Permalänk
Permalänk
Medlem

Förvänta dig aldrig något av någon - Du blir bara besviken.
Lita aldrig på någon - Du blir bara lurad.
Ställ in dig på det värsta - Det kan bara bli bättre.

Min livssyn kan bäst beskrivas genom att man läser min extremt kortlivade och utdöda blogg:
http://www.enpessimistsbetraktelser.blogspot.com/

Permalänk
Keeper of the Bamse

Shit vad negativa alla är. Jag lever efter "det löser sig" för det har det alltid gjort för mig, på ett sätt eller annat.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Det där är nog den "bästa" meningen som finns.

Tänk om varje människas liv på den här planeten skulle grundas utefter den meningen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Slå dank

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem

Ett urval av de ordspråk jag samlat på mig:

"Först ska jag äta frukost, sen ska jag förändra världen."

"Det kan aldrig gå värre än åt helvete."

"Pengar gör måhända ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än på en stadsbuss"

"Livet är som en dans på rosor, det kan stickas något förjävligt ibland."

"Bekymra dig inte över gamla problem, det kommer snart nya."

"Krig bevisar inte vem som har rätt, krig bevisar vem som finns kvar."

"Man kan måhända inte få allt man vill ha här i världen, men det vore ju dumt att inte försöka."

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Svepningen har inga fickor"

Mvh

Permalänk
Medlem

"Det löser sig" eller "Släng skiten , köp nytt "

Det har väl funkat ganska bra .....

Permalänk

läste detta någonstans (eller något liknande):
"if a man doesn't have problems, he will invent some"

vilket betyder att alla har något man stör sig på, allt ifrån problem i relationer till brist på val av skor.

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

"You can't always get what you want, but if you try sometime you get what you need."
- Rolling Stones

"When the power of love overcomes the love of power the world will know peace."
- Jimi Hendrix

"Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow."
- Mark Twain

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Brudar är skit!

Visa signatur

Brudar är skit!

Permalänk
Medlem

Fullt ös medvetslös!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Shit vad negativa alla är. Jag lever efter "det löser sig" för det har det alltid gjort för mig, på ett sätt eller annat.

Brukar ha ungefär samma synsätt. Tar inte så allvarligt på nåt bara.

Fast mitt synsätt är kanske mer så här.

"Aja ski i det. De blir nog bra."

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Kör så länge

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Mina klassiker är dom totalt klockrena meningarna "Det löser sig!", "Allt är relativt", "Vi tar det imorgon" sen brukar även termen "No fucking regrets" sitta fint när man en kvällning börjar bli redigt rund om fötterna och gör en massa dumheter och behöver ha ett fint peptalk med sig själv innan man häver i sig ett krus öl.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Det är väl det klassiska "Vi tar det imorgon istället"
Funkar dock INTE bra..
Har gjort så med min uppsats i 2-3 veckor nu..
slutar med att jag kommer få jobba ihjäl mig dagen innan den ska in

Permalänk

"behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Skulle gärna vilja vara självgod och säga att jag gör det men njaa det gör
nog ingen mäniska.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Jag har ett som jag följer stenhårt.

Om man inte kan hoppa över problemen får man krypa under dem/de/dom

Madness : Aka Girls are for fags or broes before hoes

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

"Orka"

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Allt som till slut betyder någonting är dig själv. Detta exkluderar inte det du känner eller tycker om andra.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Train hard, win easy

Permalänk
Medlem

Livet är inte bara en lek! Det är en dans på rosor också!!!

Klockren

Permalänk
Medlem

Quitters never win, winners never quit.

Permalänk
Hedersmedlem

"Alla människor är idioter tills dess att de har bevisat motsatsen"

Ganska cynisk sådär...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Believers will fail, it's just a "simple" question of when. - Sammanfattar ju det hela (allt) ganska bra..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Själv kör man på klassikern "Det löser sig"
Och ett lite mer utvecklat ordspråk sagt av the one and only Mr. Balboa "Det handlar inte om hur hårda smällar du kan ge, Det handlar om hur många smällar du kan ta, resa dig upp och ändå fortsätta" Inte helt exakt som han säger, Men väldigt likt!

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk

Va någon som sa att "om man står med ett ben i historien och ett ben i framtiden så pissar man på nuet" kommer inte ihåg vem eller i vilket sammanhang.

Fast sen är ju "ähh de löser sig nog" som sagt en klassiker

Visa signatur

Det underlättar ju att använda en metod som man kan!
Sry för eventuella stavfel
Citera gärna vid svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten

Inge bra o göra de, är man snäll mot vissa så utnyttjar de bara, min mormor och hennes väninna var ute på stan när en invandrare kom fram till dem och frågade om han kunde få låna mormors mobil, hon var lite tveksam för hon hade hört att de va populärt att köra just denna metoden, hon sa ngt i stil med "du tar den inte av mig nu va ?"
så svarade han "nej, självklart inte, men de är så att jag måste ringa till min mamma hon är jättesjuk".

Godhjärtad som hon e ger hon mobilen till invandraren som snabbt drar åt sig den och springer iväg.

Så nej.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Inge bra o göra de, är man snäll mot vissa så utnyttjar de bara, min mormor och hennes väninna var ute på stan när en invandrare kom fram till dem och frågade om han kunde få låna mormors mobil, hon var lite tveksam för hon hade hört att de va populärt att köra just denna metoden, hon sa ngt i stil med "du tar den inte av mig nu va ?"
så svarade han "nej, självklart inte, men de är så att jag måste ringa till min mamma hon är jättesjuk".

Godhjärtad som hon e ger hon mobilen till invandraren som snabbt drar åt sig den och springer iväg.

Så nej.

Ja men då följde ju inte de andra personerna ordspråket.

Näe men det är klart att man får justera sig lite. Alla personer i världen är ju inte ärliga.