kaspersky antivirus 2009 vs nod32

Permalänk

kaspersky antivirus 2009 vs nod32

som topic lyder fördelar nackdelar respektive program

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Har du använt sökfunktionen här? Denna tråd finns annars vetdu Skillnaden mellan Kaspersky AntiVirus 7 och 2009 är att 2009 är både bättre, stabilare och enklare. Dock nästan samma nackdelar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Jag föredrar NOD32 för det är mindre resurskrävande, man märker aldrig av att det jobbar i bakgrunden.

Kaspersky utför tydligen ett grundligare arbete [än NOD32] men emellanåt är det som om hela datorn fryser i några sekunder när programmet arbetar, vilket är extremt irriterande.

Så vitt jag vet finns båda programmen i trialversion på respektive företags hemsidor. Testa själv!

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

fast kaspersky 2009 finns inte att köpa på svenskhandel än?

Permalänk
Medlem

Nej. Svenska versionen av senaste Kaspersky-produkterna kommer ut vid månadsskiftet.

Visa signatur

Permalänk

Nod32 vinner ju lätt!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

undrar också vilket program som är bäst? väljer mellan dessa, men har också hört att AVK 2009 ska vara riktigt bra? problemet är bara att jag inte hittar ngnstans att tanka det?

Visa signatur

Antec 300 | Corsair 550W | Gigabyte EP35 DS4 | E8500 3,16GHz | HD4870 512MB | 4GB Corsair Dominator PC8500 1066MHz | 500GB Seagate Barracuda

Första klockning på gång!

Permalänk
Medlem

jag har kört både ESS och AVK. Tycker AVK är snäppet bättre, mer kuriosa som man kan titta på och ändra på. Fast om man är en vanlig användare som inte har större krav utan vill ha ett clean säkerhetsprogram då är NSS den att föredrar tror jag.

edgren: tack för infot, får bli att vänta tills det kommer innan jag köper kaspersky

Permalänk
Medlem

AVK = Anti-Virus Kaspersky? :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av falcks
undrar också vilket program som är bäst? väljer mellan dessa, men har också hört att AVK 2009 ska vara riktigt bra?

NOD32 är bra om du vill ha ett dugligt antivirusprogram som inte tar knappt några resurser alls. Kaspersky är bra om du vill ha ett professionellt program som skyddar dig lite/mycket bättre än vad NOD32 gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av falcks
problemet är bara att jag inte hittar ngnstans att tanka det?

Kaspersky Lab: Antivirus Software > Download documentation, updates, and betas for Kaspersky Lab products > Product Updates

Visa signatur

Permalänk

GAH! Man ska ju inte prata för väl om ett antivirus program

Får detta problem nu helt plötsligt med Nod32:

undocumented serious error 0x101a

Finns läsning om detta problem här!
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=193170

Någon fler som haft detta problem?
Har aldrig hänt förut, haft nod32 i 4 år!
Ska det verkligen vara nödvändigt att installera om det???

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD