Riksdagen röstar ja till avlyssningslag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Dags att flytta från detta land..

Ja gör det.
Är du inte villig att kämpa för något så förtjänar du det inte i alla fall.
Sista ordet är fan inte sagt om detta, jag kommer i alla fall inte bara rulla runt som en duktig hund och spela död.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swec
67 ledamöter var inte närvarande och en ledamot valde att avsäga sig sin rösträtt.

Fega jävla kräk! Med en sådan uppenbar opinion emot dessutom! Jag kan inte se någonting som kan ursäkta ett sådant beteende.

Sån här skit hör inte hemma någonstans.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen väger grundlagen och personlig integritet lätt när det väl kommer till kritan...

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av söyland
Nee för brudarna såklart Skämtåsido .

OnT.
Vad händer egentligen ? Har aldrig brytt mig om politik egentligen, men det här får mig att höja ögonbrynet . Om jag hade haft hemadressen till dom som röstade ja, så hade jag fanimej åkt hem till dom och mördat dom . Sånt här gör mig arg . Jag vet inte vad jag ska skriva, är så förbannat när jag sitter o läser om det .

Akta dig så inte FRA läser det där. Då kanske de haffar dig för terrorism, och olaga hot.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Det är ganska uppenbart att detta var redan bestämt sen innan..varför ens köpa in en dator och rekrytera personal långt innan röstningen?

Denna omröstningsgrejen som var i riksdagen gjorde man bara att det ska se bra ut..

Demokrati my ass..men om två dar så är detta bortglömt och alla sovade demokrater kommer att fortsätta rösta på sina favopartier som om ingenting har hänt..sen så sviker partiet sina väljare om och om igen och som vanligt så glömmer man bort det och slutar bry sig.

Permalänk
Medlem

Ja sluta att prata om att kniva kasta gatastenar och annat, NI är anledningen till att sådana här förslag kan gå igenom.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Grejen är ju inte att alla kommer att avlyssnas för det skulle precis som regeringen säger vara omöjligt "med dagens teknik".
Vad det dock gör är att det öppnar upp för framtida tolkningar och "behov precis som MP sa, det räcker med att trycka på en knapp.
FRA i dessa nuvarande form är intrigitetkränkande men för den vanliga medborgaren med fildelning och allt så kommer den inte i dagläget användas i det syftet. Observera..... i dagläget.

Dock så vet vi att våra politiker är lättövertalade och deras lojalitet står inte hos folket utan de som kan utöva mest makt.
Framtida tolkningar kommer med stor säkerhet att innehålla andra medel för att kontrollera internet med maktmedel, hot och egen cencur, de vet de men tomma ord försöker de försäkrar medborgarna att denna dörren måste öppnas pga säkerhet. Bullshit säger jag det ligger andra motiv i bakgrunden vänta och se.
Fredrick mfl och deras tal var bara ett spel för galleriet för att få folket att tro att de förändrat något när det i realiteten inte har hänt ett skit.

Politisk ändamålsglidning kommer att bli demokrations död i detta landet, synd då det är en bra tanke att folket ska få bestämma.

Merparten av inläggen i den här tråden (dock finns det en och annan "klok" person som skrivit) är på en sandlådenivå men ditt inlägg tillhör helt klart ett av de inlägg som är konstruktivt. Jag håller med, det är vad denna lag kan komma att innebära i framtiden som gör att jag reagerar och jag litar (som jag redan skrivit) inte för fem öre på de "folkvalda".

On topic:
Alla har rätt till egen åsikt men att komma med så infantila inlägg som att man ska ta till knytnävarna är så himla korkat. Vi lever fortfarande i ett sverige (den nya lagen till trots) där vi har en viss talan. Om man då går till ytterligheter kommer situationen bara att förvärras , det är först när inget annat hjälper man kan ta till extremare metoder (och då menar jag värre saker som regeringen beslutar än den nya lagen). Det finns många sätt att visa sitt missnöje, ett är att gå ut i generalstrejk men då krävs det att HELA befolkningen eller stora delar av den är missnöjda och tyvär så är det inte så i detta fall. Så det finns "fredliga" metoder men det gäller också att stora delar av befolkningen annamar dessa och jag har svårt att se att svenskarna skulle göra det idag. Jag är (som med all tydlighet borde framgå) väldigt emot den nya lagen men jag tänker inte visa mitt missnöje på ett sätt som gör mer skada än nytta.

"Ja var redan nöjd med hur Sverige styrdes just då, så vad fanns där att göra än att rösta på den aktuella regeringen."
Om S fått sitta kvar så hade vår välfärd varit i farozonen. Man kan inte ta pengar som inte finns, för att ett land ska funka krävs det att det är tillräckligt många som jobbar och kan försörja den del av folket som inte gör det (barn, pensionärer, arbetslösa med flera) och med allt fler som lever på bidrag hade det inte hållit länge. Hur många hade velat jobba om de såg att man kunde vara hemma och tjäna lika mycket för att inte göra ett dyft? För det var tyvär konsekvenserna av det bidrags samhälle S försökte få till och det funkar inte i längden, förr eller senare hade pengarna tagit slut och med den vår välfärd (ingen vill väl ha det som i USA?).

"Det finns egentligen bara en korrekt politik och det är den vänsterorienterade politiken. Varför? Därför att det är den moraliskt och etiskt mest korrekta. Moralen är det enda riktiga rättesnöret!"

Moral och etik är inte alltid rätt för att ett land ska gå runt. Vill man ha en hög levnadsstandard får man göra avkall på dessa då de inte går ihop. Vad tror du hade hänt om en kirurg tjänat lika mycket som en som har ett mindre krävande yrke? Hur många hade haft råd att gå högskola och liknande om inte de kunnat betala av sina skulder när de väl fått jobb?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667
Ja sluta att prata om att kniva kasta gatastenar och annat, NI är anledningen till att sådana här förslag kan gå igenom.

När demokratin helt är satt ur spel, inga ord hjälper och staten närmar sig med stormsteg: vad gör man då?

"Aja gubbar, inte mycke å göra, bara å acceptera ..."

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
När demokratin helt är satt ur spel, inga ord hjälper och staten närmar sig med stormsteg: vad gör man då?

"Aja gubbar, inte mycke å göra, bara å acceptera ..."

Men det är den inte, tyvär så är detta något som den större delen av befolkningen inte ens har en aning om. Demokrati innebär att den stora massan har en talan, den enskilda individen har det tyvär inte. Skulle hela sveriges befolkning generalstrejka så hade garanterat regeringen brytt sig men det kommer knappast ske pågrund av denna lag. Om vi går till ytterligheter så skulle däremot en införsel av dödstraff kunna vara en sådan sak då stora delar av befolkningen är emot detta.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3dge
Säger bara: 1984.

MASTER OF PUPPETS :D:D

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Men det är den inte, tyvär så är detta något som den större delen av befolkningen inte ens har en aning om. Demokrati innebär att den stora massan har en talan, den enskilda individen har det tyvär inte. Skulle hela sveriges befolkning generalstrejka så hade garanterat regeringen brytt sig men det kommer knappast ske pågrund av denna lag. Om vi går till ytterligheter så skulle däremot en införsel av dödstraff kunna vara en sådan sak då stora delar av befolkningen är emot detta.

Det du skriver är sant, har inga vettiga motargument.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Ja gör det.
Är du inte villig att kämpa för något så förtjänar du det inte i alla fall.
Sista ordet är fan inte sagt om detta, jag kommer i alla fall inte bara rulla runt som en duktig hund och spela död.

Fega jävla kräk! Med en sådan uppenbar opinion emot dessutom! Jag kan inte se någonting som kan ursäkta ett sådant beteende.

Sån här skit hör inte hemma någonstans.

Ja, alla borde ha närvarat egentligen. Det känns som att de bara kommer när det är lönutdelning snart. Då hade det inte spelat någon roll var i landet de bodde och hur "svårt" de hade det för att ta sig dit. De får ju skyhöga löner! Varför inte sätta sig i ett flygplan i Kiruna och flyga in till Stockholm? Om man nu känner att man har det långt att åka. Vad har man annars så höga löner för?! Å andra sidan finns det de ledamöter som bor på ett gångavstånd från Riksdagen men ändå väljer att ta bilen dit. Detta däremot är slöseri med resurser! Det finns inget inget godtagbart skäl att inte närvara vid en så viktig votering.

Man känner sig både sviken och besviken. Detta är för jävligt! Det är för jävligt att man har röstat fram den här lagen! Och det är för jävligt och oseriöst av Reinfeldt och andra ansvarig politiker att åka till Innsbruck för att se på matchen. Och det är för jävligt att de 67+1 ledamöter beter sig på det sättet!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

och de som var "frånvarande" vad FAN gjorde de??

Vi betalar deras löner och allt de gör är att titta åt andra hållet när det är något viktigt.. för de bryr sig inte.. de lever som parasiter på oss istället.

Permalänk
Medlem

När man läser på Aftonbladet om dessa personer som har fixat fram information om FRA agenter kan man inte annat än sucka, det är ju inte FRA vi skall "hata" utan våra förbaskade politiker.

Så jag uppmanar er alla att skriva en massa mail och klaga högljutt på våra politiker på tex www.fralagen.se finns det 3 färdiga mail listor se nu till att göra
er röst hörd de bryter ju mot en massa konventioner innom FN bla 12, 19 och 30

Jag skall banne mig skicka in en anmälan till både Europeiska Domstolen För Mänskliga Rättigheter och FN

Vi skall med alla medel se till att regeringen får det hett om öronen !

Så vi har fått ett nytt begrepp "enemy of the people" !!!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Även om bahnhof är en liten ISP kan jag tänka mig att dem kommer växa i och med FRA lagen. Hade jag kunnat ha dem hade jag haft dem. Det är jag nog inte ensam om att tycka.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

jävla nazist moderater

detta är min åsikt och än så länge har de inte förbjudit det men det kommer väl det med

diktatur moderater vem fan vill ha de...JO SVENSKA FOLKET som röstade på de vilka jävla idioter,jag vet vilka jag inte röstade på och därmed har rätt till min åsikt om reinfeldt och co.

Är så satans förbannad på dessa jävla idioter till regering

öppen jakt på moderater som med älg jakt bör juni juli vara moderat jakt

Undra om Reinfeldt eller nån annan idiot har nåt innanför huvudet eller om sverige styrs av allt andra än politiker "Mupper master controls them all"

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Såg faktiskt filmversionen av 1984 idag. Måste säga att det finns en del likheter med FRA.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
och de som var "frånvarande" vad FAN gjorde de??

Vi betalar deras löner och allt de gör är att titta åt andra hållet när det är något viktigt.. för de bryr sig inte.. de lever som parasiter på oss istället.

Finns flera kommentarer om detta.

Ego som jag är så citerar jag mig själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thelvin0
Jag har pratat med Lennart Olsen (miljöpartiets förre budgetförhandlare och nu partistyrelseledamot) Fick svaret på varför man har kvitterat ut sig. I grunden är det en överenskommelse mellan partierna som bygger på respekt för varandra. Jag har inget emot det systemet eftersom ingen förlorar något på den. Vi förlorade omröstningen eftersom borgarna vill ha övervakningen. Det vill egentligen sossarna med, men de sitter ju i opposition och röstar därför emot som de alltid gör (jag budgetförhandlar/har gemensamma gruppmöten med sossarna i kommunen och vet hur de fungerar).

Detta är svaret av Lennart:

Riksdagsarbetet består av många olika saker. Viktiga uppgifter är också att hålla kontakt med sina hemmavalkretsar, delta i möten, konferenser, utredningar, studieresor mm. Det är fullt legitima uppgifter för en riksdagsledamot men krockar ibland med riksdagens voteringar. Därför finns ett särskilt utkvittningssystem, som har funnits i många i år. Det går ut på att lika många från regeringen respektive oppositione får tillstånd att vara frånvarande från en omröstning för andra arbetsuppgifter. Systemet administreras av särskilda kvittningsmän för de olika partierna. En ledamot som vill vara frånvarande från en omröstning anmäler behov av det till kvittningsmannen. Om alltför många vill bli utkvittade från en viss omröstning, gör kvittningsmannen en bedömning, ibland tillsammans med gruppledaren, och bestämmer vilka som får kvitta ut sig. Kvittningsmännen från de olika partierna har täta kontakter för att stämma av att det allt är lika många utkvittade från varje sida.

Ps för er som ändå tycker att man kan bryta överenskommelsen för en sådan här fråga så ställer jag en hypotetisk fråga. Låt säga att det är jämnare i riksdagen en rösts övervikt och det finns ett par i riksdagen, deras barn blir dödsjuk och har några timmar kvar att leva ska barnets föräldrar prioritera röstningen för att majoriteten ska vinna omröstningen eller ska man ha ett system som bygger på respekten att om den ena sidan av någon anledning inte kan få alla ledamöter på plats så kvitterar man med lika många på den andra sidan. Vad jag vet så finns det inget dödsjukt barn den här gången men vad händer nästa gång? En motion om dödsstraff eller om judeutroning och majoriteten emot blir sjuk den här gången och därför blir det en majoritet för vill man ha ett kvitteringssystem då? visst kan man skriva att om de är för dödsstraff så skiter de i vilket men som sagt det bygger på respekt. Ds

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilket i sig är en skam. FRA-lagen är ingenting vi behöver frukta idag, men istället om 10, 20 eller 30 år. Det i sig gör ju att vi redan idag bör reagera, men tyvärr är ju nutiden och var som skall ske de närmaste 3 månaderna ungefär så långt som gemene mans uppmärksamhet verkar sträcka sig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Varför får ni panik över en lag som har funnits länge redan?

Så varför har man röstat igenom en lag som "funnits länge" igen då?

Nu kommer iaf jag att börja rösta blankt...

"bomb" förresten. Hoppas det triggade filtret så att dom får lite mera skit i det.

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kan du påstå att större delen av den "stora massan" är för FRA? Jag är skeptisk. Till och med äldre som inte tillhör internetgenerationen är troligen emot, pga historiska händelser.

Jag tror det är färre som är för FRA än dem som är för dödsstraff.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke O
Så varför har man röstat igenom en lag som "funnits länge" igen då?

Nu kommer iaf jag att börja rösta blankt...

"bomb" förresten. Hoppas det triggade filtret så att dom får lite mera skit i det.

ansträng dig inte ännu lagen träder i kraft 2009-01-01
så det hins med att skriva mailscript som skickar 100 mail om dagen med diverse
trigger ord :D:D

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Det här skulle lika gärna kunna skett med en sosse regering, när fasen ska folk fatta att de partier vi har egentligen är samma skrot å korn som bara använder såna här tillfällen som nu till att vinna tycke bland befolkningen, dvs att hela vänster alliansen är emot det.

Det är bara en lag som döljer den riktiga orsaken, att de ska hålla ett stort vakande öga på varenda medborgare i detta land för att kväsa folk med regimkritiska åsikter. Några riktiga terrorister kommer de ju inte ta fatt med det så dum är nog ingen. Nästan ingen iaf.

Edit: Sen att vi inte direkt har demokrati i det här landet borde folk ha sett för mycket länge sen. Det vi har är en sorts skendemokrati.

Permalänk
Medlem
Citat:

"Vanliga" människor har ju jobb, barn etc. som tar upp mycket tid och energi, att kräva att dessa människor samtidigt ska engagera sig politiskt kan för många blir för mycket.
Vad jag vill säga med detta är att våra politiker vet om detta och använder det i många fall som argument t.ex. när det gäller bensinpriset.
Citatet "jag har inte hör någon klaga" ringer fortfarande i mina öron och visst är det så, tyvärr.
Vad man som politiker måste göra är att vara lyhörd och lyssna på tendenser och sitt egna sunda förnuft tyvärr så verkar detta saknas hos många dagens politiker som nog tänker med på lön och pensionen är att föra talan för folket.

Internet är ju en utmärk källa som tyvärr inte tas på det allvar det bör göras hos vår regering.
Vi får hoppas att detta ändra sig nu då vi i alla fall demonstrerat lite av vår styrka genom bloggarna och detta är en då ett ganska så nytt fenomen, tänk er vad vi kan göra nu när vi fått kvitto på makten vi kan frigöra genom bloggvärlden.
Vi får ju inte glömma att vi faktisk gungade till båten rejält i rosenbard och skrämde/förvånade nog politikerna rejält då de är vana att göra alla valen åt oss. Folket har dock mognat in i ett demokratisk tänkande och vill vara allt mer delaktiga i de beslut som tas, frågan nu blir ju hur hantera våra politiker detta? Med öppna armar eller försöker de stävja detta "upproret"?

FRA-lagen blir ju ett utmärkt verktyg att i framtiden om detta fenomen skulle växa sig starkare registrera och kontrollera dessa "upprorsmakare".

Man kanske inte ska ge dem idéer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thelvin0
Finns flera kommentarer om detta.

Ego som jag är så citerar jag mig själv.

Fint.. det bygger på respekt, för politikerna, där befolkningen får sota.

Enligt mig så tycker jag att om det är över 67 pers borta, och en lag går igenom med bara några stycken, då är det FAN viktigt att ta reda på vad ALLA tycker.

FAN skicka SMS, Maila eller gör vad fan som helst, men bekräfta din röst.

