Permalänk
Robot

Tyst och liten spelserver/HTPC

Efter att nyligen ha släpat spelservern/medispelaren med zalmantornet plus min separata spelburk till ett LAN, bestämde jag mig för att försöka få servern mer mobil utan att höja ljudnivån.

- Lian-Li PCV Cube (Fick använda dremeln för att få in pump/tank)
- Noname 420w agg (Som hade en gräslig medföljande fläkt. utbytt till nedan:)
- Noctua NF-S12 8db (Enda fläkten i systemet, drar in luft via radiatorn ut genom agget)
- Billig 12cm radiator av okänt märke
- Zalman CPU och GPU block som följde med reserator1 plus 775 montering
- Innovtek PCPS pump+tank (Eheimpump kombinerad med tank)
- Extra gigabitnvkort som går till switch med NASen
- En gammal 160GB IDE disk som får sitta kvar tills de snabba solidstate diskarna kommit ner i mänskliga priser
- Abit Fatal1ty F-190HD moderkort med 1250 gfx och alla portar jag behöver, spdif, hdmi mm.
- Core2Duo E4400 (2.0GHz)
- Corsair Twin2x 2x1024 6400 minne
- Minneskortläsare
- Smartkortsläsare (För eID, bankaffärer mm.)

Först lät det som faan när pumpens vibrationer fick hela lådan att vibrera som en högtalare, efter att ha bänt bort det som tog emot så försvann allt oljud utom den förbannade hårddisken som jag ännu inte anser mig ha råd att ersätta med en solid state

Besök albumet: Tyst och liten spelserver/HTPC av control87th

Permalänk
Medlem

Fler bilder så man ser vad som gjorts Ta inte bilder så långt bort ifrån..men nice att du fått in det i en så pass liten låda 7p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är sant.
Fler bilder
Det är bara fyra bilder och många är på samma sak eller perpektiv om man ska vara fotograf:)

Snygg bygge annars hur mycket kostade allt

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att bygga min nästa burk i en M-atx låda med vaten kylning. har hellre en liten låda med en nice fristående radd än ett gigantiskt as till burk som ska släpas på.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hur fungerar smartkortläsaren? Aldrig sett en sån förut

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Bilderna är tokstora testa klicka på dem så ser ni bättre

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Jag tar åt mig av synpunkterna men orkar inte åtgärna nu i efterhand. Jag ska ta bättre bilder i samband med att jag byter till Solid state och kanske sätter i en snabbare processor.

Smartkortsläsaren används för att stoppa in elektroniska ID-kort i. Du kan få kort från flera av bankerna för att logga in på deras Internetbanker, exempelvis hos Swedbank och Nordea. (Det är en vanlig fristående USB-kortläsare som är instoppad i en speciell 5,1/4 hållare)

http://www.nordea.se/Privat/Internet%2boch%2btelefon/e-legiti...

http://www.swedbank.se/sst/inf/kort-och-betalningar/0,,135189...

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?channelId=-...

Permalänk
Medlem

Mycket vackert!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090