Har du läst den här tråden?

Permalänk

Har du läst den här tråden?

Jaså, du läser den här tråden nu? Hur ska jag veta det? Varför kan man inte se hur många som har läst en viss tråd på forumet? Har det funnits tidigare och kommer det att finnas i framtiden? Det finns ju på de allra flesta stora forum på nätet. Jag förstår inte varför det inte skulle finnas här på Sweclockers.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Legendarisk

Det är avstängt därför att forummjukvaran skriver direkt till trådtabellen vid varje sidvisning och därmed rensar databasens cache och ökar belastningen på servern. Vi har planer på att uppgradera den men det går inte att spekulera i när det kan tänkas vara klart.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Det är bra, återinför det! Att det skulle orsaka problem med databaser har jag svårt att se som en tillräcklig motivering, alla andra forum har ju löst det på något sätt ändå. Jag tycker inte att vi måste vara som alla andra, men en sån liten grej borde inte vara något så stort problem att man helst vill låta bli att ha med det på sidorna. Även om det blir problematiskt för databaserna så är det ju inte olösligt. Problem är ju till för att lösas, de är inte till för att läggas undan, att man sopar det under mattan, slår ifrån sig det, eller lägger locket på. Jag hoppas att ni väljer att lösa det.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem

Lite offtopic men det hade varit nice om ni kunde fixa samma funktion till galleriet