Permalänk
Medlem

Sibas PS3-erbjudande?

Nu kommer SIBA med ett PS3-erbjudande i mellandagsrean.

Det gäller en PS3-60GB med två handkontroller och två spel.
Need for Speed - Cabron
NBA Street Home court.

allt detta för 4990kr.

Är det en bra deal? Tror ni det kommer bättre deals?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris!! köp!

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Inaktiv

fick liknande fast med motorstorm och resistance för 5700 i sommras.. tur att priset inte sjunkit så mkt:)

Permalänk
Medlem

Re: Sibas PS3-erbjudande?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av diaaz
Need for Speed - Cabron

lol..

hursomhelst, ett helt ok pris. eller rent av väldigt bra om man nu verkligen gillar spelen ifråga. maskinen (särskilt i paket) har blivit svår att få tag i, så det är bara att plocka.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

haha jo ja vet, carbron är ju lite sådär. det ja verkligen spelar är Pro evo 2008 så...

men tror ni det kommer några bättre erbjudanden inom en månad?

Permalänk
Medlem

nja kanske men då är det under den här veckan, men den ps3 du syftade på är 40GB. Jag köpte min för ca 1,5 månad sen från siba för 54900kr med resistance och motorstorm (60GB versionen) och som tur har inte priset sjunkt så mkt

Hursomhelst är priset väldigt bra tycker jag.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alaskery
nja kanske men då är det under den här veckan, men den ps3 du syftade på är 40GB. Jag köpte min för ca 1,5 månad sen från siba för 54900kr med resistance och motorstorm (60GB versionen) och som tur har inte priset sjunkt så mkt

Hursomhelst är priset väldigt bra tycker jag.

oj den var dyr

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

hur kan det vara 40gb om den har minneskortläsare?

Permalänk
Medlem

40gb versionen har minneskortläsare, det ända som skiljer sig är hårdisken, 2st usb och inget bakåtkompatibel

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

jaha, har för mig att någon sa att den saknade minneskortläsare också. men det är väl ändå en nice deal? eller kanske inte...hmmm

haha blir osäker nu..

för då kan man väl istället köpa en utan paket och med extra dosa och ett extra spel för samma pris. fast då får man ju välja spelet man vill ha. hmmm

Permalänk
Medlem

Enligt siba.se är det 40GB, inte 60

http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SEP3PS3

Citat:

PS3 + 2 Handkontroller + 2 Spel

Grymt spelpaket med PS3 40GB, två handkontroller och två spel.

PLAYSTATION 3 40GB
Nya 40 GB-modellen av PLAYSTATION 3 ger dig nästa generations underhållning till ett lägre pris!

Du får nästa generations spel, High Definition-filmer på Blu-ray, den trådlösa SIXAXIS-handkontrollen, WiFi och HDMI-anslutning, och allt hanteras av Cell Broadband Engine - det digitala hjärtat i PS3.

Hankontroller
Handkontrollen till PlayStation3 har skapats genom att finslipa och förbättra världens populäraste PlayStation-handkontroll som sålts i flera hundra miljoner exemplar runt om i världen. Banbrytande teknik med ett otroligt känsligt avkänningssystem i sex axlar med enorm precision.

4 990:-

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Ps3 40gb har inte minneskortsläsare.

HyDrAn, om du kickar på pdf filen så ser du att de har skrivit usb portar och flashkortläsare dock har de ju inte skrivit något om det är 40 eller 60gb versionen.

Priser tycker jag inte var någon höjjdare, ps3 40gb kostar 3995:- från komplett.se sen att sälja med 2 urgammla spel och en extra kontroll för 1000kr till tycker jag inte är världens kap.

