Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Ok, http://www.timeanddate.com/worldclock/city.html?n=1239 säger att det just nu är GMT -7 vilket betyder 8 timmars skillnad, då pratar vi alltså 18:00?

Det där är dock pdt, pst är gmt -8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
va sägs om de senaste ryktena då, att instegsmodellen ska ligga på 800 dollar. man kan ju alltid hoppas det stämmer

Kan vara sant då Apple faktiskt behöver något som står upp mot alla netbooks..

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lizardman
Kan vara sant då Apple faktiskt behöver något som står upp mot alla netbooks..

För någon månad sedan sade de väl också att de i framtiden skulle få mindre marginaler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, http://www.timeanddate.com/worldclock/city.html?n=1239 säger att det just nu är GMT -7 vilket betyder 8 timmars skillnad, då pratar vi alltså 18:00?

I så fall hinner jag lagom hem från jobbet till http://store.apple.com/se

Fast kollar du klockan på den sajten och räknar fram antalet timmar till den tid vi har här så ser du att det är 9 timmar. Vi har ju också, i nån vecka till, sommartid och det är den timmen som skiljer. Så kl 19.00 gäller fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peth
Fast kollar du klockan på den sajten och räknar fram antalet timmar till den tid vi har här så ser du att det är 9 timmar. Vi har ju också, i nån vecka till, sommartid och det är den timmen som skiljer. Så kl 19.00 gäller fortfarande.

Ah.. ok såklart. Tänkte inte särskillt långt. hehe

Hur som helst, skönt att väntan är över. Hoppas bara att man får datorn relativt snabbt och att MBP får Air-tangentbord.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Apples events brukar alltid hållas kl. 19:00 svensk tid.

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk

Gud... jag hoppas vi får se en quad för under 25k... Lightroom och cs4 VILL ha quad. Men det lär inte hända

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Kanske till och med bli ett ATI kort igen som det satt i generation 1 och 2 av MBP?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

http://www.pcper.com/article.php?aid=626

ser ut som att det blir nvidia

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Mer högupplösta bilder på delar av skalen för de nya mackintorskböckerna:

http://www.macrumors.com/2008/10/12/higher-quality-macbook-pr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Mer högupplösta bilder på delar av skalen för de nya mackintorskböckerna:

http://www.macrumors.com/2008/10/12/higher-quality-macbook-pr...

Touchpaden ser ut att vara lika stor som på MacBook Air, vilket är riktigt nice!
Nu vill jag se bakgrundsbelyst tangentbord och LED-belysning till skärmen. Pratar om 13" MacBooken förstås.

Citat:

heres the case with the air's trackpad and keyboard superimposed on.

http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=139101&d...

Permalänk

Tror nog den nuvarande modellen av MBP är snyggare än den kommande. Av det jag sett hittils iafl. Gillar inte air-stuket riktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Tror nog den nuvarande modellen av MBP är snyggare än den kommande. Av det jag sett hittils iafl. Gillar inte air-stuket riktigt.

MB tangenterna är ju grymt mycket bättre än de gamla MBP dock Blir najs om samma kmr till nya MBP. Blir nog en MBP på tisdag/onsdag eller när de släpps på Applestore

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tycker designen på nya MBP verkar bli riktigt mycket bättre än den gamla. Gillar inte det nuvarande tangentbordet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Bekräftat: Nvidia i nya Macbook

http://www.idg.se/2.1085/1.184998/bekraftat-nvidiai-nya-macbo...

Hade forvantat ATI, gillar inte Nvidia med alla deras problem som krets och firmwares....

Hoppas att MB far tangentbelysning.

Den nya MB verkar inte vara sa tunn som det ryktats?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
Den nya MB verkar inte vara sa tunn som det ryktats?

Vid jämförelse av följande bilder ser det ut som att Apple slimmat ned bottenplattan ganska rejält. Ännu tydligare blir det om man studerar utrymmet runt Ethernet-porten där marginalen verkar vara ganska liten. De har t.om. flyttat ned alla labels, vilket indikerar på tunnhet.

Nuvarande:
http://www.laptoppicker.com/archives/apple-macbook-laptop-por...

Nya:
http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=139108&d...

http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=139107&d...