Nej, det är helt enkelt politik, och det spelar fan ingen roll om det är sossar eller moderater, de fan alla likadan.

Och förresten, fint att de köpte hela jävla dator klustret INNAN lagen ens fanns. Bara detta visar hur mycket "Respekt" vi får.

Nej, det är fan dags att skriva.

Förresten tror jag inte man bara rent av kan öppna alla brev på posten, skanna de, och lägga för alla myndigheter att läsa.
Det är helt enkelt för lätt, och ingen vare sig vet eller bryr sig om detta.

Det är tydligen viktigare med EM...

http://www.metro.se/se/article/2008/06/19/09/3757-65/index.xm...

Nice.. hoppas verkligen EU eller FN kommer in.

Eller kommer det funka likadant i alla EU länder snart?
Får de göra detta i England tex.?

Permalänk
Medlem

Detta kommer inte funka, sätter sig inte EU in i detta så kommer Sverige sota financiellt över detta kortsiktiga, korkade och allmänt felaktiga inslag i Svensk lagstiftning.

Många stora aktörer börjar redan tveka stort om att investera i verksamhet på svensk mark och det dröjer väl inte länge innan militären/försvarsmakten ser att det inte finns något "terroristhot" mot Sverige.

Bland folket är stödet för FRA-lagen lika platt som man kan tänka sig, vad partiledare och politiker tycker har tydligen inte med oss att göra. Vi, som folket, röstar fram ledare som får rösta fram vartenda skit de önskar under sin överlönade mandatsperiod.

Permalänk

inte ens i USA paranoias huvudfäste har de detta

Google flyttade ut sia servrar från Severige och jäförde oss med diktaturer som KIna osv. Vad säger det om fria demokratiska sverige, där rök sista rökridån.

Detta hela tror jag började med häxjakten på arbetslösa ja häxjakt då de jagar dessa stackare med ljus o lykta.

visst kanske en del arbetsläsa satt sig i sin situation och utnyttjat den i flera år så visst de får väl sota. Men alla som sköter sig och nu ska tydligen de som bär akssa vara bered på o ta jobb i hela norden???!!!!!

Nä Sverige är på väg åt Helvet i express fart......TACKA MODERATERNA/ALLIANSEN för det dom kommer köra svergen ner så djup i skiten att vi aldrig återhämtar oss.

SÅ känner folk ilska hat och vill flytta så bra för dom kanske fler skulle tycka så så får de ha sitt lilla sverige med sina anhängare.

Nä ner med regeringen viva le revolution.....

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Sitter och häpnas över alla människors reaktioner och allmänt patetiska försvarsmeknismer och gud vet vad.

Kan klargöra några punkter för ALLA, då ingen verkar inse detta:
1. Detta kommer kopplas samman med ECHELON
2. Andra länder kan be att få kolla vår övervakning när som helst
2. USA har säkert pressat vår regering att utfärda denna lag med stora mutor eller dylikt
3. Det har ALDRIG funnits någon demokrati i världen, det är en illusion.
4. Detta innebär mer terrosim riktat mot oss istället för det motsatta
5. Detta kommer haverera med våra bristfälliga resurser. Dvs de har inte råd att övervaka allt, speciellt inte med all kryptering även om de har den snabbaste datorn i världen.
6. Parlamentrism har aldrig funkat och varken höger eller vänster är på vår sida. Inse, för de idioter som inte gjort det att politik suger. De kan ingenting och gör ingenting.
7. Andra länder kommer skratta åt oss. Vilket de redan gör, eftersom vi inte ens kom till kvartfinal i fotbolls-EM.

Ja, vad innebär allt detta då?
Kaos, panik, rädsla, terrorism, integritetskränkning och vad som nu kan tänkas hända.

DETTA mina vänner, strider mot allt och alla vi håller kärt. Det strider mot ALLA grundlagar, våra moraliska oskrivna lagar, frihet (inte för att det finns någon men ändå). Ingen kommer gå säker någonsin vare sig hemma, på gatan, på jobbet. VI alla sitter i samma sits.

Det enda som hjälper eftersom inga "lagliga" metoder hjälper, är att storma regeringen med råvåld. Plocka ner varenda tegelsten och tända eld på skiten. Må hända att några dör, vi skapar kaos, men ur kaos föds även ordning. Det är ur sådana här lägen vi utvecklas som människor, tänka bara våra gamla goda världskrig exempelvis. Det var då vi var som mest kreativa och Einstein löste alla mysterier nästan med ljuset och mer därtill.

Seriöst, ni märker själva staten går emot alla lagar, lyssnar inte på folket. Jag menar, varför ska vi då överhuvudtaget följa någon lag. Tänk på låten Land of Confusion, Master of Puppets och filmen V for Vendetta så förstår ni vad jag menar.

Nu skäms man för sitt land verkligen, det finns inte ord för det. Sverige är en skamfläck på kartan minst sagt. Tvi för i helvete. Och sluta upp med allt skitsnack med alliansen och sossarna då det inte leder någonstans. Jag röstar för att helt lägga ner politik i Sverige. Seriöst vi behöver ingen, för den funkar ju inte iallafall. Varför ska vi ha några överhuvuden som hånar oss och censurerar allt vi gör och säger?! Om man nu ska se på de "goda" är det isåfall Vänsterpartiet och Piratpartiet, vilket är de partier som mest går emot denna FRA-lag.

NU ÄR DET FAN KRIG!

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Medlem

Alliasen är det sämsta som hänt Sverige i modern tid.
Saker såg bättre ut under andra världskriget, för då visste man iallafall var politikerna satt.

Men när statsministern inte ens är på en så omfattande omröstning som för FRA-lagen utan istället sitter och ser på fotboll så det ju inte bara skamligt utan det är något så förbannat sämst att det inte går att beskriva med ord. Jag visste att Alliasen skulle innebära problem, men att nonschalera hela folket rätt upp och ned utan vidare är så jävligt att jag hoppas nästa avlivade minister blir just våran skalliga apa i alliasens spets.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
jävla nazist moderater

detta är min åsikt och än så länge har de inte förbjudit det men det kommer väl det med

diktatur moderater vem fan vill ha de...JO SVENSKA FOLKET som röstade på de vilka jävla idioter,jag vet vilka jag inte röstade på och därmed har rätt till min åsikt om reinfeldt och co.

Är så satans förbannad på dessa jävla idioter till regering

öppen jakt på moderater som med älg jakt bör juni juli vara moderat jakt

Undra om Reinfeldt eller nån annan idiot har nåt innanför huvudet eller om sverige styrs av allt andra än politiker "Mupper master controls them all"

Det där är lite väl hårda ord och väldigt mycket nonsens som inte kan backas upp av fakta. Fakta är att båda sidor vill ha igenom den här lagen, men det skulle inte "se bra ut" om vänsterblocket sa ja till något som högeblocket lagt fram så att säga. Det är kommentarer som "öppen jakt på moderater som med älg jakt bör juni juli vara moderat jakt :D" är orsaken till att FRA lagen går igenom och aktioner som "göteborgskravallerna" så genom att komma med ovanstående kommentar föder du (och alla andra som har likartade kommentarer) bara argumenten att ha kvar den;).

"Det här skulle lika gärna kunna skett med en sosse regering, när fasen ska folk fatta att de partier vi har egentligen är samma skrot å korn som bara använder såna här tillfällen som nu till att vinna tycke bland befolkningen, dvs att hela vänster alliansen är emot det.

Det är bara en lag som döljer den riktiga orsaken, att de ska hålla ett stort vakande öga på varenda medborgare i detta land för att kväsa folk med regimkritiska åsikter. Några riktiga terrorister kommer de ju inte ta fatt med det så dum är nog ingen. Nästan ingen iaf.

Edit: Sen att vi inte direkt har demokrati i det här landet borde folk ha sett för mycket länge sen. Det vi har är en sorts skendemokrati."

Jag håller med, det är ungefär så jag ser på det också. Och ja, i mitt egna tycke så är det en skendemokrati vi lever i så där håller jag med helt och hållet;).

"Hur kan du påstå att större delen av den "stora massan" är för FRA? Jag är skeptisk. Till och med äldre som inte tillhör internetgenerationen är troligen emot, pga historiska händelser.

Jag tror det är färre som är för FRA än dem som är för dödsstraff."

Problemet är att tills de vet kunde de lika gärna vara för det då politikerna i sin efald "tror" att bara för man inte säger något så är man "nöjd" inte att man inte har den blekaste aning vad som pågår och är på väg att hända med den demokrati våra förfäder kämpat så hårt för att få (finns ju till och med i grundlagen, synd bara att den inte är skriven i "sten" så att säga).

Visa signatur

Jack of all trades