köpte fyndvara, den var defekt, Datorbutiken lovade mig ett nytt moderkort men nu...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Vad är det du får betala? Du har fått tillbaks dina pengar. Och vad var det där med modersmålet? Började du snacka på ett annat språk när du talar med en svensk kundtjänst och sedan klagar över att det blev missförstånd? Isåfall är du är helt klart en medaljkandidat till dummaste trådskaparen 2007 nu när året börjar närma sig slutet.

Nej, de har ingen ursäkt bara, varför skulle jag börja snacka ett annat språk? Jag blev inte arg heller, pratade vanligt för att de skulle ge mig ett nytt moderkort
Jag har fått betala att min nya dator inte fungerar utan moderkort i 3 veckor

Permalänk
Medlem

Annat språk, modersmål?
Ok, det förklarade allt
EOD.

Permalänk
Avstängd

Kan jag överklocka E2160 processorn lika mycket med det här moderkortet också?
MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB

Permalänk
Medlem

Om du snabbar dej på, så kan du köpa moderkortet här ....
(dom levererar till Sthlm ju ) .....

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341848

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aquaboy
varsågod;)
kan inte föreställa mig Datorbutikens medelbetyg om de hade 420 omdömen som Komplett, tänk att Komplett är fortfarande bättre när de har fått dubbelt så många omdömen
god jul!

Den där statistiken är inte aktuell. Först och främst hade Datorbutiken en stor svacka för ½-1 år sedan där de misskötte kundservicen något brutalt. Efter att DB's kundsupport börjat ta tag i saken så har antalet nöjda kunder ökat markant. Ta och jämför de båda företagens omdömen de sista sex månaderna så kommer du nog fram till att DB har minst lika många, om inte fler, positiva omdömen som komplett.

Jag har själv bara bra erfarenheter av båda företagen, men folk i min omgivning prisar Datorbutiken högre än Komplett på senare tid.

Permalänk
Avstängd

Nä, får väl beställa från Komplett istället
heheh har redan beställt en för 500 kr fråån Komplett
dessutom hämtbutik i Stockholm wohoo:)

dessutom så angriper dem inte kunden personligt bara för att man har mörk röst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

Först i detta andra samtal lyckas vår Kundtjänstperson(al) få information kring vilket order- respektive returnummer det hela gäller, och förklarar då baserat på orderinnehållet att vi inte kommer att skicka ett alldeles nytt kort med full garanti för ett Fyndkort utan att debitera någon mellanskillnad, varför xfie tyvärr övergår till att tala sitt modersmål istället vilket inte underlättade kommunikationen vidare.

nä tack datorbutiken, jag vill inte att er företag går i konkurs så tack för att ni har betalat tillbaka pengarna. vill inte ens ha 2 stycken nya ds3 moderkort från er nu efter att ha förstått att ni inte kan göra nåt åt det, skulle kännas dåligt.

Får även en helt ny moderkort om den visar sig vara defekt frågade Kompletts kundsupport nyss. Jag sa även att jag köpte en fyndmodell från Datorbutiken som vill att ersättnings moderkortet ska ha samma pris, jag berättade det hela men Komplett sa att de skickar ett helt nytt till kunder som har köpt demoex/fyndvara hos Komplett.

Tack och Hej nu håller jag mig till forumet Moderkort intel delen på swec och frågar några frågor angående ett moderkort

så svara inte på den här tråden om det är till mig men annars kan ni forsätta att diskutera vad ni vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xfie

Får även en helt ny moderkort om den visar sig vara defekt frågade Kompletts kundsupport nyss.

Ja, om det inte går att reparera kortet får du ett nytt fyndkort (om det var det du köpte). Allt annat är ju knäppt.

Jämför detta: - Du går och köper en Volvo V70 från 2003 för 120 000:-. Den går sönder inom garantitiden. Tror du då på allvar att du får ut en NY Volvo V70 med 2007 års modell för 240 000:-?!?

Mer sannolikt försöker man laga bilen, ge dig en exakt likadan (om man har en) eller ger dig pengarna tillbaka. Allt annat vore ju att läsa lagar som Satans läser bibeln.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

De kanske misstog coola yankie gangstasvordomar för modersmål?

