Permalänk
Medlem

Problem grafikkort->TV

Hej!

Har lite problem med att koppla datorn till tv:n.
Mitt grafikkort är ett XFX GF8800 GTS 320MB och tvn är en Amoi 37" lcd tv.

Jag har en LCD TV som stöder full-hd och tänkte att jag skulle koppla in datorn så man kan kolla på lite film och grejor från den. Så jag gick och köpte en dvi->hdmi kabel och kopplade in de båda ändarna i repektive kontakt på tvn och datorn. När jag kopplade in kabeln till grafikkortets andra dvikontakt så blev skärmen till datorn svart datorn startade om sig och vägrade gå in i windows vista. Den kom till laddningen sedan startade den om sig igen. testade att bara ha tv inkopplad men samma grej händer, har testat byta att byta "plats" på tvn och datorn i på baksidan av grafikkortet men får ändå samma resultat. Har kollat inställningarna i nvidia kontrollpanelen men hittar inget som verkar skumt eller fel. och manualen till grafikkortet är inte utförlig för fem öre.

Varför startar datorn om sig när jag koppalar in dvi->hdmi kontaken? Hur löser man detta? Krävs det nått spec program för att kunna koppla in tvn eller vad?

Hoppas ni kan hjälpa mig att lösa detta problemet.

Mvh
Zeni

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.