Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
Idag gick min in i produktion. Beställde den 18:e. Lär ju inte hända så jättemycket nu när det är både helg och påsk, men jag lär väl ha den i slutet av nästa vecka?

Vilken konfiguration?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Har SP1 men det hjälper endå inte.
Japp min P4 lät som en xbox360 dock hade jag den i 4 år men endå.
Har testat hjälpte inte..

P4 som lät som ett xbox?
så du menar att xbox360 har cpu whine?

du syftar inte på fläktljudet för det vet jag att 360 låter en hel del.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Hehe ops, såklart jag menade att whinet lät som fläkten.
Så otroligt störande, tror ni de kan komma någongång under nsäta vecka även fast det är påsk?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe ops, såklart jag menade att whinet lät som fläkten.
Så otroligt störande, tror ni de kan komma någongång under nsäta vecka även fast det är påsk?

whinet låter som ett högfrekvent tjut.

så tjuter dina fläktar är det ju nåt mongo

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Vilken konfiguration?

T8100, 1680x1050, 200GB @ 7200 RPM, N-draft, sen är det väl ganska standard: svart, 2 GiB RAM, 8600M, 6 celler.

"Packas för leverans" nu
Vad betyder det? Levererar Schenker på röda dagar? Men hur som helst: en vecka för en customdator känns helt ok.

Permalänk

hur är det med en 7200rmps disk, låter den mycket?

Permalänk
Medlem

schenker kör ej på röda dagar.
att den packas för leverans...fas 5 är leveras..dvs att schenker tar över resten av färden

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
whinet låter som ett högfrekvent tjut.

så tjuter dina fläktar är det ju nåt mongo

Inte den jag menade, menade att det låter lika mycket som en xbox360, sa inte att det var samma ljud.
O ja exakt som du sade, det tjuter.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Ni som har era datorer, testa att känna svagt på den borstade aluminiumen..

vibrerar den? känns nästan som den är statiskt laddad (jämnförselse att lägga handen på en tv skärm)

någon som har något liknande? ska det vara såhär? kan det vara fel på min strömadapter?

Annars blire supporten på tisdag =D

Permalänk

Tror jag har känt det på min Dell Vostro, sen känner jag det när jag laddar min ipod

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldett

vibrerar den? känns nästan som den är statiskt laddad (jämnförselse att lägga handen på en tv skärm)

någon som har något liknande? ska det vara såhär? kan det vara fel på min strömadapter?

Jag har också så på min.. Känns som den vibrerar som sagt, men det kan nog också kännas som lite statitsk laddning.. Jag känner det bara när jag lägger fingertopparna på ytorna mn inte o jag lägger ner hela handen.. Svårt att förklara.. Jag tror det är vibrationer från hårddisken faktiskt.. Orkar inte krångla med supporten när det inte är något som jag stör mig på så mycket.. Datorn är klockren annars..

//Mvh Henka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandman77
Jag har också så på min.. Känns som den vibrerar som sagt, men det kan nog också kännas som lite statitsk laddning.. Jag känner det bara när jag lägger fingertopparna på ytorna mn inte o jag lägger ner hela handen.. Svårt att förklara.. Jag tror det är vibrationer från hårddisken faktiskt.. Orkar inte krångla med supporten när det inte är något som jag stör mig på så mycket.. Datorn är klockren annars..

//Mvh Henka

lite tillfredställande? hehe =P
hade så med i början att bara fingertopparna känner av nåt...men nu märker jag inget, kanske har vant mig.

inget störande heller för jag sitter inte med fingertoppar på chassit utan hela handen vilar på dator när ja skriver

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

du får söka dig någon annanstans om du inte vill betala för windows.
bryter mot reglerna.

"orkar inte betala"

EDIT: billigaste xp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=150931

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Iaf, hur blir det med mediadirect och så när jag installerar in XP på datorn?, någon som vet?

För när jag gjorde en ren ominstallation av vista så var jag först tvungen att starta media direct skivan och sedan boot skivan.

Räcker det med aatt jag stoppar in XP skivan och alla partioner försvinner(Media direct partionen)

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

faktiskt inte en blekaste anning om det, gått och funderat själv lite på det dära.

tror det räcker, läste lite här om det:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=212981&highl...

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Iaf, hur blir det med mediadirect och så när jag installerar in XP på datorn?, någon som vet?

För när jag gjorde en ren ominstallation av vista så var jag först tvungen att starta media direct skivan och sedan boot skivan.

Räcker det med aatt jag stoppar in XP skivan och alla partioner försvinner(Media direct partionen)

Du kan ju åstakomma det du vill.
Vill du ha mediadirectpartionen kvar, så gör du en ren ominstallation. Men då kommer ju ej att kunna använda mediadirectknappen för att starta datorn in i mediadirect.

Om du vill bli av med partionen så måste du kunna ta bort partionen manuellt tycker jag. Och därefter installara XP.

Vill du ha mediadirect med XP, så får du väl använda mediadirectskivan, sen boota xp. och in med mediaskivan igen, precis som du gjorde när du installerade vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldett

Skaffa jordade uttag så försvinner det.

Permalänk
Medlem
Citat:

T8100, 1680x1050, 200GB @ 7200 RPM, N-draft, sen är det väl ganska standard: svart, 2 GiB RAM, 8600M, 6 celler.

"Packas för leverans" nu
Vad betyder det? Levererar Schenker på röda dagar? Men hur som helst: en vecka för en customdator känns helt ok.

Skumt, jag beställde ungefär samma konf som du fast med en T8300 cpu den 14:e mars och fick beräknat lev. datum på eller före 18:e april. Min är fortfarande i fas 2

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tänk på §7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vika rabatter det är som gäller nu? Jag har ju en ganska ny laptop, men kan inte riktigt suta luska och kolla på denna

Passar på att köra en fuling...

Hur mkt tror ni att jag skulle kunna få för min nuvarande (se sign.) som är drygt 4 mån gammal?

Rata frågan om ni inte tycker det är okej att ta upp det här!

Tack på förhand!

//R

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja kunna använda fjärrkortollen till mediaportal.
Går fjärren via IR, eller hur är det tro? Blåtand är det ju iallafall inte.

Hittar inte heller något plugin till MP :/
Någon som tänkt på detta?

Permalänk
Medlem

Någon som kalibrerat sin (LG) skärm? Jag upplevde att min var aningen grådassig och lite blå i färgerna (jobbar med compositing och vfx så är ganska kräsen).

Egentligen ska man ju kalibrera sin skärm med hjälp av ett "öga" som man hänger på skärmen, men testade att kalibrera gamman med hjälp av bilderna på tex denna sida: http://web.telia.com/~u97007522/tester/kalibrera.html

Vilken skillnad! nu ser bilderna ut som jag tycker att de bör se ut... Ett tips är att testa detta!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewound
Någon som kalibrerat sin (LG) skärm? Jag upplevde att min var aningen grådassig och lite blå i färgerna (jobbar med compositing och vfx så är ganska kräsen).

Egentligen ska man ju kalibrera sin skärm med hjälp av ett "öga" som man hänger på skärmen, men testade att kalibrera gamman med hjälp av bilderna på tex denna sida: http://web.telia.com/~u97007522/tester/kalibrera.html

Vilken skillnad! nu ser bilderna ut som jag tycker att de bör se ut... Ett tips är att testa detta!

Antar att du gjorde det genom Nvidia kontrollpanelen. Vilka värden använder du exakt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdahl
Antar att du gjorde det genom Nvidia kontrollpanelen. Vilka värden använder du exakt?

Testat detta lite mer nu, resulatatet är givetvis beroende av betrakningsvinkel på en laptop skärm, men man kan uppnå ett bättre resultat än fabriksinställningarna enligt min erfarenhet...

Det jag justerade mest var gamman, varje kanal för sig, framförallt den blå kanalen behövde ställas ner, det bästa är att kolla på något färgneutralt och kalibrera efter ögat (med den betrakningsvinkel man använder mest) Mina gamma inställningar blev iaf lägre, runt 30-35... vilket ger en högre gamma antar jag...

Permalänk

Hejsan,

Jag är just nu innne på att dra iväg en beställning på en ny bärbar dator då denna XPS 1530. Jag har dock lite frågor innan!

Angående trådlöst nätverk så funderar jag på att köra på ett "Intel® nästa generations Wireless-N-minikort". Är denna endast kombatibel med Wireless N-routrar eller kan jag köra med en vanlig trådlös router?

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Medlem

Wireless n-routrar är självklart bakåtkompatibla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Skumt, jag beställde ungefär samma konf som du fast med en T8300 cpu den 14:e mars och fick beräknat lev. datum på eller före 18:e april. Min är fortfarande i fas 2

Mjo, det verkar vara lite lotto vem som får sina saker först. Men jag har ju fortfarande ETA den 15:e april.
Från Dells sida:

Citat:

Orderdatum: 2008-03-18 Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-04-15 Faktiskt fraktdatum: 2008-03-21

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo, det verkar vara lite lotto vem som får sina saker först. Men jag har ju fortfarande ETA den 15:e april.
Från Dells sida:

dells eta stämmer inte för fem öre.

dom hade lovat mig 25 mars.
schenker gav mig 10 mars.

och fick min 11 mars

så vänta tills schenker ger dig ETA, det stämmer betydligt mycket mer

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Mer Information
Orderdatum: 2008-03-14

Och den är fortfarande i förproduktion (fas 2). Är inte det jävligt slött?

Permalänk
Medlem

dom har nog brist på komponenter, när den är i fas 2 så väntar dom på att alla delar ska komma innan dom bygger

Visa signatur

| Steam - Toivo |