Permalänk
Medlem

Ny mobil, hur är k810i?

Brukade ha rätt bra koll på mobilmarknaden, men har tappat stinget helt numera och vänder mig till er.

Har spanat in k810i på katshing (http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=13758)

2439 kr låter ju som ett rätt bra pris. Vet att den är lite utgången nu, och att k850i finns, men den ligger ju nästan på 1500 kr dyrare, kan inte riktigt motivera det köpet. Någon av er som har något bra tips på billiga mobilerbjudanden eller någon sjysst mobil? Bra kamera och bluetooth kräver jag, mp3 delen är inte så viktig, har ju två ipods.

Permalänk

Jag tycker att k810i är en toppen mobil Har en själv, fast jag tycker att den känns plastig jämfört med k800i. Kameran är rätt bra, och knappsatsen är skön och skriva sms med, och joysticken funkar perfekt. Aldrig krånglat för mig .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

K810i är en bra mobil, men på något sett har jag blivit trött på den. knappen för internet har lossnat. Joysticken har blivit små seg. Annars är den super.

Permalänk
Medlem

Så med andra ord, den verkar överlag som ett bra köp? Jag vet inte hur mycket den kostade förut, men jag kan tänka mig att den rasat i pris en del? 2439 lär ju inte vara ursprungspriset. Finns det något skäl att köpa en annan mobil? En polare har en t650, vilket är jävligt läcker också, men den saknar linsskydd och ser mindre snygg trots att den är bra mycket dyrare.

Så ni tycker jag skall slå till? Walkman 3.0 mjukvaran, 5.0 megapixelkameran och att man kan flippa skärmen på k850 är inte värd 1500 kr extra enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är ute i senaste laget nu, men släng ett öga på nya K770 också.

Mest framträdade nackdelen gentemot K810 är avsaknad av xenonblixt (770 använder LED istället).

Mest framträdande fördelar är skarpare skärm, d-pad istället för joystick, samt ett (enligt mig) vettigare linsskydd.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min k810. Vill du ha en som liknar(inte helt exakt) k810, titta då på k550. Brosan har en sån och han är jätte nöjd med den. Det den inte har är 3G och så har den inte 3.2M pixel kamera, den har 2M pixel kamera. Resten har den som en k810 har.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att k810 är något vidare, jag menar, visst, bra kamera, bra skärm, men that's it. Jobbigt lins-skydd som går upp i fickan, jobbiga knappar osv.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Jag har en K800@K810 och älskar den för att det nu finns så otroligt många saker att göra med denna telefon, om man har kunskapen.

Enkelt att byta skal, låsaupp, patcha, fixa ikoner, kameradrivare och ändra i firmware. Helt enkelt en rolig telefon för dom som gillar att hacka

Tycker dock att k810 är lite plastig så kör därför en k800 @ k810.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug