Permalänk

Mus (MX1000) tappar kontakt med datorn

Jag har nyss fått hem nya datorn (länk) och jag har kopplat in min gamla mus som jag hade till förra datorn, Logitech MX1000.
Problemet är att datorn förlorar kontakten med den hela tiden... När den gör det så är musen fortfarande igång, batt.indikarorn och lasern lyser, och den finns kvar i enhetshanteraren. Men den svarar inte på några rörelser eller knapptryckningar, inte ens connect-knapparna på basstationen och musen. Det enda jag kan göra är att dra ur USB:n och stoppa in den igen. Då fungerar musen 5-20 minuter igen.
Jag hade samma problem på gamla datorn men då satte jag imellan en PS/2-adapter som löste problemet. Fast på nya datorn har jag ingen PS/2-ingång så jag måste köra på USB... =(
Jag har de senaste uppdateringarna, den senaste versionen av SetPoint (Logitechs program för att programmera knapparna), och har provat olika USB-portar.

Någon som har samma problem eller vet hur jag ska lösa det?

Permalänk
Medlem

hmmm , pröva att avinstallera musdrivrutinerna helt och se till att du inte har någr aandra musdrivrutiner installerade, isf ta bort allt, själv har jag en mx1000 och tycker dem är skiiitfina,(har lackat min i orange kameleontfärg du kaske såg mitt galleri), men om inte det funkar för du väl ta och öppna musen sedan drar du bort sladden till batteriet och trycker på connectknappen under musen flera gånger efter att du gjort det montera ihop musen igen och prova och om inte det funkar så vet jag inte vad et kan vara du kaske har tappat den flera gånger eller nåt, så någon sensor eller mottagare har gåt sönder, en pröv med det jag sa till dig, skriv ett meddelande till mig om det inte fumkar ok.
/mvh venii^

Permalänk
Medlem

Har hört från många med samma problem. Detta verkar hända allt oftare med Logitech's möss, dom bara lägger av i några sekunder eller fungerar ett tag om man drar ur usb:n och sätter i igen... Jag tröttnade själv och köpte en ny.