Electronic Arts begränsar antalet ominstallationer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Vem har sagt att jag piratkopierar? Bara för att jag inte köper skitprodukter så innebär inte det att jag laddar ner de olagligt.

Så sant så fel ord val, ber om ursäkt.

Mvh
Phille

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

Ja detta beslutet är för mig ett mysterium.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

håller med Haziza att det är helt åt helvete , men jag anser så här då att efter dom fem ominstalationerna är gjorda då ska man skälv ta kontakt med EA o tala om varför jag gjort mina ominstaltioner ,efter det så ska man få rätten till fler ominstaltioner.(dator krashser kan man som sagt inte försäkta sig emot) o registrerar man spelet så har man åxå rätten till det o först då äger man spelet åxå. (förutsatt att du reggar som du gör med exempel world of warkraft

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
Men daah Ja

Alltid med 2 LL

EDIT:

Skämt o sido. Det absolut bästa tillgreppet ALLA spelföretag mm kan göra ang. piratkopiering är att SÄNKA priserna. För det kan dom om dom vill.

Skulle vilja se EA årsrapport (budget) !

Vad du menade innan din EDIT förstår jag tyvvär inte.

Nu har jag inte sett någon forskning eller något om det här men anledningen till att spel är såpass dyra idag är nog tyvvär att folk piratkopierar.

Hade ALLA köpt spelen så hade de enkelt kunnat sänka priserna och gå med samma vinst. Men detta är tyvvär en ond cirkel, ju fler som laddar ner ju högre kommer priserna bli. Och ju högre priserna blir ju fler kommer ladda ner.

Men detta är inte EA's fel, detta kan ni skylla på de som crackar och laddar ner spel olagligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

JAMEN DÖÖ!
förhelvete, tur att folk laddar ner, sånt här ska straffas, TANKA !

EDIT!.

YARR YARR....YARR YARR !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Är det April redan kan man ju undra...

Permalänk
Medlem

Heh, smarta!

Hur många datorer får man ha spelet på då?
Om man vill installera på sin stationära och sin laptop t.ex.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Det är ju nästan så att man hoppas på att det ska bli nått strul i framtiden med patchning så att folk måste installera om och den anstormning av samtal som EA då kommer att få...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Det är VÅR rätt att få sälja spelet när vi tröttnat på det. Som jag förstått det så ser cracken till att kringgå detta usla kopieringsskydd. Så ni som köpt detta spel kan ju i så fall ladda ned en crack med gott samvete.

Permalänk
Medlem

Hehe, äkta EA detta. Ett mer fascisiskt företag finns nog inte.

Och sen att priserna är höga... Man tar det pris man tror folk är villiga att betala, ingen piratkopiering = superhöga priser.

PS3 är inte hackad än, oj vilka billiga och fina spel det är till PS3!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PC spel är egentligen så pass billiga att man inte behöve rpiratkopiera dem, annat med konsollspelen.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
JAMEN DÖÖ!
förhelvete, tur att folk laddar ner, sånt här ska straffas, TANKA !

Grattis, du bidrar nu till mindre vinst för EA.

Och för att kompensera så måste de nu släppa sitt nästa spel några kronor dyrare, samt sätta dit ett ännu mer oresonligt piratskydd.

Tack för att du hjälper oss som lagligt köper spel genom denna totalt osjälviska bojkott.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Grattis, du har nu aktivt bidrar till mindre vinst för EA.

Och för att kompensera så måste de nu släppa sitt nästa spel några kronor dyrare, samt sätta dit ett ännu mer oresonligt piratskydd.

Tack för att du hjälper oss som lagligt köper spel.

Elllllller så kanske EA kommer på att de måste ändra sin strategi....förhoppningsvis. EA måste inse att det är marknaden som styr dem, inte tvärt om >.<

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för att du hjälper oss som lagligt köper spel genom denna totalt osjälviska bojkott.

zowix säger: lol =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Elllllller så kanske EA kommer på att de måste ändra sin strategi....förhoppningsvis. EA måste inse att det är marknaden som styr dem, inte tvärt om >.<

Säg en enda gång EA har gett med sej. Under mina år så inga.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Säg en enda gång EA har gett med sej. Under mina år så inga.

Då förtjänar de i min mening att gå under

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Då förtjänar de i min mening att gå under

Ajjemensan

"Down you will go"

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tror han du skrev till är kommunist.

Permalänk
Medlem

sjukt

Detta är ju för f*n helt sjukt. Jag t.ex gillar att hålla min dator ren o fin, installerar om OS c:a 2ggr/halvåret. Detta innebär att jag kan spela spelet i typ 9 månader, sedan är det bara köpa nytt om dom nu nekar en till installation. Haha, ja herregud.. nej ord är överflödiga.

