem med då de ska vara mer "cutting edge".

I vilket fall som helst känns det orelevant då ett byte till ett bättre grafikkort troligen hade lett till ännu mer värmealstring och det behöver den definitivt inte.

Kan som jag nämnde ha fel eftersom jag inte är jätteinsatt och ber om ursäkt för alla oklarhete.

http://www.nvidia.com/page/pg_20040515296771.html

Permalänk
Medlem

TJenis

Fick min 6324W igår, installerade den nästan problemfritt, sen testa jag se på film, och gå kom första riktiga problemet, bilden är svartvit. Har testat med 4-5 olika divx versioner, har även testat med en 5in1 codec pack, alltid svartvit. Sen så testa jag Need for speed underground 2 och det gick inte spela på högsta :S...det var riktigt segt alltså, och de spelet flyter på högsta på min stationära (sign) när jag hade geforce 6800.

I 3dmark06 får jag 3520 poäng, medans en kompis med EXAKT samma dator och samma drivrutiner får 3840, hur förklarar man det?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie

I 3dmark06 får jag 3520 poäng, medans en kompis med EXAKT samma dator och samma drivrutiner får 3840, hur förklarar man det?

Hmm. Det är i XP va ?
Får själv 3300 poäng i Vista.
Åtminstone i Vista så kan man välja mellan tre olika prestandalägen :
Energisparläge, Balanserat och hög prestanda.
Om man råkat aktivera energisparläge så blir prestandan betydligt sämre.

Det är inte något sådant enkelt som ligger bakom ?

Att datorn skulle prestera sämre än ett 6800 kort låter väldigt mysko. Den ska helt enkelt vara bättre än så, så något lär ju vara fel.

Edit : Angående Codecs och så, så kan jag rekommendera VLC media player som kommer med massa codecs som fixar det mesta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det med svartvit bild är fixat med nya drivrutiner "ForceWare X 169.13 for Windows XP/2K 32bit" så jag har Xp Sp2. Första dagen med orginal drivrutinerna fick jag alltså 3500 medans min vän får 3800, med som sagt exakt samma dator och samma drivisar. Så nu till ett nytt problem har kört 3dmark par gånger denan morgon och det verkar som den ibland kör på endast en kärna eller nått, för jag får 1000 poäng, och med den nya drivrutinerna 169.13 då den körde på båda kärnorna så fick jag 3200 poäng :(...hur fan ?!

Detta med prestandalägen? Var kan man ändra detta?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie
Det med svartvit bild är fixat med nya drivrutiner "ForceWare X 169.13 for Windows XP/2K 32bit" så jag har Xp Sp2. Första dagen med orginal drivrutinerna fick jag alltså 3500 medans min vän får 3800, med som sagt exakt samma dator och samma drivisar. Så nu till ett nytt problem har kört 3dmark par gånger denan morgon och det verkar som den ibland kör på endast en kärna eller nått, för jag får 1000 poäng, och med den nya drivrutinerna 169.13 då den körde på båda kärnorna så fick jag 3200 poäng :(...hur fan ?!

Detta med prestandalägen? Var kan man ändra detta?

Kanske är det där med prestandalägen bara något som finns i Vista.
Jag har iallafall en ikon som visar hur mycket batteriet är laddat på menylisten längst till höger.
Högerklickar jag på den får jag upp en meny där jag kan välja läge.

I Windows Vista vore väl inte 3200 3DMark06 poäng så farligt (även om iallfall jag får något mer än så (3300 oklockat)). I XP borde man få betydligt mer.

Tyvärr är jag lite för okunnig för att komma med några bra tips annars på vad som kan vara fel.
Kan ju vara bra att köra något testprogram på datorkomponenterna.
Jag brukar köra "Sandra" från Sisoft, som kan laddas ner gratis.
Där kan man testa och jämföra prestandan mot liknande datorer på olika delar i datorn.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

hmm, testade orginal drivisarna från cdn igen nu och fick 3700 i 3dmark06, dessutom så funkar need for speed 2 underground bättre nu, mycket bättre. Testade även call of duty 4 demot och det funkade ca 5 min innan datorn frös och börja pipa, överhettning antar jag?!? Ska de vara så eller? :S

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie
datorn frös och börja pipa, överhettning antar jag?!? Ska de vara så eller? :S

Pipa, dåligt batteri? Eller menar du konstant pip tills du manuellt stängde av datorn? Då kraschade windows, inte överhettning.

BTW, CCCP plus Media Player Classic (följer med) är det bästa codecs som finns. Gratis också.

Permalänk
Medlem

Flikar in lite allmänt här. Har haft min 3415w nu i en vecka och är ganska nöjd. Dock så gillar jag inte att 23456 och qwert klickar konstigt när man trycker på dem, verkar som tangentbordet på den ytan är lite svagara och ger med sig lite.
Ringde supporten idag och de sa att så kan det vara på den modellen.... jag frågade då om jag kunde få ångerrätt och det kunde jag om ja skyndade mig. Känns bara tråkigt att behöva bli av med en käck bärbar som man tycker om. Fast undermåliga tangentbord vet jag med mig, att ja inte kommer vara nöjd med i längden (sån är jag). Någon annan som upplevt detta med sina zepto datorer?
Kanske kan man få byta till en annan modell, 6625 eller något i den stilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Pipa, dåligt batteri? Eller menar du konstant pip tills du manuellt stängde av datorn? Då kraschade windows, inte överhettning.

BTW, CCCP plus Media Player Classic (följer med) är det bästa codecs som finns. Gratis också.

Har haft datorn i 2 dagar? Körde med strömsladden i. Alltså jag spelade och bilden frös inga kommandon funkade och sen pep jävligit irriterande, så jag fick hålla in power knappen typ 10 sekunder inann den stängdes av ..

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk

Jag var väldigt nära att beställa en 6625WD idag....

Men jag blev lite tveksam när den jag pratade med var en färsking som inte verkade ha hunnit lära sig särskilt mycket än, utan fick ropa och fråga andra hela tiden.

Så kan det ju vara förstås, att alla är barn i början. Men jag hade gärnat velat prata med någon med mer tekniskt kunnande om de grejor han representerar.

Tänkte då beställa själv direkt på deras hemsida, inte minst för att det idag var sista dagen med julrabatten. Men jag blev väldigt tveksam när jag kom till steget där man skulle välja betalningsmetod. Då var det ta mig fanken avgifter på i princip alla allternativ, som ca 180 i avgift om jag använde mitt Visa. Vad är det för dumheter? Om jag köper en grej av en firma på nätet för nästan 16 000 kr så vill jag fan inte få ett påslag på 180 kr för att jag betalar dem pengar i förskott på Visa inna jag får grejorna. Lika lite gillar jag att man inte ens hade fraktfritt vis så pass dyra köp..

Småsaker kanske, men jag har handlar mycket annat och billigare saker utan att det gnölat som avgifter för kontokort och frakt.

Sen nämnde ju säljaren dessutom att det verkade vara nya modeller på gång till sommaren, och att det då skulle bli HDMI/DVI och sånt. Och även om det inte är helt absolut avgörande för mig, så är det i alla fall intressant att få med.

Man undrar ju också om det då kommer någon annan teknik för bakgrundsbelysningen av skärmen, typ som Mac har på sina, lysdiodteknik eller nåt sådant. Vilket ska dra mycket mindre ström. Man undrar ju även hur designen blir om det kommer en efterföljare till 6625WD, då den är väldigt stilren idag. Samt vad mer som blir bättre eller ändras.

Det kanske fortfarande blir en 6625WD någon dag framöver för jag är sugen på en sådan, men jag slipper gärna frakt och kontokortavgifter. Likaså vill jag ju ha minst lika bra rabatt som julrabatten, men det kommer väl då det brukar vara rätt tätt mellan rabatterbjudandena från Zepto.

Om någon vet nåt mer om detta så skriv i tråden eller sänd en mail till mig på

vericom_vc3000daq@hotmail.com

MVH Tony

Permalänk
Medlem

Kontokort and fraktavgifterna finns det en väldigt enkel förklaring till. Det kostar nämligen oss så mycket!

Vi väljer att visa precis hur mycket varje vara/tjänst kostar istället för att baka in priserna i själva datorn, på så sätt är det bara dom som köper just den tjänsten som behöver betala för den.

Altså kommer du till oss och hämtar maskinen så ska du inte behöva betala för att andra får sina datorer skickade. Och betalar du i förskott så ska du inte behöva betala extra för att andra vill betala med postförskort. osv. osv.

Att kortavgifter är dyrare när du köper en vara för 16.000:- är antagligen beroende på att kortföretaget tar betalt en viss procentsats av det belopp som ska betalas, ofta är detta runt 2-4%.

