Firefox 3 når beta fyra

Permalänk
Melding Plague

Firefox 3 når beta fyra

Trots de stora framgångarna som The Mozilla Foundation har haft med sin webbläsare Firefox ligger de inte på latsidan utan utvecklar sitt alster för jämnan. Utvecklingen av nästa stora uppdatering av Firefox har pågått en tid och nådde i dagarna beta version 4. De flesta nyheter kring denna version kretsar kring den ökade säkerheten, men även andra nya funktioner har naturligtvis implementerats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas de släpper den riktiga versionen snart!

Permalänk
Medlem

Har lite problem med mitt FF2, buggar ur efter ett tag så att jag inte längre kan öppna popup-fönster, smått irriterande. Hoppas att detta kommer att lösa sig då jag föredrar FF före Opera som jag kör parallellt.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite jobbigt att uppdatera bara för att alla addons funkar inte alltid.

Permalänk
Medlem

Trevligt, väntar dock på den slutgiltiga versionen!

Permalänk
Medlem

Härligt. Ska bli nice att tanka ner FF3 när den är klar. FF + Noscript pluggin = <3

Permalänk
Avstängd

TORTS TORTS!

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Avstängd

Längtar också. FF2 börjar bli lite smått irriterande just pga popup blockern.

Lite kul för övrigt att första ordet i nyheten blev fel

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".

Permalänk
Avstängd

Hur får man så att kanterna blir sådär genomskinliga som ni har på bilderna?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Gillar inte den nya autokompletteringen, det kommer upp alldeles för många alternativ. Gillar FF2's bättre då.

Permalänk

Har kört Beta3 sen den släpptes och FF3 känns helt överlägset IE ,men det visste jag i och för sig sen innan! Kan bara tillägga att jag har inte haft ett enda problem och det brukar släppas uppdateringar till tilläggen efter en dag eller så,i alla fall dom jag använder!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Hur får man så att kanterna blir sådär genomskinliga som ni har på bilderna?

De kör Vista skulle jag tippa på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Exempelvis har det varit möjligt att installera ordböcker för rättstavning till diverse språk vilket har lett till en rejäl ökning i Internetanvändarnas litteräritet.

dess värre verkar det och så leda till en rejäl ökning av sär skrivningen som det fungerar idag. hoppas Horace hinner kolla över ord listan innan FF3 får den..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är problemet med En krashande flik som krashar hela webläsaren löst? Det är det mest irriterande med FF tycker jag.

Permalänk
Medlem

Men det är fortfarande möjligt att gå in och ändra grundinställningarna About:Config i denna version?

Isf. så måste jag ladda hem den!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Suck.. Ytterligare en beta. Final kommer ju inte komma förrän i sommar.
Förra gången räckte det ju med 3 betor och två RC..

Permalänk
Medlem

Underbart! Har hittat ett par små fel i beta 3, hoppas de är fixade nu.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag märkt några direkta problem med Beta3, men jag uppgraderade direkt till fyran. FF3 är verkligen mycket bättre än FF2 och helt klart värt att köra betan, nu känns den nästan lika snabbt som Opera.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Fortfarande ostabilt här. =/
Har kört FF 3 sedan beta 2, b4pre och b5pre när de kom och kör b4 nu. Det kraschar nån gång om dagen eller två, lite störande. Tänker absolut inte gå tillbaka till 2:an dock, usch, trean är mycket trevligare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Hedersmedlem

Försökte igår kompilera ifrån source men stötte på något problem som jag inte ides lägga ner tid på. Överlag har många varit positiva med dess prestanda i Linux. Vad gäller att FF2 emellanåt crashar, än om återställningsfunktionen alltid fungerar, så har jag märkt att det helt upphörde för ett par uppgraderingar sedan.

Genomskinliga fönsterramar: Sweclockers tycks vara Windows trogna, men annars går det lika bra att uppnå i Linux utan ytterligare programvara. Det räcker med att aktivera "composite".

Permalänk
Relik 📜

Hm, bara jag eller läser beta 4 CSS lite annorlunda? Helt plötsligt får jag buggar på en sida som funkat innan..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik

Genomskinliga fönsterramar: Sweclockers tycks vara Windows trogna, men annars går det lika bra att uppnå i Linux utan ytterligare programvara. Det räcker med att aktivera "composite".

japp, går att få att se ut exakt lika vidrigt som Vista faktiskt. (och en rad variationer på samma stil)

kör själv just nu en retro-OSX-stil, inte den nya tråkiga borstmetallgrejen utan den gamla fina randiga och medelhavsblå..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Längtar tills final release.

Permalänk
Medlem

Vill också ha den där men är även sugen på explorer 8. Har märkt att explorern krashar ganska ofta på vissa sidor med mycket flash o sånt skräp. Främst på gamereactors sida.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

ska bli trevligt med ff3 har alltid kört med firefox tycker att det är överlägset iexplorer men andra får gärna tycka annat än vad jag gör men själv kommer jag fortsätta med firefox gillar inte iexplorer men 8:an kanske blir bättre.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Varför liknar framåt/bakåt Vistas start-knapp? Kunde de inte kommit på något som skiljer sig mer?

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Orka vara betatestare...kör ff2 där alla tillägg fungerar.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Orka vara betatestare...kör ff2 där alla tillägg fungerar.

Samma här, väntar på den färdiga 3an, ganska less på att vara testkanin åt företags olika betor, inte minst nVidias alla beta-drivisar man blir påprackad..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

denna version ska tydligen vara 5x nabbare än ie 7 enligt vr-zone

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om de har försökt fixa minnes problemet med firefox hade det inte vart det i botten hade firefox vart perfekt

Det är inte ovanligt att min firefox slukar över 1gb i ram !
men sen har ju jag en sjuhelvetes massa addons...
tror det mest beror på att jag brukar kolla på en massa bilder varje dag
det verkar som den cachar det i minnet o sen inte frigör det efter den är klar...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850