Permalänk
Medlem

ni som betalade med kort... hur länge fick ni vänta på att era datorer visade statusen i produktion?

skall det ta mer än 1 vecka??

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk

För mig tog det runt fem dagar innan jag hade min orderbekräftelse. Jag betalade in till deras bankgiro från mitt konto. Jobbig tid då man inte kan se sin order. Nu är jag inne i Fas 2 och undrar hur länge det beräknas att man ska vara i denna fasen??

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Medlem

Jag betalade med e-kort och jag fick vänta ca 12 timmar innan dom reserverade beloppet på mitt konto, står nu i Fas 2 och väntar......

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Jag betalade med mitt mastercard kort och fick min orderbekräftelse efter bara 1 min.. direkt efter jag sagt kortnummret, i pratade tillomed fortfarande i telefon.

Men nu har den stått i fas 2 i 1 vecka.. börjar bli lite irriterande.

Visa signatur

Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt i natten därav de 12 timmarna.

Vad har du för leveransdatum? jag har före elller senast den 25 april.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
Jag betalade med mitt mastercard kort och fick min orderbekräftelse efter bara 1 min.. direkt efter jag sagt kortnummret, i pratade tillomed fortfarande i telefon.

Men nu har den stått i fas 2 i 1 vecka.. börjar bli lite irriterande.

Jag fattar ingenting faktiskt...när jag valde att dela upp min betalning så kom en orderbekräftelse redan efter några timmar, och nästa dag var den i FAS 2..dagen efter det (två dagar efter beställning) skulle jag avboka. Ringde då till Dell och då var datorn tydligen nästan klar.... Nu har jag gjort en ny bokning, betlat kontant och pengarna har dragits..... väntar fortfarande på en simpel ordebekräftelse 4 dagar efter beställning.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush | Prolle: E8500 | Bräda: Gigabyte GA P45 | RAM: 4gig Dominator 1066mhz | HDD: WD Caviar 500gig | GPU: HD 4870 | Skärm: Samsung T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Jag beställde mitt i natten därav de 12 timmarna.

Vad har du för leveransdatum? jag har före elller senast den 25 april.

Jag har oxå senast den 25 april eller innan. Men jag vill ju ha den idag!!!!!

Skall ringa dell imorrn (fredag)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har oxå senast den 25 april eller innan. Men jag vill ju ha den idag!!!!!

Skall ringa dell imorrn (fredag)

Tala gärna om vad dom har att säga om du ringer dem... vill också ha min dator nu.....

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Tala gärna om vad dom har att säga om du ringer dem... vill också ha min dator nu.....

You´ve got my word man.....

Visa signatur

Permalänk

Tänkte ersätta min stationära dator med en smidig laptop att kunna koppla upp till min stationära skärm. Har tittat en hel del på M1530 som verkar vara ett bra alternativ för detta ändamål.

Saken är bara den att jag inte alls är intresserad av att kunna spela på min dator utan det mest resurskrävande jag tänkt pyssla med är "tung" bildbehandling i photoshop. Av denna anledning känns grafikkortet väldigt over-kill, eftersom jag inte kommer tjäna något på dess kraft utan det kommer bara bidra till negativa saker som ökad värme och därmed ökat fläktljud.

Kort sagt undrar jag om M1530 är ett dumt val för mig och hur eventuella alternativ ser ut?

De direkta kraven jag har är en bra skärm, 7200 HDD, minst 3GB Ram och DVI/HDMI utgång. Datorn får gärna vara utrustad med den nya T8XXX/T9XXX processor.

Det kanske finns någon annan som arbetar mycket i photoshop som kan ge mig ett förslag?

Vore väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin med nya 8xxx eller 9xxx processorn? Och när lades beställningen isf?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ringde dell idag o frågade varför den inte gått vidare från fas 2 på en hel vecka, då svarade säljaren att min VAR i produktion, alltså att den tillverkades just nu..

Hoppas det stämmer, annars lir det vabokning till veckan och då köper jag en annan dator!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok tack
Hoppas min är i produktion den med.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok tack
Hoppas min är i produktion den med.

säger samma sak, stått i fas2 sen i söndags.

Visa signatur

Acer 5021WLMi: AMD64 Turion 1.6Ghz | 1280MB Ram | 80GB HDD | Ati Radeon X700 128Mb | WIFI | 15.4 Widescreen | Iomega Silverline 250 gb |

Permalänk
Medlem

Vad är det för specielt med den nya T9xxx processorn?

Jag valde "T9300 2.50GHz 800MHz FSB, 6 MB L2 cache"

tog bara 3GB i ram eftersom 32 bitars Vista inte kan se 4GB, sen är det väl inte så svårt att sätta i ett annat minne om man skulle få användning för 4GB?

Sen så vågade jag inte chansa angående 5400rpm eller 7200rpm, så jag tog 200GB disken på 7200 rpm, vill inte ha en disk som slöar ner systemet...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Någon som fått sin med nya 8xxx eller 9xxx processorn? Och när lades beställningen isf?

Ingen?

Permalänk

Nån vänlig själ som kan länka till den senaste nvidia drivrutinen från laptopvideo2go som fungerar?

Permalänk
Citat:

Ringde dell idag o frågade varför den inte gått vidare från fas 2 på en hel vecka, då svarade säljaren att min VAR i produktion, alltså att den tillverkades just nu..

Hoppas det stämmer, annars lir det vabokning till veckan och då köper jag en annan dator!

Enligt min säljare dröjer det runt en vecka för dem som har beställt 1530 med 2,50Ghz därav anledningen att man står och stampar på Fas 2 fortfarande.

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk

Jag har fått min med en T8100. Beställde den 18:e Mars.

Permalänk
Medlem

Okej någon som beställt med T8300 och fått sin levererad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdahl
Nån vänlig själ som kan länka till den senaste nvidia drivrutinen från laptopvideo2go som fungerar?

Jag är vänlig. Däremot vill jag påpeka att en medlem sedan flera år bör veta hur man söker i trådarna. Denna fråga har kommit upp så fruktansvärt många gånger.
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=88

Direkt för Win Vista 32-bit (174.31, som verkar vara den vanligaste i detta forum) :
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=17739

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pomidoroff
Ni som beställde vanlig WXGA nyligen, vad fick ni för skärm?

Snälla kan någon svara?

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att de flesta får de bättre skärmarna. DELL är ju ett seriöst företag, dom kan inte se till så att folk får dåliga skärmar.

Permalänk
Medlem

En fråga, är i behov av en ny dator, och sitter och funderar på antingen en XPS1330 eller en XPS1530, prestanda vs. storlek.

Sen jag kollade sist ser jag att 1530 har fått lite nya skärmalternativ, och för att jag ska köpa en 1530 vill jag ha den med LED.

Finns den med LED nu eller vet man något datum när den kan tänkas dyka upp??

Permalänk
Medlem

LED finns inte till m1530, det är inte ens säkert att den kommer, för det är en kostnadsfårga enligt dell...

Men den som lever får ju se. Det kanske kommer.

Dell nekar ju till att det finns WUSXGA 1920x1200 paneler till xps m1530, men det finns, så dom har ju inte allt för mycket koll!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan LED och LCD?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Någon som vet om det går att tweaka Dell quickset på nått sätt? Dvs volymreglagen och mediaknapparna. Till exempel stör jag mig på att volymbaren inte dyker upp överst utan under andra fönster, samt att jag skulle vilja att varje knapptryck gav större utslag.

Är det förmycket att hoppas på kanske?

Permalänk
Medlem

Hur bra på spel är den här jämfört med m1710?

Klarar denna spel som World of warcraft utan att lagga?
Klarar den FPS spel som inte kräver så mkt prestanda som CounterStrike1.6?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ludvigfax
Någon som vet om det går att tweaka Dell quickset på nått sätt? Dvs volymreglagen och mediaknapparna. Till exempel stör jag mig på att volymbaren inte dyker upp överst utan under andra fönster, samt att jag skulle vilja att varje knapptryck gav större utslag.

Är det förmycket att hoppas på kanske?

Nej det är inte för mycket. Quickset till min Dell inspiron 6000 är alltid överst.
Dessutom syns inte det att det är en aktivitet. Nu syns det i aktivitetsfältet att man använder volym, play, stop pause osv.
testa att ladda hem en quickset till en annan datorversion så kanske det fungerar ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Okej någon som beställt med T8300 och fått sin levererad?

Jag fick min den 18 mars och har T8300!