Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

om du dör så är spelet slut o du får börja om från början

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Hardcore mode? Vad menas med det, upplys mig gärna.

Harcore betyder att när du dör så kan du inte spela den gubben igen.

/EDIT Exerco han före mig

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Jo det vore väl en idé. Men tänk om man är i slutet och fajtas och så "dör" man precis där....surt. Du får börja om från början och spela om typ antal x timmar för att komma tillbaka till den plats man dog med en ny gubbe, haha....nasty.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

vadå timmar? dygn

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
vadå timmar? dygn

Dygn är väl timmar det med, eller

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Jo det vore väl en idé. Men tänk om man är i slutet och fajtas och så "dör" man precis där....surt. Du får börja om från början och spela om typ antal x timmar för att komma tillbaka till den plats man dog med en ny gubbe, haha....nasty.

Precis, vilket gör det hela lite mer spännande.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

"Vi kommer alltså med stor sannolikhet att se bossar från de sju synderna. dock kanske inte som primära bossar då denna kanske bara var en av sju i första akten?"

akt 1; gluttony

akt 2; greed

akt 3; sloth

akt 4; wrath

akt 5; pride

akt 6; lust

akt 7; envy

varje akt är vinklad i dödssyndens innebörd och tousand pounder "incarnate" är bara en akt minion till aktbossen "gluttony" i det här fallet.

efter alla för-akter stiger man ner i helvetesberget i norr för att möta de sista bossarna som spelet baseras på.

edit; sista bossen i "lust" akten; http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss39-hires.jp...

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rons
"Vi kommer alltså med stor sannolikhet att se bossar från de sju synderna. dock kanske inte som primära bossar då denna kanske bara var en av sju i första akten?"

akt 1; gluttony

akt 2; greed

akt 3; sloth

akt 4; wrath

akt 5; pride

akt 6; lust

akt 7; envy

varje akt är vinklad i dödssyndens innebörd och tousand pounder "incarnate" är bara en akt minion till aktbossen "gluttony" i det här fallet.

efter alla för-akter stiger man ner i helvetesberget i norr för att möta de sista bossarna som spelet baseras på.

Låter som väldigt självsäkert. Har du fått nys om det eller är det bara en gissning?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

rent konceptuellt hade det varit en rimlig slutsats med tanke på d2 där man redan har "nischade" akter utan att ha dragit det till sin spets.

D3 kommer utveckla mycket som fanns fundamentalt eller på ett idéstadie i de tidigare spelen men som aldrig implementerades av olika anledningar,det är självklart, hoppas bara teamet kan komma med nåt originellt ovanpå det! Det tror jag personligen eftersom man kastat blizzard norths arbete med d3 efter att verksamheten där upphörde.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rons
"Vi kommer alltså med stor sannolikhet att se bossar från de sju synderna. dock kanske inte som primära bossar då denna kanske bara var en av sju i första akten?"

akt 1; gluttony

akt 2; greed

akt 3; sloth

akt 4; wrath

akt 5; pride

akt 6; lust

akt 7; envy

varje akt är vinklad i dödssyndens innebörd och tousand pounder "incarnate" är bara en akt minion till aktbossen "gluttony" i det här fallet.

efter alla för-akter stiger man ner i helvetesberget i norr för att möta de sista bossarna som spelet baseras på.

edit; sista bossen i "lust" akten; http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss39-hires.jp...

Låter inte så dumt alls Tror din gissning kan visa sig vara mycket intressant!

Visa signatur

Q6600 @ 2,4 ghz | Gigabyte X38-DQ6 | Gigabyte ATI RADEON™ HD 3870 | 8 gb Corsair PC6400 800mhz | Antec Sonata III 500 | Vista 64 | Samsung DVD 20X SH-S203P |Samsung HD500 Spinpoint | Samsung 245b |

Permalänk
Medlem

förlåt, men jag kan bara inte sluta älska den här designen

inga spekulationer om vem denne kan vara? http://blizzard.com/diablo3/media/artwork.xml#45 sorc?

den riktiga gluttony-bossen? http://blizzard.com/diablo3/media/artwork.xml#20

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Öhhh det där ser ju ut som Tyreal

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
förlåt, men jag kan bara inte sluta älska den här designen
[url]inga spekulationer om vem denne kan vara? http://blizzard.com/diablo3/media/artwork.xml#45 sorc?

Tror att det är tjejen från cinematic trailern. Inte helt likt, men kan vara olika artisters tolkning.

Undrar hur det går för henne
http://blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss38-hires.jpg

Hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Öhhh det där ser ju ut som Tyreal

Ja? men det är inte den bilden jag syftade på. kolla länken istället.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Om du kollar på bilden jag länkade så ser man att hon har 2 armringar. Dock sitter de på olika arm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om du kollar på bilden jag länkade så ser man att hon har 2 armringar. Dock sitter de på olika arm.

Intressant upptäckt! Tror inte det e nån random det där. Kan vara en sorc eller någon rollfigur som man ska rädda eller nåt.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Moderator
Testpilot

Lagom nördiga ni är, ska ni sitta så här och spekulera till 2010?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Det ska bli sjukt kul att spela D3 när det kommer ut. Dessvärre kommer det väl inte på ett par år om blizzard jobbar som de brukar.

Jag undrar om det finns någon här som har tröttnat på diablo 2 + expansion och kan tänka sig att skänka bort/sälja cd-keyn till mig.

Jag har hört av en kompis att gamla characters inte alls kastas efter 3 månader som jag har för mig att blizzard har sagt. Vore kul att återuppleva spelet igen.

Dessvärre har jag tappat bort spelen när jag har flyttat.

Om någon vill skänka/sälja mig en cd-key är min emmail:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viking_ck
Jag har hört av en kompis att gamla characters inte alls kastas efter 3 månader som jag har för mig att blizzard har sagt. Vore kul att återuppleva spelet igen.

Det kanske har ändrats på senare tid, men mina konton (därmed karaktärer och gear också förstås) är borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viking_ck
Det ska bli sjukt kul att spela D3 när det kommer ut. Dessvärre kommer det väl inte på ett par år om blizzard jobbar som de brukar.

Jag undrar om det finns någon här som har tröttnat på diablo 2 + expansion och kan tänka sig att skänka bort/sälja cd-keyn till mig.

Jag har hört av en kompis att gamla characters inte alls kastas efter 3 månader som jag har för mig att blizzard har sagt. Vore kul att återuppleva spelet igen.

Dessvärre har jag tappat bort spelen när jag har flyttat.

Om någon vill skänka/sälja mig en cd-key är min emmail:

Jag undrar om man verkligen behöver cd-key. En annan här på swec kopierade hela diablo ii-mappen till program-mappen och gjorde en genväg på skrivbordet. funkade utmärkt att spela sen. tips, ladda hem senaste patchen så kommer den inte fråga efter skivan, man måste dock kopiera .mpq filerna och dom kan jag nog maila till dig.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Det fungerar alldeles utmärkt att bara kopiera Diablo 2 mappen och spela med den, ja. Dock så kan dom två personerna(original innehavaren och han som kopierade) inte spela på battle.net samtidigt eftersom original mappen och den kopierade mappens filer är installerade med samma CD-key.

Karaktärer på battle.net tas inte bort automatiskt efter 3 månader. Men om du inte har spelat på 3 månader och någon annan gör en karaktär med samma namn som din karaktär så ersätter den din. Exempel:

Spelare 1 ''Mr_Morris164'' spelar inte på 3 månader med sin karaktär ''Syntax''.
Spelare 2 ''någon annan'' skapar en karaktär med namnet ''Syntax''.
Spelare 2's karaktär ersätter då spelare 1's karaktär.

Så hypotetiskt sätt så kan en karaktär finnas kvar hur länge som helst, så länge ingen annan snor namnet.

Har snart skrivit färdigt texten, lägger upp den snart!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Karaktärer på battle.net tas inte bort automatiskt efter 3 månader. Men om du inte har spelat på 3 månader och någon annan gör en karaktär med samma namn som din karaktär så ersätter den din.

Det stämmer inte, eller så har det ändrats på senare tid. För om det skulle stämma skulle mina storagegubbar finnas kvar då de hade väldigt unika namn. Mains däremot kan jag fatta om någon annan knappat in. Eller gäller det bara karaktärer över en viss level?

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas mest på, utom att det kommer bli likt 2:an, är att de har nån (helst flera) karaktärer med mer komboskills. Då menar jag inte synergies, utan skills som är bra att använda tillsammans eller efter varandra. Assassin är ett typexempel. Där måste man aktivt använda flera skills hela tiden för att spela bra. Det gör att spelet blir lite mer varierat och kräver lite mer teknik och tanke. Själv gillar jag verkligen Assassins tiger strike - dragon tail-build, men det är lite synd att den maxas vid lvl 50 och att man sen bara blir beroende på på gear. Dessutom vore det trevligt om tidiga skills inte blir värdelösa senare i spelet. Det var nått de försökte lösa med synergies, men det skapade otäcka optimeringsbieffekter tycker jag.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Det stämmer inte, eller så har det ändrats på senare tid. För om det skulle stämma skulle mina storagegubbar finnas kvar då de hade väldigt unika namn. Mains däremot kan jag fatta om någon annan knappat in. Eller gäller det bara karaktärer över en viss level?

Så vitt jag vet så är det så för alla levlar. Dessutom så kan man knappast förlita sig på unika namn, själv fick jag pröva väldigt många namn som var väldigt unika på Diablo 2 innan jag hitta ett som var ledigt, och det var precis efter reset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Det jag hoppas mest på, utom att det kommer bli likt 2:an, är att de har nån (helst flera) karaktärer med mer komboskills. Då menar jag inte synergies, utan skills som är bra att använda tillsammans eller efter varandra. Assassin är ett typexempel. Där måste man aktivt använda flera skills hela tiden för att spela bra. Det gör att spelet blir lite mer varierat och kräver lite mer teknik och tanke. Själv gillar jag verkligen Assassins tiger strike - dragon tail-build, men det är lite synd att den maxas vid lvl 50 och att man sen bara blir beroende på på gear. Dessutom vore det trevligt om tidiga skills inte blir värdelösa senare i spelet. Det var nått de försökte lösa med synergies, men det skapade otäcka optimeringsbieffekter tycker jag.

Håller med där. Det ska vara lite mer action i spelet. Det fanns även många skills i Diablo 2 som jag tyckte väldigt mycket om, men man kunde inte använda dom för dom var helt enkelt för klena mot slutet av spelet. Jag tycker man bör kunna klara av spelet med vilka skills som helst. Givetvis så bör det inte vara alltför lätt, så att man bara kan välja en skill och klara spelet med den. Jag tycker det ska vara likartad utmaning i spelet, vilka skills man än väljer att specca i.

Permalänk
Medlem

Inte helt D3 relaterat, men de tidigare skaparna av D2 som bildade Flagship Studios har en del ekonomiska problem. Får hoppas de rider ut dem och får fortsätta skapa nya spel.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=19386

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rons
"Vi kommer alltså med stor sannolikhet att se bossar från de sju synderna. dock kanske inte som primära bossar då denna kanske bara var en av sju i första akten?"

akt 1; gluttony

akt 2; greed

akt 3; sloth

akt 4; wrath

akt 5; pride

akt 6; lust

akt 7; envy

varje akt är vinklad i dödssyndens innebörd och tousand pounder "incarnate" är bara en akt minion till aktbossen "gluttony" i det här fallet.

efter alla för-akter stiger man ner i helvetesberget i norr för att möta de sista bossarna som spelet baseras på.

edit; sista bossen i "lust" akten; http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss39-hires.jp...

And she has her little helper: http://data.fuskbugg.se/skalman01/d3%20boss.jpg

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Jag är lite förvånad över att så många här är skeptiska till spelets grafik. Ni vet att ni kriterserar världens "bästa" speltillverkare i ett tidigt stadie?

Här är kul jämförelse för StarCraft i Alpha mot Final Game:

Nu ska man kanske inte förvänta sig extrema förändringar i Diablo 3, men det är inte alls säkert att det kommer ha en sådan mjukt-stuk i grafiken som visats upp.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Ohh, det är banan med zerg som om man klarar på under 10 min får spela bonusuppdraget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Ohh, det är banan med zerg som om man klarar på under 10 min får spela bonusuppdraget!

Nörd? Visst, jag har klarat ut hela SC + BW men inte fan har man koll på sånt där

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nörd?

Vem är inte det?