Vista "laggar/hackar" ner fönstret?

Permalänk
Medlem

Vista "laggar/hackar" ner fönstret?

Har ett windows vista premium på min pc.

Problemet:
Det typ "laggar" ner när jag ska minimera och öppna upp fönstrena. Det går alltså inte långsamt eller så men när jag tittar på min flickväns laptop samt min brors dator så slinker det ner i en slags smoothare 3d effekt, det typ krymper ihop när man ska minimera. Min bara hackar ner snabbt och lätt.

Varför? Har jag gjort någon felinställning lr liknande? Eller är det bara så att min 25ms TFT skärm inte hänger med i den där smootha 3d effekten när allt krymper ner när man minimerar ett fönster?

jag har en bra pc med bra drivisar till grafikkortet så det bör inte vara problemet tycker jag..(se sign)

Permalänk
Medlem

Är det inte så att vissa av dom snygga effekterna bara finns i vissa utgåvor av Vista?

Permalänk

Är du helt hundra på att Aero är på?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Hackar 3d-effekten eller är det bara som i XP, direkt ner?

Det sistnämnda borde bero på att du inte kör med aero påslaget (högerklicka på skrivbordet- anpassa - tema) som snubben ovanför här sa

Permalänk
Medlem

jag har ju samma utåva som min bror. det bör vara samma effekter då ju..han fick visserligen sin verision installerad då han fick sin dator. medan jag byggde ihop min på egen hand samt då även installerade vista.. Aero? finner inget som heter aero inne på tema? :S

edit: ja det typ hackar ner..man hinner se väldigt få rutor och det går snabbt som fan.. men brorsan har ju typ ngn slags 3d effekt så den minskas ner och det går exakt lika snabbt som på min typ.

Permalänk

Aero fungerade inte för mig direkt när jag skaffat mig ett 8800 GTS 512 MB (uppgraderade från ett 6800 GT ) utan jag var tvungen att installera drivrutiner och sen köra igenom det där prestanda-testet efter att jag formaterat om datorn. DÅ kunde jag få fram Aero (som gör att skrivbordet ser snyggare ut än "Basic" och har mjukare animationer och så vidare).

Har du inte Aero så se till att drivrutinerna för grafikkort är ordentligt installerade och att du kört Windows Experience Index-testet.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Ja, jag fann det nyss också, det där prestanda testet haha..tänkte gå in här och säga att jag löst det tackvare det. Blev genast mycket snyggare och ser smidigare ut.

det var bara Kontrollpanelen -> System och Underhåll -> Prestanda och göra testet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
Ja, jag fann det nyss också, det där prestanda testet haha..tänkte gå in här och säga att jag löst det tackvare det. Blev genast mycket snyggare och ser smidigare ut.

det var bara Kontrollpanelen -> System och Underhåll -> Prestanda och göra testet.

Kul att det löste sig.

Visa signatur