Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
e fett sugen på att beställa ifrån gbax också, för nu värkar dom ju seriösa trodde dom var oseriösa först då du aldrig fick din dator n!klas och dom stängde ner sidan!?, aja hoppas på de bästa får du din så gör jag även en beställning i helgen ;D

De har goda omdömen från folk som beställt tidigare som du säkert såg tidigare i tråden. ALLA har problem med att få in dem nu eftersom att Asus inte hinner med så man kan egentligen inte beskylla Gbax för det. Grejen jag blev irriterad på var den dåliga informationen. De uppdaterade inte hemsidan.. inget hände liksom. Att hemsidan dog var bara problem med deras DNS-servrar. Ingen stor grej.

Permalänk

får du den i morrn, så fixar du la tonvis med bilder o en riktig fet rec? =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

får du den i morrn, så fixar du la tonvis med bilder o en riktig fet rec? =D

Jadå, det garanterar jag.
Den SKA komma imorgon. UPS har det som åtagande för Express Saver men allt kan hända.

Permalänk
Medlem

"Scheduled Delivery: 07-February-2008"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
"Scheduled Delivery: 07-February-2008"

Precis. Mycket bra. Det är åtagandet de har med saver. Det ska levereras när som helst dagen efter i de flesta länder i europa.

Permalänk

men hur kan dom komma så snabbt?? då jobbar ju dom snabbare än posten tom, men då borde la era datorer finnas i sverige nu? och soteras ut nu under natten så har ni dom i morrn??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

men hur kan dom komma så snabbt?? då jobbar ju dom snabbare än posten tom, men då borde la era datorer finnas i sverige nu? och soteras ut nu under natten så har ni dom i morrn??

Posten jobbar lika snabbt. Beställer jag dag 1 så får jag alltid dag 2 om det skickas dag 1. Från utlandet kanske det tar längre tid men det är ju för att posten har så bestämda tider. Flyg från england går på natten till sverige och sen har de hela dagen på sig att leverera till den svenska adressen. Om de inte redan är på väg till sverige just nu så lär de flygas över under natten. Det är inte så lång resa. Statusen har inte uppdaterats än.

Permalänk

nja om man beställer från nån nått annat land och posten ska leverera brukar det ta minst 4 dagar då tullen brukar ta minst 1-2 ^^ haha iaf när jag beställler musikinstrument som tullen av nån anledning har en fetisch att kolla mina paket

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
nja om man beställer från nån nått annat land och posten ska leverera brukar det ta minst 4 dagar då tullen brukar ta minst 1-2 ^^ haha iaf när jag beställler musikinstrument som tullen av nån anledning har en fetisch att kolla mina paket

Ja, men det är inte postens fel.

Mitt paket har flyttat på sig!
EAST MIDLANDS AIRPOR GB 06/02/2008 21:31 EXPORTSKANNING

Har scannats för export på flygplatsen.

Edit:
EAST MIDLANDS AIRPOR, GB 06/02/2008 22:34 AVGÅNGSSKANNING

Yäy! Ser lovande ut. Flygplanet går till Tyskland men där har de ju säkert paket att lämna av och hämta också.

Edit:
KOELN (COLOGNE), DE 07/02/2008 0:40 ANKOMSTSKANNING
Redan i tyskland.

Permalänk
Medlem

MALMO STURUP,
SE 07/02/2008 7:05 I TRANSIT

Permalänk

omg! nu blir jag ju sjukt avis! :S

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

UPS ringde vid 9. Han skulle komma någon gång efter lunch.. senast 16.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
UPS ringde vid 9. Han skulle komma någon gång efter lunch.. senast 16.

De brukar oftast inte ringa T_T. Har inte fått något svar från dem och mitt status står fortfarande i malmö :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
De brukar oftast inte ringa T_T. Har inte fått något svar från dem och mitt status står fortfarande i malmö :S

De ringer alltid eftersom att de tydligen har stora problem att hitta min adress. Man får fram den på Eniro och Hitta.se så man undrar ju lite över vart de letar. Kartbok från 95?

Permalänk
Medlem
Citat:

De ringer alltid eftersom att de tydligen har stora problem att hitta min adress. Man får fram den på Eniro och Hitta.se så man undrar ju lite över vart de letar. Kartbok från 95?

Grattis n!klas!

Kul att du snart får mysa med din EEE, blir lite avis fast jag har en beställd från germanien ;>

Vilken färg kommer den lille att ha?

BILDER! ;D

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

WUNDERBAR FICK PRECIS DEN!!! tog sin tid :S

Permalänk
Medlem

Min svarta som jag köpte från Ebay.

Permalänk
Medlem

BAM!

Ja, min dotter har kladdat på skärmen på min stora Asus med 15"

Eee:n är "Pearl White" och inte bara "White". Rätt najs!

Permalänk
Medlem
Citat:

BAM!

http://nicke.co.uk/eee/eee1.jpg

Ja, min dotter har kladdat på skärmen på min stora Asus med 15"

Fan vad nice!
Varför har du klistermärke nere i vänstra hörnet?
Har inte sett det på några andra

YAY
FICK MAIL NU!!!
Dear Mr. XXXXXX,

Thank you for your e-mail.

We have received your payment. The appointment has already been released for shipment ..

Dom har släppt den för skickning ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väl en nyare rev. antar jag. "Intel Inside"

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väl en nyare rev. antar jag. "Intel Inside"

Vad var det för version du köpte, 4G non surf?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Vad var det för version du köpte, 4G non surf?

Japp. Det stammer. (skriver fran eee'n nu)

Edit: Det jag märker nu som stör mig lite är att skärmen ger ifrån sig ett högfrekvent pip som jag helatiden hör.... hm.
Edit2: Det var från högtalarna. Stängde av ljudet och det försvann. Phew.
Edit3: Mitt klistermärke sitter också lite snett.
Edit4: Hur tusan gör man @?

Permalänk
Medlem

Min Intel inside klistermärke är sned :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp. Det stammer. (skriver fran eee'n nu)

Edit: Det jag märker nu som stör mig lite är att skärmen ger ifrån sig ett högfrekvent pip som jag helatiden hör.... hm.
Edit2: Det var från högtalarna. Stängde av ljudet och det försvann. Phew.
Edit3: Mitt klistermärke sitter också lite snett.
Edit4: Hur tusan gör man @?

Testa ALT-gr + Q

http://carbon.cudenver.edu/~tphillip/german-keyboard-a.jpg

Så blire på mitt tyska iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör in XP nu och där lär ju @ sitta på sin vanliga plats men tack ändå.

Det tar ett tag att vänja sig vid det lilla tangentbordet men det går nog snabbt.

Edit:
Fläkten går endel vid install av XP. Den låter mycket mindre än den i min stora bärbara förstås. Mycket bra ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Så, varför dissar du Xandros?

Körde du in XP direkt? ;>

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Så, varför dissar du Xandros?

Körde du in XP direkt? ;>

Kände direkt att det inte var något för mig. Jag lekte runt lite förstås men jag har helatiden planerat att köra XP. Detta just pga att många verktyg som jag använder inte finns till Linux. Vill även att 3G-modemet ska funka direkt utan strul.

Permalänk
Medlem

Någon som orkat testa Wine i Xandros än då:P?
Hur fungerar Xandros över huvudtaget?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Någon som orkat testa Wine i Xandros än då:P?
Hur fungerar Xandros över huvudtaget?

Största nackdelen med Xandros är att det är så sjukt oputsat, rent grafiskt och upplevelsemässigt (då menar jag "advanced mode", traditionellt skrivbordsläge). Nu kör jag eeeXubuntu på min Eee och det är mycket snyggare och modernare utfört. Lite meck i jämförelse med Xandros som, bortsett från att man måste in med en ny kernel för att få stöd för 2 gig ram, ju funkar direkt (även fast förvånansvärt mycket gjorde det i Xubuntu). Rent funktionellt är det inte så stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Det ska jag kika mer på när jag får min EEE, tänkte försöka överleva med linux ett litet tag nu i alla fall.

Eller så går jag över till XP för att få dreamweaver och photoshop och sånt att fungera...

Hmmm, vet inte hur jag ska göra

Visa signatur