Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med tangentbordet på Asus EEE? Ställer man in Programvaran att det ska finnas Å,Ä & Ö ? För de finns väl inte med som standard?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anka2003
Hur fungerar det med tangentbordet på Asus EEE? Ställer man in Programvaran att det ska finnas Å,Ä & Ö ? För de finns väl inte med som standard?

Det kan jag nästan lova att du kan ändra, det är ju bara en annan tangentbordslayout.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

jupp. installerar du svenska xp är det ju ändå inget att ändra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk

ka namn koppla in ett usb modem i eee?, någon som vet de? Med den linux baserat oprativ systemet..???

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

batteriet i min laptop (3kg, 4 med extrabatteri 15"xga-skärm) är kasst och jag hade tänkt köpa nytt batteri till den snart men funderar nu på att skippa det och lägga de pengarna på en eee pc istället, då har man ju redan fyllt upp halva kostnaden.

nån som har koll på hur dessa ser ut i Holland?
min mor ska åka dit snart och jag funderar på att be henne köpa en åt mig

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om när de nya modellerna EEE kommer ut? 8" skulle väl vara i samma storlek som den nuvarande 7", har de högre upplösning? Blir priset mycket högre än den nuvarande? För jag vet inte om jag ska slå till nu i veckan eller hellre vänta. Jag vill helst ha större skärm i samma storlek som den är nu, och isåfall bättre upplösning också. Sedan om någon vet vad hårddiskarna ligger på i de nya vore det intressant att veta.
/MVH HermitoZ

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Samma upplösning på 8"
Det går dock att ändra genom att byta drivrutinerna till graffet. 800x600 ska gå att få även med 7"

Lär kosta lite saftigare.. men man kan vänta i evighet. Det snackas om touchscreen, 16gb osv i kommande modeller.

Permalänk

Det kommer ju fler från andra tillverkare t.ex. VIA, det är en mässa nu i mitten av februari Celebit eller va den nu heter, där lär det släppas flera... Jag skulle nog väntats tills dess.. dock lär det ta tid innan man kan få händerna på en av de modellerna ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Du menar att man kan få 800x600 även på 7"??? Har du någon länk till detta? Detta gör isåfall 7" mycket mer åtråvärd...

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Samma upplösning på 8"
Det går dock att ändra genom att byta drivrutinerna till graffet. 800x600 ska gå att få även med 7"

Lär kosta lite saftigare.. men man kan vänta i evighet. Det snackas om touchscreen, 16gb osv i kommande modeller.

Touchscreen har dementerats av Asus

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att det är en helt ny typ av minilaptops på g.
Så ja skulle tipsa alla att antingen importera den nu eller köpa när den komemr till sverige.. sen köpa ny om två år när det finns mer konkurrans och större 8" skärmar..
Menar 3000-4000 är inte mycket pengar KÖPKÖPKÖP

Permalänk
Medlem

Jag vill INTE ha Via. De kör med deras egna processor. Gillar den inte.

Angående 800x600 (och mer) på 7 tummarn se:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5510

Permalänk
Medlem

Ni har förstått att det bara handlar om att det skalas väl? Alltså, den visar fortfarande bara 800x480punkter.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X220, Core i7, intel 310 80GB msata SSD, 320GB HDD
----
HP nx8220 1.6 GHz Pentium M, 2048MB DDR2, 60GB, x600 64mb/64mb
----
IBM Thinkpad X40 1.4GHz Pentium M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blandad
Ni har förstått att det bara handlar om att det skalas väl? Alltså, den visar fortfarande bara 800x480punkter.

JAG känner till det. Kan inte svara för de andra men allt står i tråden som jag länkade.

Fin läsning och screens:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=9681

Edit:
Fick ett trevligt mail idag! Hon stavade plötsligt mitt namn med CK. Mitt namn är inte så vanligt i England.

Hi Nicklas,

Sorry for the late reply. Yes we will be able to ship your order tomorrow - we are receiving another small shipment - not sure if black or white this time. You will receive your tracking number directly from UPS.

Kind regards
Jacquelyn

Permalänk
Medlem

Fick hem min eee igår ifrån en kompis som handlade den i Thailand, svenskt xp och endast 1.2 GB ledigt på disken =( Jag har smackat i ett 2GB ram så nu är det lite roligare. Någon som vet var själva hårdisken är? den är på 4G och det vore najs om man kunde peta i en 8G eller vad man nu har råd med

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED

Permalänk
Inaktiv

Sätt i ett SD-kort på 8-16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brolles
Fick hem min eee igår ifrån en kompis som handlade den i Thailand, svenskt xp och endast 1.2 GB ledigt på disken =( Jag har smackat i ett 2GB ram så nu är det lite roligare. Någon som vet var själva hårdisken är? den är på 4G och det vore najs om man kunde peta i en 8G eller vad man nu har råd med

"Hårddisken" sitter fastlödd i moderkortet.
Du kan inte byta den. Eller ja, den som har rätt utrustning kan nog.
Antar att expansionplatsen ovanför ditt minne inte har någon kontakt. 4 GB-versionerna brukar inte ha det. Vissa äldre versioner av Eee PC hade en PCIe-kontakt där. Man kunde enbart sätta i en annan SSD-disk där. I de nyare revisionerna så är den kontakten bortplockad. Det är bara ett tomt utrymme utan kontaktlist till vänster om datorn ligger uppochner.

Ett tips är att banta din installation innan du installerar med nLite.
http://www.nliteos.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas

Edit:
Fick ett trevligt mail idag! Hon stavade plötsligt mitt namn med CK. Mitt namn är inte så vanligt i England.

Hi Nicklas,

Sorry for the late reply. Yes we will be able to ship your order tomorrow - we are receiving another small shipment - not sure if black or white this time. You will receive your tracking number directly from UPS.

Kind regards
Jacquelyn

Hmm. Jag har inte fått något mail :S, hoppas inte det betyder att jag inte kom med i ordern. När beställde du?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om operativsystemet som följer med? Fungerar det bra och enkelt? Kan man spela via Wine på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew!e
Hmm. Jag har inte fått något mail :S, hoppas inte det betyder att jag inte kom med i ordern. När beställde du?

Jag har tjatat. Det är nog därför jag fick det.
De fick in en liten order idag också tydligen.

Jag beställde den 14 januari... för att hinna med sändningen som aldrig kom den 15e. När beställde du?

Har den nog hemma denna vecka iaf. Hoppas verkligen att de inte får problem igen.

Permalänk
Medlem

JADÅ!!! FICK MAIL OCH DEN KOMMER!!!

"Hi Filip,

Your order is being despatched tomorrow.

You will receive your tracking number directly from UPS.

Kind regards
Jacquelyn"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
JADÅ!!! FICK MAIL OCH DEN KOMMER!!!

"Hi Filip,

Your order is being despatched tomorrow.

You will receive your tracking number directly from UPS.

Kind regards
Jacquelyn"

YÄY! Grattis!

Permalänk
Medlem

Vart beställer man den smidigast? Har sett att expansys har den, men de har väl lite högt pris..eller?
Är det bättre att köpa en med 8gb direkt om det är fastlött.
Lite tråkigt om man köper med 4 och ej kan byta upp sig..

Visa signatur

xciso

Permalänk

men 2gb räker la gött o väl om man kör med linux som os:et? sen köper man bara till ett extra minneskort på 8 - 16gb??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Expansys har inga 4 gb inne? "Väntas Lördag 16Februari"
De skjuter fram datumet hela tiden. Kolla england och tyskland istället.

Permalänk
Medlem

om man skulle neställa från ebay, hur stor en chanen att man åker fast i tullen?
dom e ju skit billiga där. får en rosa/blå 4G för 2700 med frakt via ups.

klart skit billigt!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
om man skulle neställa från ebay, hur stor en chanen att man åker fast i tullen?
dom e ju skit billiga där. får en rosa/blå 4G för 2700 med frakt via ups.

klart skit billigt!

Jag beställde från Tyskland, som du kan se tidigare i tråden.
Rätt strömadapter + att det finns åäö på tangentbordet och moms vad inkluderat fick mig att köpa därifrån.

Längtar!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Att köpa eee känns lite som att köpa Wii julen 2006, fast sju resor värre.

Någon som har länk till en bild på hur den tyska tangentbordslayouten ser ut på eee?

Sedan är jag grymt nyfiken på hur ett program jag är beroende av fungerar på eee:n, någon som har en i Örebrotrakten (och som kör XP) som kan tänka sig en testdrive?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Jag beställde från Tyskland, som du kan se tidigare i tråden.
Rätt strömadapter + att det finns åäö på tangentbordet och moms vad inkluderat fick mig att köpa därifrån.

Längtar!

Vilken affär beställde du ifrån?

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk

läser du tidigare i tråden så ser du som han sa själv.

Visa signatur