Permalänk
Avstängd

Jag hoppas ni (du?) som skrev att CoD4 var bättre inte jämförde singleplayer (Crysis) mot multiplayer (CoD4). Om ni, på riktigt, tycker att ett CoD4 är bättre är ni bara töntar som måste ogilla Crysis för att det har snygg grafik. Bara för att ett spel ser sämre ut, bara har moment ifrån 2001 och saknar AI behöver det inte vara bättre. Speciellt inte om ni bara går bak så långt. Om ni vill påstå att skitkassa spel är bra får ni gå tillbaks till NES eller Amiga iaf för att folk ska ta er seriöst.

Och Mr."Spelet suger för att man måste ha SLi för att kunna spela MAXAT med BRA FPS".. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Du är en sån kille som sörjde att alla arbetare fick gå hem när maskinen uppfanns eller som fortfarande tycker synd om alla som blev av med sitt jobb att forsla is när folk skaffade frys? Det är det snyggaste spelet på marknaden. Bara för att det inte flyter på din dator är det inte kasst, tvärtom. Det bevisar bara att Crysis har pushat fram gränsen på vad vi trodde gick att producera i grafikväg.

Jag blir så jävla arg på vissa av er! Brist på intelligens och logiskt tänkande som man vet att man inte kan göra något åt är så jävla frustrerande. Som att använda Windows Vista. Jag vill bara formatera er och förklara läget! x(

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Crysis är jekligt snyggt och grymt skönt att spela. Däremot har jag ett problem, spelet låser sig på vissa ställen ett par sekunder. Bla vid checkpoints. Grymt irriterande!

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Medlem

Jag spelade crysis med bra fps och höga inställningar men det var lika tråkigt för de, så jag tror inte att folk klagar på spelet bara för att deras datorer inte orkade med helt. Grafik har ingenting med spelkänsla att göra. Cod4 var inte heller mycke att hänga i granen om man spelat tidigare cod-upplagor. Förstår att dom som knappt spelat nå fps tidigare tycker dessa spel är imponerande dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
Grafik har ingenting med spelkänsla att göra.

Jo. Det finns nog inget spel på marknaden nu som hade varit ens i närheten av lika roligt med NES-grafik. Oblivion hade sugit, Crysis hade sugit, CoD hade sugit, Stalker hade sugit. ALLT hade sugit. Ge er, ingen tycker ni är mogna för att ni propsar för dålig grafik.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Pff, hur många ex såldes av the orange box och hur ser grafiken ut där? inte på crysis nivå direkt. Snackar inte om nes-grafik bara för att jag säger att grafiken i ett spel automatiskt inte hör ihop med spelkänslan.

Permalänk

Lirade igenom Crysis för ett bra tag sedan, grafiken var flottig, ja det var den. Men COD 4 var faktiskt roligare.

Det erbjöd åtminstone mig, en gnutta mer spelkänsla. Trots att man kunde springa runt som stålmannen i Crysis så var det kul i 10 minuter.

Levde tyvärr inte upp till hälften av förväntningarna..

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jag hoppas ni (du?) som skrev att CoD4 var bättre inte jämförde singleplayer (Crysis) mot multiplayer (CoD4). Om ni, på riktigt, tycker att ett CoD4 är bättre är ni bara töntar som måste ogilla Crysis för att det har snygg grafik. Bara för att ett spel ser sämre ut, bara har moment ifrån 2001 och saknar AI behöver det inte vara bättre. Speciellt inte om ni bara går bak så långt. Om ni vill påstå att skitkassa spel är bra får ni gå tillbaks till NES eller Amiga iaf för att folk ska ta er seriöst.

Är jag en tönt för att min smak på spel inte överensstämmer med din? eller hur menar du?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Spelkänsla/gameplay: 70%
Grafik: 50%
Ljud: 90%
Hållbarhet: 60%
Prisvärdhet: 70%

grafiken ger jag så lågt för att trots att jag har relativt modern hårdvara(8800gt opteron@2.5ghz 2mb cache 2gig ram) så kan jag endast köra spelet på medium, visst går det på high men det segar ned sig för mkt ibland.
hållbarheten ser jag inte som så bra då jag inte tror någon plockar upp spelet om 2 år för att dom skaffat en dator som klarar det på very high med 100fps+. då har det troligtvis kommit roligare spel(crysis 2?). gameplayen tycker jag är helt okej, inget direkt nytt, dräkten är rolig men klen så den moddade jag till så den blev så speciel som den borde varit. ljudet tycker jag är väldigt bra.
alla snackar om fysik osv, visst men träden går bara av på samma ställe och saker pajjar på samma sätt.
det absolut bästa med det här spelet är AI'n. hur kul som helst att smyga runt och leka med stackarna :).

summasumarum: helt okej action lir om man gillar öppna miljöer och smyga och leka lite med fienden. tråkigt är det med grafiken då det ser jäkligt bra ut på very high men är ospelbart för mer eller mindre alla. tycker man skall sätta grafiken på medium och inte testa high eller very high som jag då man får smak för den graffen och då ser medium fult ut fast det igentligen inte är det.
har man testat en sport hoj så är det inte lika kul att sätta sig på moppen igen helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Är jag en tönt för att min smak på spel inte överensstämmer med din? eller hur menar du?

Ja, mer eller mindre. Fattar inte hur man kan påstå att CoD4 har spelkänsla. Oändlig ammunition, ingen AI och dina kompisar betyder exakt NOLL för spelet. Förutom Price, för annars kan du inte öppna dörrar

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Ja, mer eller mindre. Fattar inte hur man kan påstå att CoD4 har spelkänsla. Oändlig ammunition, ingen AI och dina kompisar betyder exakt NOLL för spelet. Förutom Price, för annars kan du inte öppna dörrar

det har känsla. känns som man är med i kriget ibland, dom har fått fram en skön feeling helt enkelt.

sen tycker jag även att MOH airbourne är roligt, spelat igenom det 2 ggr. skit kul med vapen som lvlar upp!

ser är det din sak om du tycker att alla är töntar för dom inte tycker som du, fast o andra sidan är jag säker på att du är en fanboy eftersom vanligt folk inte utrycker sig på det sättet.

jag gillar båda spelen men cod4 är roligare, dock har crysis mer spela en gång till värde tror jag!

i cod kan man skjuta igenom tex träväggar och träffa den därbakom, går inte på crysis vad jag vet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
det har känsla. känns som man är med i kriget ibland, dom har fått fram en skön feeling helt enkelt.

sen tycker jag även att MOH airbourne är roligt, spelat igenom det 2 ggr. skit kul med vapen som lvlar upp!

ser är det din sak om du tycker att alla är töntar för dom inte tycker som du, fast o andra sidan är jag säker på att du är en fanboy eftersom vanligt folk inte utrycker sig på det sättet.

jag gillar båda spelen men cod4 är roligare, dock har crysis mer spela en gång till värde tror jag!

i cod kan man skjuta igenom tex träväggar och träffa den därbakom, går inte på crysis vad jag vet.

Det känns som om man är med i kriget tills man märker att man kan sätta sig bakom ett hörn och gå och käka middag, ta hand om tvätten, kolla en film och fortfarande vara kvar på exakt samma ställe. Sekunden man förstår att det handlar om att korsa en linje, inte skjuta folk, punkteras närvarokänslan som en ballong. Fanboy? Du ska veta att jag är ruskigt oinsatt i spel och inte ens gillade Crysis så mycket. Men när folk försöker sitta och propsa på att ett spel som släppts fem gånger (samma spel varje gång) är bättre än ett som sätter nya nivåer blir jag lite less.

Sen om man kan skjuta genom träväggar på Crysis tror jag beror ganska mycket på vilken vägg det är. Du inser väl att Crysis har väldigt sofistikerad fysik medan CoD4 inte har någon alls? Om du kan spränga sönder ett hus m.h.a. en handgranat är jag 99% säker på att du kan skjuta igenom en planka. Sen är det dumt att du hyllar att kulor går igenom trä, men struntar i att nämna att du inte kan rubba en konservburk ens med en bazooka. Om CoD4 hade haft AI, fysik, ett endaste litet UNS av valfrihet och hade saknat oändlig respawn hade jag också tyckt att det var roligare än Crysis. Men att hylla ett spel som inte utvecklats på ett enda sätt sen det släpptes första gången är lite för mycket för mig.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Förord: I'M A 200% CRYTEK FAN, EN MISSNÖJD EN!

Grafiken: 200%(tror inte ens Far Cry 2 kommer att ha bättre, men visst, det är inte Crytek som gör Far Cry 2.)
Ljud: 100% (Måste se till att inte spränga ännu en av morsans älskade blomkrukor)
Spelkänsla: 50% (Var det meningen att man ska spela det? Grafiken är så fascinerande, trodde att jag kollade på en actionfilm.)
Spelbarhet: 50%(Va? Hittade inte ordet i spelets ordlistan:( Vad f*n menade de med "I have a battle to finish"? Ska de börja härma Halo nu?)
Prisvärdighet: 50% (Inte har jag betalt ännu ett grafiktest för 1/2k?)

Vill bara säga att alla som klagar på Crytek kan väl ta en titt på deras hemsida först? Deras mål är Extreme HD-Gaming och inte något spel som ska vara "Best Gaming experience of the year". Även om jag är en BIG CRYTEK FAN måste jag säga att trotts det snygga grafiken har Crytek misslyckats. Grafiken är inte alls det samma som trailer utlovade för 2 år sen och förh*lvete måste ni lägga in enmassa aliens/zombies igen?! Av samma anledning slutade jag med HL2 och enbart fokuserat mig på att mörda riktiga HUMANS på CS.

Påtal om High end PC för att kunna köra spelet, sen när har Crytek producerat ett spel som är spelbart på ett Low end PC, ni får väl ta och kolla upp deras backgrund innan ni skäller ut företaget för det absolut snyggaste spelet år 2007.

Tycker också att Spelkänslan är något udda, försöker man snabbt trycka på musknappen skjuts bara hälften så många skott som antalgånger nedtryckta vänsterknapp. Försöker för min del att inte tänka för mycket på spelets nackdelar, det får mig att börja gråta som en baby:(

CRYTEK I LOVE YOU, BUT YOU FAILED YET ANOTHER TIME WITH PRODUCTION OF A PLAYABLEGAME!

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Det känns som om man är med i kriget tills man märker att man kan sätta sig bakom ett hörn och gå och käka middag, ta hand om tvätten, kolla en film och fortfarande vara kvar på exakt samma ställe. Sekunden man förstår att det handlar om att korsa en linje, inte skjuta folk, punkteras närvarokänslan som en ballong. Fanboy? Du ska veta att jag är ruskigt oinsatt i spel och inte ens gillade Crysis så mycket. Men när folk försöker sitta och propsa på att ett spel som släppts fem gånger (samma spel varje gång) är bättre än ett som sätter nya nivåer blir jag lite less.

Sen om man kan skjuta genom träväggar på Crysis tror jag beror ganska mycket på vilken vägg det är. Du inser väl att Crysis har väldigt sofistikerad fysik medan CoD4 inte har någon alls? Om du kan spränga sönder ett hus m.h.a. en handgranat är jag 99% säker på att du kan skjuta igenom en planka. Sen är det dumt att du hyllar att kulor går igenom trä, men struntar i att nämna att du inte kan rubba en konservburk ens med en bazooka. Om CoD4 hade haft AI, fysik, ett endaste litet UNS av valfrihet och hade saknat oändlig respawn hade jag också tyckt att det var roligare än Crysis. Men att hylla ett spel som inte utvecklats på ett enda sätt sen det släpptes första gången är lite för mycket för mig.

spelar väll ingen roll om det inte utvecklats då det är roligt? visst är det bra att crytek försöker på sig något nytt men cod4 tog hem ronden den här gången och jag är inte ensam om att tycka det.
dessutom var cod 4 nytänkade i mycket annat, tex att det blev filmkänsla och man fick följa med i en avrättning. va lite wow upplevelse på det.
det vann nog mest på dom som inte sitter och kollar på att burkar ska flytta sig och dylikt altså de flesta "svenssons". en på mitt jobb sa att det var det bästa spel han spelat på länge. dessutom är väll det här det första cod med moderna strider och inte WW2 action?
men crysis är inte dåligt det är bara det att det känns mer som 3dmark 07 på något sätt. alla benchar i det spelet på alla möjliga sätt men få tycks spela det.

nä nu ska jag gå och leka lite med lite koreaner och sen kommer nog aliensen tror jag få se om det känns lika roligt då? sen undrar jag om det går att ta ett sniper gevär och döda piloten i helikoptrar så dom störat eller MÅSTE man använda rocket launcern? funkar på just cause som börjar bli gammalt nu.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vill inte spamma ner alla Crysis trådar precis, men detta är vansinnigt sjukt underbart läckert! Ta en titt på bilderna de tagit, titta på alla sidorna då det är så varijerande bilder.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=242778

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
CoD4 ligger ungefär på samma nivå som far cry

tyst nu fanboy...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Ja, mer eller mindre.

Okej då är jag en tönt då, men det kan jag stå för. COD4 är precis som du säger väldigt linjärt, att AI bara är där som kanonmat kan jag också hålla med om. Och att spelet ser ut som ett upphottat Call of Duty 1, är ingenting jag förnekar.

Men kan du då förklara för mig varför jag fortfarande tycker COD4 är bättre än Crysis? Jag måste vara dum i huvudet eller hur? Och då kan jag bedömma spel utan att ta med frames per second i betyget.

Sorry för offtopic.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Musikälskare

Spelkänsla/gameplay: 20%
Grafik: 90%
Ljud: 80%
Hållbarhet: 50%
Prisvärdhet: 50%

Mycket besviken på spelkänslan, det är synd eftersom det drar ner hela betyget

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Okej då är jag en tönt då, men det kan jag stå för. COD4 är precis som du säger väldigt linjärt, att AI bara är där som kanonmat kan jag också hålla med om. Och att spelet ser ut som ett upphottat Call of Duty 1, är ingenting jag förnekar.

Men kan du då förklara för mig varför jag fortfarande tycker COD4 är bättre än Crysis? Jag måste vara dum i huvudet eller hur? Och då kan jag bedömma spel utan att ta med frames per second i betyget.

Sorry för offtopic.

För att du gillar spel du inte behöver tänka i, alls
För att du inte ser några problem att betala för samma skit dom släppte 2001
För att du inte tycker att ett koncept behöver förnyas innan det släpps igen
För att du är en fan av amerikansk B-film och pinsamma stereotyper
För att du gillar repetivt spel där alla banor består av samma sak
För att du inte uppskattar spel där du behöver tänka själv och har flera valmöjlgheter

Inte vet jag, finns väl många anledningar

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Spelkänsla/gameplay: 70%
Grafik: 90%
Ljud: 80%
Hållbarhet: 50%
Prisvärdhet: 60%

Jag spelade på en dator bestående av Athlon 64 3200+, 2gb ram och ett X850XT, spelade i 1024x768, medium på shaders, textures och particles, resten på low och det funkade faktiskt rätt bra tills i slutet när "bossarna" kom, då började fps:en sjunka:)

Ska prova det igen när jag har fått dom nya delarna.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
För att du gillar spel du inte behöver tänka i, alls
För att du inte ser några problem att betala för samma skit dom släppte 2001
För att du inte tycker att ett koncept behöver förnyas innan det släpps igen
För att du är en fan av amerikansk B-film och pinsamma stereotyper
För att du gillar repetivt spel där alla banor består av samma sak
För att du inte uppskattar spel där du behöver tänka själv och har flera valmöjlgheter