Permalänk
Medlem

Jag har sneakbokat en redan. Min kompis som jobbat i macbutik skulle hålla en.
Förhoppningsvis kan man få tag på en redan på onsdagen.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

Det tråkiga med den nya MB:en är ju att, av bilderna att döma, det inte ser ut att finnas någon firewire port :/

Edit: 1 dag 7 timmar och 48 minuter kvar nu. Tur att man slutar 17:00, och inte 19:00 som idag, imorgon så att man hinner hem och äta (precis) innan det börjar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag har sneakbokat en redan. Min kompis som jobbat i macbutik skulle hålla en.
Förhoppningsvis kan man få tag på en redan på onsdagen.

Najs, synd att man inte får studentrabbat i butikerna :/

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

brukar det vara så att MacBooksen tar slut direkt när dom släpps eller brukar dom ha ett stort lager, mina pengar kom juh inte förens i slutet av vecka

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
brukar det vara så att MacBooksen tar slut direkt när dom släpps eller brukar dom ha ett stort lager, mina pengar kom juh inte förens i slutet av vecka

Vet inte riktigt, sist jag köpte var på releasedagen men min skickades från Kina. Ett tips är dock att inte lägga till någonting alls. Jag la till en mini DVi till DVI sladd då behövde de skicka den från Kina istället för holland. Så folk som beställde samtidigt men la inte till någonting fick sin en vecka tidigare än mig då min behövde "specialpackas" med sladden direkt i lådan istället för att skicka den separat. Riktigt löjligt... Så ta baskonfigurationen och köp VGA/DVI adaptrar vid senare tillfälle så lär det gå fort att få den. Tror inte heller det e slut till helgen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vet inte riktigt, sist jag köpte var på releasedagen men min skickades från Kina. Ett tips är dock att inte lägga till någonting alls. Jag la till en mini DVi till DVI sladd då behövde de skicka den från Kina istället för holland. Så folk som beställde samtidigt men la inte till någonting fick sin en vecka tidigare än mig då min behövde "specialpackas" med sladden direkt i lådan istället för att skicka den separat. Riktigt löjligt... Så ta baskonfigurationen och köp VGA/DVI adaptrar vid senare tillfälle så lär det gå fort att få den. Tror inte heller det e slut till helgen...

Okej tack för svaret hoppas nu att det stämmer

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Fan, jag är otroligt sugen på en sånhär när dom kommer.. Nackdelen är ju att sambon inte lär bli glad om jag köper en .(

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Fan, jag är otroligt sugen på en sånhär när dom kommer.. Nackdelen är ju att sambon inte lär bli glad om jag köper en .(

Haha, själv sa tjejen att jag absolut inte fick köpa den gamla begagnad, hon tycker begagnat är dåligt Sen tyckte hon även jag börde köpa en Pro istället för en MB, för jag verkar vilja ha en Pro. Så hon övertalade mig att köpa Pro

Visa signatur

Permalänk

Undrar bara vad prislappen blir om den har en quad.. Kommer med fasa ihåg fruns gamla tibook som gick på en bra bit över 30 maxad..

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk

är det någon som vet hur det funkar med studentrabatten. Får man studentrabatt om man handlar i en butik eller är det bara genom internetshoppen?. Har för mig att nån sa att det var 10% rabatt genom internet och 6% i butiken.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Citat:

Najs, synd att man inte får studentrabbat i butikerna :/

Errh jag fick då 800kr rabatt i butiken..

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
är det någon som vet hur det funkar med studentrabatten. Får man studentrabatt om man handlar i en butik eller är det bara genom internetshoppen?. Har för mig att nån sa att det var 10% rabatt genom internet och 6% i butiken.

Ja, det är 6% i de fysiska butikerna och 10% via CSN-kortet och Apple.se.

Citat:

Med stor sannolikhet att beställa Macbook Pron imorgon direkt när sidan uppdateras. Har redan planerat att beställa i basutföranande helt oanpassad så att de kan ta från lagret. Småsaker kan man fixa sen/köpa i någon butik.

Detta är mer spännande än någon julafton någonsin varit.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, det är 6% i de fysiska butikerna och 10% via CSN-kortet och Apple.se.

Med stor sannolikhet att beställa Macbook Pron imorgon direkt när sidan uppdateras. Har redan planerat att beställa i basutföranande helt oanpassad så att de kan ta från lagret. Småsaker kan man fixa sen/köpa i någon butik.

Detta är mer spännande än någon julafton någonsin varit.

Haha Precis. Jag kommer se hur stor skillnaden är på MB och MBP, är det bra mycket bättre i MBP med coola saker, så tar jag en sådan

Visa signatur