Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m8ght
Tänkte kolla med er här vilka drivisar som ni har installerat från zeptos ftp? har själv beställt en utan OS så det vore bra att om alla drivisar jag behöver finns på deras ftp eller om man måste böka runt på nätet efter nya.

Jag installerade allt från CD-skivan med drivrutiner som följde med, den innehöll de senaste drivisarna jämfört med FTP:n då jag fick den.

Dock tänkte jag varna om att Zepto Mobile Utilities (v. 0.95) som följde med på CD:n gav blåskärm, så just det programmet kan vara värt att ladda ner från FTP:n.

Permalänk
Medlem

Är det ngn som listat ut vilken nordbrygga samt sydbrygga som sitter i NOXen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah

Dock tänkte jag varna om att Zepto Mobile Utilities (v. 0.95) som följde med på CD:n gav blåskärm, så just det programmet kan vara värt att ladda ner från FTP:n.

Ja, en ny version ska finnas på ftp:n, så det bör nog alla dra hem istället.

Permalänk
Medlem

Men titta! Nu ligger det en vit låda här bredvid mig som ska innehålla en nox. Någon väska ser jag inte, men kan väl tänkas de tryckt in den också i lådan. Ska öppna och kolla...

EDIT: Nope, ingen väska till mig. Varför det tog en vecka att putsa och paketera min dator har jag ingen förståelse för, paketeringen var väldigt enkel men säker. Putsa? Vems fingeravtryck var det som satt på skärmen när jag drog av plastpåsen?

Det gummiliknande materialet lät lite tveksamt när andra berättade om det, men jag gillade det från första stunden. För övrigt så känns datorn väldigt stabil, och jag kan inte säga annat än att den är faktiskt jävligt snygg.

Jag beställde 9-cellsbatteri, antingen sticker det inte ut mer (som någon påstod), eller så har de helt enkelt lurat mig på batteriet och satt dit ett 6-cells... 4.4 ah kapacitet har det, vad har era?

Snygg och stabil! Verkar vara ett bra köp om man bortser från den usla leveranstiden och alla lögner kring denna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veracity
Men titta! Nu ligger det en vit låda här bredvid mig som ska innehålla en nox. Någon väska ser jag inte, men kan väl tänkas de tryckt in den också i lådan. Ska öppna och kolla...

hmmmm
Var sitter du? Jag sitter och väntar på min i Lund. Den borde dyka upp när som. Borde rimligtvis ligga samma bil som din, eller?
/J

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna, fint att titta på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Jao låter vettigt, inte helt omöjligt.

YAYA!! Fick besked om att de skickar datorn idag!!!

Era svein, vill ha min mythos

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
Läs här

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=289178

lång tråd blablablabla whine whine xp funkar inte vista e kasst whine whine....
blabala förslag på lösning balblablabla problem löst.

/J

klockrent inlägg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Speedfan är inte så bra för laptops generellt sett. Everest brukar dock inte ha några problem med att läsa tempen rätt. För att reglera fläktarna vet jag dock inte, men speedfan fungerar inte som fläktcontroller på min laptop.

Kan man lösa problemet med undervoltning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hydrate
Skulle fått min den 20'e augusti, men det höll ju knappast.
Sen hoppas jag inte den inte är en smutsfälla! Skickade mejl i fredags ang. statusen på min order. Har inte fått svar än, ska ringa imorgon.

Har åxå mejlat, men har inte fått nått svar, jag tänkte vänta till 5:e som det stod på min orderbekräftelse å sen ringa.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veracity
Jag beställde 9-cellsbatteri, antingen sticker det inte ut mer (som någon påstod), eller så har de helt enkelt lurat mig på batteriet och satt dit ett 6-cells... 4.4 ah kapacitet har det, vad har era?

Ingen har fått 9cells batteriet, dom kommer att skicka ut dem så fort dom bara får dem i lager, sen ska man kunna skicka tillbaka 6cells eller köpa ut det för en liten slant tror jag det är sagt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr
hmmmm
Var sitter du? Jag sitter och väntar på min i Lund. Den borde dyka upp när som. Borde rimligtvis ligga samma bil som din, eller?
/J

Jag är i närheten av kristianstad, var inte ups själva som kom hit. Bor du i Lund tror jag de kör ut med sina egna bilar, tycker jag sett några såna när jag varit där. Hade de legat i samma bil så hade det nog redan lämnat din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon

Kan man lösa problemet med undervoltning?

Eventuellt kan man det, men det kan ju vara så att fläkten går igång redan vid t.ex. 40C eller 50C och då kommer nog undervoltning inte hjälpa eftersom du kommer komma upp i dom temperaturerna nästan lika snabbt även om man undervoltat, då undervoltning är mest effektivt under tung belastning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eventuellt kan man det, men det kan ju vara så att fläkten går igång redan vid t.ex. 40C eller 50C och då kommer nog undervoltning inte hjälpa eftersom du kommer komma upp i dom temperaturerna nästan lika snabbt även om man undervoltat, då undervoltning är mest effektivt under tung belastning.

Håller med, ända lösningen är att fläkten har bättre kontroller än att bara klara av/på. dvs med PCM gå steglöst beroende av temp.

Permalänk
Medlem

Måste fråga ni som tycker den är snygg, vad grunnar ni det på.
För mig framstår den som en tidig laptop från 90-talet stor och klumpig grå.

Säger inget om datorns prestanda, men utseendet huga.

Permalänk
Medlem

Hade ni valt A eller B i dessa tre alternativ?
Är det värt dom extra pengarna B-alternativen kostar, samt är det märkbar skillnad i förhållande till pris på de olika skärmarna, processorerna och hårddiskarna?
Spelar inte så fruktansvärt mycket men vill ha möjlighet till det plus att jag vill ha en laptop som står sig ett tag.

• 1) Skärm/Grafikkort
    a) WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA®

• 512MB GDDR3
    b) WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA®

• 512MB GDDR3 (

• )

2) Processor
    a) Intel C2 DUO

• , 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
    b) Intel C2 DUO

• , 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts (

• )

3) Hårddisk
    a) 320GB

• SATA Hårddisk
    b) 320GB

• SATA Hårddisk (

• )

Någon som fått sin Mythos som kan säga hur den är?
Lätt att rengöra osv eller kommer den bli svartfläckig direkt om man inte har tvål och vatten brevid tgb? ;p
Hade önskat att Mythos fanns med svart tgb så man sluppit oroa sig för mörka fläckar hela tiden..

Permalänk
Medlem

Fick just reda på att min beställning blir försenad med ca. 2 veckor. Jag valde den högupplösta skärmen och den komponenten skulle komma in 29/8.
Från början skulle den kommit 20/8 men det håller ju knappast.

Jaja.. Den som väntar på nåt gott så!

Permalänk

Fick min Nox idag Ska installera XP på den men det kommer mer om spel osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade önskat att Mythos fanns med svart tgb

Det skadar inte att fråga om de kan tänka sig att lägga in det svarta tangentbordet i konfigureringslistan för Mythos.....
...och vice versa, för den som vill vara lite kinky...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunteman
Det skadar inte att fråga om de kan tänka sig att lägga in det svarta tangentbordet i konfigureringslistan för Mythos.....

Sant, ska ta och maila dom direkt!

Permalänk

Hejsan! När jag försöker installera XP på min NOX så får jag bluescreen? Har provat med olika XP skivor. Någon som har nån anting om vad det kan vara?

Den bootar skivan o så och börjar läsa in drivrutinerna som tar lite tid, men efter det så blir det bara blått + fel meddelande.

EDIT: Ändrade lite i BIOS! Nu är det löst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ

Lätt att rengöra osv eller kommer den bli svartfläckig direkt om man inte har tvål och vatten brevid tgb? ;p
Hade önskat att Mythos fanns med svart tgb så man sluppit oroa sig för mörka fläckar hela tiden..

Jag tror inte det går att undvika att den blir smutsig. Vita macbooks blir också smutsiga. Jag har en 6214W med vitt tangentbord, och det blir också smutsigt. Allting blir smutsigt, det syns bara mer på vitt, och det enda man kan göra är att rengöra den oftare än vanligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunteman

Troligtvis kan dom göra det. Jag fick det med min 6214W för ett och ett halvt år sedan. Har svart laptop med vitt tangentbord, och det är väldigt snyggt (och praktiskt i mörker).

Permalänk

skulle verkligen uppskatta lite hjälp. jag har tänkt köpa en laptop ett bra tag nu men jag kan verkligen ingenting om datorer. är dock väldigt intresserad av nox eftersom jag vill kunna spela lite spel. är nox något ni kan rekomendera, vad är för och nackdelarna och kommer den att vara okej att spela på?

Permalänk
Medlem
Citat:

aha det är så det fungerar.

Citat:

Min Mythos kommer med svart TB!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Äntligen!...är min Nox på väg.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag vill ha miiin Noooooox ...

Föressten, kan man kolla sin status på datorn någonstans?

alltså, om de bygger den elr putsar den o sånt?

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
Jag vill ha miiin Noooooox ...

Föressten, kan man kolla sin status på datorn någonstans?

alltså, om de bygger den elr putsar den o sånt?

Nej, det är telefon som gäller.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Nej, det är telefon som gäller.

Ok då vet man

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Sant, ska ta och maila dom direkt!

Snabbt hophuggna skisser

http://www.ladda-upp.com/bilder/8141/nox-med-vitt-tangentbord

http://www.ladda-upp.com/bilder/8142/mythos-med-svart-tangent...

Permalänk
Medlem

såg helt ok ut på mythosen, men noxen blev hemskt ful med vitt tangentbord :S

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Klockers!
Mythos'en såg fortfarande riktigt stilren ut tycker jag, däremot gjorde inte Nox'en det längre..men kanske ser tufft ut i verkligheten.

Har mailat dom angående just detta och väntar på svar.. Zepto hade som mål att svara på min fråga innan den 29/8 någon gång på dagen. ;p

Permalänk
Medlem

nu sitter även jag med en Nox i knät

Permalänk
Medlem

Sevi: nice :D!!

GAAAH JAG VILL HA MIN NOX (blir galen) xD

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Nu blir jag lite ängslig... Packade precis upp min Nox ur datorryggan och så fort datorn sätts på drar fläktarna igång och vägrar stanna. Bara för någon dag sen var det oftast tyst med jämna mellanrum så fort man inte gjorde något mer krävande än Internetsurfning.