Visa signatur

ASUS P5K Deluxe WiFi AP, e6850@3.9ghz, 2x1gb Mushkin 6400@ 1060mhz 5-5-5-10. 8800gts 320mb 2x80gb Raid. 2x 500gb

Laptop: Hp Pavillion 2222. Intel Core2 Duo 1.73ghz, 2gb ddr2, geforce 7200, 120gb HDD

Permalänk
Entusiast
Citat:

http://antispore.com/

1
"Proof EA is converting children to believe in evolution

Filed under Uncategorized

Listen to this poor misguided girl talk about evolution after playing Spore.

It really makes me sad… I hope that somehow I can prevent more damage from being done."

2
"God would never create something better than himself, it is not possible as God is perfect in every way. And once again, I reiterate that man was created in His image."

Haha, en kristen fundamentalist som är emot Spore eftersom det utforskar evolutionsteorin.

Förvånad jag blir. det tog mig runt 30 sek på första sidan att hitta dessa quotes, och fler fanns det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

en kristen fundamentalist som är emot Spore eftersom det utforskar evolutionsteorin.

Förvånad jag blir. det tog mig runt 30 sek på första sidan att hitta dessa quotes, och fler fanns det.

Men roligt är det..

Stackars kristna ! (inte alla )

Men dom får väll spela Black & White eller Bible Adventures istället då!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Re: sjukt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edizor
Detta är ju för f*n helt sjukt. Jag t.ex gillar att hålla min dator ren o fin, installerar om OS c:a 2ggr/halvåret. Detta innebär att jag kan spela spelet i typ 9 månader, sedan är det bara köpa nytt om dom nu nekar en till installation. Haha, ja herregud.. nej ord är överflödiga.

om du installerar om OS två ggr på ett halvår så har du nått riktigt ordentlit fel på din dator, rofl varför gör du det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrre
Hur ska de kontrollera antalet installationer?
Måste man regga spelet för att kunna installera det eller?

Om man måste regga spelet, så kan man ju lika gärna köra med en online-nyckel. Denna nyckel tillåter att man spelar i SP, men om man skall spela online så kollas nyckeln.
Det är ju ändå SP-delen som blir crackad och det på alla SP-spel (förr eller senare brukar någon lyckas), spel som endast är onlinespel har ju inte detta problem (om nu inte någon sätter upp en piratserver som man kopplar upp sig mot och som skickar verifieringskod, men det brukar bli meckigt och det blir inte så stor spelarbas som i den lagliga varianten)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Re: Re: sjukt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
om du installerar om OS två ggr på ett halvår så har du nått riktigt ordentlit fel på din dator, rofl varför gör du det?

Om du läst hela så står det. "gillar att hålla min dator ren o fin"

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: sjukt

Citat:

Om du läst hela så står det. "gillar att hålla min dator ren o fin"

Varför skulle den bli "ren och fin" av en ominstallation? Vad är syftet? Måste ha inte installera om all programvara efter det eller slänger han alla andra program efter det? Hur definerar han ren och fin?

Permalänk
Medlem

Re: Re: sjukt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen

Läs först svara sedan.

Anledningen till att jag installerat om OS så ofta är att jag vill irritera dig, enbart därför.

Visa signatur

ASUS P5K Deluxe WiFi AP, e6850@3.9ghz, 2x1gb Mushkin 6400@ 1060mhz 5-5-5-10. 8800gts 320mb 2x80gb Raid. 2x 500gb

Laptop: Hp Pavillion 2222. Intel Core2 Duo 1.73ghz, 2gb ddr2, geforce 7200, 120gb HDD

Permalänk

Vad händer med oss som formaterar mycket då ?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Hur fungerar det rent tekniskt? Hur kommer spelet ihåg att det har varit installerat förut om man har formaterat hårddisken?

Det är lite mer saker än bara max 3 installationer oxså ...

Spelet försöker koppla upp sig på nätet för att se om det är riktigt aktiverat, om det inte fått kontakt med servern på 10 dagar så sluter det att fungera.

Dvs att på datorer utan internet så gör er ej besväret att installera där.

Tänkte själv köpa detta spel mest för att det är så "nyskapande" men så blev det inte.

En annan intressant sak är att på amazon.com fanns det ~1300 reviews i förrgår och ~1200+ av dom gav 1:a pga DRM, nu har dock amazon mfl början censurera och tagit bort dessa user reviews.

Väldigt dåligt står ju dessutom inget om det på fodralet såvitt jag hört.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: sjukt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edizor
Läs först svara sedan.

Anledningen till att jag installerat om OS så ofta är att jag vill irritera dig, enbart därför.

ok, otur att du inte kan nått om datorer för då hade du inte behövt göra så onödiga noob saker :(((

Citat:

Vad händer med oss som formaterar mycket då ?

testa att sluta formatera mycket