Permalänk

Vilken 22" skärm?

Hej ska köpa ny skärm jätte snart och var inne på http://xjom.se/ å hitta dessa 2, vilken tycker ni borde köpas in? den ska användas för spel och film och nån enstaka gång för Photoshop

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278036

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=301569&s=inkfrakt

du kanske vet en billigare eller i samma prisklass som är bättre?

Tack

Mvh
Johan

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Helt klart LG:n, Samsung har mycket problem med de olika panelerna. Dessutom är LG:n väldigt bra, och rekommenderas starkt av många här på forumet.

Ska själv köpa en ny skärm, funderar på samma modell.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Helt klart LG:n, Samsung har mycket problem med de olika panelerna. Dessutom är LG:n väldigt bra, och rekommenderas starkt av många här på forumet.

Ok tack, skulle du bara kunna förklara (av nyfikenhet ) vad som är bättre med LG

Visa signatur

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat

Du får kolla dina källor innan du skriver något , äger själv en T220 ,så vitt jag vet är det bara samsung paneler i dem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Du får kolla dina källor innan du skriver något , äger själv en T220 ,så vitt jag vet är det bara samsung paneler i dem.

Jag kan ha fel, men vad jag förstått ska även den modellen ha samma problem.
Ett annat problem ska vara att foten är väldigt ostadig.

Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

köpte en t220 idag, foten är kanske lite ostadig men annars tkr jag den är perfekt. funkar hur bra som helst att spela med

Permalänk

Ok, men är ganska brådskande eftersom ja snart fyller år å vill veta vilken ja ska "önska" mig,, så vilken rekommenderar ni är någon bättre än nån annan? eller spelar det inte så stor roll?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Ska hämta ut min LG 2252TQ idag, återkommer med synpunkter

Permalänk

Gör det tack

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Har nu hämtat ut skärmen och kopplat in den.

Inga döda pixlar (woho!)

Blacklight Bleeding var det vääldigt lite av, är helt klart nöjd. Tog på en "tom" skärmsläckare med svart färg i ett helt mörklagt rum. Man kan bara typ 2 tunna "gråa" linjer i överkant och underkant av skärmen. Helt klart godkänd! Var orolig över blacklight bleed men jag simmar lugnt nu.

Vet inte om man kan ställa in något alls på skärmen, känns som att den lutar liite liite frammåt, men ska se vad en skruvmejsel på baksidan kan fixa.

Har lekt lite med färger kontrast och brightness, hittat en behaglig blandning. Ska tweakas lite till.

Helt klart värd pengarna i mitt tycke!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Har nu hämtat ut skärmen och kopplat in den.

Inga döda pixlar (woho!)

Blacklight Bleeding var det vääldigt lite av, är helt klart nöjd. Tog på en "tom" skärmsläckare med svart färg i ett helt mörklagt rum. Man kan bara typ 2 tunna "gråa" linjer i överkant och underkant av skärmen. Helt klart godkänd! Var orolig över blacklight bleed men jag simmar lugnt nu.

Vet inte om man kan ställa in något alls på skärmen, känns som att den lutar liite liite frammåt, men ska se vad en skruvmejsel på baksidan kan fixa.

Har lekt lite med färger kontrast och brightness, hittat en behaglig blandning. Ska tweakas lite till.

Helt klart värd pengarna i mitt tycke!

Ok, tack får bli en sådan då XD

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR