Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ifall någon har följt GTA 4 från första början borde komma ihåg att PS3 versionen kommer vara större än Xbox360 både grafiskt som spel plan, oklart dock med PC då det skulle krävas en hel del av datorn... MEN DEN SKA KOMMA TILL PC, men denna gång ska dom inte jäkta fram resultatet.
Just ja, MS & Có försökte ju tvinga Rockstar Games att göra PS3 versionen sämre och en hel del annat.

Drog du det ut ur röven precis eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ifall någon har följt GTA 4 från första början borde komma ihåg att PS3 versionen kommer vara större än Xbox360 både grafiskt som spel plan, oklart dock med PC då det skulle krävas en hel del av datorn... MEN DEN SKA KOMMA TILL PC, men denna gång ska dom inte jäkta fram resultatet.
Just ja, MS & Có försökte ju tvinga Rockstar Games att göra PS3 versionen sämre och en hel del annat.

Var i helskotta får du det ifrån? Enligt allt jag läst kommer de vara nästintill identiska, med bara små, miniskula skillnader.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Kommer förr eller senare

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ja det är inte direkt något problem.
Spela du på din sketna konsol
Exakt det handlar om känslan, därför spelar man på PC, bra sagt.

Varför ska jag köpa en sketen konsol?
Dom flesta bra titlarna släpps på PC ändå, så varför ska jag sitta och spela på en konsol där allt är sämre, känns ju rätt korkat.

Haha, grattis till fanboy of the year utmärkelsen.

sen så vill jag påstå att nästan alla spel jag har till 360/ps3 inte finns till pc. och de flesta av de som finns är riktigt dåligt portade. (gow, funkade bra till pc för mig iofs men inte för många andra. lost planet, gh3 osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
GTA till PC säljer som smör, det är inte samma känsla i konsolversionerna som i PC med TGB och mus. Därför föredrar majoriteten av GTA'spelarna och fansen att spela GTA på just dator. Så det kommer garanterat att komma till dator, annars är det något fel.

hehe, en större anledning är att PC versionen går att modda, GTA har en av spelvärldens största mod communitys, det finns flera sidor som hostar mer än 2000 bilar och 1000 olika mods till spelen

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
Haha, grattis till fanboy of the year utmärkelsen.

sen så vill jag påstå att nästan alla spel jag har till 360/ps3 inte finns till pc. och de flesta av de som finns är riktigt dåligt portade. (gow, funkade bra till pc för mig iofs men inte för många andra. lost planet, gh3 osv)

Vem är fanboy sa du?

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd

har läst nånting om oktober. Det var rätt säkert men glömt vart jag såg det

Permalänk
Medlem
Citat:

100% skitsnack tills dess att jag ser en (eller fler) vettiga källor.
Alla recensioner jag läst säger att det är en otroligt liten skillnad mellan PS3 och X360 versionerna.
Såvitt jag vet så har Rockstar inte sagt att spelet kommer till PC överhuvudtaget (vilket de inte sagt om något utav de tidigare spelen heller, men de har ju som vi alla vet kommit ändå ).

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
Och vad ere för bättre känsla i tangentbord o mus, bara en dum bortförklaring att man e för snål/inte har råd med tv-spel

Det där var nog den skönaste förklaringen jag hört på länge. "Inte har råd"... Hah, sen när innebär pengar och spelkänsla samma sak?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Stämmer ju inte alls, ps3 och xbox 360 versionerna är precis lika. Jag har testat båda och dem är precis samma spel. Skit snack rakt av.

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Avstängd

http://www.megagames.com/news/html/pc/rumorgta4hitspcinoctobe...
De enda halvlösa fakta jag har sett.

Jag kombinerar, pad för fordon och mus och tgb till fots, lite osmidigt men har man nåt mjukt på golvet är det bara att släppa paden.

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!

Permalänk
Medlem

Wow, det är längesen jag såg så här mycket skräp i en tråd.

Hur som helst...

1. PC version kommer antagligen, men rätt länge efter (tänk nästa höst/vinter).

2. Båda versionerna av GTA4 kommer att vara likvärdiga.

3. Efter att ha googlat en stund hittar jag inga försäljningssiffor på GTA-serien konsoll vs PC, men jag tror att de flesta spelar det på konsoll eftersom det är så pass avslappnat jämfört med att sitta vid datorn. Dessutom är ju handkontroll helt klart mer bekvämt och tillgängligt att spela med (enda fördelen PC har är ju bättre precision med musen, vilket man inte behöver i GTA). Dessutom så känner jag ingen som har köpt GTA på PC medan varenda kotte har i alla fall en version av GTA på PS2, Xbox eller till och med PSP.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Härlig nivå det är på den här tråden...
Om ni faktiskt -läser- (testa det åtminstone) vad han skriver så står det rätt klart och tydligt att Microsoft -försökte- få Rockstar Games att göra PS3ans version sämre. Detta är något jag har vaga minnen av också men kan inte placera det.

Citat:

Nej, det finns ju faktiskt belägg för det påståendet i och med att alla andra spel släppts till pc.

Om det är ditt argument så borde du ta en snabbkurs i argumentationsteknik. Det finns ingen grund för att det kommer fortsätta vara så, det kan väl vem som helst inse? När, eller om snarare, Rockstar Games säger att GTA IV kommer att komma till PC, först då vet vi. Allt annat är spekulationer och rykten. Enorm skillnad mellan dem. Nu hoppas och tror jag som alla andra här att vi kommer få se GTA IV på PC till hösten eller eventuellt till en jul- release som senast men inte tänker jag grunda det på att de tidigare spelen gjorde det.

I övrigt kommer nog GTA IV skilja sig något mellan Xbox och Playstation, i och med "exclusive downloadable episodic (sizeable) content". Hur det stämmer eller ej vågar jag inte säga men man vet aldrig.
http://www.spong.com/article/12263
http://spong.com/article/14948/Sony_vs_Microsoft_Who_Wants_th...
http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/06/18/gta-iv-...

Delvis därför jag föredrar Oblivion på PC, alla moddar gör ju spelet gudomligt bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Vem är fanboy sa du?

eh, inte är det jag iaf eftersom jag kan tänka mig att spela på pc oxå och har båda plattformarna. Säger inte att det är nå fel med att spela på pc, tycker bara de e konstigt att man kan säga att det är bättre känsla, som om spelet skulle va värdelöst på konsol när dom ändå går ut o släpper spelet där först.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Det där var nog den skönaste förklaringen jag hört på länge. "Inte har råd"... Hah, sen när innebär pengar och spelkänsla samma sak?

Då har du alltså ett 360/ps3 men ska inte köpa gta4 utan vänta till pc-release? Om inte, skulle du då inte heller ta emot om jag ville ge dig motsvarande + spel?

Permalänk
Avstängd

Hehe, nu gjorde jag en dunder tabbe.

Jag skrev dom som följt, inget om att jag gjort det
Men däremot läste jag när dom började göra spelet så skulle det vara så jag skrev, PS3 skulle ha BluRay medans 360 DVD9 så dom "favoritiserade" PS3 för att dom kunde göra den större än vad DVD9.. men då kom MS med förslag (oj vad ovanligt)

Och det nämdes att det skulle till PC med, dock inget dom prioriterade... skulle bli efter PS3 i såfall.

Detta diskuterades just i swec forum med IFALL någon kommer ihåg det

Som sagt, jag har inte följt med nogrant och har missat i princip allt vad som hänt sen dess... men inte missat att xbox360 har fattat att DVD9 och HD-DVD är ute.

Så PS3 och 360 blir nog väldigt lika nu

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred

Om det är ditt argument så borde du ta en snabbkurs i argumentationsteknik. Det finns ingen grund för att det kommer fortsätta vara så, det kan väl vem som helst inse? När, eller om snarare, Rockstar Games säger att GTA IV kommer att komma till PC, först då vet vi. Allt annat är spekulationer och rykten. Enorm skillnad mellan dem. Nu hoppas och tror jag som alla andra här att vi kommer få se GTA IV på PC till hösten eller eventuellt till en jul- release som senast men inte tänker jag grunda det på att de tidigare spelen gjorde det.

Det är ju det enda argumentet som finns tillgängligt för tillfället. Varför skulle TakeTwo vara såpass dumma att de inte släpper det till alla plattformar de tjänar pengar på.

Sen att det abolut inte är ett vattentätt argment är ju självklart... men det finns likväl belägg för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, nu gjorde jag en dunder tabbe.

Jag skrev dom som följt, inget om att jag gjort det
Men däremot läste jag när dom började göra spelet så skulle det vara så jag skrev, PS3 skulle ha BluRay medans 360 DVD9 så dom "favoritiserade" PS3 för att dom kunde göra den större än vad DVD9.. men då kom MS med förslag (oj vad ovanligt)

Och det nämdes att det skulle till PC med, dock inget dom prioriterade... skulle bli efter PS3 i såfall.

Detta diskuterades just i swec forum med IFALL någon kommer ihåg det

Som sagt, jag har inte följt med nogrant och har missat i princip allt vad som hänt sen dess... men inte missat att xbox360 har fattat att DVD9 och HD-DVD är ute.

Så PS3 och 360 blir nog väldigt lika nu

"Kom MS med förslag"? Säg som det är, man gjorde business... Sony gjorde precis samma sak när man skulle ha genom Blu-Ray och skyfflade pengar till filmbolagen. Det är ett sätt att få sin produkt igenom.

Det med att GTA4 inte skulle fått plats på en DVD9 var ju bara rykten. Hittills har ju inget spel (förutom JRPGn på grund av deras ofantliga mängd videon, som förresten inte heller skulle fått plats på en 25Gb BD-skiva) krävt fler skivor eller behövs minskas på. Spel som t.ex. Oblivion och Mass Effect som har större värld än GTA4 har klarat det riktigt bra.

Sen favorsierade inte Rockstar PS3 och MS måste gå in med pengar för det, utan man ville få en fördel (genom DLC:n) för att öka sin försäljning bland de som skulle köpa en konsoll för GTA4.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Är alltid lika roligt med folk som säger at är så dyrt med PC. Det är inte dyrare med att ha en PC -maskin än att hålla på och lira på konsol om man nu inte nödvändigtsvis måste kunna spela de absolut nyaste spelen i allt på max.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Är alltid lika roligt med folk som säger at är så dyrt med PC. Det är inte dyrare med att ha en PC -maskin än att hålla på och lira på konsol om man nu inte nödvändigtsvis måste kunna spela de absolut nyaste spelen i allt på max.

Billigare är det ju... inte så fruktansvärt mycket men ungefär samma. Om man tex köper en 360 blir det ca 2500kr+spel för 600kr st. En dator som duger för spel får man för typ 6000kr. Sen kostar ett spel för PC ca 400kr säger vi... det betyder att det går jämt ut om man köper 17 spel i året. Allt beror på hur mycket man spelar. Sen måste man ju uppgradera en PC lite nu som då (som man också måste med en konsoll ca vart 5:e år), men eftersom man kan använda en PC till så mycket annat så kan man ju räkna bort det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyvär är det oktober som gäller tills PC versionen kommer. Fast man har ju Xbox 360 hehe.

Permalänk

Oktober? Är ju inte så hemskt långt dit.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Mus och tangentbord är bättre, eller du kanske inte fattar att folk tycker olika?

GTA4 kommer till pc med största säkerthet, hur länge det dröjer är en annan fråga.

Och fyi, en bra dator kostar mer än en sketen jävla konsol, så ditt snål/inte råd argument är korkat.

En skräp dator kostar också mer än ett ps3 / xbox 360 xD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det är ju det enda argumentet som finns tillgängligt för tillfället

Nej det inte ett argument för att GTA IV kommer till PC, utan ett argument för att det -antagligen- kommer till PC.

Citat:

Säger inte att det är nå fel med att spela på pc, tycker bara de e konstigt att man kan säga att det är bättre känsla, som om spelet skulle va värdelöst på konsol när dom ändå går ut o släpper spelet där först.

Kanske borde vara dig jag skulle rikta argumentationstekniken mot Hur kan du få "bättre känsla" till att vara "värdelöst på konsol"? Likaså, vad har "känsla", helt ärligt, att göra med vilken plattform det släpps till först? Allvarligt, ta tag i dig själv.

Citat:

Hah, sen när innebär pengar och spelkänsla samma sak?

Då har du alltså ett 360/ps3 men ska inte köpa gta4 utan vänta till pc-release?

Din värld är inte så stor va... tänk till nu. Om jag är miljonär betyder det inte att jag lägger mina pengar på en konsoll. Eller?

Permalänk

Klart att det kommer till PC. Men det dröjer lite pga att PCägaren ofta är kriminell och tankar spelet...

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa PS3 endast för att GTAIV kommer. Hade det kommit till PC och inte vara en skitportning skulle jag strunta i PS3 direkt.

Ca 5k betalar jag för GTAIV alltså, det är fan hemskt...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Finns det många som använder Playstation network eller vad det nu heter, motsvarigheten till Xbox live?
Funderar på PS3 nu när GTA IV snart släpps, tortyr att vänta faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag kommer köpa PS3 endast för att GTAIV kommer. Hade det kommit till PC och inte vara en skitportning skulle jag strunta i PS3 direkt.

Det lär ju nog komma till PC också, och hittills har ju inget GTA varit en "skitportning".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Finns det många som använder Playstation network eller vad det nu heter, motsvarigheten till Xbox live?
Funderar på PS3 nu när GTA IV snart släpps, tortyr att vänta faktiskt.

Tillräckligt många för att du inte ska ha problem med att hitta folk att spela med

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Billigare är det ju... inte så fruktansvärt mycket men ungefär samma. Om man tex köper en 360 blir det ca 2500kr+spel för 600kr st. En dator som duger för spel får man för typ 6000kr. Sen kostar ett spel för PC ca 400kr säger vi... det betyder att det går jämt ut om man köper 17 spel i året. Allt beror på hur mycket man spelar. Sen måste man ju uppgradera en PC lite nu som då (som man också måste med en konsoll ca vart 5:e år), men eftersom man kan använda en PC till så mycket annat så kan man ju räkna bort det.

Så du menar att du använder xboxen för att skriva på Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR

Håller med! Själv har jag inte slösat några pengar på nått tv-spel utom n64 och megadrive. Inget av dem använder jag inte längre. Och datorn jag har fungerar rätt hyffsat till de spel jag har. Även Crysis. Kanske inte maxxat, men i bra grafik åtminstone.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow

Ja, jag har ju inte heller nån xbox360 eller ps3 så blir rätt dyrt och skaffa gta4 till dem. Jag tänker vänta till PC-versionen iaf. Och de lär ju släppa GTA4 till PC. Det utgår jag ifrån. Allt annat vore korkat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

När jag väljer vilken plattform jag ska köpa spel till så ser jag mycke till den sociala biten.
För mig är konsolen det jag väljer när jag vill spela spelen med polarna och dela med mig av en upplevelsen.
Ligga och vräka i soffan och lira på en stor TV är något jag prioriterar rätt högt och då är en gamepad för mig ovärderlig.
Sen skulle jag personligen aldrig tex lira ett FPS på en konsol.
Jag kommer först köpa GTA till PS3 för att jag inte skulle kunna vänta i 5-6 månader. Men jag kommer absolut köpa det till PC också då jag är helt såld på alla moddarna. Det blir ju som ett helt nytt spel till PC.
Kan också tillägga att jag varken använder Xbox live eller PSN då jag tycker det är rätt trist att lira online på konsol.

Visa signatur