Permalänk
Medlem

Zepto znone 3215W frågor/köpråd

Hejsan! har några frågor här som ja skulle mer än gärna få svar på.

1. Hur påverkas batteritiden av vilken processor man använder?...tex drar en core 2 duo 2.0 GHZ mer än en c2d 1,66?

2. intel GMA x3100 grafikkort...vad klarar de av? tex film spel osv

3. Stämmer det att man får en instruktion om hur man installerar windows XP?

4. Vad ska man satsa på om man kanske inte ha råd med båda?...snabb processor eller mycket minne?

Vore väldigt tacksam för svar MVH/erik

Permalänk

Jag beställde en 3215 till min flickvän för någon månad sedan så jag tycker att jag kan svara på några av dina frågor.

3. Ja, det ligger ett papper i kartongen där det står hur man går till väga.

4. Eftersom min flickvän endast skriver, surfar och ser på någon enstaka film valde jag C2D T5450 1,66 GHz och satsade på 2 Gb ram. Jag skulle definitivt satsa på en C2D prolle, men ram är minst lika viktigt. Vista med 1 Gb ram är som att ro på ett hav av sirap

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk

med t5450 så är fläkten igång hela tiden. iallefall min o dem sa att det är nått kompabilitets prob.. stavas kanske annorlunda.

ta iallefall en dual core.

vet ej hur batteritiden påverkas men lite borde det ju påverka.

en 1,66ghz så kunde jag köra 0.950 v på högsta multipel.

sök på youtube där spelar vissa t.ex bf2, cod4 mm.. men då självklart på lägsta. men annars så warcraft 3 är det enda jag testat vilket gick galant på MAX.

1080p är inga problem att spela upp

angående minne så kan du ju uppgradera det själv tar 2 min.
så om du inte har råd med båda samtidigt så ta helldre en bra cpu.

jag gav .ex 212 för ett extra 1gb sticka.

ursäkta hur jag skrev blev rörigt men ligger i sängen med min 3215 och är fantastiskt trött.

förresten batteritiden är ca 3 timmar med lägsta ljus och intensivt youtube/internet/musik vilket är bra med ett 6cell

Godnatt

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Medlem

Får man med instruktionerna oavsett om man beställer från zepto.se eller zeptoexperten.se?

Vad bör man tänka på när man ska uppgradera minnet? Måste stickorna vara av samma märke (tillverkare), eller räcker det att det är samma typ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_sic
Får man med instruktionerna oavsett om man beställer från zepto.se eller zeptoexperten.se?

Vad bör man tänka på när man ska uppgradera minnet? Måste stickorna vara av samma märke (tillverkare), eller räcker det att det är samma typ?

Ja det är zepto som bygger datorerna, zeptoexperten är bara återförsäljare.

Det skall vara samma typ, vet ej om det är något problem med konstiga märken, men kingstone rekomennderas och jag kör på detta med. kingston är billigt med.

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk

Jag betällde en dator genom zepto.se men "ångrade" mig eftersom den skulle ha blivigt biligare genom z-experten så jag skrev bara till zepto att om inte jag får den av er för sama pris så ångrar jag mig, inga probelm. /Vulvan

Visa signatur

SUCk . detta va bara upplysnings vis ett tips till dig från mig . du behöver inte svara för jag har som blokerat dig, så ditt medelande tillbaks kommer ej att läsas.

Permalänk
Medlem

en till fråga bara....vad rekomenderar ni att man ska köra med för att få datorn o funka optimalt? Vista eller XP?...och vilken av dessa drar mest ström?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_sic
en till fråga bara....vad rekomenderar ni att man ska köra med för att få datorn o funka optimalt? Vista eller XP?...och vilken av dessa drar mest ström?

XP med Compal Smart battery programmet så går det att få XP att vara lika snålt som Vista, men XP är ett glasklart val då Intel intregrerade grafiken inte är något att skratta sig lycklig över, Vista käkar CPU , minne och små klena grafikkort.

XP med Sp3 sedan blir ännu mer kanon,

Permalänk

Skriver samma sak i denna tråd. Om någon av er har de rätta värdena för Hsync och Vrefresh, på en 3215W skulle det vara väldigt uppsakttat om ni delade med er...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Skriver samma sak i denna tråd. Om någon av er har de rätta värdena för Hsync och Vrefresh, på en 3215W skulle det vara väldigt uppsakttat om ni delade med er...

Eftersom 3415W och 3215W har samma skärm så kan jag ge dig den infon...
När jag får tillbaka min 3415W från danmark, den är inne för skärmbyte pga följdskador. Säg gärna hur man kollar den infon (i Vista eller XP) så fixar jag det fort, annars får jag leta själv . kanske lite lättare med datorn framför sig dock .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Eftersom 3415W och 3215W har samma skärm så kan jag ge dig den infon...
När jag får tillbaka min 3415W från danmark, den är inne för skärmbyte pga följdskador. Säg gärna hur man kollar den infon (i Vista eller XP) så fixar jag det fort, annars får jag leta själv . kanske lite lättare med datorn framför sig dock .

Ja, du.....
Bra fråga, kolla om det skulle stå något i DxDiag som ligger under C:\windows\system32

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
XP med Compal Smart battery programmet så går det att få XP att vara lika snålt som Vista, men XP är ett glasklart val då Intel intregrerade grafiken inte är något att skratta sig lycklig över, Vista käkar CPU , minne och små klena grafikkort.

XP med Sp3 sedan blir ännu mer kanon,

Vad är Compal Smart battery för något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_sic
Vad är Compal Smart battery för något?

Ett program som styr över olika smarta energisparlägen, finns bland drivrutinerna här Bara att välja operativsystem, ta version 1.0.0.9, den senaste.
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Ja, du.....
Bra fråga, kolla om det skulle stå något i DxDiag som ligger under C:\windows\system32

Annars så skriver man DXDIAG i kör och klickar OK bara .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Annars så skriver man DXDIAG i kör och klickar OK bara .

Glömde att du var pr0

Visa signatur

» Well, tough titties...