Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Okej, låter ju riktigt bra. Hur visste man om det var engelskt tangentbord, frågade du eller står det på kartongen någorlunda tydligt? Risken att bli lurad finns ju.

Tror inte du behöver oroa dig för att det bara ska finnas asiatiska tecken på tangentborden, isf finns det både och.

Permalänk
Medlem

Aa okej, låter mycket bra!

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Aa okej, låter mycket bra!

Så här verkar den kinesiska varianten se ut:
http://qbitonline.com/forum/index.php?topic=25.0

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masamune
Så här verkar den kinesiska varianten se ut:
http://qbitonline.com/forum/index.php?topic=25.0

Jao, precis så jag menade

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte alls att dom asiatiska tecknen är i vägen.
Dom gör det bara lite mysigt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk

Jag har misstankar om att min eee pc kommer i morgon.
Beställde den ifrån Tyskland, men jag är typ 100% gröngöling när det kommer till linux och sånt. Är det någon som kan förklara lite enkelt hur man ändrar språket till svenska på den. (när man ska skriva)

Gissar att det inte finns svenska som val när det gäller själva operativsystemet. Men är det svårt att ändra till t.ex. engelska?

En liten fråga till.
Jag har ett "gammalt" ram minne på 1 gb som inte fungerade i min Asus A6T. (Det är inte fel på minnet, utan bara någon bugg i datorn som gjorde att A6T inte godkände det.)
Det är ett TwinMOS 1GB PC2-5300 SO-DIMM/CL5.
Kan den fungera i min eee?

Permalänk

vart beställde du ifrån?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cirkapris
En liten fråga till.
Jag har ett "gammalt" ram minne på 1 gb som inte fungerade i min Asus A6T. (Det är inte fel på minnet, utan bara någon bugg i datorn som gjorde att A6T inte godkände det.)
Det är ett TwinMOS 1GB PC2-5300 SO-DIMM/CL5.
Kan den fungera i min eee?

Enklast är väl att öppna Eee:n när den kommer och testa om minnet passar.

Permalänk

exxoritas

Jag beställde ifrån http://www.kmelektronik.de/, men när jag beställde den i slutet av december kostade den bara 299. Fått vänta ett längre tag än om jag skulle ha beställt från någon engelsk sida, men att ha rätt adapter på direkten och ett nästan rätt tangentbord övervägde.

shay

Det är ju sant, så den passar inte om det inte rätt? Vill ju inte förstöra datorn.

Permalänk
Medlem

Den vill ha DDR2-400 (PC2-3200) SDRAM. SO-DIMM. Om ditt är på 5300 så kommer det gå i 3200 och det kommer troligen fungera fint.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Den vill ha DDR2-400 (PC2-3200) SDRAM. SO-DIMM. Om ditt är på 5300 så kommer det gå i 3200 och det kommer troligen fungera fint.

Tack så mycket, då testar jag det direkt när jag får den.

--------------------------------

Jag såg förövrigt att den tyska versionen har en del saker som skiljer sig från de andra.
http://wiki.eeeuser.com/german_eeepc

Saknas en del program, men verkar inte va något farligt. Går att installera om man vill, men tack vara det har man ju mer plats.

Däremot är det någon bugg på upplösningen, men det verkar inte va för svårt att fixa.

Permalänk
Medlem

Jan 28th: Wow, the EEE is quite possibly the most difficult to source product we have ever stocked. They keep promising to deliver them but I think ASUS can't even come close to meeting demand at the moment. We are keeping preorder customers updated by email. In slightly better news we are expecting stock of the GP2X any day now.

På sidan nu...

Permalänk

Nu måste jag få tag i en Eee Pc! Vart är bäst att köpa ifrån?

Permalänk

läs igenom tråden så får du flera olika altenativ..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urbanan47
Nu måste jag få tag i en Eee Pc! Vart är bäst att köpa ifrån?

http://forum.eeeuser.com/viewforum.php?id=11
ska finnas en tråd med massa återförsäljare som skickar inom eu.

de jag vet e : gbax.com (vet inte riktigt om jag kan rekomendera dem.)

clove.co.uk , vet inte nåt om denna sidan.

Permalänk
Medlem

Kan förstå om de inte har produktionskapacitet at möta efterfrågan eftersom denna är enorm just nu. Sist jag pratade med en kontakt i London var för någnon vecka sedan och det är fortfarande så att man får skriva upp sig på listor i de olika butikerna. Sedan är det bara att vänta på sin tur och hämtar man inte ut den samma dag som den inkom säljs den vidare direkt.

Nåväl, nu har jag spenderat 2 veckor med min 701:a varje dag ca 7-8 timmar (utvecklingsarbete) och den fungerar kanon. Tyvärr måste jag köra Windows XP för att utvecklingsverktyget endast finns för win32 men det fungerar riktigt bra. För den nätta summan och portabiliteten så ser jag denna maskin än så länge som oslagbar. Ska dock bli roligt att se vilka konkurrenter som hinner ut med en lika liten+prisvärd umpc innan detta året är slut.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Nu sitter jag och skriver ifrån min eee och jag måste säga att jag är rätt nöjd.
Det var inte så svårt att ställa om till Svenska och mitt ramminne fungeradde, så nu har jag 1GB.
Däremot hade jag otur och fick en skärm med en död pixel. Men jag tänker inte skicka tillbaka den.

Fläkten låter en del när den sätter igång, men inget som stör mig så jätte mycket, min andra dator låter mycket mer.
(Sätter bara igång när jag har datorn i knäet.)

Kvaliten på datorn i sig känns rätt bra och tagentbordet är inte särsklit svårt tt skriva på. Men jag är van att skriva på ett litet externt tsgentbord till min palm så kan vara därför.

Permalänk
Medlem
Citat:

och tagentbordet är inte särsklit svårt tt skriva på. Men jag är van att skriva på ett litet externt tsgentbord till min palm så kan vara därför.

Jag har ganska stora händer och ett stort tangentbord. För mig tog det ca 10 sekunder att vänja mig vid det lilla.
Jag skrev ett långt inlägg på ett annat forum och bara dom två första meningarna gick slött. Sedan gick det i en helvetes fart. hehe

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu sitter jag och skriver ifrån min eee och jag måste säga att jag är rätt nöjd.
Det var inte så svårt att ställa om till Svenska och mitt ramminne fungeradde, så nu har jag 1GB.
Däremot hade jag otur och fick en skärm med en död pixel. Men jag tänker inte skicka tillbaka den.

Fläkten låter en del när den sätter igång, men inget som stör mig så jätte mycket, min andra dator låter mycket mer.
(Sätter bara igång när jag har datorn i knäet.)

Kvaliten på datorn i sig känns rätt bra och tagentbordet är inte särsklit svårt tt skriva på. Men jag är van att skriva på ett litet externt tsgentbord till min palm så kan vara därför.

Kul och höra. Jag tror nog att jag skaffar en.

Btw, jag har en palm tungsten T3 och ir tangentbord =). (+wlan sdkort m.m.)

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Är det någon som fått sin Eee från gbax.com?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urbanan47
Är det någon som fått sin Eee från gbax.com?

Nix. De har fortfarande inte fått in några. Se första sidan på www.gbax.com

Expansys ska få in dem om 2 - 4 dagar (2 dagar till england och då lägger de på 2 för sverige så 4 dagar). Ska bli intressant att se. Blir less om de får in sina först. Expansys är ganska mycket dyrare dock.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att beställa från http://www.kmelektronik.de/
Någon som har beställt där?
Känns som att sidan är rätt seriöst, det är nog ingen fara med det.

Återkommer när jag har beställt

EDIT : Nedrans också =/
"in der Versandzentrale Lieferzeit länger als drei Wochen"
Vilket betyder att den finns hos leverantören, leveranstid längre än 3 veckor...

Någon annan affär?
Vågar man sig på gbax?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

läs i tråden det e en som har beställt därifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en order hos GBAX och jag avvaktar. Jäkligt störande men ändå.
Ska komma till expansys om 4 dagar (vilket brukar vara skitsnack).
De lägger till 2 dagar på lagertiden eftersom att deras lager ligger i england. Så, på den engelska expansys står det 2 dagar kvar. Imorgon 1 dag kvar. Får de in i lager så så kommer man kunna få den på den svenska sidan också inom 4 dagar. Återstår att se. Priset är dock saftigare hos Expansys än hos Gbax. Expansys har flyttat fram lagret många gånger nu så jag blir inte förvånad om det händer igen. Återstår att se.

Permalänk

kommer den till expansys om 4 dagar, så gör ajg min beställning därifrån, skiter om den kostar någon hundrning mer eller mindre det e små pengar bara. så länge jag får datorn snabbt och inte behöver vänta på den i veckor som vissa här har gort så blir jag nöjd!

Slänger gärna ut 100 - 200 kr mer på bättre o snabbare serviec!

Visa signatur

Permalänk

ååh. är sjuuukt sugen på en EEE , men det blir nog till att vänta på de kommande konkurrenterna ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

När får vi se några 3Dmark06 poäng? haha.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
kommer den till expansys om 4 dagar, så gör ajg min beställning därifrån, skiter om den kostar någon hundrning mer eller mindre det e små pengar bara. så länge jag får datorn snabbt och inte behöver vänta på den i veckor som vissa här har gort så blir jag nöjd!

Slänger gärna ut 100 - 200 kr mer på bättre o snabbare serviec!

Det kostar 600-700 mer på expansys än på gbax/kmelektronik

Jag kommer inte köpa därifrån.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Nu har expansys inte helt oväntat skjutit fram datumet till den 9e.
Så har de gjort hela månaden. Flera gånger alltså. hehe

Gbax är smartare. De säger inget datum förutom det första.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Nu har expansys inte helt oväntat skjutit fram datumet till den 9e.
Så har de gjort hela månaden. Flera gånger alltså. hehe

Gbax är smartare. De säger inget datum förutom det första.

Är ju helt tokigt hur lång tid det verkar ta innan de får in dem. Folk har sagt 23 feb, kanske det som gäller :S

Jag tar o väntar o håller kvar ordern på gbax.com. Får vänta ut leveransproblemen asus verkar ha. Slut överallt nästan och ingen verkar få in en ny order inom kort.

Precis beställt ms 4000 notebook mus och nu är det väll antagligen bara mobilt bredband som saknas, och laptopen också.

btw, till er lyckliga här ute http://www.webhallen.com/prod.php?id=80492 inte fy skam på det priset, ifall jag bara inte skulle köpt mitt 8gb sandisk class 4 för 600kr 1 vecka sedan