Permalänk

Dator För 8000

Hejsan

Jag ska köpa dator förmodligen om 1 månad och har en budget på 8000 Kr Exakt ska sätta ihop själv, en polare har satt ihop en till mig, men undrar vad ni kan tänka er för saker i en dator för det priset så kan jag se vilken som är bäst tack så mycket

Permalänk
Medlem

Hade du tänkt dig ett nytt chassi också eller kör du med ett gammalt? Är en del kronor där.

Permalänk

8000

Hej !

Vad ska du använda den till ? Kvalitet, Utseend, Storlek på chassi osv........
Kan ju vara bra att vet när man ska välja komponenter

Visa signatur

NZXT Apollo ~ Sunbeam NUUO 550W PSU ~ CPU E6850 ~ Thermalright Ultra-120 eXteme ~ Geil Black Dragon 4GB ~ 8800GTS OC 320 MB ~ Asus Striker Extreme nForce 680i ~ 500GB Samsung ~ Samsung 245BW ~ Logitech G11 ~ Logitech MX Rev Mouse

Permalänk

jag ska bara spela på den ska vara en bra speldator, har absolut inget så ni får lägga till chassi o så med, på den jag satt ihop tog jag Antec Sonata III tror jag den heter men ni får göra vad ni vill jag har inte ens DVD brännare så ni vet hehe. ser den ful ut är det skitsamma mer eller mindre sålänge den inte ser ut att vara från 1980 talet ha de fint tack i förhand

Permalänk
Medlem
Permalänk

tack så mycket

vilket av Minnena är bäst ??

OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB KIT, XTC, w/two 2048MB, CL5-4-4-15 eller

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit m/två CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

? tack så mycket

Permalänk
Medlem

De skulle jag säga är likvärdiga, väljer personligen OCZs eftersom de har lägre timings, men det är möjligt att Corsair-minnena överklockar bättre eller lika bra.

Permalänk

jaha ok, ja jag är inte den dära Clockar typen hehe, men oke men då vet jag, ska sälja mitt digitala trumsett så jag får cash sen gäller det med datorn och 8K dator räcker för mig långt allafall, men allt blir väll billigare snart om en månad så hoppas den sjunker så man kan köpa bättre saker peace