Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Jag fortsatte inte min subscription efter första månaden. Detta var dock enbart pga. att min semester började och att jag inte skulle komma att spendera någon tid hemma då jag var ute o reste.

Jag är ganska övertygad att så är fallet för många andra.
Jag kommer troligtvis att återaktivera min subscription inom ett par veckor.

Samma visa för mig, ganska skönt ändå att hålla sig borta tills patcharna trillar in.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Gambit: Absolut, det är ganska skönt det också. Medans jag spelade så upptäckte jag inte alltför mycket jobbiga buggar som gjorde "livet" så surt. Visst, ett par gånger blev jag väl väldigt irriterad, men de gångerna kan jag räkna på 1 hand. Om man räknas hur många gånger jag skrattat rakt ut när jag spelat, så behöver jag många många fler händer.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

kollar man på den här sidan så ser det positivt ut...

http://funcom.cachefly.net/WebFiles/Newsletter/Issue17/#top

Hoppas de får fram några stora bra patcher, tjäns som spelet behöver en rejäl uppryckning.

Men nästa stora mmorpg spel som kommer blir ju warhammer online, grafiken är inte i klass med AOC:s och sedan så är det ingen rolig slåss metod. (den gamla slå och vänta, wow). Just slåss metoden tycker jag är bäst med Conan, blir lite mera än att bara vänta och "spamma" en knapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
kollar man på den här sidan så ser det positivt ut...

http://funcom.cachefly.net/WebFiles/Newsletter/Issue17/#top

Hoppas de får fram några stora bra patcher, tjäns som spelet behöver en rejäl uppryckning.

Men nästa stora mmorpg spel som kommer blir ju warhammer online, grafiken är inte i klass med AOC:s och sedan så är det ingen rolig slåss metod. (den gamla slå och vänta, wow). Just slåss metoden tycker jag är bäst med Conan, blir lite mera än att bara vänta och "spamma" en knapp.

De har ju snackat om superpatchar sedan 1v efter spelet släpptes. Det har inte hänt någonting, de har istort sett bara förstört spelet mer och de fortsätter att ljuga och sopa all kritik under mattan. Om det här spelet någonsin hade något som talade för det så är det för sent nu. Funcom har snart det sämsta ryktet i spelhistorien.

Vad gäller combo-systemet så var det roligt i några timmar. Sen blev det ju ännu värre än vanliga knapptryckningar för sina attacker. Nu måste man ju trycka på flera knappar för att göra en enda attack. Man kan inte röra sig under tiden, utan man står där och väntar på att cooldown ska försvinna för varje knapptryckning. Det var en väldigt bra tanke med combos, men sättet de implementerade det på är totalt ohållbart.

Man kan tala hur mycket man vill om Funcom's agerande om misstänkta kreditkortsbedrägerier, lögner om spelinnehåll, löger om utveckling m.m. Det går ändå inte komma ifrån att spelet i sig inte är någon utveckling inom MMO-genren annat än snyggare grafik. De går ju snarare bakåt i utvecklingen och släpper ett online action-rpg spel som de hoppas ska komma åt nya spelare som tycker vanliga MMO spel är för krävande. Med storslagna planer om ett släpp till Xbox 360 senare. Vilket aldrig kommer hända nu. Frågan är om de kommer måsta göra som med Anarchy Online och släppa spelet gratis för att någon överhuvudtaget ska orka med att spela.

Ni som överväger att testa spelet rekommenderar jag att läsa på detta forum och inte Funcom's egna där de deletar all kritik och alla förslag på vad som kan förbättra spelet.
http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/forum/593

Vet inte hur jag orkar sitta och skriva om ett spel jag slutade spela första månaden. Men de har lurat så otroligt många att köpa spelet med lögnaktig marknadsföring att det känns som ett ansvar man har som lurad spelare att upplysa andra så gott man kan att tänka igenom saken ordentligt före köp. Låt bli alla recensioner på stora spelsidor som testat introt i spelet och sedan gett betyg på det. Startplatsen är väldigt skoj och välgjord, men sedan är det ingenting mer. Läs på själv vad andra spelare tycker och kolla även upp hur trenden ser ut för spelet. De har väl hittils tappat ca 75% spelare och fortsätter tappa, säger ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Du har spelat en månad? Lönt att gnälla. Klart man kan röra sig medan man slår combos, vad snackar du om?

Permalänk
Medlem

Blandade ihop med att när du aktiverat combon gick det inte röra sig förrut. Om du slog ihjäl en fiende efter 1.5s av 2s cast time på en combo och rörde dig så hoppar fienden upp igen med samma HP som innan combon började. Kanske är fixat nu, men hur roligt är det att trycka på en massa knappar för att aktivera en cast timer som du måste vänta ut...

Man kan inte säga bara "en månad". Jag spelade bra mycket mer än vad många personer får ihop på ett halvår. Minst 12h per dag i några veckor. Det finns ett väldigt bra samband med hur mycket man spelat AoC och vad man tycker om spelet. Casuals håller ut några månader medan hardcore spelarna i det närmaste redan lämnat spelet.

Permalänk
Medlem

Jag har följt spelet under nästan ett år och lyssnat på allt som Funcom sagt och även på spelrecensenterna och har rekomenderat spelet till mina polare. Snacka om att man blir besviken när spelet håller bra klass ungefär till level 20 (ca 10 timmars spel). Sedan är det bara väldigt snyggt och inte mycket mera. Om det är Funcoms mening att släppa spelet med bara upp till level 20 färdigt borde man sagt det. Vad Funcom sagt är att det värsta man kan göra är att släppa något som inte är färdigt (snacka om att föra folk bakom ljuset). Sedan tycker jag rent generellt att det verkar som Funcom är giriga som fan. dom släpper en dålig produkt och försöker suga ut var enda öre ur den. Spelrecensenterna ger jag fan inte ett skit för efter det här även om dom bara sett till level 20 så måste dom väl ändå genomskåda bluffen eller är det bara amatörer hela bunten. Det här skriver jag till de som inte köppt spelet och undrar. Till er som gillar det så är det väl bara att gratulera till ett bra köp. Jag ser kanske inte mina hundra timmar som bortkastade men lite surt är det när det inte finns någon riktig substans.

Permalänk
Medlem

tycker snarare att det är runt level 50 spelet går ut för med lite content osv, fanns ganska mycket faktiskt mellan 1-50 varav 1-20 var mer utav en singel player isntance

Permalänk
Medlem

1-40 enligt mig då Field of the Dead var så jävla skit...

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bara upp till 20 som AOC har något nytt att komma med efter det är det ju som vilket halv bra MMORPG som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
1-40 enligt mig då Field of the Dead var så jävla skit...

Märks att smaken är som baken för Field of dead är enligt mig en av de roligaste zonerna.

Men visst vore större utbud av zoner önskvärt. Ultimat vore ju om varje ras Cimmeria, Stygia och Aquilonian kunde levla 1-80 till största delen i egna landet så varje ras blir som ett eget spel att lira med egna quests.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Mycket som skulle kunna förbättras...

Nästa spel att prova blir vell Warhammer online, fast jag tycker att det verkar likna wow alldeles för mycket, känns som de inte har nått nytt att komma med.
:/

Får vell vänta på Diablo 3.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ner Conan tills vidare nu. Tröttnat på alla saker som var lovade långt innan release, men som ännu inte ens finns eller är spelbart.
Har verkligen tröttnat totalt på att de håller på o skjuter upp och skjuter upp och fördröjer och fördröjer saker och ting.

Verkligen besvikelse med tanke på att ja verkligen såg fram emot spelet och spelade betan i 2½ månad innan release. Just nu har jag gått tillbaka till WoW, som är bäst på alla punkter känns det nästan som!

Permalänk
Hedersmedlem

Börjar ge upp aoc...

pvp kommer tidigast om 1 månad och dx10 till jul

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Mmm, fler som ger upp ser jag. Får se om funcom kan göra spelet till det skulle ha varit senare om något år. Jag ska i alla fall börja lira igen ganska snart, för att se ifall det hänt något sen man slutade spela. Annars blir de tack o hej till det för gott o bara vänta in Diablo 3.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Gett upp jag med.
Tycker det inte är riktigt rättvist att dom gör som dom gör, går ut och säger, PVP PATCH STRAX!
Och vi har det fortfarande inte, och det fattas mycket annat också.. aja, får se om man kommer tillbaka senare eller inte..

