Permalänk
Robot

första graveringen

Efter att sett alla gravyrer så bestämde jag mig för att köpa en dremel för att testa själv.

Bestämde mig efter ett tag att gravera in massa skatemärken och valde ett ganska stort till att börja med.

Vill gärna ha konstruktiv kritik angående hur jag graverat

Besök albumet: första graveringen av Antonjoh

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser rätt kantigt ut. Ringarna i 8:orna är inte så runda

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

snyggt måste jag säga för första gravyren. vad kosta Dremeln btw? antar att du köpte den på Biltema?

Permalänk
Medlem

gött med lite kul på galleri igen
låt oss nu slippa alla hemma hos reportage ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Jag tycker det ser rätt kantigt ut. Ringarna i 8:orna är inte så runda

okej.. får gå ut och finputsa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ullberg91
snyggt måste jag säga för första gravyren. vad kosta Dremeln btw? antar att du köpte den på Biltema?

168 kr och för dom pengarna så vart jag väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Vad menas med 88? Jag förknippar det med nazism och texten som står under förstärker min teori. Annars är det väl okej som första gravyr.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk

Helt okej som första gång...ganska billigt?=0
Nazism...på vilket sätt då?

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Vad menas med 88? Jag förknippar det med nazism

lolwut?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Helt okej som första gång...ganska billigt?=0
Nazism...på vilket sätt då?

88=HH=Heil Hitler

I detta sammanhang är det väll dock ett skatemärke??

I övrigt snyggt för att vara första gången 7p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Helt okej som första gång...ganska billigt?=0
Nazism...på vilket sätt då?

Han syftar nog på
8 = H
HH = heil hitler

Här står lite löjligt drygt skit http://www.aftonbladet.se/nyheter/article280293.ab

Tycker själv detta är löjligt 88 är två siffror men tydligen får man inte räkna längre...?

EDIT: excel han visst svara före mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Vad menas med 88? Jag förknippar det med nazism och texten som står under förstärker min teori. Annars är det väl okej som första gravyr.

vet bara att det är ett företag inom skateboard http://www.skateboardinguk.com/brand/88.php tror inte att dem är nazistiska.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Helt okej som första gång...ganska billigt?=0
Nazism...på vilket sätt då?

Den åttonde bokstaven i alfabetet är H allså blir 88 = HH

vill förtydliga att jag kommer gravera in mer skatemärken så att det inte går att ta fel och jag valde märket pga att det kändes som rätt svårighetsgrad.

edit: haha lyckat att hamna 2 inlägg efter

Permalänk
Medlem

Att glassen 88'an är nazistisk är helt klart, den stora massan är täckt av nötter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Haha
"Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer"

I övrigt så var din gravyr bättre än min första
Bara fortsätta o träna och se till att man har bra verktyg i dremeln

P-NILZ: HAhaha

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

fint 8p

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Riktigt fint omjag får säga

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Vad menas med 88? Jag förknippar det med nazism och texten som står under förstärker min teori. Annars är det väl okej som första gravyr.

88 = Hile Hitler i natzi sammanhang vad jag vet iallafal....

men dessa 8or har inte med att göra tror jag

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Herregud, Hiel Hitler har inte varit aktuellt sen 1945. Att folk reagerar på att en glass heter 88:an och nu detta märka är ju bara sorligt.
Visar hur lite folk i Sverige har att göra.

OnT:

Snygg gravering, önskar man själv var så stadig på handen.

Visa signatur

Die toten hosen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Vad menas med 88? Jag förknippar det med nazism och texten som står under förstärker min teori. Annars är det väl okej som första gravyr.

Min kompis är född 88, han måste ju vara en Hitlerdyrkare...eller? Texten under 88 förstäker inte det minsta att det skulle vara nazism. Tror du att Nazisternas huvudtro var "Destroy Everything Now" så borde du nog ta och läsa lite sjättklasshistoria och lära dig lite. Om något så kan det eventuellt förknippas med den bild av anarki som till exempel människor i sjätte klass har.

Lycka till med läsningen...tror jag skall ta några 88:or ur vårat förråd och kolla på Der Untergang och dyrka Führern lite.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Jag kör med carbonpapper under bilden och sen är det bara att rita av^^ Brukar dock fylla i strecken som blir för de är väldigt svåra att se och sitter inte så bra om man råkar dra handen över
GJ!

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem

Ser riktigt tufft ut! Åker du bräda också?

För övrigt så var 88 på mitten av 90 talet, när Nazikretsarna var stora här i sverige, förknippat med Hajl Hiller. Men nu är det ganka utdött. Och skönt är det må jag säga. Förstod inte hur nassarna kunnat kidnappa 88an. De snodde ju svastikan också de nötterna. Har inget alls med nazism att göra i grund och botten. Symbol för tur och även Solen. Sådär, fick vi en liten symbolkurs på köpet! *hahaha*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Oj vilket liv det blev. Jag anklagar ingen, jag bara undrade vad det var för något:)

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Predatorsb
Jag kör med carbonpapper under bilden och sen är det bara att rita av^^ Brukar dock fylla i strecken som blir för de är väldigt svåra att se och sitter inte så bra om man råkar dra handen över
GJ!

okej men det måste iaf bli lättare än att rista in på smörpapper

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Ser riktigt tufft ut! Åker du bräda också?

har gjort men håller mig bara till snowboard nu så det kommer nog några såna märken också

Permalänk
Medlem

haha lol. då kan man ju hitta på att 88 står för vad somhelst..... hiphop, hiphip, hejhej, hojhoj.

rätt bra gravyr ändå

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonjoh
okej men det måste iaf bli lättare än att rista in på smörpapper

har gjort men håller mig bara till snowboard nu så det kommer nog några såna märken också

SNÖ åt folket!!
Trodde nästan man var ensam snowboardåkare här på swec men en till fanns det;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excel
SNÖ åt folket!!
Trodde nästan man var ensam snowboardåkare här på swec men en till fanns det;)

ensam snowboardåkare ? aldrig

Permalänk
Medlem

Idag är väl 81 (som i HA som i Hell´s Angels) vanligare sifferkrypto att stöta på, se t.ex klädmärket Route 81 som "finansierar" fängelsedömda HA-medlemmar. Men 88 intatuerat nånstans på ett mentalt kalhygge (a.k.a skinhead) brukar sällan associeras med vare sig glassar eller skateboards. Jag "feltolkade" också gravyren, enär jag är för gammal att ha koll på skejtarkläder.

/Hans

Permalänk

Bump kanske.. Men ändå, måste bara fråga, är det verkligen en Dremel du köpte för under 200 kronor?! Jag sökte på Dremel på biltema men hitta ingenting..

Permalänk
Medlem

R.I.P 88 Footwear! Skönare skor får man fan leta efter...

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.