Permalänk
Medlem

bara en fråga, har funcom dragit pengarna än för er som köpt early access?
eller kommer dom dras samma dag som early access `startar

Permalänk

Dom har inte dragits för mig och jag har inte hört att pengarna har dragits för någon, så vi får hoppas att dom dras när Early Access börjar

EDIT: Lite interessant info

"Due to technical issues with the updater the Early Access client will not be available until later afternoon tomorrow. The opening date for the Early Access (17th of May) is not affected by this though. It just means the starting time of the download will start a tad bit later than initially planned. Thanks for your understanding. "

http://forums.ageofconan.com/showpost.php?p=1983884&postcount...

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
bara en fråga, har funcom dragit pengarna än för er som köpt early access?
eller kommer dom dras samma dag som early access `startar

Jag utgår från att de pengarna dras från det datum vi har tillgång till tjänsten, alltså kan spela spelet.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

För mig står det iofs att pengarna ska dras den 13e

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Jag älskar liret

Pvp är skit kul och grafiken är bra, wow kan slänga sej i väggen

Kunna steltha omkring , ta havla livet vid första slaget sen avsluta med en fet combo, assasin är rätt bra ändå

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

ok bara undrade så det inte blivit strul med att den skulle dra pengarna skönt det då iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy_swed
Kunna steltha omkring , ta havla livet vid första slaget sen avsluta med en fet combo, assasin är rätt bra ändå

Precis som i WoW då med andra ord. Har du ens testat Rogue?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter

Nej, WoW och AoC är två helt olika spel. Har du ens testa båda spelen?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

yes, har spelat rogue i 3 år i wow
Men assasin och rogue i wow är inte likt sej för fem öre.
I wow har du en knapp till en attack, i aoc måste du kombinera knapp tryckningar för att få ut kraftiga slag

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan säga dig en sak, AOC är inte DET MINSTA lik WoW och dess löjliga spelsätt, räcker med 5 minuter i spelet för att förstå detta.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag gillar itne att man kan kampa en ressurection point. Så jag kommer inte skaffa detta spel om det kommer vara så att man blir dödad ens innan man är tillbaks i livet.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag gillar itne att man kan kampa en ressurection point. Så jag kommer inte skaffa detta spel om det kommer vara så att man blir dödad ens innan man är tillbaks i livet.

Välj en PVE server då helt enkelt. Kommer jag att göra. Gillar att själv välja när man ska köra PVP.

Permalänk
Medlem

Jag har förhandsbokat spelet på Webhallen. Jag har dock bara fått en orderbekräftelse av dom. Det var en timme sedan jag la beställningen hur lång tid tog det för er att få er nyckel för early access?

Visa signatur

Gainward Geforce 8800GT |Intel Core 2 Duo E4500 | Gigabyte GA-P35 DS3 | 2gb ram | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy_swed
yes, har spelat rogue i 3 år i wow
Men assasin och rogue i wow är inte likt sej för fem öre.
I wow har du en knapp till en attack, i aoc måste du kombinera knapp tryckningar för att få ut kraftiga slag

Menade naturligtivis det du sa om att man tar halva hälsan på ett slag o drar av en combo på slutet, det var just den förklaringen fick mig att reagera. Lät ju som det var det du gick igång på (och grafiken).

Men jag är lite tveksam till systemet, kanske funkar för vissa men... undrar hur majoriteten tar det. Återstår att se.
Personligen har jag aldrig gillat såna grejer i spel när man ska trycka åt det håll som pilarna visar.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Menade naturligtivis det du sa om att man tar halva hälsan på ett slag o drar av en combo på slutet, det var just den förklaringen fick mig att reagera. Lät ju som det var det du gick igång på (och grafiken).

Men jag är lite tveksam till systemet, kanske funkar för vissa men... undrar hur majoriteten tar det. Återstår att se.
Personligen har jag aldrig gillat såna grejer i spel när man ska trycka åt det håll som pilarna visar.

Du memoriserar till slut combon (tänk dig Tekken spelen) så att du enbart gör combon automatiskt för att få till en übercombo, vem bryr sig om pilar?
Man tar verkligen inte av halva hälsan på ett slag, då har du nog inte spelat spelet ^^

Alla måste även se http://youtube.com/watch?v=mVEP5Z3qbxM ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Den här var rätt bra också:
http://youtube.com/watch?v=9CCeFNdijN0&feature=related
tänk om spelet flöt på som för honom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på om man ska slänga in en beställning jag med, verkar ju skoj det här spelet. Klart värt ett försök i alla fall. Får hoppas det inte blir som med Vanguard eller LotR bara ^^
En undran bara, skillnaden på AoC med och utan ce, vad jag förstår så får man med ett par "unika" items i ce. Är det nåt som man egentligen har användning av, är det värt att lägga 200 kronor extra? De andra prylarna man får med kan jag lugnt avvara, inte direkt så man plockar upp en läderkarta och kollar var man är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
En undran bara, skillnaden på AoC med och utan ce, vad jag förstår så får man med ett par "unika" items i ce. Är det nåt som man egentligen har användning av, är det värt att lägga 200 kronor extra? De andra prylarna man får med kan jag lugnt avvara, inte direkt så man plockar upp en läderkarta och kollar var man är

Man får en ring som ger 2% mer XP, samt en mantel som ger dig gratisdrinkar i barer. Tror inte att ringen gör så mycket skillnad och mantlen är bara en kul grej, kanske kan spara lite pengar i baren med den. Om du förbokar spelet (även vanliga utgåvan) så får du en mammut eller en noshörning som du kan rida på.

Jag har beställt CE mest för soundtracket medföljer. Kanske lite roligt att titta på läderkartan och i böckerna medans man installerar spelet, som antagligen kommer ta väldigt lång tid, spelet ligger på 2 dvds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Man får en ring som ger 2% mer XP, samt en mantel som ger dig gratisdrinkar i barer. Tror inte att ringen gör så mycket skillnad och mantlen är bara en kul grej, kanske kan spara lite pengar i baren med den. Om du förbokar spelet (även vanliga utgåvan) så får du en mammut eller en noshörning som du kan rida på.

Jag har beställt CE mest för soundtracket medföljer. Kanske lite roligt att titta på läderkartan och i böckerna medans man installerar spelet, som antagligen kommer ta väldigt lång tid, spelet ligger på 2 dvds.

Mammuten kan man inte använda direkt väl? Är det nån skillnad på mammuten och andra mounts, eller är det bara för att man ska känna sig "speciell"

Permalänk
Medlem

Man kan använda mammuten eller noshöringen när man skall förstöra murar i sigebattles, man kan även anfalla personer med dem. Men som riddjur skall dom vara slöa och jag vet inte om man kan slåss med svärdet från dem, eller om det krävs häst för det.

Permalänk

Jaha då var betan över.. blir en HoX för mig Slutade på en score med 184 Kills och 112 Deaths hehe

Permalänk
Medlem

Mammuten/noshörningen kan användas, som andra mounts, när man bli level 40. Som jag har förstått det kan man inte använda svärd eller andra vapen när man rider en mammut eller noshörning; till skillnad från hästar gör de egen skada så det behövs inte. Däremot är de, som Janeway skriver, mest lämpade för belägringar och är för långsamma och tunga för att användas mot enskilda "mjuka mål"..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Den här var rätt bra också:
http://youtube.com/watch?v=9CCeFNdijN0&feature=related
tänk om spelet flöt på som för honom.

Han kör ändå inte med en monsterburk
Men med lite optimering från spelarenssida så lär många kunna spela det, och ju mer pengar du har lagt på burken din, därefter har du grafik, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Måste man göra ett nytt acc eller kan man lägga till Early acces keyn på kontot man gjorde för Open Betan? Kan nämligen inte logga in så jag antar att det får bli ett nytt.

Permalänk
Medlem

Förbokade från Game nu, ska bli kul o pröva på nåt nytt efter 3 år med WOW.

Någon som vet hur lång tid det tar innan man får preorder nyckeln till mailen?

Permalänk
Medlem

ohh. så jävla gött..vecka kvar nu gubbs

och nu i veckan för man 4gb pc8500 Dominator och ett 8800 GT ^^

Visa signatur

Permalänk

Betalade med Bank transfer med pay by cash, hoppas att det går fint.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Han kör ändå inte med en monsterburk
Men med lite optimering från spelarenssida så lär många kunna spela det, och ju mer pengar du har lagt på burken din, därefter har du grafik, hehe.

Han har en jäkligt fin burk iaf :P.

Sen springer han ju solo också. Laggar betydligt mer i stora städer och raids/pvp grupper.
Tycker att AoC kräver alldelens för mycket. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabnack
Han har en jäkligt fin burk iaf :P.

Sen springer han ju solo också. Laggar betydligt mer i stora städer och raids/pvp grupper.
Tycker att AoC kräver alldelens för mycket. :/

AoC är byggt från oblivion-krav, sen kan man skala uppåt

Tycker det har helt okej krav.

Killen i filmen kör ju en E8400(står iofs ej om den är klockad), 4gb ram och ett 8800GTS.

Och det är ju en burk för ca 5000 kr, om man nu bara köper de delarna

Förövrigt får han ej några större drops i staden, och laggar verkar de absolut inte göra för han då han troligen har rätt skaplig MS/ping till servern.

Att de däremot hackar i större grupper är ju inget konstigt, bara att optimera inställningarna därefter.

När jag körde wow på en sämre dator tog jag förvana att dra ner vissa saker när jag väll skulle raida, och de är inget jag har problem med då det är upplevelsen och nöjet jag är ute efter. Därför har jag alltid kunna köra med lägre inställningar än max utan att de drar ner något för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt detta med förbokning, jag bokade CE på webbhallen, och fick ett mail därifrån där det stog:

"Din förhandsbokningskod till Age of Conan är: <koden>"

Det står också att man ska gå till http://register.ageofconan.com för att registrera nyckeln.

Är det förhandsbokningskoden som stod i mailet som är den så kallade nyckeln?
Kan man registrera detta nu eller ska man vänta till release?
Måste man köpa early access om man vill ha War Mammoth?