Permalänk
Medlem

Eset Nod32 3.0

Halloj, härom dagen så uppgraderade jag mitt NOD32 från version 2.7 till 3.0. Allt verkade lungt och jag satt och kollade igenom inställningar, fixade så han inte skulle uppdatera varje ny timma och lite sådana saker. Nu på efterhand har jag märkt att det tar ca. 5-10 sekunder att starta diverse program som t.ex. firefox, call of duty 4, world of warcraft m.m

Någon som har version 3.0 och har eller haft liknande problem och kanske vet hur man kan åtgärda detta? Jag tror det är någon ny funktion i NOD32 som söker igenom filerna jag väljer att starta en extra gång, vilket för mig är extremt onödigt.

//Z

Visa signatur

"Jesus hatar alla som inte har riktigt bredband" - Bredbandsbolaget

Permalänk

Hmm, skumt problem. Kan det vara nån konflikt med nåt annat program? Har du nån mjukvarubrandvägg eller nåt spywareprogram eller nåt som kan störa?

En sak jag undrar med senaste Nod32 om antispyware delen i det funkar? Har gått in på en del sidor där det borde ha reagerat men inte märkt nåt av det.....

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

En sak jag har märkt med 3.0 är att all internet trafik går via NOD32.

*Om nu "Traffic" i Comodo stämmer då*.

Permalänk
Medlem

Deras "Smart security" bråkade som tusan med mig, gjorde så att vissa sidor inte fungerade eller gick jättelångsamt, så jag nergraderade till bara antivirus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även jag fick problem med deras "Smart". Stal en massa resurser i tid och otid utan synbar anledning. Tillbaka till enbart virusskydd! Märkligt för att vara ett företag som levererat så fina program tidigare. Det skall väl inte bli ett nytt "Norton" av det här....

Permalänk

Näe, hoppas verkligen inte att även dom går åt Norton hållet! Fattar dom inte att folk vill ha "lätta" program som inte slöar ner för mycket.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Näe, hoppas verkligen inte att även dom går åt Norton hållet! Fattar dom inte att folk vill ha "lätta" program som inte slöar ner för mycket.

Det är ju därför NOD32 finns kvar vid sidan om ESS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Det är ju därför NOD32 finns kvar vid sidan om ESS.

Nej det håller jag inte med om. Dom har ju Antivirusprogrammet Nod32 och nu ett säkerhetspaket. Men bara för att det är ett säkerhetspaket behöver det ju inte bli nerslöande ordentligt som Norton's produkter är.

Se på Kaspersky dom har ju ett "lätt" säkerhetspaket, varför skulle inte ESET kunna fixa det?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nej det håller jag inte med om. Dom har ju Antivirusprogrammet Nod32 och nu ett säkerhetspaket. Men bara för att det är ett säkerhetspaket behöver det ju inte bli nerslöande ordentligt som Norton's produkter är.

Se på Kaspersky dom har ju ett "lätt" säkerhetspaket, varför skulle inte ESET kunna fixa det?

V. 3/ESS är ny och det kommer fortfarande relativt ofta uppdateringar som innehåller viktiga optimeringar och fixar. Senast häromdagen kom en ny build -> http://www.eset.com/download/registered_software.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
V. 3 är ny och det kommer fortfarande relativt ofta uppdateringar som innehåller viktiga optimeringar och fixar. Senast häromdagen kom en ny build -> http://www.eset.com/download/registered_software.php

Vad har dom fixat i den?

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icoarius
Vad har dom fixat i den?

Citat:

December 21, 2007

ESET Smart Security and ESET NOD32 Antivirus v3.0.621 have been released. These releases contain the following changes:

ESET Smart Security
INSTALLER
• Added detection of incompatible security products to setup

FIREWALL
• Fixed synchronization with ActiveSync when in Automatic Mode
• Fixed issue with incorrect IP Packet checksum being reported
• Fixed issue with creating duplicate rules

MAIL (Microsoft Outlook, Outlook Express and Windows Mail)
• Improved performance through several optimizations
• Toolbar is now interactive (display of text and icons can be toggled, large icon support)
• Added option to scan selected, unscanned or all messages in a folder for malware or spam
• Added ability to blacklist by name in addition to email address
• ESET toolbar can now be disabled in Outlook Express and Windows Mail
• Added Alt+S keyboard accelerator to mark message as spam

USER INTERFACE
• Fixed issue with delay when excluding objects from being scanned
• Fixed issue with display of multiple threat reports
• Fixed issue with settings not being saved
• Fixed several minor bugs in the user interface
• Added new menu options to ESET icon in system notification area tray
• Logs can now be exported to text or XML format

ESET NOD32 Antivirus
INSTALLER
• Added detection of incompatible security products to setup

MAIL (Microsoft Outlook, Outlook Express and Windows Mail)
• Toolbar is now interactive (display of text and icons can be toggled, large icon support)
• Added option to scan selected, unscanned or all messages in a folder for malware or spam
• ESET toolbar can now be disabled in Outlook Express and Windows Mail

USER INTERFACE
• Fixed issue with delay when excluding objects from being scanned
• Fixed issue with display of multiple threat reports
• Fixed issue with settings not being saved
• Fixed several minor bugs in the user interface
• Added new menu options to ESET icon in system notification area tray
• Logs can now be exported to text or XML format

Registered users may download copies from here.

ESET Remote Administrator v2.0.33 has been released. This release contains the following changes:

• Fixed problem with installation of ESET Remote Administrator Server on Windows servers running Terminal Server
• Fixed problem with password replication
• By default, communications with server now occur in Unicode
• Some small fixes and improvements to user interface

Permalänk
Medlem

Kolla min post på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7504...

Den kanske kan hjälp några iaf, så slipper man avinstallera ESS

Skriv gärna om det hjälpte!

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"