Ny mjukvara knäcker Iphone 2.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
Iphone = totalt värdelös och överhypad

Så sant men du glömde, DYR DEN ÄR SÅ DYR MED!

En nokia n95 tex bra på allt förutom touchscreen och apple mjukvara.

Permalänk
Medlem

Enda jag gillar med iPhone är interfacet samt att surfa med den, men de grejerna får man med en iTouch också.

Samsung i900 Omnia och HTC Touch känns mycket mer anpassad för oss europeer än vad iPhone är.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
Iphone = totalt värdelös och överhypad

Iphone = menyer som inte "hackar"

Ser jag som en otrolig fördel, även om andra mobiler har fler funktioner...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den här mobilen är ful som stryk. De som klagar på Viewity så är faktiskt den mobilen ca 3000 kr(köpte min för 2500) billigare än Iphone. Så dålig jämförelse där :). Som att jämföra ett Geforce 8500gt och ett 9800gtx ungefär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Så sant men du glömde, DYR DEN ÄR SÅ DYR MED!

En nokia n95 tex bra på allt förutom touchscreen och apple mjukvara.

Va bra, det är ju inte precis de detaljerna som folk vill ha? dvs touchscreen som vad jag erfarar är överlägsen likvärdiga mobiler och Apples mjukvara som återigen enligt vad jag förstått inte alls är lika seg som konkurrerande modeller.

Apple,Microsoft,Linux: handlar nyheten om någon av dessa så är det uppenbart vilken sjukt kass nivå swec har sjunkit till.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

En annan fördel med iPhone är att man faktiskt kan se skärmen när det är soligt ute, vilket knappt går på många andra telefoner, och hallå, mms, känns inte det lite 1900-tal?

Har tidigare haft flertalet telefoner från SE, Nokia och HTC, och iPhone är helt klart den skönaste luren hittils, det enda som är lite dåligt är i mina ögon kameran, men vill jag ta "ordentliga" bilder tar jag med min Nikon D300, ingen kan påstå att en mobil tar lika bra bilder som en vanlig slitochslängkamera heller för den delen...

Mitt råd, köp!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Hur är programutbudet i 2.0 kommer dom gamla programmen(1.4) att fungera eller måste man instalera om allt ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
men ichat funkar bara med andra iphone mobiler eller folk som sitter på en imac dator. sen iphone suger, den är inte så bra som alla säger. läs recensioner om den så får du se vad folk säger om den, alla säger den är dålig. det finns massa andra telefoner som är billigare och mycket bättre.

så om alla hoppade ner från......
Har du använt en jailbreakad telefon i verkligheten eller har du bara läst om den/sett den på bild.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Sony Ericsson's Xperia X1 kommer snart endå så, iPhone är så grymt mer hyllat än vad den är värd.

sorry för offtopic
den var snygg och såg väldigt pratiskt ut. tyvär kunde jag inte hitta något pris på det. har du någon aning om det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
sorry för offtopic
den var snygg och såg väldigt pratiskt ut. tyvär kunde jag inte hitta något pris på det. har du någon aning om det ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277309

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Hyllad* inte hyllat.. Anyway så har du så rätt - Xperia X1 är inte lite snygg heller!

http://www.letsgodigital.org/se/18534/sony-ericsson-xperia-x1...

Jag tycker att den är grymt snygg. Smaken är som baken, delad!

Permalänk
Medlem
Citat:

men kolla på recensioner om den, den har absolut inget som är bra, som exempel min se w580i har bättre kamera än vad iphone har som exempel. man kan inte skicka mms om jag har förstått rätt. du kan inte filma in med iphone, du kan nästan inte göra något. det känns som om det var gamla gubbar som gjorde mobilen till gamlingar. så dom har det dom använder. som exempel ringa;)

som om neonode fått mycket bättre omdömen i test vad äre som är så mycket bättre me neonode, inte kameran, inte tillgången på program heller, för vad jag minns kräver neonode specialanpassade windows program.

okay att du inte gillar iphone, men att du sen i samma mening nämner neonode som nått positivt det är stor humor

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft 1:a gen iphone sedan den släpptes, tycker nog att det är den bästa telefon jag haft, och som de flesta Svenskar har man haft en "del" olika

Det är grymm kvalite samt mjukvaran är så sjukt enkel.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

den är för stor

Permalänk
Medlem

Kanske tillbaka till topic ??

Rubriken är lite missvisande

Hacket gör det möjligt var första generationens Iphone kan köra v2.0 med osignerad kod samt valfri operatör.

För 3G modellen så handlar det om att bara kunna köra osignerad kod.
Hacket gör inte att 3G modellen kan köra valfritt SIM-kort/operatör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Apple,Microsoft,Linux: handlar nyheten om någon av dessa så är det uppenbart vilken sjukt kass nivå swec har sjunkit till.

+1

Till alla er som skriver inlägg där ni bara säger att iphone suger:

Permalänk
Medlem
Citat:

alltså vafan vet ingen av er att det är amerikaner som har gjort iphone, iphone måste vara en av dom sämsta mobilerna som finns just nu, kolla in lg viewty eller vad den heter, den är billigare och är mycket bättre, iphone har inget som är bra förutom en snygg design, men sedan suger allt i den, så jag kommer nog aldrig köpa en iphone, för min del blir det nog en neonode

Jag tänkte först inte säga något, men av ren barmhärtighet och goda vilja gentemot mina medmänniskor så valde jag att skriva några rader ändo.

KÖP EJ NEONODE.

Tro mig, jag har jobbat i branchen en bra stund, och det företaget har det verkligen inte gått bra för, med all anledning. Första generationens neonode hade potential i början, men för lång utvecklingstid och pressade releasedatum gjorde att den kom efter. Den var gammal redan när den släpptes.

Andra generationens neonode verkar gå samma dystra öde till mötes.

Jag köpte mig en iPhone 3G för nån vecka sedan, och jag måste medge att det är det bästa tekniska köp jag någonsin gjort. Alla kategorier.

Jag kan fjärrstyra mina datorer på jobbet med , tex, vilket öppnar upp mitt arbete något enormt när jag är på flygande fot.

Iom OSX (som iphone bygger i grunden på) har du möjlighet att egentligen installera vilka applikationer som helst (som då givetvis arbetar i en bsd-miljö som använder sig av Mach-Kerneln OCH som då är anpassade för iPhonen).

Såfort du har jailbreakat din iphone har du denna möjlighet att göra precis vad du vill (inom rimliga ramar).

Jag är inte direkt en apple fanboy, helt klart, men denna produkt är utan dess like.

Varken symbian eller windows mobile kommer, enligt mig, i närheten av detta operativ. På de flesta aspekter.

Permalänk
Medlem

fråga svart_smurf i fall flera personer säger att du är en mördare är du en mördare då eller????

jag har itne testat den så den suger hårt sådana inställningar hatar jag.

mms tjatet det finns program för det.
jag gick ifrån SE p1i till iphone grymt mycket bättre snabbare.

Permalänk
Inaktiv

Iphone är kungen. Ni får vänta ett tag till på er Iphone-killer.

Permalänk
Hedersmedlem

Streama radio från itunes i bilen med 3g.... Jag saknar ord för hur mycket jag älskar det Sjukligt underbart

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Ja fattar inte varför vissa bara får för sig att hata en produkt utan att ha nånting å grunda sig på, bara en massa skitsnack. Jag har iPhone 1:a gen å e riktigt nöjd. Förutom att ringa kan ja surfa, lyssna på musik, kolla på film, kolla på bilder, fota, filma, skicka å ta emot både sms å mms, använda kartor, streama musik, video, radio, å TV från datorn, chatta på msn, spela nintendo, spela piano, trummor å gitarr... ja, listan e rätt lång å detta e inte allt. Många av dessa funtioner får man pissenkelt genom att installera tredjepartsprogram. Självklart finns det nackdelar, men de e få och sånt man kan leva utan. Kameran på två megapixel e ingen höjdare men tar helt okej bilder i dagsljus. Saknaden av 3G e åxå en nackdel men ja upplever inga stora problem, ja skriver detta nu med iPhonen från en stuga på Gotland via edge utan problem. Fler nackdelar kommer ja inte på nu. Nästan överallt finns det öppna trådlösa nätverk som man kan utnyttja. Nu väntar ja bara på att iPhone 3G's operatörslås knäcks, för då blir de fina fisken!!!

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeplektrum
Jisses vad dyrt. Betalade 1450 inkl frakt för min förstagenerationens 8GB iPhone. För ~4700 + frakt får man en iPhone 3G med kontantkort som man kan leka med (dock inte låsa upp, utan bara jailbreaka än?)

Gränssnittet är udnerbart, ingen telefon som ens ligger nära. Bara upp med google, skriva något, få vägbeskrivningen via google maps direkt (3G versionen har GPS med). Allting är smidigt, vilket gör den nya dyra versionen prisvärd och den gamla rent av oemåtståndligt prisvärd.

Edit: Jailbreakad iPhone kan skicka MMS.

Jag tyckte det inte var så dyrt om man jämförde med andra länder under
den perioden jag köpte den. Kollade vad den kostade i Frankrike och
Storbritanien när jag köpte min och där låg den på 6000 - 6800kr.
Men ifs jag köpte ju min precis när 16GB kom ut så antar att priset var
ganska högt i hela världen just då.
Men hur fick du tag i en för 1450 inkl frakt. Låter otroligt =P Var det bara
skalet?

mvh turez

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB 6400C32 | 2080Ti | EKWB loop
Intel Ultra 7 255HX | 64GB 5600C40 | 5070Ti | 3TB SSD