Inte vet jag, finns väl många anledningar

och du är inte fanboy??? hahaha, jag och många här nämner både nackdelar och fördelar med båda spelen och vissa gillar crysis mer och andra gillar cod4a mer.
du pissar ned hela cod på alla tänkbara sätt från alla håll och kanter, har du spelat något cod spel eller sitter du och spelar crysis om och om igen?

du måste lära dig att aceptera att folk är olika och gillar olika saker olika mkt. om jag säger att jag gillar lätt saltade chips med dipp mer än popcorn är jag en tönt då?

b film från usa knäcker det mesta bara så du vet! man kan se dom på olika sätt, du sitter nog bara och surar och säger att allt är dåligt då jag ligger och garvar på marken åt hur komiskt dåliga dom är. aj faan där blev jag en tönt igen!

angående tänkandet i spel så är crysis ganska hjärndött om man vill gå snabbt fram, gå till gröna pricken och skjut allt du ser som inte är du.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
För att du gillar spel du inte behöver tänka i, alls
För att du inte ser några problem att betala för samma skit dom släppte 2001
För att du inte tycker att ett koncept behöver förnyas innan det släpps igen
För att du är en fan av amerikansk B-film och pinsamma stereotyper
För att du gillar repetivt spel där alla banor består av samma sak
För att du inte uppskattar spel där du behöver tänka själv och har flera valmöjlgheter

Inte vet jag, finns väl många anledningar

Huvudet på spiken

1, ja, jag behövde inte tänka alls när jag spelade igenom COD4. Men om jag skulle varit tvingad till det, skulle COD känslan enligt mig vara helt förstörd.
2, Jag betalar gärna fullpris för Call of Duty 1.
3, Ja, för att göra ett bra spel är det inte ett måste att komma med nått nytt (tycker jag).
4, Ja storyn är inget att hurra över, men jag tycker inte att det finns så många som är bättre inom FPS genren.
5, Har man gjort en underbar bana varför inte göra dom andra underbara?
6, Jag gillar Crysis, fast på ett helt annat sätt. Mest för att det är vackert och sin otroliga fysik. Om man behöver tänka så mycket vet jag inte, var mest pang pang i Crysis också.

Jag hoppas du förstår att vi tycker väldigt olika?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_the_Barf
du måste lära dig att aceptera att folk är olika och gillar olika saker olika mkt. om jag säger att jag gillar lätt saltade chips med dipp mer än popcorn är jag en tönt då?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Huvudet på spiken

1, ja, jag behövde inte tänka alls när jag spelade igenom COD4. Men om jag skulle varit tvingad till det, skulle COD känslan enligt mig vara helt förstörd.
2, Jag betalar gärna fullpris för Call of Duty 1.
3, Ja, för att göra ett bra spel är det inte ett måste att komma med nått nytt (tycker jag).
4, Ja storyn är inget att hurra över, men jag tycker inte att det finns så många som är bättre inom FPS genren.
5, Har man gjort en underbar bana varför inte göra dom andra underbara?
6, Jag gillar Crysis, fast på ett helt annat sätt. Mest för att det är vackert och sin otroliga fysik. Om man behöver tänka så mycket vet jag inte, var mest pang pang i Crysis också.

Jag hoppas du förstår att vi tycker väldigt olika?

ähh alla fps är likadan bara upp med puffran och skjuta allt och gå mot gröna grejen eller pilen på kartan

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har du spelat något cod spel eller sitter du och spelar crysis om och om igen?

