Permalänk
Medlem

Blir en ny dator till mig och en bil till frugan. Nej, jag löser inte det + räkningar på en enda lön .. man har väl sparat?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Väldigt vad folk verkar ha pengar över efter räkningarna
Själv har man kanske 6-7k när allt är betalt, och det mesta går väl till kläder, men man ska väl inte klaga allt för mycket, jag klarar mig iaf!

Beror ju på hur man har det privat.

Jag bor hemma då jag tog studenten i våras, tycker inte att det är värt att flytta än

Jag fick ut 12500 kronor efter skatt. 3000 kronor av dom går till morsan för boende, mat, internet osv. Så 9500 kronor kvar. Enda räkningen jag har är väl försäkringen på bilen (~500 kronor) och sista avbetalningen på mobilen (~350 kronor). Så har ju lätt 8000 kronor kvar att göra vad jag vill för varje månad, även fast jag inte har det mest välbetalda jobbet i historien.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Hedersmedlem

Bra månad för mig med. Beror ju mest på att jag hade 184 inarbetade timmar också.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
sista september är det studiebidrag för mig. Känns som det går väldigt lång tid innan pengarna kommer in.

Får du verkligen studiebidrag den här månaden? Jag får det iaf inte.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Första månaden på 2 år och typ 6 månader man inte får lön

Väntar fortfarande på a-kassan :/

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Får du verkligen studiebidrag den här månaden? Jag får det iaf inte.

Han skrev sista september

Permalänk
Medlem

Najs månad för mig med fick dock endast ut 9500 i lön efter skatt för att jag varit sjuk en hel del. Fick dock 9500 i studiebidrag och studielån med. September kommer bli fin den med!

Tippa jag sparar några tusen till londonresan i september. Sen blir det lite kurslitteratur samt ett terminskort jag köpte idag för 1800 kr

Sen ska väl 10-13000 in på sparkontot efter sommarjobbet. Skall sparas till new york resa nästa sommar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Han skrev sista september

Åhhh blandade ihop månaderna. Så går det när man är trött.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

kommer ha ca 1500-2000 kvar efter alla räkningar är betalda

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa86
kommer ha ca 1500-2000 kvar efter alla räkningar är betalda

Jag kommer antagligen ha något sådan också, har jag tur kanske 3000kr. Det ska räcka till mat osv =/ Jaja, det är "den där" månaden nu då allt kommer på en gång.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Vart en hel uppsättning nya pennor idag, väl behövt egentligen men ingenting jag riktigt reflekterat över. Var dock slut svarta penselspetsar vilket betyder en sväng till senare, men det får bli sen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Köpte ett 360 idag, en hel del pengar gick till nya skolböcker också

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

sämsta lönen på året samt att man börjat plugget igen vilket resulterar studieböcker o skit för närmare 3000:- inte nog med det räkningar har man också runt 8500kr.

Blir inte mycket nöjje kvar blir o käka nudlar ett tag framöver.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Blev en halvdan månad för min del, drygt 8k kvar efter räkningarna var betalda, men nästa borde bli bättre i alla fall.

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem

8k efter alla räkningar är väl helt OK? Jag hade en bra månad, runt 10k efter räkningar och lite annat som jag hade köpt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Funderar på en gps navigator. Får alltid panik när jag kör i städer

I Falkenberg då eller?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag inleder inköpen till ett nytt kök. Det lär inte bli billigt så jag får fördela utgifterna över 3 månader. Hujeda mig.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk

Själv bor man fortf hemma (gymn. student) så alla extra pengar från ICA ska nu spenderas på nått : )
Hade beställt en projektorduk från Misco men eftersom de skickade fel (för andra gången, handlar aldrig där igen) så blir det ju ytterligare några tusingar på kontot än så länge.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Har nyligen flyttat till en nya lägga på 90kvadrat så hyran har ökat lite Men har kanske 7000 kvar efter det, sen ska man ju ha bensin och sådant

Är förstaårs montör just nu så lönen är inte den bästa..

Men när jag blir andraårs så ökar lönen 3-4k iaf (ca 3mån kvar)

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Lön ~20k
Avgift,ränta,amortering,bredband,telefon ca 4500:-
Kvar 15500:- sparar dock det mesta.

Oj glömde att tjejen flyttat in så hon betalar lite, blir väl 17 kvar nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Va på Ikea idag, vart ett skötbord, babybalja och en liten, liten madrass

Sen så vart det en jumbotavla med Paris som motiv (från Ikea), plus massa annat krimskrams (bestick, ett par glas, nån stekpanna tror jag vi fick med m.m)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Bokade tre biljetter till Dreamhack Winter

Permalänk
Medlem

Jag fick lön i fredags (får lön varannan fredag) och slutsumman blev 769 euro (5 dagars jobb). Efter att ha spenderat pengar ligger jag på... 769 euro kvar av förra lönen. Känns mest som att jag lägger pengar på hög nu, eftersom kompisarna gör lumpen vilket gör att jag inte spenderar pengar och jag inte betalar för att jag bor hemma. Dock lånar jag pengar åt räntefritt åt päronen och står för en del bensin, så det är väl ett sätt att betala.

Nästa lön blir smaskig... kommer att jobba ca 210 timmar närmaste två veckorna

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Har skaffat ny soffa samt stereo till köket.
Lär köpa en ny matta snart också.
Tänkte även skaffa barbord samt barstolar till köket, men det får nog bli nästa månad. Tv-bänk också....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag fick lön i fredags (får lön varannan fredag) och slutsumman blev 769 euro (5 dagars jobb). Efter att ha spenderat pengar ligger jag på... 769 euro kvar av förra lönen. Känns mest som att jag lägger pengar på hög nu, eftersom kompisarna gör lumpen vilket gör att jag inte spenderar pengar och jag inte betalar för att jag bor hemma. Dock lånar jag pengar åt räntefritt åt päronen och står för en del bensin, så det är väl ett sätt att betala.

Nästa lön blir smaskig... kommer att jobba ca 210 timmar närmaste två veckorna

15 timmar om dagen i 14 dagar?

jobbar du inom militären eller?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
15 timmar om dagen i 14 dagar?

jobbar du inom militären eller?

Jag jobbar som stuvare. Det är lite packat med jobb närmaste två veckorna, så det blir till största del 16 timmar om dagen, men 8 vissa och sen sålänge det behövs vissa dagar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

21000 efter skatt denna månad, woho! Bor fortfarande hemma men betalar saker som internet och bensin. Fortfarande väldigt mycket över som jag sparar till den dagen jag börjar studera och inte ska ta några lån.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Var hos facket idag och jag får in 15k nästa torsdag.

Inte lön men ja vafan (a-kassa om ni ej förstog)

Kunde inte kommit mycket lägligare då jag ska ner till tyskland nästa vecka på bilträff

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Avstängd

Jobbar arslet av mig just nu, flyttar till nyproducerad lägenhet i oktober och ska inreda helt nytt vardagsrum från grunden. Det kostar fläsk så jag har sparat till det ett tag.

Tjackade en Ferm Slagborr och skruvdragare och lite verktyg igår, tokshoppade på Jula
Men det är jävligt kul och motiverande att ha ett projekt att spara till

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

huslån = 4500 ut
bilkostnader(bensin,försäkring osv) = 5000 ut
telefon, internet, mat = 3000 ut(jag och min sambo då)
återbetalning csn = 1500 ut
fackavgift = 500 ut
elräkning = 1500 ut

summa 16k ut
nettolön 15k
Dock så har min sambo ungefär samma nettolön och vi delar ju på räkningar och annan skit så det blir ju en del över trots allt men det ser trist ut