Permalänk
Medlem

Hörde att killen jag ska snacka med är en Kahjit som heter "M'aig the liar"?
art kan jag hitta honom dååå??

Permalänk
Medlem

Robhed08, vart finns den där killen man kan träna sin Security nånstans? Exakt var i Balmora?? Vore väldigt trevligt att hitta honom.. Finns han i South Wall Cornerclub eller?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
Om ni vill ha bra i Security (jag har 100, kan öppna näst intill alla lås med en lockpicker som är värd 10 guld... )
så gör Thief Guild questsen i Balmora, då kommer ni i sista uppdraget (totalt ca. 3 uppdrag) hitta en kille som kan träna 100 Security, han finns i balmora... Men man måste klara uppdragen för att han ska kunna träna dig.[/I]

Ok, tackar, då ska man bara samla på sig tillräckligt med guld för det,

Och tack för hjälpen med hjälmen! hittade den. Nu är det nästa uppdrag där som jag har problem med, att hitta den jäkla boken hos dottern till nån rik gruvägare eller nått. Jag antar att den ligger i en kista, men som vanligt får jag inte upp den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Robhed08, vart finns den där killen man kan träna sin Security nånstans? Exakt var i Balmora?? Vore väldigt trevligt att hitta honom.. Finns han i South Wall Cornerclub eller?

Han finns i sitt egna hus, nära floden är det, på samma sida som cornerclub, men längst bort mot templet om du förstår. Inte så svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

han heter "Hecerinde" och bor här

Permalänk
Medlem

tack Mellqvist och Rodhed08..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

AAARGHH!!
Jag håller på att leta efter en man vid namn Mathis Dalobar.
Han ska ha gått vilse i ash stormen på vägen mellan Gnisis och Ald Ruhn eller Maar Gan.Detta är en redoran quest.

Kan nån hjälpa..Har sprungit i timmar nu!

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem

Jag hittade fulingen med 5000 i guld
Vilket ger massa pengar
Köpa summon scamp och soultrap, fånga, sälja
massa pengar => training.
Har lagt ut ~20k på training av security, speechcraft och conjouring.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Neeej!

Asså, hade precis skapat en schysst karaktär och gick med i Mages Guild, vad händer av vana trycker jag på "Take" knappen eftersom på de flesta andra spel jag spelat sitter close där, så jag blir slaktad och utsparkad ur mage's guild. Och har ingen save! Måste göra om hela karaktären, finns det inget sätt jag kan komma in i guilden igen? Fusk eller inte jag bryr mig inte, vill bara in!

MvH Holm

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk

Re: Neeej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Asså, hade precis skapat en schysst karaktär och gick med i Mages Guild, vad händer av vana trycker jag på "Take" knappen eftersom på de flesta andra spel jag spelat sitter close där, så jag blir slaktad och utsparkad ur mage's guild. Och har ingen save! Måste göra om hela karaktären, finns det inget sätt jag kan komma in i guilden igen? Fusk eller inte jag bryr mig inte, vill bara in!

MvH Holm

Tror du ska snacka med ledaren för mages guild i vivec.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem

...och jag får fortfarande inte mitt att funka....

nu kan jag vandra runt och gå in överallt och så, men när jag klickar på barter, så *poff* e ja ute på skrivbordet igen, fast bilden e helt mongo. som om man kört den genom en makulator och försökt tejpa ihop den igen....
jääätte kul.

och alla svar jag får från Ubi e "det är ett känt problem, vänta tills nästa patch som kommer på onsdag"

nån som vet hur i helvete jag ska få det att funka??

Visa signatur

"I love the smell of napalm in the morning. It smells like......victory"
| -->Mail<-- | ------------ | -->ICQ<-- |

Permalänk
Medlem

Fasen, jag kan inte ens installera mitt, jag får följande meddelande under när jag försöker starta installationen:

"An istallation support file could not be found"

Catastrophic Failure

hade detta problem med alla applikationer som använde "installshield" tidiagre, fick rens i register och dylikt för att kunna installera, men nu har jag precis installerat om, det borde ju funka....

Testa att installera heroes 4 emmellan och det gick bra, så va fasen är felet!?

Snabb hjälp önskas!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phY
...och jag får fortfarande inte mitt att funka....

nu kan jag vandra runt och gå in överallt och så, men när jag klickar på barter, så *poff* e ja ute på skrivbordet igen, fast bilden e helt mongo. som om man kört den genom en makulator och försökt tejpa ihop den igen....
jääätte kul.

och alla svar jag får från Ubi e "det är ett känt problem, vänta tills nästa patch som kommer på onsdag"

nån som vet hur i helvete jag ska få det att funka??

Kanske vänta tills nästa patch kommer på onsdag?

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Jag frågar igen:

Jag håller på att leta efter en man vid namn Mathis Dalobar.
Han ska ha gått vilse i ash stormen på vägen mellan Gnisis och Ald Ruhn eller Maar Gan.Detta är en redoran quest.

Jag orkar inte leta mer nu...Så snälla hjälp om du kan.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem

Äntligen...Hittade fanskapet!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

nhalldin, behöver man några specialplugins eller nåt för 3dsm? var finns de isåfall?

sen måste jag lära mig morrowindeditorn, är det enkelt?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Balmora Thieves Guild Quest 5 !

Jag håller på att göra quest 5 då man ska leta efter artifacts o ge till en orc senare för att få ut en vän ur fängelset. Jag har nog redan vart o tat den där saken tidagare i spelat ca 50 dagar sen.

Läste lite på en sida att man skulle slå på stealht (=stavfel)
Men jag e juh newbie och undrar hur man gör det. Ser man nya grejer om man har på det eller?

Och om det inte är så. Är det kört och göra detta uppdrag om ja redan vart o tagit artifacten o sålt det för _LÄNGE_ sen?

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
nhalldin, behöver man några specialplugins eller nåt för 3dsm? var finns de isåfall?

sen måste jag lära mig morrowindeditorn, är det enkelt?

Ja du behöver plugins, antingen kan du hämta de officiella på www.morrowind.com, det finns två olika, en för 3.1 och en för 4.0

Sen kan du nog använda Freedom Force pluginet (sök på google) för 3.0 och 3.1

Jag har inte pillat så mycket med själva editorn men den verkar väldigt lättanvänd ja

Permalänk

Jag råkade döda en redoran councilman för ett bra tag sedan och nu så vill de inte rösta fram mig som Horartor (stavning?). Någon som vet hur man ska kunna övertyga dom, eller är man tvungen att döda alla councilmembers för att komma vidare?

Behöver man sedan fulfölja profetsian för att kunna komma in i dwemerfästet Dagoth Ur? Jag gick dit men kunde inte komma in, och eftersom jag är på level 58 så tänker jag inte starta om heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att bygga upp strongholdet(Redoran), efter det att man har gett byggtanten 5k och kontrakt,hälsat på vid byggplatsen och sedan gått tillbaka och hälsat att allt går bra med bygget. Efter det säger dom att 'The first phase of the stronghold will be finished soon'

Jag stog och restade i säkert 25-30 dygn vid den sketna hyddan som skulle bli min borg. Hände ingenting.

Nån som vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt.. det ska bara ta en vecka för det att bli färdigt, du kanske ska gå tillbaka och säga till bygggubbarna att det är bra att du har sagt att det är bra till tjejen som du fick uppdraget att höra om det är bra... hoppas du blev förvirrad där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastermind
Jag råkade döda en redoran councilman för ett bra tag sedan och nu så vill de inte rösta fram mig som Horartor (stavning?). Någon som vet hur man ska kunna övertyga dom, eller är man tvungen att döda alla councilmembers för att komma vidare?

Behöver man sedan fulfölja profetsian för att kunna komma in i dwemerfästet Dagoth Ur? Jag gick dit men kunde inte komma in, och eftersom jag är på level 58 så tänker jag inte starta om heller.

Kan vara en av de roliga buggarna man stöter på ibland
Jag har kagernacs tools, men ashlander-kärringen säger åt mig att prata med vivec och få tag på kagernacs tools.
Inte bli hon gladar när man slår henne i huvudet med hammarjäveln heller.
Dumma kärring
Kan lägga till att det är med min lvl40+ gubbe med, men han är inte allt för rolig, dödar vivec utan att ens ta skada.

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
VR-fantast

Raz... i "nya" patchen kan man faktiskt ställa in svårighetsgrad...

Permalänk
Medlem

Raz, det där med ashlander-kärringen är en bugg ja. Eller snarare de förutsätter att du åker till Dagoth Ur och dödar honom innan du pratar med henne igen.

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke B.
Raz, det där med ashlander-kärringen är en bugg ja. Eller snarare de förutsätter att du åker till Dagoth Ur och dödar honom innan du pratar med henne igen.

Lätt när man inte kommer inte till den saten då
Om ingen vet vad man ska göra för att få upp dörrjävlen då?

Visa signatur

0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz

Lätt när man inte kommer inte till den saten då
Om ingen vet vad man ska göra för att få upp dörrjävlen då?

tror jag läste nånstans att det ska finnas en spak man ska dra i men jag har inte kollat så noga.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Sjukt.. det ska bara ta en vecka för det att bli färdigt, du kanske ska gå tillbaka och säga till bygggubbarna att det är bra att du har sagt att det är bra till tjejen som du fick uppdraget att höra om det är bra... hoppas du blev förvirrad där

Det han försöker säga är att du ska gå och snacka med båda igen.

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Hallo, jag börjar bli djävligt less på att MW stänger ner och hoppar ut i win lite då och då, så jag undrar om det är ngn. som har lyckats lösa problemet?

Jag tror patchen fixade det ... jag har iallafall inte återupplevt det... pröva att ladda ner patchen om du inte gjort det, annars är det bara att bita ihop

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joker-Man
Pröva öppna morrowind.ini och ändra Max FPS till 60. Läst att det kan göra det stabilare. Jag har fortfarande problemet att mus knapparna låser sig...

Undrar jag om det där med maxFPS stämmer... prövade precis ett tag och jag märkte ingen skillnad ... iofs blir det ju ingen tearing om jag nu kommer över 60fps men det gör man ju sällan utomhus
ed:Fast då kan man lika gärna ha v-sync på... hmm jaja

Permalänk
VR-fantast

Är det bara jag som gjort lite vapen o sånt o lekt med editorn eller ??

Skulle va kul att se vad andra gjort. .. om nån har gjort något

Inlägg 1000 fick jag dessutom... det får hamna i signaturen hehe