Angående nya modeller så pågår det ständigt utveckling av sådanna. När exakt dom kommer har vi inga fasta datum på, men Q2-Q3 2008 är nog ett hett tipps på att dom första kommer. Vad som kommer kan jag tyvärr inte uttala mig om då de är konfidentiellt (och för att de mesta ännu inte är bestämmt).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Kontokort and fraktavgifterna finns det en väldigt enkel förklaring till. Det kostar nämligen oss så mycket!

Vi väljer att visa precis hur mycket varje vara/tjänst kostar istället för att baka in priserna i själva datorn, på så sätt är det bara dom som köper just den tjänsten som behöver betala för den.

Altså kommer du till oss och hämtar maskinen så ska du inte behöva betala för att andra får sina datorer skickade. Och betalar du i förskott så ska du inte behöva betala extra för att andra vill betala med postförskort. osv. osv.

Att kortavgifter är dyrare när du köper en vara för 16.000:- är antagligen beroende på att kortföretaget tar betalt en viss procentsats av det belopp som ska betalas, ofta är detta runt 2-4%.

Angående nya modeller så pågår det ständigt utveckling av sådanna. När exakt dom kommer har vi inga fasta datum på, men Q2-Q3 2008 är nog ett hett tipps på att dom första kommer. Vad som kommer kan jag tyvärr inte uttala mig om då de är konfidentiellt (och för att de mesta ännu inte är bestämmt).

Jodå, jag förstår att det kan finnas avgifter för vissa kontokort som är känbara, men jag är faktiskt tveksam till att etgt vanligt Visa skulle kosta närmare 200 i avgifter om man handlar för 16 000 kr. Visa har vad jag vet ingen procentsats, men det har väl däremot Diners eller American Express, för jag vet att en polare ondgjorde sig över nåt av dem efter att en kund betalat med ett sådant och det hade sopat bort nästan hela förtjänsten på affären.

Jag tror inte Vista har sådana avgifter, men jag ska kolla upp det, och är det som jag tror så känns det surt om det ska kosta nästan 200 att köpa med det. Då det just var tänkt att vara en betalning i förskott direkt vid beställningen.

Kan man möjligen föra över pengar direkt från eget konto till Zepto?

En annan fråga är ju vad det är för speciellt med Zepto Sleeve som kostar över 300 kr någonting, när Zepto Business väskan som ser helt ok ut kostar bara 187 kr? Finns det några fler fack och förvaringsmöjligheter i den, eller är det bara en tom enkel väska för endast datorn?

Jag är som sagt fortfarande väldigt intresserad av en 6625Wd, men dessa småsaker fick mig att tveka för stunden.

En annan sak som får mig att tveka är den pixelgaranti som Zepto har, för den gör mig nervös...

Det blir ju mer och mer vanligt med att det är nolltollerans som gäller på pixelgarantin, vilket egentligen känns som det enda rätta.

Idag så har jag ju en vedeldad Dell Latitude C810 från 90-91 med 15" 1400x1050 i upplösning. Det var antagligen en värstingskärm då den var ny.

Denna gamla trotjänare har inte en ena sjuklig pixel trots idogt användande mest hela tiden sen den var ny, och i det läget så skulle det ju kännas olidligt surt om man gick och köpte Zeptos värstingdator med marknadens bästa skärm (enligt Zepto) och upptäcka att det finns några döda pixlar, eller uppstår döda pixlar innan garantin går ut, och dessa ändå inte täcks av garantin. För de sitter inte på det sätt som gör att garantin gäller.

Det skulle göra mig oerhört bedrövad och besviken.

MVH Tony

Permalänk
Medlem

Zepto sleeve är ett tunt och mjukt hölje som sitter tight åt datorn. Jag vet inte vad materialet heter, men det påminner om det material man använder till dykardräkter. Det skyddar väldigt bra. Själv hade jag inte kunnat leva utan det eftersom jag inte använder datorväska, utan en vanlig väska. Det har inga fack el . dyl. utan skyddar enbart datorn.

Ps. Har du en Dell Latitude C810 från 90-91? Antar att du menar 2000-2001

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Zepto sleeve är ett tunt och mjukt hölje som sitter tight åt datorn. Jag vet inte vad materialet heter, men det påminner om det material man använder till dykardräkter. Det skyddar väldigt bra. Själv hade jag inte kunnat leva utan det eftersom jag inte använder datorväska, utan en vanlig väska. Det har inga fack el . dyl. utan skyddar enbart datorn.

Ps. Har du en Dell Latitude C810 från 90-91? Antar att du menar 2000-2001

Korrekt om Dellen, det skulle vara 00-01, annars hade den varit hyfsat unik.....