3 veckor är inte så himla lång väntan, bara att idag förväntar sig att allt ska hända på samma tid det tar att knäppa med fingrarna.
Som gnäll om varför de inte fått varorna på måndagen som de beställde natten mellan lördag och söndag...vilket har hänt.

Du svarade inte på deras mail, du fick tillbaka pengarna; vill du ha något i handen så gå till närmsta datorbutik...borde finnas ett par stycken i Stockholm.
Du slipper vänta och du slipper prata i telefon.
Det är bara att traska ner när det strular.

Lika enkelt som att köpa ommärkt köttfärs på ICA Maxi.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kit
Ja, om det inte går att reparera kortet får du ett nytt fyndkort (om det var det du köpte). Allt annat är ju knäppt.

Jämför detta: - Du går och köper en Volvo V70 från 2003 för 120 000:-. Den går sönder inom garantitiden. Tror du då på allvar att du får ut en NY Volvo V70 med 2007 års modell för 240 000:-?!?

Mer sannolikt försöker man laga bilen, ge dig en exakt likadan (om man har en) eller ger dig pengarna tillbaka. Allt annat vore ju att läsa lagar som Satans läser bibeln.

nej tyvärr hahah, jag får en SPRILLANS NY kolla även på bilden som jag la in på förra inlägget innan din
En annan användare här på Swec skriver också att han fick ett nytt moderkort från Komplett, hahah nej försök inte rekrytera honom

jag köpte inte en bil, jag köpte ett moderkort som visade sig vara defekt
skulle du köpa en begagnad volvo v70 2003 som är helt död utan motor, hahah tack för ditt inlägg

hej dåå, såg precis ditt inlägg 1 minut efter, det var därför jag svarade, som jag sa tidigare kommer inte hålla mig till den här forumsdelen

så svara inte på den här tråden om det är till mig men annars kan ni forsätta att diskutera vad ni vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
3 veckor är inte så himla lång väntan, bara att idag förväntar sig att allt ska hända på samma tid det tar att knäppa med fingrarna.

Så sant!

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

nej tyvärr hahah, jag får en SPRILLANS NY kolla även på bilden som jag la in på förra inlägget innan din

Du kommer inte få ett nytt moderkort tror jag.

Precis som du inte får en ny bil för att den bil av 2003 års modell inte fungerade när du fick hem den.

Sluta nu hoppas för att du tror att du hörde något som du, om du verkligen använder din hjärna för att tänka, förstår inte är rimligt.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Nej du hade tur, det är olagligt om du inte hade upplyst om det.

Ville bara tillägga att det som du skriver inte stämmer, när det gäller att spela in samtal är det fullt tillåtet så länge som en part i samtalet är medveten om det. Det räcker alltså att han känner till att samtalet spelas in själv.

/OliT

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

I brottsbalken, 4:e kapitlet, paragraf 9a: "Den som ... olovligen medelst tekniskt hjälpmedel för återgivning av ljud i hemlighet avlyssnar eller upptager tal i enrum, samtal mellan andra eller förhandlingar vid sammanträde eller annan sammankomst, vartill allmänheten icke äger tillträde och som han själv icke deltager i eller som han obehörigen berett sig tillträde till, dömes för olovlig avlyssning till böter eller fängelse i högst två år.".

Sina egna telefonsamtal, där man själv är den ena parten, är det med andra ord lagligt att spela in. Det gäller även om den man talar med inte vet om att han/hon blir inspelad. Däremot är det förbjudet att spela in andras telefonsamtal.

Saxat från en debatt på passagen.

Permalänk

Nu fick jag en alldeles ypperlig idé! Varför inte beställa ett fyndkort från Konkurrent.se, därefter utan synlig åverkan tillse att kortet inte fungerar och inte går att laga, slutligen returnera det i syfte att erhålla ett sprillans med full garanti? Skulle det verkligen fungera? Hmm...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

Snälla DB kan ni inte skicka honom ett tangentbord och ge honom en kurs i hur man använder punk och stor bokstav korrekt?

Annars var det här en jätterolig tråd. Får nog bli ett nytt moderkort från DB efter det här.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu fick jag en alldeles ypperlig idé! Varför inte beställa ett fyndkort från Konkurrent.se, därefter utan synlig åverkan tillse att kortet inte fungerar och inte går att laga, slutligen returnera det i syfte att erhålla ett sprillans med full garanti? Skulle det verkligen fungera? Hmm...

Bästa du skrivit någonsin

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Normalt sett ersätter vi varor köpta från vår fyndavdelning med en likadan fyndvara. Skulle vi inte ha någon lämplig ersättningsvara krediteras kunden om inget speciellt önskemål framförts. I vissa fall ersätts kund med en ny vara, garantitiden förlängs dock inte automatiskt.
--
Daniel, Returavdelningen
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Stort tack för förtydligandet Daniel! Detta ger vid handen att ytterligare ett missförstånd skett i kommunikationen...

"
Får även en helt ny moderkort om den visar sig vara defekt frågade Kompletts kundsupport nyss. Jag sa även att jag köpte en fyndmodell från Datorbutiken som vill att ersättnings moderkortet ska ha samma pris, jag berättade det hela men Komplett sa att de skickar ett helt nytt till kunder som har köpt demoex/fyndvara hos Komplett.
"

Källa:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=793...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Men inte alltid lätt att förstå folk som är i målbrottet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retur/KPS
Normalt sett ersätter vi varor köpta från vår fyndavdelning med en likadan fyndvara. Skulle vi inte ha någon lämplig ersättningsvara krediteras kunden om inget speciellt önskemål framförts. I vissa fall ersätts kund med en ny vara, garantitiden förlängs dock inte automatiskt.
--
Daniel, Returavdelningen
Komplett.se

kan säga att för mig som kund stämmer detta och jag kan logiskt inte riktigt tänka mig något annat, mitt AW9D-MAX som jag skrev om tidigare krediterades idag, (tack för det Komplett och jag kan nu köpa ett moderkort som funkar med krediten.

Dock måste jag fråga, i vilket scenario skulle det vara ok att få ett splittnytt kort om man skickar ett fyndkort på RMA för er? Jag antar att man får lägga till en mellanskillnad, men ditt inlägg var lite tvetydigt.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Tummen upp för DB, beställt mycket till mina föräldrars företag i staffanstorp utan problem.

Tycker de har hanterat detta "problemet" hur bra som helst!

Kan inte en mod slänga denna tråden i papperskorgen under SPAM!

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Avstängd

Moderatorer
ta bort den här tråden

ingen idé att den ligger kvar, respekterar att en av kundtjänsten har gjort fel

Permalänk

snarare för ditt barnsliga uppförande, trevligt att du reggar dig på sidan just bara för att gnälla.

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Avstängd

du skulle ju inte skriva mer...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Moderatorer ta bort den här tråden
ingen idé att den ligger kvar, respekterar att en av kundtjänsten har gjort fel

PM'a en moderator och be dom låsa tråden.

Jag får samtidigt önska dej lycka till med det "nya" moderkortet.

/Esso

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
du skulle ju inte skriva mer...

Ja, men sen tänkte jag att det var jag som tänkte fel
Deras kundtjänst personal är väl inga robotar, de är också människor och kan göra misstag så jag respekterar det.
Anser att jag gjorde helt fel, har också ångrat mig att jag använde så dålig attityd men så kan det gå efter att ha kommit hem efter jobbet och ringt och fått en chock efter att man tror att de har skickat moderkortet på måndag och fantiserar om att hämta den på onsdag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
PM'a en moderator och be dom låsa tråden.

Jag får samtidigt önska dej lycka till med det "nya" moderkortet.

/Esso

Tack och hej, gjorde det 1 timme före det här inlägget
ber om ursäkt

Permalänk
Medlem

Nu har du skrivit hela 6ggr att du inte ska skriva mer, ändå haglar det med svar från dig. Keep em coming. Det är hur kul som helst.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Slut på tjafset.

*Låst/rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)