Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmos
cpu? Jag har Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz... Det konstiga är att jag gjorde nyss ett "requirement-test" från http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Där står det att jag har två processorer som är igång? Är det där felet ligger kanske?

Du har ju ett dåligt grafikkort? Vad kör du på för inställningar? Testat lägsta?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nille83
En polare fick sitt spel idag. Man manualen var inte i där. alltså ingen cd nyckel. Vad ska han då göra?

Vet vad du menar, mitt Collectors edition hade heller ingen manual och därmed ingen registreringsnyckel. Köpte en vanlig utgåva av Age of Conan idag för att spela tills det är ordnat hoppas jag.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Du har ju ett dåligt grafikkort? Vad kör du på för inställningar? Testat lägsta?

Är Nvidia Geforce 8500 GT dåligt? Okej, det visste jag inte, hehe. Jag har allt på lägsta, har provat ALLT verkligen, inget får spelet att gå bättre.

Vet du varför det stod att jag hade två processorer igång? Är det där felet ligger kanske?

Permalänk
Medlem

du har väll en duel-core isf

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Drygt att folk inte kan skapa char på Fury längre. Får man byta server till en annan så man kan lira med polarna

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

hur är det med serverbyten får man flytta gubben hursomhälst ellr måste man betala för att byta server.. eller skapar ni bara nya?

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmos
Är Nvidia Geforce 8500 GT dåligt? Okej, det visste jag inte, hehe. Jag har allt på lägsta, har provat ALLT verkligen, inget får spelet att gå bättre.

Vet du varför det stod att jag hade två processorer igång? Är det där felet ligger kanske?

Jo ett 8500 GT är inte direkt det vassaste. Till och med ett 6600GT kan vara snabbare i vissa test. Det är ju inte ett dåligt kort egentligen, mer att det inte är bra jämfört med nyare kort. Själv sitter jag ju på integrerat eller ett Geforce 4 så jag har riktigt dåliga kort

Hmm, om du har allt på lägsta och det hackar lär jag inte ha en chans att köra spelet, tror det är ditt grafikkort som är för klent faktiskt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Okej Derox. Tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
hur är det med serverbyten får man flytta gubben hursomhälst ellr måste man betala för att byta server.. eller skapar ni bara nya?

Skapa nya

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmos
Vet du varför det stod att jag hade två processorer igång? Är det där felet ligger kanske?

Det brukar stå det om du har HT vilket du troligen har på en P4 (jag har det bla på min)

Permalänk
Medlem

Tycks inte hitta en sida vart man kan köpa en cd key bara, någon som vet om det finns en sån sida? och vet att den sidan går att lita på.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

Jag har glömt hur man tar sig bort från Tortage med båt. Nån som kan förklara vart killen står som man ska snacka med?

Permalänk
Medlem

jag är sjukt oimponerad av AoC alltså. Zoner överallt, relativt små områden som man måste ladda mellan och en väldigt buggig motor. Jag försökte övertyga mig själv om att det skulle bli sjukt roligt att spela men vid lvl 20 känner jag ingen som helst lust att spela vidare.

Varför gå tillbaka till zonbaserade banor? Jag tycker det förtar mycket av mmo känslan när det kommer upp laddrutor varannan sekund.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Skulle köpa det idag men verkar vara slut överallt, så jag får väl snällt vänta till nästa våg släpps. Annars verkar det vara ett roligt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
jag är sjukt oimponerad av AoC alltså. Zoner överallt, relativt små områden som man måste ladda mellan och en väldigt buggig motor. Jag försökte övertyga mig själv om att det skulle bli sjukt roligt att spela men vid lvl 20 känner jag ingen som helst lust att spela vidare.

Varför gå tillbaka till zonbaserade banor? Jag tycker det förtar mycket av mmo känslan när det kommer upp laddrutor varannan sekund.

skulle tro att det skulle bli lite för resurskrävande med den grafiken och öppen planlösning som i wow.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Kan ni inte heller komma in på de officiella forumen?

Har du skapat ett forum konto på ditt AoC account?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nille83
Drygt att folk inte kan skapa char på Fury längre. Får man byta server till en annan så man kan lira med polarna

Jag gjorde det idag vid 12-tiden och jag var inte ensam om det. De öppnade fler platser där tydligen men de är slut igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Jag gjorde det idag vid 12-tiden och jag var inte ensam om det. De öppnade fler platser där tydligen men de är slut igen.

Eller snarare det var inte så många som spelade i morse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur

Spelar på Bori, bara för att det är nära mitt namn =P
Ser inte meningen med pvp-servrar, eftersom pve-servrarna också är pvp där det gäller, dvs i border kingdoms och runt alla battle keeps osv osv.
Man har ju fortfarande sieges och pvp där ute och pvp minigames, men utan att man blir gankad när man questar, står och chattar eller såfort man går till kylen och tar en öl..

Preciiis..

F.ö så undrar jag om Ymir av en händelse blivit utsedd till Polens officiella server? Kan man på något vis döda hela chatrutan? Jag blir så less på ens en rad 'zrdawky eschlawi coleslaw!' blah blah

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Varför måste man skriva in kreditkortsnummer när man registrerar en cd-nyckel till ett EA- account?

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som tycker de e sjukt störande med laddtider när man går in på innet t.ex?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
nån mer än jag som tycker de e sjukt störande med laddtider när man går in på innet t.ex?

Stör mig faktiskt inte så mycket på de.. De tar ju bara ett par sekunder iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Borde funka på låga inställningar tycker man, spelade ju Quake 4 på integrerat grafikkort

Du kanske kan få igång spelet med ett såjnt kort om du har riktigt jävla tur, men lär aldrig få mer än 1 fps, oavsett hur pass mycket du vrider ner inställningarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
jag är sjukt oimponerad av AoC alltså. Zoner överallt, relativt små områden som man måste ladda mellan och en väldigt buggig motor. Jag försökte övertyga mig själv om att det skulle bli sjukt roligt att spela men vid lvl 20 känner jag ingen som helst lust att spela vidare.

Varför gå tillbaka till zonbaserade banor? Jag tycker det förtar mycket av mmo känslan när det kommer upp laddrutor varannan sekund.

ja det tar bort ett första M'et i mmorpg

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
jag är sjukt oimponerad av AoC alltså. Zoner överallt, relativt små områden som man måste ladda mellan och en väldigt buggig motor. Jag försökte övertyga mig själv om att det skulle bli sjukt roligt att spela men vid lvl 20 känner jag ingen som helst lust att spela vidare.

Varför gå tillbaka till zonbaserade banor? Jag tycker det förtar mycket av mmo känslan när det kommer upp laddrutor varannan sekund.

Frågan är var du springer om du får en laddningsscreen varannan sekund >.<

Tycker de är okej, varje "instance" har en limit på 200 har jag hört..tycker du inte om den byt till nästa..och laddningsrutor hela tiden, tror jag icke.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har en dator med P4 @ 3.2GHz och 6600GT 256MB samt 2gb ram minne och inte stör laddningstiderna mig. Tar ju max 3 sek.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
jag är sjukt oimponerad av AoC alltså. Zoner överallt, relativt små områden som man måste ladda mellan och en väldigt buggig motor. Jag försökte övertyga mig själv om att det skulle bli sjukt roligt att spela men vid lvl 20 känner jag ingen som helst lust att spela vidare.

Varför gå tillbaka till zonbaserade banor? Jag tycker det förtar mycket av mmo känslan när det kommer upp laddrutor varannan sekund.

Varannan sekund? Har du ens besökt någon zon utanför Tortage?
Det tar typ 30min att springa tvärsöver.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Varför måste man skriva in kreditkortsnummer när man registrerar en retail-nyckel till ett EA- account?

Drar den några fler pengar?

Permalänk
Medlem

De skall inte dra mer pengar förrän efter 30 dagar, men du skall kunna avbryta efter 29 dagar utan att det kostar extra.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Du kan avbryta direkt efter du registerat ditt konto med kreditkort också utan att förlora gratismånaden.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2