Permalänk
Medlem

m8ght: Jag har också beställt mythos, men inte fått något sådant mail som du pratar om. Din dator skickas nog av dem idag, så har du tur får du den nog i morgon. Vad hade du för specs? Högupplöst skärm?

Permalänk
Medlem

Alright, ringde dem nu. Fixade lite rabatt och fick ett ungefärligt leveransdatum. Mellan den 22-24 skulle den komma. Avbeställer inte ännu, håller dock ögonen öppna för alternativ, och kommer den inte då den ska komma så får jag nog tyvärr avbeställa. Det vore synd, för jag tycker man får riktigt mycket för pengarna trots allt.

Försökte även höra mig för om fläktarna, och han sa att man inte kan reglera dem, utan att de i princip bara har två lägen - av eller fullt ös. Kan det verkligen stämma? Går det inte att reglera med exempelvis ATI-Tools (fast för Nvidia)?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Fråga Yahu: När beställde ni er order? När lade ni in den, och vilken betalningsmetod?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m8ght
Fick mejl från zepto som sa att de skickat min dator idag. Betyder det att den har skickats och är på väg eller att den ska packas,putsa + lite annat som kan fördröja den?

Någon som vet, som har fått sin zepto?

Har beställt en mythos!!!

tro det eller ej, dom skulle faktist skicka min idag, åxå mythos.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 6-Fi
Fråga Yahu: När beställde ni er order? När lade ni in den, och vilken betalningsmetod?

22 augusti, gjorde dock en ändring i beställningen i början av september, vet inte om det påverkar på något sätt. Cash on delivery.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clx
m8ght: Jag har också beställt mythos, men inte fått något sådant mail som du pratar om. Din dator skickas nog av dem idag, så har du tur får du den nog i morgon. Vad hade du för specs? Högupplöst skärm?

betalade och beställde den 25aug. De gör förmodligen så att de som betalt får sina först och sen får de andra vänta.

Tog power erbjudandet men la till den bättre skärmen 1600x1050

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Alright, ringde dem nu. Fixade lite rabatt och fick ett ungefärligt leveransdatum. Mellan den 22-24 skulle den komma. Avbeställer inte ännu, håller dock ögonen öppna för alternativ, och kommer den inte då den ska komma så får jag nog tyvärr avbeställa. Det vore synd, för jag tycker man får riktigt mycket för pengarna trots allt.

Försökte även höra mig för om fläktarna, och han sa att man inte kan reglera dem, utan att de i princip bara har två lägen - av eller fullt ös. Kan det verkligen stämma? Går det inte att reglera med exempelvis ATI-Tools (fast för Nvidia)?

Du menar alltså att du har fått tag på dem idag? Jag har försökt ringa dem sedan 13.00 utan att någon har svarat. (Höll på att kasta telefonen i väggen när den ena balladen efter den andra avlöste varann. Jag har aldrig hatat låten "You are so beautiful" så som jag gör idag.)

Jag fick min NOX för tre veckor sedan, men jag har fortfarande inte fått min utlovade kompensationsväska. Börjar bli jävligt förbannad nu, då jag ska åka till Nya Zeeland på tisdag och MÅSTE ha en väska innan dess.

Permalänk

Sitter i skrivande stund i telefonkö.
Har väntat i 59 minuter. Först kom jag till zepto i danmark, och de skulle skicka mig vidare. Efter en kvart kom jag... TILL DANMARK! nu ska jag skickas till svenska zepto men inget händer. Musiken är tyst också.

Någon som vet ungefär hur lång tid man kan tänka sig få vänta?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM - 250 Gb 7200 rpm HDD

Permalänk

Ahh, då är vi två!
Bara för att klargöra mitt förra inlägg så har jag inte suttit i konstant telefonkö sedan 13.00 utan jag har ringt flera gånger under denna tid. Jag har också blivit skickad till danmark ett par gånger. Jäkligt störande!

Ojdå! Nu började musiken igen!

Börjar fundera på om Magnus och Peter har bestämt sig för att skita i att svara idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

betalade och beställde den 25aug. De gör förmodligen så att de som betalt får sina först och sen får de andra vänta.

