Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
WoW hade iaf. quests och dungeons upp till level 60 när det kom, men Blizzard har ju lagt till jävligt mycket efter det ändå.

Det var jävligt tomt på quests i början i WoW, iaf för Horde vid lvl 40-50, Hinterlands questsen fanns ju inte.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hade inga problem som alliance iaf. Men men...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Någon som kommit till hög level med en priest of mitra, som skulle kunna betygsätta klassen? Är den kul att spela när man fått alla färdigheter eller är det en heal-bot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bata
Någon som kommit till hög level med en priest of mitra, som skulle kunna betygsätta klassen? Är den kul att spela när man fått alla färdigheter eller är det en heal-bot?

Jag är priest of mitra och jag är nästan 74, jag kan säga såhär.
Healbot är det då rakt inte!

Dom tre healsen du har på lvl15-16 eller vad det är det är dom enda du får och dom är identiska med alla andra prästklassers heals.
Allt annat du får är random CC grejer och sånt.

Detta har funcom kommit fram till för att dom tycker inte att prästerna ska vara "whack-a-mole" för sånna som "truly enjoys healing", pvpn ska inte gå ut på att kunna heala igenom fighten utan det går ut på att CCa bort motståndaren så du kan bursta ihjäl dom.
Heal ska bara vara delay typ.

Hade jag vetat allt detta på förhand hade jag nog inte rollat PoM, men vi får somsagt se vad som händer.

PoM har blivit riktigt jävla segt att levla också sen dom hade sönder Purification of Mitra helt för att den gick att abusa ihop med en feat från general trädet, när hela problemet hade kunnat lösas genom att fixa till den featen i general trädet som gjorde Wave of Life 0 sec cooldown.
Men istället valde dom att göra den till en DoT som tickar segt som fan och inte stackar och inte scalear med level.

Så nu är det en jävla pina att levla och jag är glad att jag har en HoX jag kan köra i grupp med så han får döda allt åt mig och jag står bara och håller han vid liv och CCar mobsen så han kan dra sina aoe combos lättare.

Hoppas detta ger lite insikt i det hela.
För att sammanfatta det hela: Vill du ha en klass med taskig dps som är aoe och har 2 aoe hots och en aoe heal med 1 minut cooldown, samt en jävla massa cc ja då är Priest of Mitra klassen för dig, annars bör du nog välja någon av dom andra prästerna för dom har samma heals fast med andra namn.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

vet inte om denna är länkad förut men här kommer den !

http://www.tentonhammer.com/node/33629

lång live endgame raid demonstration ! verkar faktist rätt så kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jag är priest of mitra och jag är nästan 74, jag kan säga såhär.
Healbot är det då rakt inte!

Dom tre healsen du har på lvl15-16 eller vad det är det är dom enda du får och dom är identiska med alla andra prästklassers heals.
Allt annat du får är random CC grejer och sånt.

Detta har funcom kommit fram till för att dom tycker inte att prästerna ska vara "whack-a-mole" för sånna som "truly enjoys healing", pvpn ska inte gå ut på att kunna heala igenom fighten utan det går ut på att CCa bort motståndaren så du kan bursta ihjäl dom.
Heal ska bara vara delay typ.

Hade jag vetat allt detta på förhand hade jag nog inte rollat PoM, men vi får somsagt se vad som händer.

PoM har blivit riktigt jävla segt att levla också sen dom hade sönder Purification of Mitra helt för att den gick att abusa ihop med en feat från general trädet, när hela problemet hade kunnat lösas genom att fixa till den featen i general trädet som gjorde Wave of Life 0 sec cooldown.
Men istället valde dom att göra den till en DoT som tickar segt som fan och inte stackar och inte scalear med level.

Så nu är det en jävla pina att levla och jag är glad att jag har en HoX jag kan köra i grupp med så han får döda allt åt mig och jag står bara och håller han vid liv och CCar mobsen så han kan dra sina aoe combos lättare.

Hoppas detta ger lite insikt i det hela.
För att sammanfatta det hela: Vill du ha en klass med taskig dps som är aoe och har 2 aoe hots och en aoe heal med 1 minut cooldown, samt en jävla massa cc ja då är Priest of Mitra klassen för dig, annars bör du nog välja någon av dom andra prästerna för dom har samma heals fast med andra namn.

Tråkigt att höra att du är missnöjd med din PoM.