Jag själv köpte min ps3 60gb i somras för 4995:- med 2 spel, 2 kontroller samt en bluray film, hade de haft minst lika bra erbjudande idag skulle jag se det som ett bra erbjudande fortfarande.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag tycker Playstation 3 känns lite osäkert. Vad jag fatta det som är 60GB versionen utgående. 40GB versionen är inte bakåtkompatibel som 60GB är. Så vad har Sony tänkt ersätta 60GB versionen med? för dom måste ju ha en bakåtkompatibel väl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av truebounce
Så vad har Sony tänkt ersätta 60GB versionen med?

för dom måste ju ha en bakåtkompatibel väl.

en ny PS2-modell kom ju nyligen, och lite lämpligt tycker man.

nej, bara det som sagts vara en sak måste vara det. men visst, jag tycker det är ett dåligt och konsumentförvirrande beslut.. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

60gb versionen är ur produktion, så mitt tips är väl att vänta o se ifall 80gb versionen kmr till EU, alt importera den:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
60gb versionen är ur produktion, så mitt tips är väl att vänta o se ifall 80gb versionen kmr till EU, alt importera den:)

den kommer tyvärr inte heller att spela PS2 troligen. (vi följer det Asiatiska mönstret tidigare)

så mitt tips är att istället skaffa en 60 nu medan det går, eller nöja sig med en 40 och hoppas på att full mjukvaruemulering blir möjligt senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3#Retail_configurations den 80gb version som tillverkas har stöd för ps2 spel iaf;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Förstår inte den här hystering för ps2 bakåtkompatibilitet, vem fan köper en ps3 för att spela gammla sketna ps2 spel? sitter man hemma med ps2 spel så har man förmodlingen en ps2konsoll också?.

Köp 40gb versionen och va nöjd :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Förstår inte den här hystering för ps2 bakåtkompatibilitet, vem fan köper en ps3 för att spela gammla sketna ps2 spel? sitter man hemma med ps2 spel så har man förmodlingen en ps2konsoll också?.

Köp 40gb versionen och va nöjd :).

jag har ingen ps2 och i väntan på "bra" spel till ps3 så kör jag igenom ps2 spel som jag har missat.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3#Retail_configurations den 80gb version som tillverkas har stöd för ps2 spel iaf;)

Asien har som sagt en 80G-version som är i övrigt mer lik vår 60G, det är troligare den som kommer om en 80G alls gör det. eftersom GS-funktionen är indentisk även i den Amerikanska kommer troligen även avfasningen att följa.

och att importera för PS2-funktionen är ju ingen större poäng om man inte även importerat spel innan.

mina nostradamusar iaf, men det kan ju som sagt även hända nått mer oväntat..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
jag har ingen ps2 och i väntan på "bra" spel till ps3 så kör jag igenom ps2 spel som jag har missat.

Du måste va udda exemplar då, har du sålt din ps2 men behållt spelet? eller menar du att du har en ps3 men du köper ps2 spel?.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har spelat fler ps2 spel än ps3 spel på min ps3a.

Det va 3 spel som jag ville spela på ps2an men ville inte köpa den för 3 spel bara.
Så när jag köpte min ps3a så köpte jag dom där 3 ps2 spelen direkt.

Så jag är väldigt glad att man har en 60gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du måste va udda exemplar då, har du sålt din ps2 men behållt spelet? eller menar du att du har en ps3 men du köper ps2 spel?.

det gjorde jag. fast det var ju iof innan jag visste att det skulle komma en billigare och tystare variant som inte klarade PS2, hade jag vetat det hade jag möjligen haft kvar PS2an också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag äger inget ps2 men jag har lånat en kompis för att varva final fantasy x.

Jag köpte mitt starter pack på game och det första jag gjorde var att jag bytte in motorstorm och fom:r för final fantasy 12 och god of war 2. Varva kingdom hearts idag också, gameplay var väl sådär(spamma x) men unik story + karaktärer.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

HyDrAn, om du kickar på pdf filen så ser du att de har skrivit usb portar och flashkortläsare dock har de ju inte skrivit något om det är 40 eller 60gb versionen.

Vilken pdf fil? Hittar ingen länk i erbjudandet som jag hänvisade till, kan du skicka på en länk?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Vilken pdf fil? Hittar ingen länk i erbjudandet som jag hänvisade till, kan du skicka på en länk?

http://www.siba.se/Archive/Documents/SE/SIBA_SE_v52_screen.pd...

Kolla sida 8. Undra om man kan kräva en ps3 med flashkortläsare efter deras miss i bladet :D.

Visa signatur