Kan materialet vara Neopren....?

Hur var det med den andra väskan för 187 kr, var det några mer fack och utrymmen i den, eller är den bara ett tomt hål för dator med axelrem på?

Går det att föra över slantar till Zepto för köp av dator från eget bankkonto, allt för att slippa avgifter?

MVH Tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Korrekt om Dellen, det skulle vara 00-01, annars hade den varit hyfsat unik.....

Kan materialet vara Neopren....?

Hur var det med den andra väskan för 187 kr, var det några mer fack och utrymmen i den, eller är den bara ett tomt hål för dator med axelrem på?

Går det att föra över slantar till Zepto för köp av dator från eget bankkonto, allt för att slippa avgifter?

MVH Tony

Det är nog lättare för dig att ringa dom än vänta på svar här. Dom brukar svara väldigt fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie
Har haft datorn i 2 dagar? Körde med strömsladden i. Alltså jag spelade och bilden frös inga kommandon funkade och sen pep jävligit irriterande, så jag fick hålla in power knappen typ 10 sekunder inann den stängdes av ..

Windows Hängde sig. Hade hårdvaran kraschat hade du fått bluescreen.. förmodligen klarar dina Drivrutiner inte trycket. De medföljande drivrutinerna är inte stabila vid riktigt tunga spel.

Tyvärr kan jag inte länka bra XP-drivrutiner till dig då www.laptopvideo2go.com ligger nere, Deras servrar var för klena för deras sida :/ .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta

Går det att föra över slantar till Zepto för köp av dator från eget bankkonto, allt för att slippa avgifter?

MVH Tony

Jag beställde min Zepto från zeptoexperten.se igår, valde förskottsbetalning. då sätter jag in pengarna på deras bankkonto, och sedan skickar dom iväg datorn.
Det ända andra sättet är att betala UPS killen, vilket kostar 80spänn extra å måste ske kontant, vilket jag inte orkar :>
Dock har jag inte fått orderbekräftelsen än (beställde igår) så har inte kunnat titta närmare på hur det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta

Går det att föra över slantar till Zepto för köp av dator från eget bankkonto, allt för att slippa avgifter?

MVH Tony

Du kan välja förskottsbetalning och föra över pengarna till vårat bankgiro eller postgiro utan att det kostar dig något extra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noggster
Jag beställde min Zepto från zeptoexperten.se igår, valde förskottsbetalning. då sätter jag in pengarna på deras bankkonto, och sedan skickar dom iväg datorn.
Det ända andra sättet är att betala UPS killen, vilket kostar 80spänn extra å måste ske kontant, vilket jag inte orkar :>
Dock har jag inte fått orderbekräftelsen än (beställde igår) så har inte kunnat titta närmare på hur det funkar.

Dem börjar bygga din dator då pengarna har kommit in på deras konto, det är dumt att ens börja bygga om inte pengarna kommit. Det för att de skulle förlora mycket pengar på "falska" ordrar.

Permalänk

Tänkte försöka föra över slantar vid lunch idag från mitt norska konto till Zepto, har aldrig gjort det förut mer än till mitt svenska konto. Men det sket sig med att göra den beställningen av en 6625WD, för på Zeptos startsida står det att julerbjudandet gäller t.o.m 7/12, vilket det är idag, för de 2723 kr i rabatt. Men sen när man klickade sig in och skulle börja välja grejor så får man i trynet att den idag på dagen kostade i power-valet 12 784 kr, mot 9885 kr på sidan där de lovar julerbjudandet t.o.m 7/12.

Kan man bli trött för mindre.....

Har man problem med att hålla ordning på websidans priser och datum så kan man ju undra vad mer man har problem med?

Vad jag lärt mig är att ett datum går ut först vid midnatt, inte mitt på dagen samma dag.

Ang avgiften på ca 150-180 kr (minns inte exakt vad det stor nu) om jag väljer att använda Visa, so har jag kollat lite nu. Och en polare som har firma säger att kort som t ex. American Express har dessa procentavgifter som kan kosta en bra slant för säljaren om kunden betalar med AE. Men med Visa menade han att det inte var några avgifter, i alla fall inte på 150 Kr.

Om han nu har rätt, så blir ju frågan varför Zepto vill ha 150 Kr i avgift om jag skulle betala med Visakort?

Kan någon få fram korrekta uppgifter på detta, om det verkligen är en sådan avgift, som Zepto påstår att de har och därför vill ha täckning för?

Är fortfarande sugen på just en 6625WD, men det har svalnat en hel del med tanke på att det verkar vara så jäkla mycket småstrul och egenheter om än det ena än det andra när man väl ska till att beställa.

Och jag tänker definitivt inte betala det pris som det skulle bli nu på min konfiguration på runt 18500 kr mot under 16000 kr igår. Aldrig, och sen upptäcka efter två veckor att det startats en ny kampanj med 2-3000 kr i rabatt.

MVH Tony

Permalänk
Medlem

Ni som kör med 6224W/6324W med 2gh, och 2gb ram, hur mycket får ni i 3dmark06, och med vilka drivrutiner kör ni med? Jag kör på de från cdn och får mellan 3500-3746.

En sak till, det verkar inte finnas någon video overlay inställning (fullskärm på tvn genom tv-out) på de drivrutinerna från cdn eller på de nyaste från zepto. Kan någon rekomerndera några som har det och som inte ger prestanada förlust. För de senaste från laptopvideo2go 169.13 ger mig 3200 i 3dmark06. skummt.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Tänkte försöka föra över slantar vid lunch idag från mitt norska konto till Zepto, har aldrig gjort det förut mer än till mitt svenska konto. Men det sket sig med att göra den beställningen av en 6625WD, för på Zeptos startsida står det att julerbjudandet gäller t.o.m 7/12, vilket det är idag, för de 2723 kr i rabatt. Men sen när man klickade sig in och skulle börja välja grejor så får man i trynet att den idag på dagen kostade i power-valet 12 784 kr, mot 9885 kr på sidan där de lovar julerbjudandet t.o.m 7/12.

Kan man bli trött för mindre.....

Har man problem med att hålla ordning på websidans priser och datum så kan man ju undra vad mer man har problem med?

Vad jag lärt mig är att ett datum går ut först vid midnatt, inte mitt på dagen samma dag.

Ang avgiften på ca 150-180 kr (minns inte exakt vad det stor nu) om jag väljer att använda Visa, so har jag kollat lite nu. Och en polare som har firma säger att kort som t ex. American Express har dessa procentavgifter som kan kosta en bra slant för säljaren om kunden betalar med AE. Men med Visa menade han att det inte var några avgifter, i alla fall inte på 150 Kr.

Om han nu har rätt, så blir ju frågan varför Zepto vill ha 150 Kr i avgift om jag skulle betala med Visakort?

Kan någon få fram korrekta uppgifter på detta, om det verkligen är en sådan avgift, som Zepto påstår att de har och därför vill ha täckning för?

Är fortfarande sugen på just en 6625WD, men det har svalnat en hel del med tanke på att det verkar vara så jäkla mycket småstrul och egenheter om än det ena än det andra när man väl ska till att beställa.

Och jag tänker definitivt inte betala det pris som det skulle bli nu på min konfiguration på runt 18500 kr mot under 16000 kr igår. Aldrig, och sen upptäcka efter två veckor att det startats en ny kampanj med 2-3000 kr i rabatt.

MVH Tony

Ring dom och berätta så får du säkert samma pris..

Ring före ni klagar.. oftast går det lösa..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Offtopic men lite svar på det hela om kort betalning.

Det är oftast inte Visa som tar ut transaktions kostnaden på 2-4% utan det är banken och den firma som står för själva kortbetalningsapplikationen på Internet. Det brukar ofta även vara en fast kostnad per transaktion om kanske 1-2 kr. Det är därför du ser skyltar som "Inga kort under 100kr" på din lokala pizzeria.

Det hela är förståss till för att föda banken och kortföretagen och de är så sluga att de i sina avtal ser till att försäljaren inte får ta ut denna avgift från kunden. Det enda försäljaren kan göra är att höja priserna generellt för alla.

Nu skall man tänka på att det också kostar att hantera kontanter i en butik. Bankerna tar bra betalt för de kontant tjänster de har som t.ex. service boxar och kontanthallar. Det är så de rättfärdigar kostnaderna på korten. Att de kostar lika mycket eller mindre än kontanthantering.

Sen får man ju undrar om det är skäliga kostnader. Personligen är jag tveksam.

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!

Permalänk
Avstängd

Gahh blir helt galen på Zepto, efter bara ett par dagar efter leverans så får jag problem med min dator. Det blir bluescreen efter bara några sekunder efter jag kommer in i själva windows, safe-mode fungerar dock men man vill ju liksom få ut lite mer av en ny dator ;).. Och detta händer självklart på fredagen så jag är tvungen att vänta över helgen för att supporten är stängd på helgen.
Så jag ringer zepto och berättar om mitt problem och de sägar att jag borde prova installera om Windows, ganska irriterande då jag har laggt över en jäävla massa musik/serier(Som jag tagit bort på gamla datorn) etc och även installerat massvis med program. Men visst tänker jag, man vill ju ha en dator som gärna fungerar.
Så jag har kommit så långt så att jag har stoppat in recovery-cdn och ska skriva in produktnyckeln för windows, men nej, det går ju såklart inte. Jag har fått en "Windows Vista Buissnes" nyckel, och jag har såklart premium.
Ringer Zepto igen och berättar så de hänvisar mig till MS-kundtjänst och säger att jag borde kunna få en nyckel därifrån iochmed att det är en nergradering att gå från Buissnes till Premium. Jag säger att de kommer förmodligen inte att fungera för de kommer absolut inte ge mig en nyckel bara sådär över telefon.
"Joorå det går nog" får jag höra, så efter 45min i kö och byte av support tjänst X-antal gånger hos MS-kundservice visar det sig att jag hade rätt, de ger självklart inte ut nycklar över telefonen utan det där är zeptos ansvar
Nu ska Zepto skicka en nyckel som förhoppningsvi kmr hem innan helgen

Jag kan inte hålla med om att Zeptos Kundeservice är så bra som vissa har antytt..

Visa signatur

Zepto Znote 3415W - T7500 2.20GHz Intel® Core™2 Duo 4mb, 160GB hdd 7200rpm, 4GB RAM, Go8600M GT

Permalänk

Beställde en dator från zeptoexperten i fredags, men har inte fått någon orderbekräftelse ännu. Brukar de alltid vara sega med att skicka ut den?

En liten rolig händelse:
Processorn jag valde till 3215W blev C2D 1.5GHz. Den var för tillfälligt inte i lager så jag maila och fråga när de skulle få in den igen. TIll svar fick jag att processorn hade utgått och att jag skulle få en annan istället, Core Duo 1.6Ghz. Alltså ingen Core 2 Duo, som har speed step osv. I mailet skrev de att jag inte behövde betala något extra för "uppgraderingen". Hm, tror jag det, när Core Duo 1.6GHz kostar ~200kr mindre än den jag valde. Och man kan ju inte direkt kalla det där för en uppgradering heller.

I alla fall, hoppas man hinner få datorn innan julhelgen.

Permalänk
Medlem

@Mindwalker, jag tycker du ska ringa och fråga varför en gammal processor finns, men inte en ny.
Om någonting har utgått ska du få någonting bättre, inte sämre. XD
När jag beställde så ville jag ha en 80 gb hdd med 7200 RPM, men den var tydligen slut. Istället erbjöd de mig en 120 gb hdd med 5400 RPM. Det gick inte jag med på, och sa till dem att det var ett måste med 7200 RPM. Så jag fick en 120 gb med 7200 RPM, för samma pris som en 80 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker
Beställde en dator från zeptoexperten i fredags, men har inte fått någon orderbekräftelse ännu. Brukar de alltid vara sega med att skicka ut den?

En liten rolig händelse:
Processorn jag valde till 3215W blev C2D 1.5GHz. Den var för tillfälligt inte i lager så jag maila och fråga när de skulle få in den igen. TIll svar fick jag att processorn hade utgått och att jag skulle få en annan istället, Core Duo 1.6Ghz. Alltså ingen Core 2 Duo, som har speed step osv. I mailet skrev de att jag inte behövde betala något extra för "uppgraderingen". Hm, tror jag det, när Core Duo 1.6GHz kostar ~200kr mindre än den jag valde. Och man kan ju inte direkt kalla det där för en uppgradering heller.

I alla fall, hoppas man hinner få datorn innan julhelgen.

Beställ inte från zeptoexperten. Dom verkar ju inte ha alls höns hemma. Ta det direkt genom zepto istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Beställ inte från zeptoexperten. Dom verkar ju inte ha alls höns hemma. Ta det direkt genom zepto istället.

Hm, saken är det att hos zeptoexperten så kostade samma dator runt 500kr mindre, vilket är mycket pengar för en student.

Är det verkligen så stor skillnad mellan zepto och zeptoexperten?

Permalänk
Medlem

Tja!

Zepto 3215w är det en Compal FL90 eller FL91 ?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Tja!

Zepto 3215w är det en Compal FL90 eller FL91 ?

3215W = FL91
3415W = FL90