Rerolla en PoM med polare på battlescar tack vare Fury = fail, och där kör vi uppsättningen:
PoM (Jag)
ToS
Barb
Och en random caster(denna polaren har ej börjat än^^)

Jag och ToSen som är högst level älskar spelet, vi två i team tar de mesta och klarar de mesta, im in love

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Några frågor:

Finns det någon sida med item-databas än?

Hur funkar Barbarens feat Great Weapons Master? "Increases damage done by two-handed edged and two-handed blunt weapons" står det, sedan +1.2 för första ranken, så min fråga lyder; är det i procent eller är detta en konstant? Någon som spelat barbar i betan och som orkar förklara?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Några frågor:

Finns det någon sida med item-databas än?

Hur funkar Barbarens feat Great Weapons Master? "Increases damage done by two-handed edged and two-handed blunt weapons" står det, sedan +1.2 för första ranken, så min fråga lyder; är det i procent eller är detta en konstant? Någon som spelat barbar i betan och som orkar förklara?

Spelar inte detta spel, men det är ganska nytt, så ännu finns det nog inte någon sida som visar items. Men kommer nog inom kort (1-2 månader). Detta är vad jag tror har ingen fakta alls om det, kanske redan finns, men jag kunde inte hitta något.

Permalänk

Raida SOTBS igår och det var riktigt skoj, lite kassa dropps men annars var det riktigt nice. SOTBS = Sanctum of the burning souls. Måste säga att min Conquerors furios inspiration är riktigt nice, stackar man den 10 gånger så ressar den

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk

Är det bara jag som föredrar grind på högre lvls över quests?
Group Grind > Solo Quest (på högre lvls, då det händer lite mer)

Permalänk
Avstängd

Någon som vet vart man kan kolla antalet spelare i aoc? Sammanlagt.

När man kommer ut ur tortage, då finns väl inte massa olika instances? Kan tänka mig att resten av världen skulle vara rätt tom om det är flera instances som det är i tortage.

Ni som är riktigt höga lvls, 40 och uppåt, ni spelar sedan betan eller?

Någon under lvl20 som lirar på battlescar?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill

Nej du är inte ensam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill

Då har du hittat rätt spel!

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på hur det där med instancer fungerar, finns det några rena grupp instancer eller är alla delade så man kan sola de (normal/epic)?

Är de områden kallade "dungeon" grupp intancer eller fungerar de som "adventurer nånting" områden (normal/epic varianten)?

Permalänk
Medlem

Antar det finns rena grupp instancer också, hur skulle annars det där med pve-raids fungera? Jag tror nog du är inne på rätt spår med din teori.

Sen verkar inte som shards funkar 100%. Summon har felat 2 gånger av 2. Första gången fick jag relogga, andra gången fick alla manuellt byta till en "shard" (world instance) som alla hade tillgång till.
Nån annan som upplevt detta?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Tycker det är sjukt kul. Synd bara att det är så svårt att hålla sig ifrån att ganka
Älskar min Ranger. Även om jag blir jumpad kan jag ta mig därifrån och jag har sånna fittiga saker som är som gjorda för gankning. <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tråkigt att höra att du är missnöjd med din PoM.

Rerolla en PoM med polare på battlescar tack vare Fury = fail, och där kör vi uppsättningen:
PoM (Jag)
ToS
Barb
Och en random caster(denna polaren har ej börjat än^^)

Jag och ToSen som är högst level älskar spelet, vi två i team tar de mesta och klarar de mesta, im in love

Jo jag hade väl förväntat mig en riktig healer då det är det jag verkligen gillar.
Sen så blev jag ännu mer besviken när min huvud skadespell blev helt värdelös för att vissa abusade den för att Funcom inte orkade fixa till det istället när det finns ännu värre saker.
T.ex ToS idol spam och Demonologists living flame eller fan skiten heter.

Men det är lugnt, jag har en HoX som aoegrindar åt mig så jag behöver bara hålla han vid liv och spamma cleansing fire och avatar of mitra när dom riktigt stora pullsen kommer.

Somsagt förväntar ni er en prästklass som är som en "vanlig" healer då blir ni besvikna.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jo jag hade väl förväntat mig en riktig healer då det är det jag verkligen gillar.
Sen så blev jag ännu mer besviken när min huvud skadespell blev helt värdelös för att vissa abusade den för att Funcom inte orkade fixa till det istället när det finns ännu värre saker.
T.ex ToS idol spam och Demonologists living flame eller fan skiten heter.

Men det är lugnt, jag har en HoX som aoegrindar åt mig så jag behöver bara hålla han vid liv och spamma cleansing fire och avatar of mitra när dom riktigt stora pullsen kommer.

Somsagt förväntar ni er en prästklass som är som en "vanlig" healer då blir ni besvikna.

Jo, de kan jag förstå..
Går man in i Priest Archatypen och väntar sig en "healingbot" så blir man nog besviken.
Jag visste vad jag gav mig in på och är då som sagt nöjd med resultatet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Köpte AoC Collectors Edition idag för 499:-, blev paff att det var så billigt eftersom jag sett att det kostar 999:- på webhallen!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Köpte AoC Collectors Edition idag för 499:-, blev paff att det var så billigt eftersom jag sett att det kostar 999:- på webhallen!

Köpte också CE i fredags, hade bokat sedan länge. Har fortfarande inte fått spela pga jävla funcoms strul med ce nycklarna för att uppgradera mitt pre order acc :/ Nån som har samma problem fortfarande? Börjar bli sur på funcom nu asså, har gjort allt dem har sagt till mig och nu skickade jag ett mail som skulle ge mig en ny nyckel för 2 h sen har fortfarande inte fått svar... Ni som sitter här med lvl 70+ kan skratta er lyckliga hahaha

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrk
Köpte också CE i fredags, hade bokat sedan länge. Har fortfarande inte fått spela pga jävla funcoms strul med ce nycklarna för att uppgradera mitt pre order acc :/ Nån som har samma problem fortfarande? Börjar bli sur på funcom nu asså, har gjort allt dem har sagt till mig och nu skickade jag ett mail som skulle ge mig en ny nyckel för 2 h sen har fortfarande inte fått svar... Ni som sitter här med lvl 70+ kan skratta er lyckliga hahaha

Håller på och installerar nu, hoppas att det fungerar för mig. :/

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Håller på och installerar nu, hoppas att det fungerar för mig. :/

Har du registrerat med cd nyckeln? Om du är förbi det steget borde det inte vara några problem för dig.. Jag börjar verkligen tröttna nu alltså.

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du registrerat med cd nyckeln? Om du är förbi det steget borde det inte vara några problem för dig.. Jag börjar verkligen tröttna nu alltså.

Nä, inte kommit så långt än. Bara själva installationen som håller på än så länge.

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet om det finns nån butik som har det på lager?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Någon som vet om det finns nån butik som har det på lager?.

Störst chans att hitta det har du nog om du letar runt i lokala butiker. Verkar vara så gott som slutsålt överallt på internet.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Störst chans att hitta det har du nog om du letar runt i lokala butiker. Verkar vara så gott som slutsålt överallt på internet.

Här finns det tydligen: http://www.gameshop.se/?page=description&id=48155

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite kluven här.
De flesta verkar gilla spelet men vissa klagomål väger rätt tungt.
T ex ogillar jag tanken på att varje område är instance.
Det hade inte varit så farligt om det inte var så att varje område var _flera_ instancer, om man ser någon i friendslist som är i Blablabla vill man ju veta att man kan träffa honom där utan att fixa grupp och zona igen osv.
Att det finns få spells/skills är väl inte så farligt.
Det blir ändå oftast så att i spel där det finns många så använder man bara ett par, några måste ju vara bäst liksom.
Sen blir det ju lättare att balansera också.
Att det inte finns något end-game direkt är väl inte heller någon fara, som sagt så är det ju inte precis ovanligt att det läggs till efter ett tag när fler börjar bli maxlevel.
Men lite fler quests verkar det ju som att de kunde klämt in...
Eller, har jag missat nåt?

PS. Jag har alltså inte spelet och måste tjacka en ny dator för att kunna lira, därför jag velar och väger lite

Permalänk
Citat:

Här finns det tydligen: http://www.gameshop.se/?page=description&id=48155

Tackar, ska jag slå till?. Är Collectors Edition värt 1000kr?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Områdena består av flera instanser, och skapas ju fler spelare som kommer dit. Vill du byta instans är det inga problem. Finns en pil vid minikartan.
Det finns mängder med quests åtminstone upp till lv40-50 vad jag hört, sedan kan det bli lite klent.
Spells och skills finns det mycket av tycker jag, men så klart att vissa är bättre än andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tackar, ska jag slå till?. Är Collectors Edition värt 1000kr?.

Förutom att CE är CE så får du en "art book" som faktiskt är ganska intressant, en rå ball förpackning och en fake läder karta som också är rätt ball. Ett problem kan bli att du inte kan spela förens du fått en ny cd nycker lrån funcom, som jag FORTFARANDE väntar på men det vet man alldrig Och så är ju CE CE!

Visa signatur