Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av highspeed
Visar gärna data på detta. Då oklockade kort så är typ 4870 10-30 fps bättre oftast, låter otroligt om du kan få den ökningen.

True, samt så har 4870 DDR5, 4850 DDR3..
Så klockar han ett 4850, så klockar man högre med ett 4870 så den drar irfån ändå..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Citat:

Visar gärna data på detta. Då oklockade kort så är typ 4870 10-30 fps bättre oftast, låter otroligt om du kan få den ökningen.

http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd4850/

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Visar ju faktiskt en 30 fps ökning under 1680*1050 under cod4 med bara 45/100 klockning, rätt förvånade. Hade ju vart bra om han tagit med ett 4870 dock. Undra om det kan ha nåt med hans långsamma cpu å göra. Klockar jag mitt 4870 med ~45/100 så får inte jag 30 mer fps i cod4 det är ju säkert. Tar inte det testet allt för seriöst förrän man ser andra tester också. 30 fps på sån liten klock låter för mycket.

Men ja kommer ju fortfarande inte upp i samma fps som 4870 men bra nära.

Permalänk

Stock
GPU: 500 MHz
Memory: 900 MHz

Clock
GPU: 790
Memory: 1100

Idle: 45c
Load: 56c

Kylning: Zalman VF900

Den gamla kylningen funkade utmärkt och över förväntan med 4870 Skall fixa ATT och klocka mer senare i veckan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Visar ju faktiskt en 30 fps ökning under 1680*1050 under cod4 med bara 45/100 klockning, rätt förvånade. Hade ju vart bra om han tagit med ett 4870 dock. Undra om det kan ha nåt med hans långsamma cpu å göra. Klockar jag mitt 4870 med ~45/100 så får inte jag 30 mer fps i cod4 det är ju säkert. Tar inte det testet allt för seriöst förrän man ser andra tester också. 30 fps på sån liten klock låter för mycket.

Men ja kommer ju fortfarande inte upp i samma fps som 4870 men bra nära.

Jo, jag tar själv testet med en nypa salt. Men du som har ett 4870, kan du inte göra Crysis Benchmark med ditt kort ?

Testa med 1680*1200+Valfri grafikinställning, du kör stockspeeds i första testet sen klockar du max och benchar igen..... skulle vara kul att se hur många % FPSen ökade.....

Skulle vara grymmt schysst!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

850Mhz Core, 1100Mhz Mem stabilt, men där tar det stopp.

Sätter 9037 GPU poäng i Vantage

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN

Goa poäng! Jag å min polare får typ bara runt 5000 GPU Poöng med 790/1120 Mhz i Vantage

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

med eller utan vmod?

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd

Utan voltmod.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

undra hur högt jag kan komma med vmod

tror ni ja klarar bräcka 1ghz med lite extrem luftkylning. t-rad 2 med dubbla 92or

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd

Jag tror voltregulatorerna ger upp Mina 2 1900rpm:are + extra flänsar sliter för att hålla dem under 80°c, sänker jag fläkthastigheten till 800rpm så kan de toppa över 100°c

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Jo, jag tar själv testet med en nypa salt. Men du som har ett 4870, kan du inte göra Crysis Benchmark med ditt kort ?

Testa med 1680*1200+Valfri grafikinställning, du kör stockspeeds i första testet sen klockar du max och benchar igen..... skulle vara kul att se hur många % FPSen ökade.....

Skulle vara grymmt schysst!

Visst gör det imorrn. måste sova nu. dock blir 1680*1050 då det är max på min 22:a

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror voltregulatorerna ger upp Mina 2 1900rpm:are + extra flänsar sliter för att hålla dem under 80°c, sänker jag fläkthastigheten till 800rpm så kan de toppa över 100°c

då blire att ta till hårda metoder

vad är det bästa möjliga för att kyla vrm ?

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd

Vatten?

Tror på ett par rejäla flänsar och ett par fläktar är det som gäller om du inte vill göra det extremt och tillverka egen heatpipe-kylning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man får visserligen ganska brutala flänsar till vrm med T-rad2 sen plus dubbla 92or och då blire drag

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Citat:

Visst gör det imorrn. måste sova nu. dock blir 1680*1050 då det är max på min 22:a

Ja, eftersom jag också har en 22a så blir det utmärkt

Riktigt bussigt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag Måste börja med att säga det att amd är skit o klocka. jag har testat nu dessa clockprogram.

Atis egna. Och uppnått som max 790/1100 det gav 15600 poäng med en q6600@3,6
"Amd gpu clock tool" o uppnått 822/1100 och de gav som max 16600poäng med q6600@3,6ghz. Dock här är det inte hundra stabilt heller. Jag kan köra en runda sen så nästa runda så krashar det

Stock i 3dmark 06 så får jag 15200poäng med q6600

Va jag i detta fall säger är att jag stock med ett N8800gt 512 fick med samma cpu 13400 i 3dmark 06 samt överklock 733/1020 (stock 600/900orginal har inte skrivit med shadderclocken) fick nästan 2000poäng extra i överklock altså 15200poäng o med denna överklock kunde ja spela åxå.

dock om man inte ska klocka så det ett bra grund kort men klocka vill man ju altid göra hehe

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd

Byt BIOS?

Säger väl snarare hur värdelöst 3dmark06 är på att mäta prestanda?

Klockade ner min kärna 20mhz då överklockningen på 850mhz tenderade att crasha 06.

Nån som har en softmod för att öka volten till 4870?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
jag Måste börja med att säga det att amd är skit o klocka har testat nu dessa clockprogram.

Atis egna o uppnått som max 790/1100 15600 poäng med en q6600@3,6
"Amd gpu clock tool" o uppnått allt från 822/1100 16600 med q6600@3,6ghz dock här är det inte hundra stabilt heller kan köra en runda sen så nästa runda så krashar det

stock 3dmark 06 får jag 15200poäng med quadden

va jag i detta fall säger mig emot va att jag stock med ett N8800gt 512 fick med samma cpu 13400 i 3dmark 06 samt överklock 733/1020 (stock 600/900orginal har inte skrivit med shadderclocken) fick nästa 2000poäng extra i överklock altså 15200 o med denna överklock kunde ja spela åxå.

dock om man inte ska klocka så det ett bra grund kort men klocka vill man ju altid göra hehe

Jag ger upp, jag har försökt läsa ditt inlägg 3ggr men förstår fortfarande inte vad du skriver...

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Byt BIOS?

....

kör den senaste biosen. Men jag tror snart jag kommer att byta moderkort. Det har vart den största faken hela tiden. Och om det finns en volt regulator eller nått som håller i allt som har med volt att göra på moderkortet så måste det va den som är fucked upp. För vid överklock får man gasa på med mer volt en nånsin ett annat moderkort får göra. Minnerna säger ibland att dom läser in fel men kör man memtest så får man inga fel ena gången, Och andra gången får man fel osv.

ja man har altid otur med dator hårdvara

"Lucius" tror du kan behöva läsförståelse jag ser inget fel med det jag skrev , dock ändra jag lite på texten kan du inte förstå det nu då tror jag du ska gå om gymnasiet. HEHE

för det andra "Lucius" förstår du inte så behöver du inte spamma in nått inlägg i tråden om att du inte kan förstå det skiter vi nog i i allfall. För då är du ändå inte till nån hjälp

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

"Lucius" tror du kan behöva läsförståelse jag ser inget fel med det jag skrev , dock ändra jag lite på texten kan du inte förstå det nu då tror jag du ska gå om gymnasiet. HEHE

för det andra "Lucius" förstår du inte så behöver du inte spamma in nått inlägg i tråden om att du inte kan förstå det skiter vi nog i i allfall. För då är du ändå inte till nån hjälp

Jag tror du missförstår vad jag menade med mitt väldigt korta inlägg, läs om - det var ganska kort.

