Permalänk
Medlem

vista drivrutiner

hejsan en fråga eftersom vista e så säkert så inte ens en idiot kan göra fel är det någon som kommit på hur man ta bort drivrutin spärren alltså den som låser ett program med osignerad drivrutin.. (man har inget att säga till om)

detta är de ju ingen nytta med t.ex jag har everest,, programmet funkar men dock har datorn fryst drivrutinen så man får bara fram en del info

sen min andra fråga som ja hoppas nån kommer komma på eller ta reda på
är hur man ska lyckas med klockning i vista?:(

Permalänk
Medlem

Du måste köra everest som administrator.

Klockning utförs i bios, så vilket operativsystem du har spelar ingen roll.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

hjälper inte att köra evrest som adminstratör.

*en digital signerad drivrutin krävs*

klockning utförs i bios därefter felmeddlande om masinvaruförändring.

har hittat en service som heter cryptographic service

ger fyra hanteringstjänster: katalogdatabas, som kontrollerar att windows-filer är signerade och tillåter att nya program installeras

vilket inte hjälpte att stänga av..

i xp är det ju kontrollpanelen/system//maskinvara/signering av drivrutin men någon som vet vart man hittar det i vista?

sen kollade jag vilken process som annvänds när det meddelandet poppar upp och det är alltså motorn för schemaläggaren :S

kernel drivern är det som strular i alla möjliga progam jag försöker installera

Permalänk

Har samma problem och vet inte hur jag ska ta bort kontrollen...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Tryck F8 när ni bootar upp Vista och välj avaktivera signering av drivrutiner kommer inte ihåg exakt hur det står.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Gjorde det men det stod då fortfarande att de iunte var signerade när jag installerade och sen när jag startade programmet stod det att kernel drivrutinen inte hittades. Så det funkade inte att åsidosätta det på det sättet för mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum