Age of Conan-tråden

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akheron
Så du påstår alltså att börsnoterade företag inte är ute efter att tjäna pengar?
Jag håller inte med dig.

Har man inte det som krävs att ge sig in i spelet så ska man inte heller göra det.

Vart i min tråd skrev jag nånsin att de inte är ute efter att tjäna pengar?

Vi säger att funcom märker 2-3 månader innan releasedatumet att, fan vi kommer aldrig hinna klart med det här. Men vi börjar få slut på pengar och vi har spenderat på tok för mycket på PR att det ska släppas om i Maj.

Om Funcom inte hade råd att fortsätta utveckla sitt spel så har de 2 val, släppa spelet tidigt och jobba på det med penga flödet från spelare. Eller skräpa hela projektet.

Vilket tror du de väljer för att "tjäna pengar" ?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

AoC diskuteras otroligt mycket mindre i forum nu. Warhammer har nästan fler spelare i betan än AoC har nu. Det kommer inte dröja speciellt länge nu innan domen för AoC faller.

Permalänk
Medlem

Jag har nyss börjat spela AoC, och jag har inte nått lvl 20 än men spelet verkar bra enligt mig. Jag har läst här i denna tråd och i början var det roligt att läsa om vad som hände i spelet. Men nu har känns det som om alla bara whinar, kan ingen säga något positivt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyoln
Jag har nyss börjat spela AoC, och jag har inte nått lvl 20 än men spelet verkar bra enligt mig. Jag har läst här i denna tråd och i början var det roligt att läsa om vad som hände i spelet. Men nu har känns det som om alla bara whinar, kan ingen säga något positivt?

Jag spelar frekvent och håller med dig om att spelet är bra. All kritik är förvisso inte helt oförtjänt, då vissa verkar ha haft en hel del problem med buggar. Själv har jag dock inte haft speciellt mycket problem, och det är väl självklart att buggarna kommer att åtgärdas i kommande patchar.

Finns oändligt mycket kritik att läsa om AoC, och jag tycker att mycket av det är överdrivet. Men folk älskar att hata, och det är väldigt lätt att falla in i klagosången.

Jag har haft väldigt trevliga timmar med AoC, och har gång på gång förstummats över grafiken och känslan i spelet. Om man ser det från den ljusa sidan så kommer spelet bara att bli bättre och bättre med kommande patchar, och som så många andra tidigare sagt har det en enorm potential.

Mvh Tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyoln
Men nu har känns det som om alla bara whinar, kan ingen säga något positivt?

Jag spelar det ännu och trivs jättebra fortfarande i spelet! Det kanske det som är skillnaden, vi som gillar det är inne och spelar istället för att läsa allt whinande.

Sedan är det nog också som jumi är inne på, folk som ogillar nåt älskar att basunera ut det högt. Tråkigt att det är så, det blir som att de som ogillar spelet tar över tråden istället. Varför lägga ned tid och energi att skriva om nåt man ogillar istället för att gå vidare och göra/spela nåt man gillar... Men detta är en brist rent generellt i människans natur, vi har oftast lättare för att klaga än att ge beröm. De som är nöjda är oftast de som är tysta.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyoln
Jag har nyss börjat spela AoC, och jag har inte nått lvl 20 än men spelet verkar bra enligt mig. Jag har läst här i denna tråd och i början var det roligt att läsa om vad som hände i spelet. Men nu har känns det som om alla bara whinar, kan ingen säga något positivt?

Om vi bortser från allt klagande på buggar, design, instanser etc. Så slutar ändå en stor del att spela på grund av att spelet i det närmaste tar slut när man nått lvl80. Det finns helt enkelt inget endgame. Inte då något hållbart som är värt att lägga ned tid och möda på.

Sen får du dessvärre räkna med att så fort du lämnar Tortage tappar spelet enormt i kvalitet. Men det upptäcker du snart. Vad de verkligen lyckades med var ett väldigt bra startställe i Tortage och en enorm hype av icke existerande funktioner.

Det var väl det mest positiva jag kunde säga. Hade spelet inte haft någon månadsavgift hade det faktiskt varit värt själva inköpskostnaden. Men som det är nu har man bara 30 dagar på sig att roa sig med det och i och för sig är det mer än tillräckligt för att se allt, men samtidigt kan man ju vilja spela om senare.

Sen ni som tycker det klagas alldeles för mycket på spelet ska det sägas att det är Funcom som folk stör sig allra mest på, inte AoC. Men eftersom det är i AoC man får ta emot all skit och lögner från Funcom så blir det lätt att det verkar vara AoC man hatar mest.

Själv är jag bara extremt besviken på att spelet som började så bra inte verkar ha någon framtid på grund av att Funcom är ett stort lögnaktigt skämt.

Permalänk
Medlem

En fråga gällande en in-game sak som nån kanske vet.

Gällande invulnerability mot slashing, fire, etc, hur räknas det exakt? Har hört sägas att skills i general featuretree som ger skydd mot detta är jättebra att satsa på. Själv tycker jag 5 featpoints för att få totalt 5% skydd låter så lite. Kommer jag ändå få på mig 95% av totalskadan känns det som det kvittar och dessa featpoints gör mer nytta på annat håll istället. Vet nån exakt hur skyddet fungerar vid spelets beräkningar?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyoln
Jag har nyss börjat spela AoC, och jag har inte nått lvl 20 än men spelet verkar bra enligt mig. Jag har läst här i denna tråd och i början var det roligt att läsa om vad som hände i spelet. Men nu har känns det som om alla bara whinar, kan ingen säga något positivt?

Det är jäkligt snyggt och bra till level 20 :D.

Permalänk
Avstängd

Jag spelade spelet till lvl 28 tror jag det var. Eller var det mer?
Aja hursomhelst så var det faktiskt ganska skönt lir endå, jag gillar inte rpg spel så mycket för det bli så mycket spring mellan uppdragen, fram och tillbaka.

Fast när man väl var i strid och fick hugga huvudet av npcs eller spelare, det var där det roliga var! Gillar stridssystemet, det känns som om det verkligen är en själv som styr fighten. Efter en fin avslutande halshuggning brukade jag känna mig lite stolt sådär.

Jag ska nog ge det en chans till någon gång snart. Ska bara komma över ett 4870x2 under 4k.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Entusiast

http://www.gametrailers.com/player/40070.html

Ny developer thingy. Visar lite av det som är på G i AoC.

DX10, lite ny content osv.

Framtiden ser ljus ut ändå för AoC, ge spelet tid så. Det kommer se groteskt snyggt ut med DX10 om man vill tro den videon.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jo problemet var ju att det släpptes på tok för tidigt och dom lovade stort som sen inte förverkligades.

Jag kommer testa AoC nån gång nästa år för att se vad som hänt och gillar jag det inte då åker spelet i korgen.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.gametrailers.com/player/40070.html

Ny developer thingy. Visar lite av det som är på G i AoC.

DX10, lite ny content osv.

Framtiden ser ljus ut ändå för AoC, ge spelet tid så. Det kommer se groteskt snyggt ut med DX10 om man vill tro den videon.

Ser sjukt snygg ut. Men kan grafiken rädda hela spelet med det rykte som det dragit på sig?
Dom lär ju få dra igång massive marknadsföring för att locka till sig spelare.

Ska nog pröva det nån gång

Permalänk
Medlem

"Former Producer and Game Director Gaute Godager has chosen to resign from Funcom after working on Age of Conan since the initial conception, and he leaves the company after 16 years."

http://www.funcom.com/wsp/funcom/frontend.cgi?func=publish.sh...

Om ni behövde mer bekräftelser på att det här företaget går värdelöst. Fast det här är det mest positiva som skett, nu finns det faktiskt chans att bättra på ryktet hos Funcom. Av vad jag läst så har ju Gaute mer eller mindre varit den som bestämt det mesta för AoC och försenat och förstört spelet istort sett på egen hand.

Permalänk

Jag väntar tills första expansionen är ute tills jag säger mitt. Ska ge spelet ett försök nu också iaf, behöver lite tidsfördriv (:

Men att AoC kommer gå under är en rejäl överdrift tror jag. Och allt snack om ljugande tror jag också är överdrift (av det jag läst). Mycket av det dom har lovat i videos är saker som KOMMER. Folk verkar ha tolkat det som om det skulle ha varit där från day one. Även om nu det vore fallet, så kommer det så småningom. Deras budget har nog inte varit den bästa. Alla spelutvecklare har ju drömmar som är svåra att uppfylla, t.ex. Stalker spelen (dock några av mina favoritspel). ;D

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Jag väntar tills första expansionen är ute tills jag säger mitt. Ska ge spelet ett försök nu också iaf, behöver lite tidsfördriv (:

Men att AoC kommer gå under är en rejäl överdrift tror jag. Och allt snack om ljugande tror jag också är överdrift (av det jag läst). Mycket av det dom har lovat i videos är saker som KOMMER. Folk verkar ha tolkat det som om det skulle ha varit där från day one. Även om nu det vore fallet, så kommer det så småningom. Deras budget har nog inte varit den bästa. Alla spelutvecklare har ju drömmar som är svåra att uppfylla, t.ex. Stalker spelen (dock några av mina favoritspel). ;D

En stor anledning att folk ansett att vissa saker ska vara där från day-one är att de exv. finns skrivna på kartongen...

Sen finns det så otroligt många exempel där de gett sken av saker och ting som inte alls stämt, men orkar inte gå in på det.

Permalänk
Medlem

Vad är det man generellt säger, ett MMO behöver runt 100000 spelare för att gå runt? Vad har AOC nu runt 400000? De klarar sig nog ett bra tag framöver.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vad är det man generellt säger, ett MMO behöver runt 100000 spelare för att gå runt? Vad har AOC nu runt 400000? De klarar sig nog ett bra tag framöver.

Läste nyss att de har 70 000 :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
En stor anledning att folk ansett att vissa saker ska vara där från day-one är att de exv. finns skrivna på kartongen...

Sen finns det så otroligt många exempel där de gett sken av saker och ting som inte alls stämt, men orkar inte gå in på det.

Sitter med fodralet i näven och det ända jag kan läsa är:

Enhanced for: Direct X 10

Lite osäker på den raka översättningen (Förstärkas för), men visst kan man tolka det som Includes. Ful sak, men inget dom säger ska finnas med direkt igentligen. Har även kollat igenom manualen nu, och där står ingenting om "features", bara om själva gameplay (karaktärer, deras egenskaper osv).

Det folk har pratat om som ska vara "lögner" är de videos där den där Erlingsten (eller va han heter) pratar om allt häftigt som ska finnas med, men han nämner inte att det kommer SENARE, inte NU. Det kan jag förstå att man blir besviken på, men det är ju inga lögner, snarare knep som alla spelutvecklare använder sig av.

Dom skriver också:

Changes might have been made to the game in the period between documentation and the release of the game.

As such, there may be inaccuracies between the gameplay and this documentation, we apologize for the inconvenience.

Nu försöker jag bara ge lite fakta. Spelet suger kanske skithårt, men det är inte det jag är ute efter att bevisa. Så inga onödiga kommentarer tack.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Sitter med fodralet i näven och det ända jag kan läsa är:

Enhanced for: Direct X 10

Lite osäker på den raka översättningen (Förstärkas för), men visst kan man tolka det som Includes. Ful sak, men inget dom säger ska finnas med direkt igentligen. Har även kollat igenom manualen nu, och där står ingenting om "features", bara om själva gameplay (karaktärer, deras egenskaper osv).

Det folk har pratat om som ska vara "lögner" är de videos där den där Erlingsten (eller va han heter) pratar om allt häftigt som ska finnas med, men han nämner inte att det kommer SENARE, inte NU. Det kan jag förstå att man blir besviken på, men det är ju inga lögner, snarare knep som alla spelutvecklare använder sig av.

Dom skriver också:

Changes might have been made to the game in the period between documentation and the release of the game.

As such, there may be inaccuracies between the gameplay and this documentation, we apologize for the inconvenience.

Nu försöker jag bara ge lite fakta. Spelet suger kanske skithårt, men det är inte det jag är ute efter att bevisa. Så inga onödiga kommentarer tack.

Då nämner jag nästa exempel. De skrev att deras PVP patch skulle komma i juni. Det var väl i slutet av maj de skrev det. Den har fortfarande inte kommit. De var också snabba att ändra om den nyheten i juni när den aldrig kom.

Kanske inte finns en massa man per definition kan kalla lögner. Men de har gjort allt de kan för att få oss att tro att spelet innehåller mycket mer än vi trott. De begränsar betan till några få lvls i tortage, de talar inte om att dx10 är försenat förrän spelet är släppt, de talar inte om att sieges inte alls fungerar.

Gå och läs på AoC forumet på www.mmorpg.com istället för att utgå att de skött sig prickfritt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Då nämner jag nästa exempel. De skrev att deras PVP patch skulle komma i juni. Det var väl i slutet av maj de skrev det. Den har fortfarande inte kommit. De var också snabba att ändra om den nyheten i juni när den aldrig kom.

Kom inte PVP patchen idag? Har inte läst super noga men värkar som senaste patchen ändrade en hel del PVP relaterat.

Spelat förvisso själv inte längre, spelet är helt OK men totalt för lite att göra när man når max lv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Gå och läs på AoC forumet på www.mmorpg.com istället för att utgå att de skött sig prickfritt.

Haha, läs det sista jag skrev. Menade att jag inte ville ha sånhär bölande. Jag sa inte att dom skött det prick fritt. Läste du det någonstans? Var?

Jag gav dig FAKTA om att FODRALET inte innehåller några "lögner". Snälla läs nogrannare, aggressivitet tar bara onödig plats i forumet.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Haha, läs det sista jag skrev. Menade att jag inte ville ha sånhär bölande. Jag sa inte att dom skött det prick fritt. Läste du det någonstans? Var?

Jag gav dig FAKTA om att FODRALET inte innehåller några "lögner". Snälla läs nogrannare, aggressivitet tar bara onödig plats i forumet.

Ok, jag ger mig, är hursomhelst alldeles för less på Funcom för att orka med sådana här utbrott som du verkar få. Alltid svårt att utläsa känslor i skrivna ord, men jag är alldeles lugn medan jag tycker det du skriver tyder på aggresivitet och allmän otålighet. Egenskaper denna forumdel klarar sig utan, som du själv nyss skrev.

MugiMugi:

Jo såg nu att den kommit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Ok, jag ger mig, är hursomhelst alldeles för less på Funcom för att orka med sådana här utbrott som du verkar få. Alltid svårt att utläsa känslor i skrivna ord, men jag är alldeles lugn medan jag tycker det du skriver tyder på aggresivitet och allmän otålighet. Egenskaper denna forumdel klarar sig utan, som du själv nyss skrev.

MugiMugi:

Jo såg nu att den kommit.

Haha, shit! =D Jo jädrar vilket utbrott jag hade. Ser du inte alla utropstecken i mina inlägg? Som jag sa så gav jag bara fakta, men jag förväntade mig att folk som hatar spelet skulle lägga näsan i blöt och tala om för mig att spelet suger, därför lämnade jag den sista kommentaren i mitt inlägg. Förstår inte varför, då jag inte nämnt att spelet skulle vara bra. Det är precis som om att vissa inte vill se något positivt hända Funcom, så om någon säger ett endaste ord för att ge folk "hopp", då ska han klankas ner! Haha =P

Det ironiska är att om man läser igenom denna tråd så ser man tydligt att det är så.

Skillnaden mellan mig och många andra är att jag inte gnäller så fort något inte blir som tänkt. Världen går väl inte under på grund av ETT spel som inte är så bra som många hoppats? Sen att pengar dras utan tillåtelse osv. är så klart inte acceptabelt, sånt håller jag helt med om.

Så ni som hatar spelet, lira WoW istället, ingen hindrar er. (; Låt folk som faktist finner glädje i detta lir spela i lugn och ro. (:

Peace out! (;

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

Vad tycker ni om pvp patchen som kom igår då? själv tycker jag det är riktigt nice, fler folk på servrarna och i pvp minigames

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Haha, shit! =D Jo jädrar vilket utbrott jag hade. Ser du inte alla utropstecken i mina inlägg? Som jag sa så gav jag bara fakta, men jag förväntade mig att folk som hatar spelet skulle lägga näsan i blöt och tala om för mig att spelet suger, därför lämnade jag den sista kommentaren i mitt inlägg. Förstår inte varför, då jag inte nämnt att spelet skulle vara bra. Det är precis som om att vissa inte vill se något positivt hända Funcom, så om någon säger ett endaste ord för att ge folk "hopp", då ska han klankas ner! Haha =P

Det ironiska är att om man läser igenom denna tråd så ser man tydligt att det är så.

Skillnaden mellan mig och många andra är att jag inte gnäller så fort något inte blir som tänkt. Världen går väl inte under på grund av ETT spel som inte är så bra som många hoppats? Sen att pengar dras utan tillåtelse osv. är så klart inte acceptabelt, sånt håller jag helt med om.

Så ni som hatar spelet, lira WoW istället, ingen hindrar er. (; Låt folk som faktist finner glädje i detta lir spela i lugn och ro. (:

Peace out! (;

helmesjoe - altair4 : 2 - 0

"Utbrott" ? Herregud altair4, du behöver inte ta åt dig personligen av vad som faktiskt står på fodralet till ett datorspel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
helmesjoe - altair4 : 2 - 0

"Utbrott" ? Herregud altair4, du behöver inte ta åt dig personligen av vad som faktiskt står på fodralet till ett datorspel

Ingen aning vad ni utgår ifrån att jag menar. Men ni kan ju läsa på vad folk är besvikna på om ni är intresserade av det. Jag haft bara haft hur mycket skoj som helst i att se det gå illa för Funcom efter att ha behandlat sina kunder på ett icke önskvärt sätt.

Jag är inte upprörd, jag ville bara informera om hur Funcom egentligen är.

Det jag blir irriterad på är forumanvändare som börjar kommentera andras inlägg utan att ens förstå vad man menar...

Permalänk
Medlem

Vad tycks om PvP patchen ni som spelar?

Permalänk
Medlem

Jag kommer återvända till spelet nu när mitt X2 dyker upp i morgon. Vad har jag missat? Nämen hur är den nya patchen?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

undrar också hur den nya patchen är?? Hmm .. Kan det vara så att alla är för upptagna med att spela spelet för o svara ???

Permalänk

Jag spelade precis nyss, men märker ingen skillnad någonstans.