Permalänk
Medlem

Stängde ner mitt AoC konto igår jag också, är tillbaka o slöspelar en ny karaktär i WoW i väntan på Wotlk.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk

Typ alla har gått tillbaka till wow nu

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Vilka alla? Jag har inte upplevt nån minskad rörelse av spelare på servern Dagon iaf.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Har spelat AoC i snart en månad nu, och visst har man stött på några buggar. Någon gång har jag behövt starta om spelet för att lösa det. Men bortsett från "graymap" så upplever inte jag några återkommande buggar alls. Det känns som det blivit en grej av att gnälla på detta spel.

Har läst en del om att det inte finns några quests i vissa levlar, och detta förstår jag inte alls vad det kommer ifrån. Jag är nu lvl 48 och har haft full questlogg sedan lvl 30.

Det är väl ganska självklart att det upplevs som buggigt om man går från att spela exempelvis Wow, som haft flera år på sig att "mogna" och patchas, till AoC som fortfarande är väldigt ungt.

Jag följde inte alls AoC i utvecklingsstadiet och fick nys om det först när det hade release, och kanske är det därför jag inte på något vis är besviken på spelet. Det är otroligt snyggt och har fantastiska miljöer, och majoriteten av de spelare jag snackat med är trevliga.

Jag undrar lite vilka det är som faktiskt ger spelet en ärlig chans, och inte bara hakar på trenden att gnälla och klanka ner på det. Jag spelar på Fury (PvP) och har inte märkt av någon minskning i populationen alls.

Hoppas att folk provar spelet och bildar sig en egen uppfattning istället för att lyssna på allt gnäll.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag var en gång i tiden jätte entusiastisk till spelet och signade upp mig för betan ca' 1 år sedan, spelade betan 3 månader innan release. Vägrade hålla med folk som påstod tex. att man var tvungen att grinda efter level 40, det var inte sant helt enkelt.

Men nu, ca' 3 månader efter release, så finns inte det jag verkligen sett fram emot och de som det snackat mest om dvs. PvP levels/xp/gear. Drunken fighting.Guild cities/big scale guild wars. Det sistnämnda finns visst, men det fungerar knappast som de ska, alldelles för buggigt för att kunna njuta av det.
Plus att jag stöter på buggar hela tiden som jag stör mig på.

Och det har gjort att jag helt tappat suget och bara blivit besviken på att de lovar så jävla mycket men inte hålla ett skit när det väl kommer till kritan.
Spelade också på Fury och kom till level 69 innan jag tröttnade.

WoW har en stor del i detta, de flesta som spelar MMO spel idag och kommer från WoW är fruktansvärt kräsna och nöjer sig inte med det minsta. Detta inkluderar mig själv visst, men det måste finnas någon gräns för hur mycket man kan "lova" och hur mkt som man vet egentligen inte kommer hållas.. Nya MMO spel idag måste väl lova hur mycket saker som helst för att ens dra folks uppmärksamhet nu för tiden, sen om det kan hållas eller inte det är en annan fråga.

Permalänk
Medlem

Precis som Ozbaab sa så har jag sett att WoW har ett stort inflytande. Det verkar som att folk inte kan släppa det och typ förväntar sig ett WoW 2 och jämför det hela tiden med just WoW. Det kanske är dags att fatta att det är ett helt annat spel? Mycket mer krävande än Wow och mycket nyare så jag förväntar mig inget annat än att få lite buggar.

Men kan inte riktigt dela irritationen eftersom jag har knappt drabbats av nå buggar alls och det flyter på bra för mig.

Det jag irriterar mig på är såklart PvP-system. Det sägs dock vara uppe på Testlive-servrarna.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Antar att jag inte är påläst nog för att känna att jag saknar något. Har än sålänge helt och hållet ägnat mig åt questande, och som sagt är jag hittills nöjd och imponerad av spelet.

PvP levels / XP / Gear är väl mer av end-game (rätta mig om jag har fel) prylar, och dit har jag som sagt inte kommit ännu. Hoppas då att de fått ordning på de bitarna när jag kommer dit.

Självklart kan inte alla tycka om alla spel, smaken är som baken brukar det heta. Hatten av för alla som har gett spelet en chans, för att sedan känna att det inte var ett spel för dem. Blir dock inte riktigt klok på uttalanden som;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue eyed devil
Typ alla har gått tillbaka till wow nu

(..och ja, det var hela inlägget)

Vad grundar du det på?

Kan inte undgå känslan av att de som lagt ner väldigt många timmar av sitt liv på WoW och har char(s) med super-gear där, nu är livrädda att spelet ska tappa i popularitet. Man tar då varje chans man får att sparka både högt och lågt på spel som väcker folks intresse och får spelare att emigrera. Naturligtvis är detta ren spekulation från min sida. Det ska bli intressant att se vad som finns att läsa när Warhammer släpps.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Det ska bli intressant att se vad som finns att läsa när Warhammer släpps.

Ja verkligen

Permalänk
Medlem

Troligtvis så håller Warhammer det dom lovar. jag har inte spelat WOW på tre år men det spelar ingen roll, AOC är inget riktigt MMORPG utan någon typ av blandning av MMORPG och actionspel. Och för mig går det bort totalt. Jag har spelat ett antal MMORPGn och AOC är absolut det snyggaste och ett av de roligare upp till level 20 det tar ca 8 timmar, alltså ungefär den tid det tar innan man kommit in i ett MMORPG. Efter det så är det helt ointressan tycker jag. fightingsystemet har ingen kännsla och värden är igentligen breda koridorer begränsade mellan berg mobbsen beter sig inte så utmanande som jag vill. Det är helt enkelt inte spännande. Det räcker inte med den sjukt snygga grafiken för att hålla mig och många andra kvar. Men smaken är som baken :-). Man kan ju undra vad ni som tycker AOC är bra har spelat och vad gör AOC så bra mot det?

Permalänk
Medlem

Funcom släppte sin Q2 Financial Report idag, vilket på typiskt Funcom manér lät väldigt positiv. http://www.funcom.com/funcom/frontend/files/CONTENT/Funcom_Q2...

Men har man lite koll så ser det ut på ett helt annat sätt. Ett gott tips till de som funderar på att spela Conan eller spelar, vänta med att förnya tills spelet har sålts till någon annan utvecklare, för annars har jag svårt att tro att spelet finns kvar.

Aktien dök med 20% efter kvartalsrapporten.
http://uk.finance.yahoo.com/q/bc?s=FUNCOM.OL&t=5d&l=on&z=m&q=...

Vet inte hur pålitlig informationen är här, men gissar han, om inte rätt, ligger nära sanningen.
http://wowriot.gameriot.com/blogs/Epidemic-Obesity/Conans-Dro...

Ja jag erkänner, jag njuter av ett se Funcom gå dåligt. De har den sämsta kommunikationen med sina spelare jag någonsin sett och det ska inte belönas.

Citat jumi:
"Kan inte undgå känslan av att de som lagt ner väldigt många timmar av sitt liv på WoW och har char(s) med super-gear där, nu är livrädda att spelet ska tappa i popularitet. Man tar då varje chans man får att sparka både högt och lågt på spel som väcker folks intresse och får spelare att emigrera. Naturligtvis är detta ren spekulation från min sida. Det ska bli intressant att se vad som finns att läsa när Warhammer släpps."

Allvarligt talat. Vet du hur många, inklusive mig, som kastade oss över AoC enbart för att slippa WoW. Vi vill inget hellre än att hitta något nytt att spela och spelar WoW bara på grund av brist på annat. AoC är ett misslyckande. Jag tyckte det var superskoj i början också, men vad hjälper det. Väldigt få som inte når den punkt när de inser att AoC inte var något annat än ett 5års misslyckande.

Permalänk
Medlem

Att det råkar vara Funcom som gjort spelet gör väl varken till eller från när det kommer till hur jag som spelare upplever spelet?

Jag spelar inte spel baserat på vilken utvecklare som ligger bakom det. Självfallet är i mångas ögon (även mina) ett väletablerat utvecklarteam bakom spelet kvalitetstämpel, men det väger inte tungt mot spelet i sig.

Jag ställer mig inte på något sätt bakom Funcom, hur de behandlar sina kunder, eller vad de "utlovat". Jag baserar min åsikt på det jag upplevt när jag spelar Age of Conan, och jag kan helt enkelt inte förstå var all hatisk kritik och stenkastning kommer från.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Allvarligt talat. Vet du hur många, inklusive mig, som kastade oss över AoC enbart för att slippa WoW. Vi vill inget hellre än att hitta något nytt att spela och spelar WoW bara på grund av brist på annat.

Obs, vill poängtera att jag inte riktar detta till dig personligen altair4 för du kanske inte alls är en av dem. Men just den meningen du skrev fick mig att skratta inombords. Å ena sida vill folk köra nånting annat än WoW,och sen när de väl gör det klagas det på att ditt eller datt inte är som det var i WoW. Lite komiskt tycker jag iaf.

Det känns ofta lite som att vad som än visas för WoW-fantaster, så blir de sedan ändå besvikna på att det inte var ett WoW 2...

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Troligtvis så håller Warhammer det dom lovar. jag har inte spelat WOW på tre år men det spelar ingen roll, AOC är inget riktigt MMORPG utan någon typ av blandning av MMORPG och actionspel. Och för mig går det bort totalt. Jag har spelat ett antal MMORPGn och AOC är absolut det snyggaste och ett av de roligare upp till level 20 det tar ca 8 timmar, alltså ungefär den tid det tar innan man kommit in i ett MMORPG. Efter det så är det helt ointressan tycker jag. fightingsystemet har ingen kännsla och värden är igentligen breda koridorer begränsade mellan berg mobbsen beter sig inte så utmanande som jag vill. Det är helt enkelt inte spännande. Det räcker inte med den sjukt snygga grafiken för att hålla mig och många andra kvar. Men smaken är som baken :-). Man kan ju undra vad ni som tycker AOC är bra har spelat och vad gör AOC så bra mot det?

Vad får dig att tro att Warhammer vad dom lovar? Som jag ser det så verkar det vara hyffsat hypat också (som jag förstått AoC också var).
På vilket sätt skiljer sig t.ex. AoC mot andra när det förhåller sig till MMORPG/Action spel? Vilka andra kategorier finns det och vad tänker du på då? Flertalet liknande fantasy mmorpg's innehåller i princip samma delar.

Fightingsystemet är halvintressant, men jag håller med om att det går att fixa till så att det blir bättre. Spelvärlden påminner även det mig om andra spel där världen är begränsad, och har inte sett det som något problem då jag tycker att det är tillräckligt "breda korridorer" för att inte behöva känna sig instängd.

Mobsen fyller sitt syfte, dock har du rätt i att det ofta inte är någon större utmaning. Ett av de större "problemen" tycker jag är att man i princip kan köra Solo relativt snabbt hela tiden, vilket gör att få personer kör i party.

Själv har jag spelat DAoC, Everquest, Neocron, SWG, Eve-Online och World of Warcraft. Det jag fastnat för mest är DAoC. Mitt förhållandesätt till World of warcraft är att de aldrig kom med något nytt(har visserligen inte spelat något de senaste åren). Det jag är tacksam för är dock att Blizzard utvecklade det och fick med hjälp av sin fan-base från War/Starcraft och Diablo att fler personer öppnade ögonen för MMORPG's. För mig var dock känslan "Been here, done this" och gav ingenting nytt i jämförelse med DAoC, förutom en snygg förpackning och vettig UI.

Jag har också spelat Eve-online från starten, detta är dock en helt annan typ av spel, men alla som spelat detta sedan länge vet att det har haft många långvariga problem, som man lärt sig leva med. Jag tror att därför är jag mindre gnällig gällande andra spel. AoC tillför lite nytt (fightingsystemet) och har även dessa slott och massive scale battles eller vad det kallas. Dock är det ju inte riktigt implementerat ännu, men jag har ingen brådska - jag är inte tillräckligt hög level ännu.

Det blir nog till att förnya subscriptionen igen nästa helg eftersom jag nu är klar med min semester

Jag får återkomma och se om jag ändrat åsikt om någon månad.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det kom någon ny patch i morse?

Mvh