World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Han har nog inte RAF om han har nästan 3 dagar /played.

Stämmer. Nog för att jag är långsam, men inte så pass

Permalänk

Jag och en kompis tänkte spela via RAF.

Hans konto är inaktivt men han fick iväg en trial invite till mig. Som jag fattat det så ska jag

1. Aktiver trailen
2. Uppgradera till WoW+ TBC konto (och en månadsavgft?) Eller räcker det bara med att aktivera en månad?

Kan min kompis få ut 30 dagar via sitt inaktiverade konto? Rättare sagt, blir hans konto aktiverat med 30 dagar när jag aktiverar mitt?

tack på förhud

Permalänk
Medlem
Citat:

Han har nog inte RAF om han har nästan 3 dagar /played.

Oj sorry, läste fel, trodde han menade hours, och inte days

Överkill. Du registerar ett nytt konto med nyckeln du fått av honom via RAF som kommer till den email han angav (din antagligen), och sedan registrerar du riktiga wow på det nya kontot + bc.

Du får en gratis speltid, men dom 30 dagarna han får av dig får han inte för än du laddat på en gång, dvs med gamecard eller visa eller liknande. När du laddat på 2 gånger, så kommer han få en Zebra mount.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Missade en viktig detalj med RAF, invitade mig själv o tänkte boosta mig själv med magen =). Men det funkade ju inte med 4 lvl =).

Någon som kör på Eonar Ally som kanske vill utbyta boost service? =).

eller börja om med ny RAF ,jag har 2 konton o kan boosta i sånafall.

kör just nu en paladin+priest med mig själv,har 3,5 timme played o är lvl 16 så går inte alltför fort.

men drygt o döda lite,tabba ut till windows,byta wow acc plocka upp ett arband med prästen, tabba ut till windows in med pally, plocka upp ett armband :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Missade en viktig detalj med RAF, invitade mig själv o tänkte boosta mig själv med magen =). Men det funkade ju inte med 4 lvl =).

kör just nu en paladin+priest med mig själv,har 3,5 timme played o är lvl 16 så går inte alltför fort.

men drygt o döda lite,tabba ut till windows,byta wow acc plocka upp ett arband med prästen, tabba ut till windows in med pally, plocka upp ett armband :D.

Pröva window mode då?
Om det kräver för mycket på din dator så gör ena gubbens ruta (den du inte spelar på) rätt liten och lägg i bakrunden bara, så slipper du iaf tabba ut och in etc.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Mm ska köra det idag =).

Permalänk
Medlem

Hur förbereder man sig bäst på wotlk nu då?
min präst e på väg upp till lvl 70 nu och det känns inte som om jag vill jaga gear nu när allt kommer vara crap när wotlk kommer ut.

Vad bör man samla på sig?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

bara kör på, blir inte lika stort gearhopp i wotlk, så du kan vara reletivt lugn.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Hur förbereder man sig bäst på wotlk nu då?
min präst e på väg upp till lvl 70 nu och det känns inte som om jag vill jaga gear nu när allt kommer vara crap när wotlk kommer ut.

Vad bör man samla på sig?

Strunta i att samla gear, gör dailys å alla quests som du inte gjort än för guld! massvis med guld.

Köp en epic flying mount om du har tid med det, det är nått som aldrig kommer förlora värde.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nog är det rätt stort gearhopp. Testade lite Lake Wintergrasp med en premade 80 Shaman i blå gear blandat med epics. Har ca 19k hp, 750 resilence osv.

Spontant vet jag inte vad jag tycker, känns som att min favoritklass gör för lite skada nu när alla har såna extrema hp-pools

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Entusiast

har fått för mig att skapa en lvl 60 twink med några polare nu så det är nästa projekt.

lvl 60 UD warrior med fury (titans grip) i expansionen. alltså 2x high warlord greatswords. Samt fulla High Warlord armor settet.

kommer bli kul å springa 51-60 AV med

Någon som har rekommendationer för ringar, amuletter samt Ranged(gevär, pilbåge) ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allvarligt, hur sjukt mkt dmg gör enhanc shamaner? Jag var ute och questade i smv, breaching the path för vara exakt. Har en nyss bliven 70 druid med blå quest gear, kass alltså. I vilket fall.. Joinade en mage och shaman med någon form av epic gear, exakt vad vet jag inte men skadan han gjorde var absurd. När jag hade fått bort 1/10 av mobens hälsa hade man massakrerat bort halva, minst! Såg ut som han gjorde det på första attacken. Kollade även på hans manapool och den rörde sig knappt så det var inte mkt shockar osv. Han dödade snabbare än magen som också hade epic gear med nästan noll mana-åtgång. Hade han den bästa av bästa gearen eller är alla shamaner så här über?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Oj sorry, läste fel, trodde han menade hours, och inte days

Överkill. Du registerar ett nytt konto med nyckeln du fått av honom via RAF som kommer till den email han angav (din antagligen), och sedan registrerar du riktiga wow på det nya kontot + bc.

Du får en gratis speltid, men dom 30 dagarna han får av dig får han inte för än du laddat på en gång, dvs med gamecard eller visa eller liknande. När du laddat på 2 gånger, så kommer han få en Zebra mount.

Nu blev det luddigt. När jag gör ett konto med keyn jag fick i mailet av honom, så får man ju 10 dagar free trial till level 20. Jag vill "aktivera" det, dvs. göra det ett riktigt konto.

Vad innebär det? Bara köpa en WoW månad? Köpa vanilla WoW? Måste jag köpa TBC också? Räknas den första gratismånaden så att han får ut 30 dagar free playtime?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin

men drygt o döda lite,tabba ut till windows,byta wow acc plocka upp ett arband med prästen, tabba ut till windows in med pally, plocka upp ett armband .

http://www.dual-boxing.com/forums/index.php?page=Portal

Där finns det lite keyclone program du kan använda dig utav osv, om du vill dual boxa så kan du läsa upp dig lite där för å få allt att gå lite smidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Nu blev det luddigt. När jag gör ett konto med keyn jag fick i mailet av honom, så får man ju 10 dagar free trial till level 20. Jag vill "aktivera" det, dvs. göra det ett riktigt konto.

Vad innebär det? Bara köpa en WoW månad? Köpa vanilla WoW? Måste jag köpa TBC också? Räknas den första gratismånaden så att han får ut 30 dagar free playtime?

Köp vanilla wow, behöver inte burning crusade.

in i account management och aktivera din cdkey, du kommer få dina gratis 30 dagar lagda på slutet utav dina trial 10. Så behöver inte aktivera sista dagen för att få ut så mycket som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.dual-boxing.com/forums/index.php?page=Portal

Där finns det lite keyclone program du kan använda dig utav osv, om du vill dual boxa så kan du läsa upp dig lite där för å få allt att gå lite smidigare.

Köp vanilla wow, behöver inte burning crusade.

in i account management och aktivera din cdkey, du kommer få dina gratis 30 dagar lagda på slutet utav dina trial 10. Så behöver inte aktivera sista dagen för att få ut så mycket som möjligt.

Om jag tar lvl 20 innan 10 dagar är slut, kör det över då, och börjar räkna mina 30?

@KniFF vilken är din favoritklass? 17k hp hmm, har sett instants som cirttar 4-5k, kanske inte är så illa som det ser ut?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Om jag tar lvl 20 innan 10 dagar är slut, kör det över då, och börjar räkna mina 30?

@KniFF vilken är din favoritklass? 17k hp hmm, har sett instants som cirttar 4-5k, kanske inte är så illa som det ser ut?

Jag var lvl 20 på 2 dagar och hade ändå 38 dagar kvar att spela, så det är ingen fara

Har fortafarande inte fixat burning crusade och är lvl 55

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Jag var lvl 20 på 2 dagar och hade ändå 38 dagar kvar att spela, så det är ingen fara

Har fortafarande inte fixat burning crusade och är lvl 55

Okej skönt, gäller 3x exp redan från lvl 1?

Har nu aktiverat mitt trial konto och köpt vanilla via sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej skönt, gäller 3x exp redan från lvl 1?

Har nu aktiverat mitt trial konto och köpt vanilla via sidan.

Yes, så länge ni är i party hela tiden.
Kom ihåg också att lämna in quest när ni är nära varandra, annars får ni inte Xp bonusen där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Favoritklassen och den jag levlar just nu är enhancement shaman, lvl 52 för tillfället och den jag kommer dra upp i WOTLK.

I betan testar jag lite shaman, man har ett typ av blått gladiator set med lite epic ringar och så vidare, blåa vapen med 130 dps. Vi har fått mycket häftiga talents och en del finurliga sådana, men spontant känns det som att andra klasser har sjukt burst i jämförelse.

Helt obuffad i den blåa gearen så hade jag kring 19k hp, vilket tyder på att man borde landa kring 23-24 med full epicgear och buffs, minst. När jag slutade spela så hade jag en warrior och en shaman med likvärdig gear (full s3), warriorn hade ca 2k mer hp obuffad vilket borde innebära 25-26hp på en warrior i full pvpgear utan att överdriva @ 80.

Jag har inte spelat mycket, bara testat litegrann men som jag nämde tidigare - rent spontant dör jag som en jävla fluga. Mutilate-crits för 4-5k, dk's white swings för 2-3k, etc medans man själv crittar 1.5k med onehander. Jag måste givetvis spela mer för att känna mig för och BG's är ju rent generellt ett dåligt ställe att kolla balancing.

Det känns dock som att alla stats "skalat" iväg medans enh shaman står kvar på samma ställe...gör ju visserligen mer skada än min shaman jag hade på 70, men det skiljer inga enorma mängder.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Favoritklassen och den jag levlar just nu är enhancement shaman, lvl 52 för tillfället och den jag kommer dra upp i WOTLK.

I betan testar jag lite shaman, man har ett typ av blått gladiator set med lite epic ringar och så vidare, blåa vapen med 130 dps. Vi har fått mycket häftiga talents och en del finurliga sådana, men spontant känns det som att andra klasser har sjukt burst i jämförelse.

Helt obuffad i den blåa gearen så hade jag kring 19k hp, vilket tyder på att man borde landa kring 23-24 med full epicgear och buffs, minst. När jag slutade spela så hade jag en warrior och en shaman med likvärdig gear (full s3), warriorn hade ca 2k mer hp obuffad vilket borde innebära 25-26hp på en warrior i full pvpgear utan att överdriva @ 80.

Jag har inte spelat mycket, bara testat litegrann men som jag nämde tidigare - rent spontant dör jag som en jävla fluga. Mutilate-crits för 4-5k, dk's white swings för 2-3k, etc medans man själv crittar 1.5k med onehander. Jag måste givetvis spela mer för att känna mig för och BG's är ju rent generellt ett dåligt ställe att kolla balancing.

Det känns dock som att alla stats "skalat" iväg medans enh shaman står kvar på samma ställe...gör ju visserligen mer skada än min shaman jag hade på 70, men det skiljer inga enorma mängder.

QQ for Shamans; that way ---> http://forums.wow-europe.com/board.html;jsessionid=E98DBF340F...

Men, det kunde varit värre, dessutom så är det ju fortfarande beta.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

QQ for Shamans; that way ---> http://forums.wow-europe.com/board.html;jsessionid=E98DBF340F...

Men, det kunde varit värre, dessutom så är det ju fortfarande beta.

Givetvis är det beta, men spelet är här om en månad Jag tycker inte jag gnäller, jag lägger bara upp min personliga åsikt om hur det verkar i betan jämfört med "live".

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ja jo då kan jag förstå din "orolighet". Men som sagt, det är alltid någon klass som drar "det kortaste strået", men som tur är så är det omdragning då och då (patches). Det kommer ordna sig det är jag säker på, Ench shamaners spelstil kanske har ändrats? Du kanske kommer längre på att köra 2h eller 1h+sköld i dagsläget? Vad vet jag. Ny expansion, nya möjligheter!

Permalänk
Medlem

Velar något så otroligt vad jag ska lira i WotLK.

Har 3st 70, Rogue/Shaman/Hunter. Står mellan Enhancementshamanen och huntern.

Lirat hunter längst och tycker den är rolig att lira, är väl ingen större expert.

Började lattja med shaman mest som tidsfördriv, enhancement och tycker det är hur roligt som helst. Har inte raidat alls under BC men tänkte försöka mig på det i WotLK och har grymma problem att välja mellan huntern och shamanen.

Shamanen existerar bara i enhancementform för mig. Älskar att hoppa in och veva på mobs och healing är ingenting för mig då jag inte skulle kunna heala mig ur en öppen lada ens.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Sugen på att dra upp några mer karaktärer till 60-70 innan expansionen så undrar om någon är sugen på att skaffa ett nytt konto o låta mig recruita dig så vi levlar upp snabbt o lätt!? Har spelat 2,5 år så kan de mesta quests på alliance så om du e beginner eller spelat innan går bra vilket som. Kan inte spela 24/7 men kan spela en del timmar lite då och då. Spelar för närvarande på Nagrand Pve server. Skicka mig ett meddelande om du är intreserad.

Permalänk
Medlem

någon som vet när patchen väntas dyka upp?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Någon warlock/druid som lirar beta?
Vet inte riktigt vilken jag ska lira med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Givetvis är det beta, men spelet är här om en månad Jag tycker inte jag gnäller, jag lägger bara upp min personliga åsikt om hur det verkar i betan jämfört med "live".

Mjo, fast Shamans har blivit lovade buffar. BlizzCon börjar även på fredag så tycker inte att man ska dra förhastade slutsatser.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
någon som vet när patchen väntas dyka upp?:)

Jag har hört att med 95% säkerhet den kommer den 14e Oktober. Alltså nästa tisdag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo, fast Shamans har blivit lovade buffar. BlizzCon börjar även på fredag så tycker inte att man ska dra förhastade slutsatser.

Det skulle knappast vara första gången om det blev pannkaka av dom "buffarna".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Det skulle knappast vara första gången om det blev pannkaka av dom "buffarna".

Upcoming Shaman Changes
Quote from: Ghostcrawler

* Tidal Waves -- Riptide now also procs this effect.
* Riptide -- We're going to increase the initial healing component.
* Storm Reach -- now called “Elemental Reach” and includes Lava Burst.
* Improved Fire Nova Totem - Increases the damage done by your Fire Nova Totem by 10/20%, and your Fire Nova totem has a 50/100% chance to stun all targets damaged by your Fire Nova Totem for 2 sec.
* Thunderstorm -- We will probably boost the mana return to 8% of total mana. That seems more in line with similar effects. We talked a lot about buffing its damage, but decided that may not be a good idea. With its short range, it isn't a great rotational spell for a raiding Elemental shamans, and making you run up to hit a boss and run back is giving up a lot of cast time. Instead we're going to try to keep the damage and knockback more situational (in PvP it will get used a lot) and make the mana return the big PvE raiding focus.
* Maelstrom Weapon -- We have a concern that the proc per minute frequency is too often. According to our numbers, it's balanced for a two-handed weapon and a bit generous for a dual-wielder. However, this would be a nerf to Enhancement dps overall that we'd have to make up elsewhere, and it seems to be a fun change shamans are enjoying. So we're going to let this ride for now. It's something to keep an eye on, but we aren't going to change it yet.
* Lava Burst and Lightning Bolt -- And now for a few words on Elemental damage. One of the things we were trying to do to make Elemental dps more interesting was to have a Lava Burst + Flameshock variant. We also themed some new deep talents to support this play style. The problem is that lightning still seems to do more damage than fire, which in turn makes the new talents feel lame because they benefit fire and not lightning.

Now we think that Lava Burst is doing appropriate damage for its cost and if anything Lightning Bolt and Chain Lightning are a little too good. (Remember they benefit from Curse of the Elements and similar spells now.) However, nerfing lightning would make it harder to level as well as making 3.0.2 kind of brutal for Elemental shamans, since Lava Burst is level 75. Hurting lightning would feel like a flat out nerf, and even though you'd partially make up for it at higher level, overall we think this would feel, um, yucky. So no big changes to lightning spells.

We talked a lot about just buffing Lava Burst and a deep fire-based talent or two. This will make Lava Burst too good on paper, but it might work out okay in the game itself. We'll just have to see. We aren't 100% sold on this course of action, so I'll update when we decide for sure.

Once again, these decisions were the consensus of our design team, so please don't give me the credit. In fact, if there are any changes you specifically don't like -- those I had nothing to do with

Det senaste, inte läst allt dock men såg bra ut i början. Dem fick även en buff på deras vargar igår så dem scalar bättre. Gillar dock det sista.

Visa signatur