Eftersom jag helt enkelt inte förstod vad du skrev, så kunde jag inte heller komma med några konkreta tips! Därav min post för att påpeka problemet!

Ett litet tips vore att du läste igenom det du skriver innan du postar, eller bifogar krypteringsnyckeln med ditt inlägg så vi kan avkryptera texten.

Nu skall jag ta en titt på ditt redigerade inlägg och se om jag kan tyda vad du menar!

MVH

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Avstängd
Citat:

kör den senaste biosen. Men jag tror snart jag kommer att byta moderkort. Det har vart den största faken hela tiden. Och om det finns en volt regulator eller nått som håller i allt som har med volt att göra på moderkortet så måste det va den som är fucked upp. För vid överklock får man gasa på med mer volt en nånsin ett annat moderkort får göra. Minnerna säger ibland att dom läser in fel men kör man memtest så får man inga fel ena gången, Och andra gången får man fel osv.

Byt bios på grafikkortet menade jag.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucius
Jag tror du missförstår vad jag menade med mitt väldigt korta inlägg, läs om - det var ganska kort.

Eftersom jag helt enkelt inte förstod vad du skrev, så kunde jag inte heller komma med några konkreta tips! Därav min post för att påpeka problemet!

Ett litet tips vore att du läste igenom det du skriver innan du postar, eller bifogar krypteringsnyckeln med ditt inlägg så vi kan avkryptera texten.

Nu skall jag ta en titt på ditt redigerade inlägg och se om jag kan tyda vad du menar!

MVH

lol, word.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jag väntar på highspeeds klocktest och ska då se med hur många procent han lyckas klocka det, efter så ska jag bestämma mig om det blir ett 4850 eller 4870.... allting pekar faktiskt åt 4850 atm....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucius

MVH

Jag läser altid igenom mina inlägg dock vet jag att jag kan missa punkter o så. OCH ifall personer säger det att det va svårt att fatta för att du missade punkter o kommatecken så kan jag ta det och ändra efter behag. Men då alla klagar på en så vet inte va man gör för fel. Då jag läste igenom mitt inlägg så tyckte jag inte att det va svårt o fatta ,dock ändra jag lite granna eftersom det saknades punkter o kommatecken samt att jag råkat missa några en staka ord.

Men tänk på det att förklara va som är fel så går det alltid att ändra i efter hand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nåt konstigt med 3dmark06 första 2 grafiktester, alltså sm 2.0. då det ger typ samma eller lägre än mitt gamla 8800 kort. Antar sm 2.0 är en gammal standard som inte 4870 stöder något bra? För i dem 2 sista testen, sm 3.0, kickar 4870 mitt gamla 8800 stort.

Sisjöbävern:

otrimmat 750/900

http://img377.imageshack.us/my.php?image=crysis1680standardkl...

trimmat 830/1000

http://img180.imageshack.us/my.php?image=crysis16808301000487...

45.50 average FPS VS 49.40

4 mer fps , sjukt mycket

ville inte mer än 830 på kärnan idag. Vet jag kört mer förut och fick 50 average fps.

Permalänk
Citat:

text

Shysst.

Är ganska bra om du fått 50fps i Crysis, det är ju en ökning med 25% om jag inte misstar mig....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån som har en softmod för att öka volten till 4870?

pencil mod. för 4850.. bör inte skilja så mkt

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=79220...

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

När jag lät den köra Auto tune så drog den upp sig till 810/1150.
Dock så höll det bara i 30 min innan wow crashade, så jag kör 24/7 me 800/1105 och auto på fläkten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
Dock så höll det bara i 30 min innan wow crashade, så jag kör 24/7 me 800/1105 och auto på fläkten.

Jag tkr inte att auto på fläkten funkar bra :S? Den står ju bara i samma slöa varvtal, drf kör jag med manuella fläkthastigheter & profiler i CCC

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn

Hur kommer du över 790? har inget över 790 så antar att det är riva tuner som gäller?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin