Permalänk
Medlem

Sida 30:

1:a Maj: IGN open beta ?

16 Maj: preorder release

20 Maj: LAUNCH

21 till 23 Maj: Öl! Öl! Öl!

Det är väll de man vet.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

aha, joo det så 1 Maj är det Open beta? 1 mån kvar alltså

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tridz
Från den 17 maj, kan man börja ladda hem hela Conan spelet från deras hemsida, för att kunna börja spela den 20 maj, 3 dagar innan spelet släpps. Men de kommer att kosta 5 euro för att kunna laddda hem det och köper man inte spelet och lägger in den riktiga cd-nyckeln den 23 maj så slutar den att funka då...

Detta är information som kommer ifrån Funcom igenom EB Games huvudkontor, som jag fick på jobbet i morse...

Det där låter helt ologiskt, varför skulle de ta betalt för en klient som är helt oduglig utan ett konto att koppla sig mot?
Och varför skulle klienten låsas då det är garanterat ditt konto som key är låst till och INTE klienten, som i alla(?) andra mmo's.

Källa tack.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man skämtar inte om AoC -_-' Serius stuff!

Permalänk
Medlem

Det blir väl ingen open beta eller har dom ändrat sig??. Känns som dom verkligen kommer att släppa spelet nu :-). Aktien har gått upp massor på en vecka känns som ett gott tecken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Det där låter helt ologiskt, varför skulle de ta betalt för en klient som är helt oduglig utan ett konto att koppla sig mot?
Och varför skulle klienten låsas då det är garanterat ditt konto som key är låst till och INTE klienten, som i alla(?) andra mmo's.

Källa tack.

Ologiskt på vilket sätt?

17 maj så kan man tanka ner fulla klienten för €5, och sen kan man tjuvstarta spelet den 20 maj -23 maj (Offiella släppet är 23 maj). Därefter låses kontot eftersom man måste lägga in en riktigt cd-nyckel som man får av att köpa spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Källa tack.

Du köper och laddar hem fulla spelet gör ett konto, spelar trial version från den 20 maj och den 23 maj får du köpa spelet och lägga in din nya cd-key på trial kontot och får behålla din karaktärer du gjort.

Ber om ursäk för att jag inte skriv att man behövde ett konto, men jag strunta i den informationen för att alla som spelet mmo's innan vet att man behöver ett konto för att komma igång, de är en självklar sak...

Källan....

Skriv lite fel i på källan, den kommer från Funcom, genom Ubisoft..

Här kommer hela texten från ubisoft som jag fick på jobbet idag...

"The 17th of May, 6 days before the official launch of Age of Conan, you will be able to download a full version of the game from developer Funcom's site to a cost of 5 EURO. This version is playable from the 20th of may to the 23rd of may (Not playable from the 17th of may). The day the game has it's offical release, the 23, the trial version will stop working and the customer will have to buy the full original version of the game to be able to continue playing. The player will be able to take their character from the trial version to the full version. There will be no refund for the 5 EUROS the customer pay's to be able to play the game before release. This will be stated before downloading it."

.- Johan Nilsson Key Account Manager Ubisoft...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tridz
Du köper och laddar hem fulla spelet gör ett konto, spelar trial version från den 20 maj och den 23 maj får du köpa spelet och lägga in din nya cd-key på trial kontot och får behålla din karaktärer du gjort.

Ber om ursäk för att jag inte skriv att man behövde ett konto, men jag strunta i den informationen för att alla som spelet mmo's innan vet att man behöver ett konto för att komma igång, de är en självklar sak...

Källan....

Skriv lite fel i på källan, den kommer från Funcom, genom Ubisoft..

Här kommer hela texten från ubisoft som jag fick på jobbet idag...

"The 17th of May, 6 days before the official launch of Age of Conan, you will be able to download a full version of the game from developer Funcom's site to a cost of 5 EURO. This version is playable from the 20th of may to the 23rd of may (Not playable from the 17th of may). The day the game has it's offical release, the 23, the trial version will stop working and the customer will have to buy the full original version of the game to be able to continue playing. The player will be able to take their character from the trial version to the full version. There will be no refund for the 5 EUROS the customer pay's to be able to play the game before release. This will be stated before downloading it."

.- Johan Nilsson Key Account Manager Ubisoft...

Fräckt! Det är alltså inte något endast för betatestare eller något sånt? Alla kan göra detta? Hade ju varit riktigt schysst.

PS. 1000:e inlägget i den här tråden DS.

Permalänk
Medlem

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Grym April April eller

EDIT: 1001 inlägget i den här tråden.

EDIT 2: http://www.tentonhammer.com/AoC4Life Känns också väldigt overkligt med lifetime subscription på AoC.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

Permalänk
Medlem

Om tentonhammer är ett aprilskämt så ska påhittaren få stryk. Gillar inte när de skojar om såna saker. Skämta om roliga grejer istället, som night elves på bumblebees. Inte för att jag personligen tyckte det var speciellt kul, men ändå. Aprilskämt om tävlingar är sug.

Det officiella releasedatumet är fortfarande 20:e maj, inte 23:e. Källa: FAQ:en på communitysidan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^

EDIT 2: http://www.tentonhammer.com/AoC4Life Känns också väldigt overkligt med lifetime subscription på AoC.

Posted March 30th, 2008 by Ralsu

verkar inte vara april skämt

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Posted March 30th, 2008 by Ralsu

verkar inte vara april skämt

Jo ni har nog rätt då, men känns lite overkill med livstid prenumeration på AoC. Men bara att gratulera den kommande vinnaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vore ju ändå nice o få det, dom hade/har de ju till Warhammer online tror jag det var om man förbokade så skulle det gå o boka med livtids prenumeration för en klumpsumma som var på 2000kr eller nåt sånt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

kunde ju köpa det till LOTRO i början utav det också, skulle vara najs om man kunde göra det i aoc också tycker jag

Permalänk
Medlem

skulle man inte få, om man beställer spelet på t ex webhallen, börja spela 3 dagar tidigare? Eller måste man beställa spelet, betala 5 euro och sen ändå vänta dom extra 3 dagarna?

undrar bara om dom helt enkelt har tagit bort det att man skulle få börja 3 dagar tidigare om man förhandsbokade...

Visa signatur

amd 6400x2 @ 3.2 ghz | leadtek 8800 gts 512 @ 770 / 1130 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AMD 770 | 4gb corsair pc6400| 450w x2 | xp 32

Permalänk
Medlem

Det märks när man får spelet kanske, står ju att man ska få spela 3 dagar innan resten får det.

Men hur många här är intresserade av en Age of Conan klan me folk över 19-20 där omkring?? Alltså inga undantag för under 18 som jag sett många andra klaner har. (eller dom få man hittade i princip). För funderar på att börja på o göra en hemsida nästa vecka, den kommer bli simpel men förhoppningsvis snygg.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Ser fortfarande inte varför man ska betala €5 för att spela tre dagar innan, då samma sak gäller då man bokar spelet. Så slipper man en extra summa på ca 50 kr. Känns lite smidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Vore ju ändå nice o få det, dom hade/har de ju till Warhammer online tror jag det var om man förbokade så skulle det gå o boka med livtids prenumeration för en klumpsumma som var på 2000kr eller nåt sånt.

Warhammer Online har inga livstidsprenumerationer. De har specifikt sagt att de inte vill ha dem, eftersom livstidsprenumerationer gör speltillverkare lata. De har redan fått pengarna, så trycket på dem att göra spelet bättre hela tiden för att hålla folk kvar minskar vilket resulterar i ett sämre spel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser fortfarande inte varför man ska betala €5 för att spela tre dagar innan, då samma sak gäller då man bokar spelet. Så slipper man en extra summa på ca 50 kr. Känns lite smidigare.

Det finns folk som vill spela asap.

Men angående 50kr vid förhandsbokning, tex på EB Games så får man tillbaks de 50kr när man sen köper spelet dvs det dras av på priset.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Warhammer Online har inga livstidsprenumerationer. De har specifikt sagt att de inte vill ha dem, eftersom livstidsprenumerationer gör speltillverkare lata. De har redan fått pengarna, så trycket på dem att göra spelet bättre hela tiden för att hålla folk kvar minskar vilket resulterar i ett sämre spel.

Okej men kom ihåg att det var nåt spel i alla fall, LOTRO var de kanske som nån skrev.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hur många tänkte lira RP-PVP server? Jag tänkte nämligen göra det skulle va trevligt å veta om man har några liktänkande som man kanske kan lira med

Permalänk
Medlem

Har spelat i en RP-server i LOTRO en gång. Kändes konstigt att folk kunde vara så "in-character", menar, folk som körde som manly-men kunde starta fåniga bar-fighter över en annan spelare som råkade ha en kvinnlig avatar. Tror inte RP är något för mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Har spelat i en RP-server i LOTRO en gång. Kändes konstigt att folk kunde vara så "in-character", menar, folk som körde som manly-men kunde starta fåniga bar-fighter över en annan spelare som råkade ha en kvinnlig avatar. Tror inte RP är något för mig.http://i26.tinypic.com/2mzgz2s.gif

Min lärare på Academedia kunde sååååå varit en RP spelare. han har nästan en in-character IRL haha. Smått excentriskt. (stavning)

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Shit va nice, blir o lägga en beställning där snarast då.
Har kollat lite på va jag ska göra för karaktärer sen med.

1: nån krigare: Guardian/Dark Templar/Conqueror
2: nån magiker: Demonologist/Dark Templar som är lite både och

Nån här btw som börjat dra ihop folk till en klan/guild eller va man ska säga? Vore kul om man fixat ihop ett gäng före kanske, men ja vill inte ha med "småbarn" under ca 19-20, vill ha lite mer seriösa gamers o gejma med.

Ja det hade varit kul att fixa en swec klan i AoC med 18+ eller tom 20+ folk. Själv är man nästan 30 :D. Vet dock inte vad jag kommer lira som.

Permalänk
Medlem

Ja kommer lira som Dark templar eller conquerer i början tror jag, men du är välkommen o joina klanen ja drar upp snart. Har precis börjat på sidan men den står nog klar att läggas online under veckan. Jag är 20+ så är ingen fara där heller, har hellre äldre me i klanen än 18 åringar. Blir liksom mer soft miljö på det sättet.

Sidan kanske inte blir sådär supernice utan blir en riktigt riktigt simpel en. I alla fall tills vidare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

-- Vet att man inte får snacka om betan, men jag är ju ingen beta testare --

Testade Age of Conan 4-5 timmar igår hemma hos min bror som är beta testare.
Jag har sett framemot detta spel i över två år, men jag måste tyvärr medge att jag inte blev så imponerad som jag hade hoppats.
Det saknas liksom lite känsla och atmosfär. Jag är absolut ingen wow fanboy, tröttnade ganska fort på det. Men wow hade i alla fall den där "känslan" från första stund. Får verkligen hoppas att det är pga betan som "it känslan" saknas i AOC. För jag vill verkligen gilla spelet!

Sedan är ju Inventory och Skill trädet under all kritik. Vapen och utrustning ser ju hel crappigt ut i 3D (brunt och grått o trist, och utan detaljer, ser lite bättre ut på själva gubben i alla fall) Och skillsen går ju knappt att tyda vad iconen visar. Dom har försökt pressa in för mycket grafik på en liten yta, vilket bara ger ett "blörigt" och rörigt utseende.

Hoppas, hoppas, hoppas att de får till det på den dryga månad de har kvar till releasen. Har förboka sedan över ett år tillbaka, så jag kommer ge spelet en chans i alla fall.

Visa signatur

AMD A64 3000+ (S939) | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | 2x512 Corsair PC3200XLPRO | HIS X800XL Turbo 256

Permalänk
Medlem

Har också sneglat över axeln på en polare som har betan. Som du också säger, jag vill gilla spelet, men just nu så känns det svårt. Det är inte bara alla buggarna som stör mig riktigt, utan gameplay-känslan är svår att fånga. Jag får känslan, som jag haft sedan första början egentligen, att de har tagit vatten över huvudet... Allt ser jättebra ut på papper, men ack... mina förhoppningar har sjunkit rätt drastiskt när jag klämt och känt på det själv. Kanske var det inte det här jag var ute efter i alla fall? Återstår att se.

Nu kikar jag på det som jag tidigare inte gav ett skit för, Warhammer Online. Får hoppas att något utav spelen kommer att lyckas i alla fall. Men det spelet har faktiskt tvärtom, växt lite i mina ögon.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unnamed
-- Vet att man inte får snacka om betan, men jag är ju ingen beta testare --

Testade Age of Conan 4-5 timmar igår hemma hos min bror som är beta testare.
Jag har sett framemot detta spel i över två år, men jag måste tyvärr medge att jag inte blev så imponerad som jag hade hoppats.
Det saknas liksom lite känsla och atmosfär. Jag är absolut ingen wow fanboy, tröttnade ganska fort på det. Men wow hade i alla fall den där "känslan" från första stund. Får verkligen hoppas att det är pga betan som "it känslan" saknas i AOC. För jag vill verkligen gilla spelet!

Sedan är ju Inventory och Skill trädet under all kritik. Vapen och utrustning ser ju hel crappigt ut i 3D (brunt och grått o trist, och utan detaljer, ser lite bättre ut på själva gubben i alla fall) Och skillsen går ju knappt att tyda vad iconen visar. Dom har försökt pressa in för mycket grafik på en liten yta, vilket bara ger ett "blörigt" och rörigt utseende.

Hoppas, hoppas, hoppas att de får till det på den dryga månad de har kvar till releasen. Har förboka sedan över ett år tillbaka, så jag kommer ge spelet en chans i alla fall.

herregud, om du väljer att spela på betastadie ska du ju fan inte gnälla över detaljer. INGET är 100% klart än i AOC, men det har gått raskt frammåt de senaste månaderna och allt ser galet mycket bättre ut än vad tex wow gjorde i closed beta.

"känsla" får du gärna beskriva lite noggrannare. i min mening så handlar det iaf till 70% om vilka som faktiskt kör spelet när det gäller MMORPG. stereotypen på en woware är en 14åring som springer runt och skriker "ROFLCRIT PWNED nub h4xxor".

sen vet jag inte riktigt om miljökänslan är så jäkla het den häller, då de flesta hus ser likadana ut oavsätt var man befinner sig och de flesta ytor är väldiga kala. wow världen är enbart stor, den är inte bra någonstans. kan lugnt medge att städerna tex ironforge var rätt häfftiga 2004-2005 , men de kunde gjort så mycket mer. battlegrounds till exempel släpptes som en ursäkt för servrarna krasha när man raida städer och nya instancer släpps enbart för att folk ska få börja om på nytt igen med sitt gear gång efter gång...vilket blizzard iof känar storkovan på.

är övertygad om att AOC kommer få en högre medelålder på sina spelare än wow och det i sin tur bidrar rejält till spelkänslan, men jag är lite skeptisk till hur bra guildraidandet kommer fungera och hur länge det kommer att vara kul:s.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blid
herregud, om du väljer att spela på betastadie ska du ju fan inte gnälla över detaljer. INGET är 100% klart än i AOC, men det har gått raskt frammåt de senaste månaderna och allt ser galet mycket bättre ut än vad tex wow gjorde i closed beta.

"känsla" får du gärna beskriva lite noggrannare. i min mening så handlar det iaf till 70% om vilka som faktiskt kör spelet när det gäller MMORPG. stereotypen på en woware är en 14åring som springer runt och skriker "ROFLCRIT PWNED nub h4xxor".

sen vet jag inte riktigt om miljökänslan är så jäkla het den häller, då de flesta hus ser likadana ut oavsätt var man befinner sig och de flesta ytor är väldiga kala. wow världen är enbart stor, den är inte bra någonstans. kan lugnt medge att städerna tex ironforge var rätt häfftiga 2004-2005 , men de kunde gjort så mycket mer. battlegrounds till exempel släpptes som en ursäkt för servrarna krasha när man raida städer och nya instancer släpps enbart för att folk ska få börja om på nytt igen med sitt gear gång efter gång...vilket blizzard iof känar storkovan på.

är övertygad om att AOC kommer få en högre medelålder på sina spelare än wow och det i sin tur bidrar rejält till spelkänslan, men jag är lite skeptisk till hur bra guildraidandet kommer fungera och hur länge det kommer att vara kul:s.

Han nämnde ju att inventory och skillträdet såg krappigt ut.

Och det gör det faktiskt. och tror inte dom kommer ändra det till release.
Kanske senare i någon patch men det är en ganska omfattande ändring.

Där ligger blizzard långt före med väldigt lätta och snygga ikoner för allt.

Och vaddå herregud? det är väl i betastadie man SKA gnälla på dessa saker så dom hinner ändra dom.