Permalänk
Medlem

vad heter det fetaste svärd i short sword klassens man kan hitta??

Permalänk
VR-fantast

Daedric Katana

Permalänk
Medlem

Näää Sunder är fetaste Short-Swordet enligt mig

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Är det någon som har klarat spelet?

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikeman
Är det någon som har klarat spelet?

Jodå, men spelet har ett dåligt slut, eller snarare, det har inget egentligt slut... Men annars är spelet kanon, ser fram emot alla Moddar.

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Avstängd

Jag:

Ras: Nord
Klass: Adventurer (User defined, inriktad på stealth)
Level: 8
Major skills: Block, Security, Medium Armor, Blunt Weapon, Mercantile
Minor skills: Long blade, Axe, Spear, athletics, sneak

Strength: 78
Intelligence: 30
Willpower: 40
Agility: 44
Speed: 42
Endurance: 61
Personality: 40

Medlemskap: Redoran (Hireling, har inte gjort något mission åt dem), Fighters Guild (Journeyman), Imperial Legion (Agent).

Kort sagt så kör jag med medium armour och blunt weapon, just nu en Dreugh helm och bonemold armour från topp till tå. Är beväpnad med en Dwarven Mace, men jag ska ge mig fan på att fixa en morgonstjärna snart... Warhammers suger (liksom alla tvåhandsvapen), det är bättre att ha ett lite sämre vapen (kolla dock även på minimum damage) och en sköld och hög block.

Just nu är jag fast på ett mission för Imperial Legions där jag måste låsa upp en lucka med ett lås på lvl 75. Jag får upp lås med lvl 60 utan problem, men det här är "too complex". Hur ska jag göra? Jag är thief i stjärntecken, så jag kan inte låsa upp den på nåt magiskt sett...

Tips: Gå in i folks hus och dunka ner dem och "ta över" huset. Dunka ner affärsinnehavare om a) de inte har en vakt i affären, och b) du aldrig mer kommer att behöva handla av dem. Kom ihåg att du kan sno precis allt, så länge ingen ser dig. Se till att du inte har någon i direkt line of sight till DIG, alltså du kan stå utom synhåll och sno saker som ligger inom synhåll.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Skaffa bättre lockpicks snyde..

Permalänk
Medlem

vart ligger "near the exit from stronghold Indoranyon" någonstans??? Ska finnas en trainer som tränar enchant till 100 där..

Permalänk

Jevlar va stor den här tråden har blivit då jag sitter just o skriver in adress o stuff för o få Morrowind hemskickat

Permalänk
Medlem

Robhed08, du kan nog leta ett tag, de där strongholdsen är ganska jobbiga att hitta

Dampela, japp denna tråden är fete stor, och när du fått spelet så får du läsa igenom hela

Permalänk
Medlem

vad faaan, jag vill ju hitta det där strongholdet ju.......
INgan som vet vart det ligger?
"near the exit from stronghold Indoranyon"

Permalänk
Avstängd

Greken: Ska testa...

Tips: För att gå upp i level, leta reda på en smugglare eller nåt (någon som garanterat har ett vapen) och reta upp honom. Sen står ni bara där och tar emot slagen. Det som tar i skölden ger dig poäng på Block, det som går på rustningen ger poäng på armourtypen ni använder. Sen på slutet dödar ni honom och får poäng på vapnet

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Avstängd

Ok, jag har ett problem.

I East Guard Tower i Balmora finns ett grymt svärd (magiskt, värt 17k). Nu är det bara ett problem, det vaktas av en snubbe. Hur tar jag det?

Svärdet ligger alltså ovanpå skåpet, och vakten står precis bredvid... Kan man distrahera vakterna på nåt sätt?

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
vad faaan, jag vill ju hitta det där strongholdet ju.......
INgan som vet vart det ligger?
"near the exit from stronghold Indoranyon"

Det ligger mellan Tel Vos och Sadrith Mora, på kusten.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Ok, jag har ett problem.

I East Guard Tower i Balmora finns ett grymt svärd (magiskt, värt 17k). Nu är det bara ett problem, det vaktas av en snubbe. Hur tar jag det?

Svärdet ligger alltså ovanpå skåpet, och vakten står precis bredvid... Kan man distrahera vakterna på nåt sätt?

Du får skaffa bättre skill i sneak eller ställa dig bakom något och använda telekinesis så du når.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eller så får du väl slakta vakten. Eller är han uberstrong?

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Ok, jag har ett problem.

Ta bara en osynlighetsdryck och sno svärdet sen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikeman
Eller så får du väl slakta vakten. Eller är han uberstrong?

Visst kan jag det, men då blir jag laglös. Sen blir priset på mitt huvud 17k (betalar man till han i thieves guild blir det 8.5k, och det har jag inte råd med).

Finns det några bra handlare som har pengar? Har massa skit som jag vill få sålt.

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Snyde gå till nån ghorak manor i Caldera, det är massa orcer där inne och på över våningen så är det en creeper som du kan sälja till, han har 5k och säljer/köper alltid för fullt pris och får tillbaka pengarna efter 24h så du kan bara resta om du vill ha mer cash.

Permalänk
Medlem

ehhh... Taunta vakten så HAN attackerar, SEN slår du ihjäl honom, sen snor du svärdet

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

jag har hittat till "stronghold Indoranyon" men där ska jag hitta en gubbe som heter "Qorwynn" och han ska finnas nära utgången till det strongholdet... Men han finns fanimej inte! Blir tokig.... Hjälp, snälla.... Måste hitta honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
jag har hittat till "stronghold Indoranyon" men där ska jag hitta en gubbe som heter "Qorwynn" och han ska finnas nära utgången till det strongholdet... Men han finns fanimej inte! Blir tokig.... Hjälp, snälla.... Måste hitta honom

Han finns där, om du har hittat utgången så står han på samma plattform som den du står på när du går ut ur grottan. Dock så anfaller han dig omedelbart om han ser dig, så det är möjligt att du har tagit honom för en bad-guy och dödat honom. Enklaste sättet att ta sig ett snack med honom är att dra på invisibility och sen smyga upp bakifrån. Därefter mängder med mutor.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Men wtf..... Han hette ju "Worshipper", som jag dödade alltså... Får ladda ett gammalt spel och försöka igen då, om man inte kan väcka han till liv igen? vad är kommandot för det?

Permalänk
Medlem

Väckte lite liv i han med hjälp av console.... men inte kunde han träna enchant inte.. Enchant tränaren finns nån annan stans ju?! Han ska heta "Qorwynn"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon

Han finns där, om du har hittat utgången så står han på samma plattform som den du står på när du går ut ur grottan. Dock så anfaller han dig omedelbart om han ser dig, så det är möjligt att du har tagit honom för en bad-guy och dödat honom. Enklaste sättet att ta sig ett snack med honom är att dra på invisibility och sen smyga upp bakifrån. Därefter mängder med mutor.

Menar du grottan som finns brevid "propylon blablabla" kammaren? I så fall så är det fel gubbe... Funkar inte för mig iaf =/

EDIT: Aha, inne i grottan var det... nu funkar det

Permalänk

Nu har jag också "köpt":rolleyes: morrowind och det är ju jäkla härligt

Har precis kommit fram till att bästa sättet att få cash (för mage iallafall) är såhär.

1. Köp en soulstone
2. gå utanför stan
3. Summon Ancestral ghost
4. soul trap -> Ancestral ghost
5. döda ancestral ghost.
6. Se soulstonen gå upp i värde ORDENTLIGT...
7. Gå och sälj soulstonen till nån med mycket cash...

Jag har just nu 62.000 cash och är level 2

finns det förresten nån som kan träna enchant högre än 49 ?
kärringen i balmora kan ju inte träna över det...

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Hoho, hittade just ett svärd värt 110k.

Permalänk
Medlem

min breastplate är värd 150k. så!

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Call
min breastplate är värd 150k. så!

Jag antar att du har hittat Lord's mail, eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur lägger man en soultrap? Är det nån spell eller går det med bara gem?
Vart finns det ancestral ghost att fånga då?