Tog power erbjudandet men la till den bättre skärmen 1600x1050

Jag beställde 24:e juli. Leveransdatum skulle vara 8/8 enligt orderbekräftelsen.
Powerpaketet med bättre skärm här också. Håller på att bli galen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambotomten
Du menar alltså att du har fått tag på dem idag? Jag har försökt ringa dem sedan 13.00 utan att någon har svarat. (Höll på att kasta telefonen i väggen när den ena balladen efter den andra avlöste varann. Jag har aldrig hatat låten "You are so beautiful" så som jag gör idag.)

Jag fick min NOX för tre veckor sedan, men jag har fortfarande inte fått min utlovade kompensationsväska. Börjar bli jävligt förbannad nu, då jag ska åka till Nya Zeeland på tisdag och MÅSTE ha en väska innan dess.

Jag ringde vid 14.45-tiden skulle jag tro. Kom fram efter ungefär 1 minut, på en höft.

Var Peter som svarade. Hans "kollega" var tydligen på konferens, vet inte om kollegan i fråga är Magnus.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk

Ringde ett annat nummer, och kom fram efter ett par minuter till Peter. Fick svar att min dator är försenad med minst 15 dagar. Ska skicka ett mail och fråga vilken typ av kompensation som utgår. Då jag är i behov av dator för mitt jobb innebär varje dag utöver den senaste beräknade leveransdagen en förlust för mig.

Jag beställde datorn med billigare grafikkort för att få den snabbare. Om jag skall vänta minst 15 dagar nu, så är det bara drygt dubbla tiden tills nya grafikkortet kommer. Mina farhågor är på väg att besannas. Jag kommer förmodligen att få datorn till mig samtidigt som nya grafikkortet kommer.

Funderar på att avbeställa faktiskt.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM - 250 Gb 7200 rpm HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
22 augusti, gjorde dock en ändring i beställningen i början av september, vet inte om det påverkar på något sätt. Cash on delivery.

Då började de antagligen bygga din direkt för CoD, och en liten ändring är väl enkelt om man vill få betalt.

Vi som redan har betalt är nog på lägre prioritering då dom redan har våra pengar.

Drar nog hem til Sverige någon dag före min dator väntas leveras och stannar ungefär en och en halv vecka. Då ger jag dem även chansen att vara en vecka försenad.

Tack för infon Yahu.

Permalänk
Medlem

Nöjd kund

Tråkigt för er alla som fått vänta.
Jag placerade min beställning den 29e Augusti, fick orderbekräftelsen dagen därpå och dator leverad den 8e September, dvs efter 10 dagar. Imponerande snabbt för en dator som byggs på beställning. Vad som kan ha påverkat dock är dess spec., standard power med bättre skärm + vista hp.

Permalänk

Re: Nöjd kund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cybarite
Jag placerade min beställning den 29e Augusti, fick orderbekräftelsen dagen därpå och dator leverad den 8e September, dvs efter 10 dagar. Imponerande snabbt för en dator som byggs på beställning. Vad som kan ha påverkat dock är dess spec., standard power med bättre skärm + vista hp.

Jag beställde den 26:e augusti, och skulle få datorn 12:e september. Beställde också Power med bättre skärm...

Visa signatur

Zepto Nox A15,

Permalänk
Medlem

Re: Nöjd kund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cybarite

Cash on delivery? Visa? Bankgiro?
Vilket betalningsmetod valde ni?

Permalänk
Medlem

asså nu är jag nästan ledsen :/

ZEPTO, LÄSER NI DET HÄR..SÅ...SKÄRP ER!!!

SLUTA LJUG OM LEVERANSTIDER..SÄG SOM DET ÄR DIREKT!

MAN BLIR INTE GLADARE NÄR NI SÄGER EN TIDPUNKT DATORN SKA KOMMA MEN SÅ GÖR DEN INTE DET..

SKÄRP ER..

Visa signatur

Yeah

Permalänk

Hur kommer det sig att Zeptoexperten har lägre priser än Zepto? Blir det möjligtvis ännu längre leveranstid där? Någon som vet hur leveranstiden ser ut på deras övriga modeller, dvs Mythos, Anthea och Orion?

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk

Zeptoexperten har 40 dagar på min config...

Cybarite, hur betalade du?

Jag har betalat i förskott, gjorde det den 29:e augusti.

Visa signatur

Zepto Nox A15,

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick mejl från zepto som sa att de skickat min dator idag. Betyder det att den har skickats och är på väg eller att den ska packas,putsa + lite annat som kan fördröja den?

Någon som vet, som har fått sin zepto?

Har beställt en mythos!!!

I mitt fall så betydde det att den var påväg, du bör även få nåt sändningsnummer så du kan se var datorn befinner sig.

Permalänk
Medlem

jag betalade med visa och de drog först pengarna efter att de skickat datorn.

övrigt så har jag en undran: vad bör cpu temp. ligga på ungefär? vid vilken temperatur börjar datorn bli för varm och det är dags för paus?

min fläkt gillar också att arbeta...

Permalänk
Medlem

Fick besked från ups nu att den kommer imorgon som ett barn på julafton. Beställde 25aug får den 11sep inte så farligt med ca 2 veckors lev tid när de ska bygga datorn oxå. Men man blir fundersam varför vissa får vänta så länge och andra inte. Ja är sjukt nöjd just nu iaf.

Någon som vet om man kan ringa ups och få de att leverera på en annan adress? jobbar hela dagen i morgon och man vill fan inte missa min mythos.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem
Citat:

...och man vill fan inte missa min mythos. [/B]

Aha, en Mythos! Återkom snabbt som fan med dina första intryck av utseende och finish.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick besked från ups nu att den kommer imorgon som ett barn på julafton. Beställde 25aug får den 11sep inte så farligt med ca 2 veckors lev tid när de ska bygga datorn oxå. Men man blir fundersam varför vissa får vänta så länge och andra inte. Ja är sjukt nöjd just nu iaf.

Någon som vet om man kan ringa ups och få de att leverera på en annan adress? jobbar hela dagen i morgon och man vill fan inte missa min mythos.

Hur kunde du fått din så tidigt?:O

Nu är jag extra sur på zepto.. :'(

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Fick problem med tagentbordet idag, dvs samma fel som annat folk fått på sin Zepto Nox 15a.

Fick det att fungera igen ganska snabbt igenom att stänga av datorn, sätta ur och sätta i batteriet. Alltså, behövde inte röra RAM minnerna, vilket underlättar mycket för den som inte är van med att handskas med kretskort...

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick besked från ups nu att den kommer imorgon som ett barn på julafton.

Ditt Miffo!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Hola!

Följt den här tråden med intresse ett bra tag!
Beställde min Mythos 080727 med följande specs:

Mythos A15 - WSXGA+ white 1
Keyboard Anthea/Mythos SE WHITE 1
NVIDIA® Geforce 9600M GT 512MB GDDR3 1
Intel C2 DUO P9500 2,53 GHz 1066MHz 6 1
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ 1
200GB SATA 2,5" 7200 RPM - HDD 1
SATA DVD-RW DL 1
Zepto Zpro2 BGN 1
MS Windows Vista Home Premium 64bit - 1
250328 6 Cell Mythos/Anthea white 1

Igår 080909 fick jag Lev besked från Zepto att dom nu skulle skicka datorn (förra veckan hade den tydligen fatsnat i Tullen) ungefär 5 timmar senare fick jag mail från UPS om att min försändning var mottagen och hade skickats från danmark, senaste updateringen var kl 08 imorse då paketet var på Bromma, planerad Leverans i Umeå imorgon nån gång...väntar med spänning

Hoppas skiten håller ihop nu så man inte väntat i ~1,5månad förgäves :S

Permalänk
Medlem

Seriöst händer det inget innan onsdag då avbeställer jag datorn...

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

I ett av de fösta mailen från Zepto efter din beställning bör du ha fått en länk hänvisande till UPS. Där finns nummret till dom för ex. ändring av lev.adress

Permalänk

Snackade med Zepto nyss och de hade lovat att min dator skulle komma imorgon. Men det hade blivit något strul så nu är det framflyttat till den 22 september??
Beställde min dator runt 25 augusti.

Först snackar med med en kille på måndag som är helt hundra på att den kommer på fredag, inge problem, den kommer.
Nu på torsdag ringer jag och snackar med en annan kille och han säger att den skickas imorgon till dej. Men under samtalet så ändrar han sig och säger att den kommer inte nästa vecka utan veckan därpå istället.
Hur har ni gått till väga för att få kompensation? Eller tycker ni att jag ska acceptera att vänta, för det är ju inte långt om man jämnför med vissa.

Känns lite surt när man behöver dator till plugget i skolan och man inte får den.