Ja tack, jag har spelat alla CoD-spel. Ettan för att det var kul. Tvåan för att jag trodde det skulle vara något nytt förutom grafiken. Trean för att det var det enda spelet polaren hade på sin Xbox. Fyran för att jag, dum som jag var, trodde att "inte fan kan dom väl göra ännu ett nytt spel med samma skit i?". Men det kunde dom. Jag har spenderat bra mycket mer tid på att spela CoD än Crysis. Jag har klarat Crysis en gång sen sporadiskt spelat vissa banor under en sammanlagd tid av kanske en timme

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Spelkänsla/gameplay: 90%
Grafik: 100%
Ljud: 90%
Hållbarhet: 45%
Prisvärdhet: 40%

I mina ord en av dom bästa fps spelen någonsin, singel player då. Inte så linjärt utan mer vad ska jag göra situiationer. Köra på svårtaste är ett klart måste då man kanske är i en trängt läge och kanske det dummaste man kan göra är att ta stealth och smyga ifrån, eller att ta speed och kuta iväg men kanske att ta strength och slå sig genom väggen kan göra att man håller livhanken. Planera! Vad ska man göra? Fösökra snipra ner så många man kan? Ska distraktioner få fienden att focusera på annat? Ska jag smyga mig in? Ska jag springa fort som fan och skjuta ner alla innan dom fattat nåt.

Det kanske inte finns mycket vapen, men man kan då modifiera dom som finns. Silencer, Laserpekare, Lampa, Olika sikten, granatkastare, bedövnings pilar och mycket mer jag kanske inte nämnt. Är du rambo typen tar du kanske en hagelbrackare och stormar på med armor och flankar osv. Eller så är du den lilla jävla smygarn som tar ut folk ljudlöst en och en. Du kanske tycker om att kasta saker och slå ner alla jäklar medans du sätter finna skot i fejjan på dom med den låga rekylen.

Storyn? Baah klassiker aliens som försöker ta över världen. Hur många gånger har man tänkt på nåt liknande! Allt för många gånger såklart, Namn som Nomad, Pshyco och Prophet kanske känns lite överdrivet. Nomad har jag aldrig hört förut därimot.

Grafiken är bland den bästa som finns där ute En bild säger mycket.

1280x1024, Ultra High Quality Costum Config V1.2 "med directx 9 :P" Låg upplösning.

MEN MULTIPLAYER!!! Det är helt borta! Vafan går inte joina spel, patchen fixade inte det heller. Har tagit mig in via lan men inte internet, kan på så sätt inte kommentera den delen, men antagligen suger det apa. Tycker bara så för att jag inte testat.

Prisvärt spel? Ja självklart, precis som alla andra spel. Men datorn måste vara rätt så Prisvärd på en hög nivå. Alla whinar sönder på spelet delvis för att det är snyggheten som ger gameplayet så mycket mer njutning.

Permalänk
Medlem

du gillar altså nya ideer och nya sorts spel, varför spelar du då uppföljare då dessa ofta liknar det innan och tillverkarna av cod såg att första fungerade bra så dom körde vidare och uppenbarligen har det fungerat eftersom många gillar cod spelen.
så om cod 4 kommit nu och inga cod spel kommit innan kanske även du tyckt det varit bättre än crysis?

som många säger så är det något som "saknas" i crysis, går inte riktigt sätta fingret på bara. sen hatar jag att jag inte får utforska öarna på crysis då de stora fula båtarna skjuter mig i bitar så helt valfritt är det inte sen så är det inte så kul och springa runt random i skogen då det ändå mest är träd där. vill ni möta hajar så simma långt ut(mot en båt kanske) då kom 4 st hajar från ingestans och började jaga mig. fick mig ett sting av crysis hat där då jag försökte dessa saker senast jag spelade det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf: Du kan för fasen spendera hundratals timmar Enbart med att utforska ön du är på, vilket också är helt gigantiskt stort.
Att klaga på att man inte kan utforska "närliggande" öar är lite väl löjligt, det är väl självklart det måste finnas en gräns någonstans och vare sig om den var "10 km" utåt eller inte så skulle du förmodligen fortfarande klaga på det.

Poängen är att den här "gränsen" är så välgjort att det faktist är realistiskt, simmar man ut mitt i havet så dör man av hajar helt enkelt till exempel.

I COD4 ser det ut som om man kan gå två olika vägar, men den ena vägen har några småstenar mitt på "vägen" och självklart är man på tok för "tjock" för att hoppa över dessa

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Spelkänsla/Gameplay: 95%
Grafik: 90%
Ljud: 98%
Hållbarhet: 95%
Prisvärd: 95%

Och snälla grabbar, låt BLI att ens jämföra COD4 och Crysis grafiskt. Cod4 är ett stelt, linjärt, ej snyggt och simpelt spel jämfört med Crysis. Träden i Crysis är med avancerade än hela spelet Cod4.

Cod4 har ingen fysik knappt, väldigt lite rör sig i realtid, banorna är extremt små och du är inte fri någon gång i hela spelet.

En bana i Crysis är nästan större än hela Cod4. Allt rör sig i realtid, nästan allting går att skjuta sönder och AI'n är betydligt bättre i Crysis jämfört med Cod4.

Är Cod4 bättre optimerat än Crysis? NEJ! NEJ! NEJ! Det kommer aldrig kunna bli bättre optimerat eftersom cod4 INTE har någonting att komma med grafiskt jämfört med Crysis, det är två helt olika spel.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/140852.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/140852.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/140852.html

No offence men dagen då jag klarade crysis var dagen jag slutade spela det. visst storyn var ok. och grafiken var snygg som fan. men förutom det såg jag inget nytt. Cod må vara gammalt och allt går inte i real tid osv men det håller ju fan mycket längre än crysis. Cod är ett fps som man kan spendera tid på och verkligen njuta av det imo. Det är inte singleplayern som gör cod det är multiplayern och den är väldigt bra. IMO

Spelkänsla/Gameplay: 30%
Grafik: 100%
Ljud: 100%
Hållbarhet: 10%
Prisvärd: 30%

Det enda som var nice är nanosuiten. Siktet var förjävligt. Crysis är dock mycket snyggare än cod 4 fast grafik är ju inte allting som sagt.

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Inaktiv

Det jag stör mig på med Crysis är att det hade verkligen kunnat bli hur bra somhelst, nu känns det mest mediokert. Tror man la för mycket tid på det tekniska. Hade vart riktigt schysst om det börjas moddas på motorn dock och jag får en ny dator från tomten till påsk!

Samt lite optimerande patchar, det hade inte skadat.

Permalänk
Medlem

Nivåerna i djungeln: ta dig från A till B. Ajdå: här har du en "secondary objective". Slå dig fram och upprepa.

Rymdskepp: sväva runt lite.
Ut ur rymdskeppet: spring för det mesta. Sen får du leka lite space invaders och panga ner aliens.

Hangarfartyget: som att spela flash-spel där man duckar och skjuter mot någon stillastående stor boss. SLUT på spelet...

Allvarligt talat så är Crysis rätt så innehållslöst. "Wow" jag kan gå till punkt B antingen från höger eller vänster... sicken variation!

Betyg: 55% - Hyfsad tidsödslare, men inget monumentalt eller nytt.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
du gillar altså nya ideer och nya sorts spel, varför spelar du då uppföljare då dessa ofta liknar det innan och tillverkarna av cod såg att första fungerade bra så dom körde vidare och uppenbarligen har det fungerat eftersom många gillar cod spelen.
så om cod 4 kommit nu och inga cod spel kommit innan kanske även du tyckt det varit bättre än crysis?

som många säger så är det något som "saknas" i crysis, går inte riktigt sätta fingret på bara. sen hatar jag att jag inte får utforska öarna på crysis då de stora fula båtarna skjuter mig i bitar så helt valfritt är det inte sen så är det inte så kul och springa runt random i skogen då det ändå mest är träd där. vill ni möta hajar så simma långt ut(mot en båt kanske) då kom 4 st hajar från ingestans och började jaga mig. fick mig ett sting av crysis hat där då jag försökte dessa saker senast jag spelade det.

Och ditt sting av crysishat som uppstod p.g.a. att du inte kunde simma till en helt annan ö etc föll inte över på CoD4 när du försökte utforska dom banorna då och du, en specialtränad elitsoldat, inte kan ta dig över ett staket?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio