Permalänk

Vilket jävla skämt

Helt värdelöst! Apple vill ha 12K för en medelmåttigt specad bärbar. Inte ens remote ingår. 1000:- för DisplayPort -> DVI adapter (det är en ju j-ä sladd för gudsskull). Ingen BluRay. Ett upplyst tangentbord för 3000:-?! Nvidia grafikkort som är marginellt bättre än X4500 och är trasigt från början. Ingen matt skärm?

Jag kan betala för märket för all del men detta är ju rena rip off. Tänkte gå över till Apple och väntade på eventet men detta är ju ett skämt - datorn kommer att vara out-of-date innan årsskiftet. Nä fan, vill ha ngt som håller...

Permalänk

Går redan ljuset upp om att Apple är överpriserat? : p

"Apple could sell shit if it was called iTurd"

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju ett 9400-kort och om inte jag missminner mig är det 8xxx-serien som det varit problem med. För övrigt kan jag hålla med om att den inte är speciellt billig. Men så är det en j...a bra dator också. Att den inte har blueRay spelar väll ingen större roll. Ska det va så ska det vara en brännare och då lär man få punga ut med mer än vad de flesta är villiga att lägga ut plus att skivorna fortfarande är lite väl dyra. Hade jag inte nyligen byggt en ny dator hade jag lätt köpt en macbook.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Nu är det ju ett 9400-kort och om inte jag missminner mig är det 8xxx-serien som det varit problem med. För övrigt kan jag hålla med om att den inte är speciellt billig. Men så är det en j...a bra dator också. Att den inte har blueRay spelar väll ingen större roll. Ska det va så ska det vara en brännare och då lär man få punga ut med mer än vad de flesta är villiga att lägga ut plus att skivorna fortfarande är lite väl dyra. Hade jag inte nyligen byggt en ny dator hade jag lätt köpt en macbook.

Du kan ju lika gärna köpa en laptop med rätt hårdvara och installera Mac OS X så har du en bättre dator som har kostat hälften av vad en Macbook gör.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

...inte den här diskussionen igen! Det går ju aldrig en vecka utan att någon får för sig att köpa en Mac och sedan blir sur och måste skriva av sig för att de råkar vara lite dyrare än en Dell.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Men laptops från apple är ju oövervinnelig gällande relationen prestanda/batteritid/pris, de är även jättesmidiga och har en design som vida överträffar vanliga tråkiga laptops och bla bla bla. Ja, ungefär sådana inlägg kommer ju denna tråden svämmas över av från diverse dogmatiska idealister som anser att Mac är vad islam är för muslimer - den grundsten som de bygger sin världsbild kring.

Chain of thoughts ser ut på detta vis:

Du tar ställning grundat på ditt initiala syfte (du vill vara annorlunda, ta del av den "coola status" som appleprodukter kan medföra etc. Vad vet jag?) -> Listar upp alla fördelar med en Mac i ett mantra som upprepas gång på gång när någon ifrågasätter den objektiva grad av sanning i din glorifiering av produkten -> Ignorerar allt som motsäger ditt mantra -> Håller envist kvar vid din övertygelse även om du attackeras av motargument som är grundade i hard fact.

Ta-daa, du är nu en macfundamentalist och kan vinna varje datordiskussion genom att lägga dig i fosterställning, blunda och skrika "MAC ÄR BÄST, MAC ÄR BÄST".

Jag tycker inte att laptops från apple är skitprodukter, tvärt om, det är just helheten med dem som är det som tilltalar mig. Visst, det finns motsvarande laptops i "det andra laget" som är mycket bättre på de flesta punkter, men då måste man ju bestämma en universell definition av "bra". Man ska inte se på MacBooks enbart ur prestandasynpunkt (då blir de ju faktiskt överkörda av bättre substitut), man bör se på dem som en hel produkt i sig ungefär som man ser på mobiltelefoner. Där väljer vi ju inte produkten enbart efter vilken prestanda den har, eller hur? Vi väljer det alternativ som passar OSS bäst.

Därför respekterar jag (de flesta) appleanvändare då de tagit ett AKTIVT VAL och valt den dator som passar deras livsstil och användningsområden bäst, men då ska man ju inte försöka intala andra datoranvändare (och sig själv för den delen) att de är BÄTTRE än andra laptops på något sätt. Att MacBook-serien skulle vara några "überdatorer" som är det bästa alternativet för alla är ju bara skitsnack. De är dyra och underpresterande men ack så underbara.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Du kan ju lika gärna köpa en laptop med rätt hårdvara och installera Mac OS X så har du en bättre dator som har kostat hälften av vad en Macbook gör.

Det finns ingen dator som en kommer i nærheten av en mac. I prestanda ja, men inte i hela utførandet.
Och OSX kommer aldrig bli lika stabilt på en "hackintosh".

Permalänk
Medlem

Hitta en pc-laptop som är av aluminium och glas till billigare pris eller ta er skitkvalité som man inte ens vill gå nära.

Permalänk

Ang. Nvidia - det stämmer att deras nya chipset kan vara felfri och ha signifikant överlägsen prestanda men ganska osannolikt med tanke på deras track record, no?

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/10/13/apple-...

Deras chipsets har plågats av design defekter ganska länge (framförallt periferin/IO som usb, sata) och flera tillverkare som dell, hp och apple har medgett att en del av grafikdelarna varit defekta. Vill du äga en bärbar för ett premium pris som riskerar att dö närsomhelst?

Aluminium och glas skiter jag flitigt i, det är nice men fortfarande upp till bevis hur hållbart det är i längden i jämförelse med traditionella tekniker.Dessutom vad jag förstår så fungerar hela ramen som en heatsink - vilket bl.a. är varför jag avstått från att skaffa MacBook Ari i första hand - bara läsa alla rapporter och klagomål om core shutdowns och överhettning och sönderbrända knän LOL.

MacOS är inget som jag crave:ar efter. Der är ett jävla OS och jag använder Win/Unix regelbundet till det jag behöver. Om MacOS är lika "välkonstruerad" och "välfungerande" bloatware-piss-of-shit som iTunes på Windows ja då tycker jag synd om alla macfanatiker.

Nej fan, jag var inne på en MacBook direkt men det som blev köpdödaren ör det upplysta tangentbordet. Istället för att göra det som ett alternativ på alla modeller, finns det nu bara på den dyrare modellen. Att begära 3000:- för ljuset bakom tangentbordet är absurd tycker jag. Ett jävla rip-off. Vi alla är med om att Apples grejer alltid är överprisade men den här gången tycker jag att de verkligen gått över gränsen. Och det ironiska är att jag har råd att köpa en sådan varje månad.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Aluminium och glas skiter jag flitigt i, det är nice men fortfarande upp till bevis hur hållbart det är i längden i jämförelse med traditionella tekniker.Dessutom vad jag förstår så fungerar hela ramen som en heatsink - vilket bl.a. är varför jag avstått från att skaffa MacBook Ari i första hand - bara läsa alla rapporter och klagomål om core shutdowns och överhettning och sönderbrända knän LOL.

MacOS är inget som jag crave:ar efter. Der är ett jävla OS och jag använder Win/Unix regelbundet till det jag behöver. Om MacOS är lika "välkonstruerad" och "välfungerande" bloatware-piss-of-shit som iTunes på Windows ja då tycker jag synd om alla macfanatiker.

Varför var det nu du ville ha en macbook, du struntar ju tydligen i dess fördelar och os x? Eller vill du bara gnälla?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Nej fan, jag var inne på en MacBook direkt men det som blev köpdödaren ör det upplysta tangentbordet. Istället för att göra det som ett alternativ på alla modeller, finns det nu bara på den dyrare modellen. Att begära 3000:- för ljuset bakom tangentbordet är absurd tycker jag.
Ett jävla rip-off. Vi alla är med om att Apples grejer alltid är överprisade men den här gången tycker jag att de verkligen gått över gränsen.

Även om du kanske inte tycker att du har någon glädje av det får man ju faktiskt mer än bara det upplysta tangentbordet för de där pengarna, till exempel snabbare processor och större hårddisk. Det är för övrigt snyggt att du lyckas använda ordet "överprisad" så att det passar ditt resonemang oavsett om man tror att du vet vad det betyder eller inte.

Permalänk
Medlem

lastochka ett hett tips från mig är att du helt enkelt inte köper dig en Mac. Fattar inte alls poängen med att gnälla som en 5 åring när du ändå inte är intresserad. Eller är det så att månadspengen inte räcker till och du måste ta ut den frustrationen över någon annan?

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Nej fan, jag var inne på en MacBook direkt men det som blev köpdödaren ör det upplysta tangentbordet.

Okej. Jag tycker det låter som om den riktiga köpdödaren för dig är att du kom på att du inte vill ha något av det som MacBooken är. Vill du INTE ha en snygg dator och vill du INTE ha Mac OS X finns det mycket bättre alternativ för dig. Varför lackar du ur på att något du i grunden inte vill ha tilltalar dig? Köp en FJS eller Acer så får du mest plast och prestanda för dina pengar om det är det du tittar på i en dator. Bryr du dig inte om design och OS finns det ju ingen anledning att titta på Mac ö.h.t.

Jag ska iaf lätt köpa en MacBook eftersom jag gärna betalar några extra tusenlappar för att få en snygg dator som kör OS X. Speciellt eftersom trackpaden är totalt överlägsen den i vanliga laptops.

Permalänk

Haha det är alltid underhållande att läsa macfanitikers försvar som sträcker sig bortom all rim och vett.

Apple sodomizing a customer in the arse.
Apple: "would you like some more?"
Customer: "yes please!"

LOL!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Haha det är alltid underhållande att läsa macfanitikers försvar som sträcker sig bortom all rim och vett.

Apple sodomizing a customer in the arse.
Apple: "would you like some more?"
Customer: "yes please!"

LOL!

Det är ju mer du som är korkad och tar upp saker som egentligen inte är problem... Du säger att DVI adaptern kostar 1000 kr, vi som lärt oss läsa i skolan ser att den kostar 250 kr.

Bara glad att folk som du inte kommer ha råd med en MacBook, kommer det vara lite ovanligare att ha en, oavsett vilken modell jag bestämmer mig för.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Speciellt eftersom trackpaden är totalt överlägsen den i vanliga laptops.

Finns det några bevis att den trackpaden är bättre eller överlägsen? Har själv aldrig sett en sådan trackpad.

Permalänk

Well, jag har ett antal inlägg i debatten.

Let's face it, Apple sitter på en typ av monopol. De kör inte alls med samma öppenhetspolicy som resten av Silicon Valley, har en märkbart toppstyrd organisation, och vet att ta betalt för sina prylar. Själva idén är att blända med outstanding design, "det bara funkar"-känsla, och extremt bra prestanda/användarvänlighet-relation. Och vissa blir freaks. Jag är själv Mac-ägare sen dec 2006, och har aldrig ångrat att jag gick över. Varumärket fungerar. Även om allt är placebo blir sluteffekten detsamma. Jag tror att jag är mer nöjd. Haha. Men gillar du inte Apple så köp inte en Mac. Och pröva inte en Mac i en vecka heller för den delen, det är onödigt.

Gällande upplyst tangentbord tänkte jag att är man tillräckligt geek för att ta sig in på ett forum som detta har man väl anledning att lära sig touchtyping. Själv är lampor under tangentbordet fullständigt ointressant för undertecknad då jag touchtypar SVORAK istället för gamla avdankade QWERTY. Visst, övergången var lite krånglig, men hjälp vilken fantastisk bekvämlighet! Skit i att skriva snabbt, men för mig som sitter vid datorn och skriver en hel massa uppsatser och mail är det rena himlen. Dock görs inga såna tangentbord, surt för mig. =P

Kontentan av det hela är:
Apple är onda. De lyssnar inte på dig, de tar för mycket betalt, de tar bort dina klagomål från sitt forum, och bygger istället en fanbase av sina kunder för sin huvudsakliga marknadsföring. Jag kan bara ställa mig vid sidan av och applådera, och kapitulera för att de ändå lyckas få mig att dregla som en mentalt borttappad idiot över deras produkter. Jag vet inte hur de gör, men jag är och förblir hjärntvättad. Det kan ha att göra med att de har kontroll över hela processen och därför är överlägsna i att skapa en helhetsupplevelse, att de kommer på de flesta roliga prylarna först och att de mer eller mindre alltid levererar vad de lovar. Kanske är det så enkelt.

BoneZ87, vad brukar du göra när du vill veta nåt om en produkt? Se till att få testat den själv kanske? Och att du inte har sett den kan bero på att den funnits på marknaden mindre än 72 timmar.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Det är ju mer du som är korkad och tar upp saker som egentligen inte är problem... Du säger att DVI adaptern kostar 1000 kr, vi som lärt oss läsa i skolan ser att den kostar 250 kr.

http://store.apple.com/se/configure/MB466S/A?mco=MTkzOTQ4MA

Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter

Use the Mini DisplayPort to Dual-Link DVI to connect to a 30-inch display, such as a 30-inch Apple Cinema Display HD, and enjoy the ultimate widescreen canvas with a resolution of 2560 by 1600 pixels.

Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter

* Ninguno/a
* Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter [+ 945,00 kr]

Dell Latitude E4300 backlight keyboard
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

Tangentbord
Swedish/Finnish - Internal Qwerty Standard Keyboard [Inkluderas i priset]
Swedish/Finnish - Internal Qwerty Backlight Keyboard [lägg till 428,00 kr eller 14:-/månad-1]

(OBS: ^^^ exkl. moms)

Lär dig att hosta upp lite fakta innan du börjar argumentera, dumbfuck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoneZ87
Finns det några bevis att den trackpaden är bättre eller överlägsen? Har själv aldrig sett en sådan trackpad.

Ja, jag säger till dig att den är det vilket borde vara bevis nog

Den som sitter på den förra MacBooken är 10ggr bättre än random PC-trackpad och den som sitter på de nya är typ 10ggr bättre än den som sitter på förra MacBooken. Alltså kan vi med snabb multiplicering se att trackpadden som sitter på de nya MacBooksen är 100ggr bättre än de som sitter på en PC som med lite tur har en värdelös jävla scrollgrej på sidan och två äckliga gayknappar att trycka på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
http://store.apple.com/se/configure/MB466S/A?mco=MTkzOTQ4MA

Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter

Use the Mini DisplayPort to Dual-Link DVI to connect to a 30-inch display, such as a 30-inch Apple Cinema Display HD, and enjoy the ultimate widescreen canvas with a resolution of 2560 by 1600 pixels.

Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter

* Ninguno/a
* Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter [+ 945,00 kr]

Dell Latitude E4300 backlight keyboard
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

Tangentbord
Swedish/Finnish - Internal Qwerty Standard Keyboard [Inkluderas i priset]
Swedish/Finnish - Internal Qwerty Backlight Keyboard [lägg till 428,00 kr eller 14:-/månad-1]

(OBS: ^^^ exkl. moms)

Lär dig att hosta upp lite fakta innan du börjar argumentera, dumbfuck.

Du måste väl ändå medge att Dual link är något extremt som väldigt få behöver? Det är ju inte så att vanliga mac användare sitter med 30" skärmar för över 10 000kr. (var ett tag sen jag kollade priset) Nej den stora massan nöjjer sej med single link, därför var det ganska rimligt att han tog priset på den.

Visa signatur
Permalänk

jag förstår att det blir såna här trådar, Då det finns ingen ide med dem egentligen..
Mac användare och pc användare skiljer sig stort ifrån varandra, Ja Mac tar överdrivna priser, Ja Mac väntar med att erbjuda cutting edge teknologin (kanske inte i sina skärmar men i hårdvaran iaf) vad jag har förstått så fokuserar dem mer på att operativsystemet ska flyta på felfritt på grejerna, och ja det är en bra dator att jobba på, Men så fort man pratar om en pc då Kommer mac användarna med, "bara massa virus skit" "finns inte lika bra support och vadå jag spelar ändå inte spel" och ja det är mer virus, Men sist jag läste en undersökning satt 90% av alla dataanvändare på Windows så visst är det logiskt att det är mer virus också?,och ja supporten vet jag inte riktigt något om, då det alltid finns beskrivningar på hur problemet kan lösa sig eller oftast i af om inte så finns google, så ja mac är inte för alla "dem tar ut överdrivna priser för att skapa ett exklusivt märke och ja dem är oftast riktigt snygga, men man får nästan dubbelt så snabb bärbar pc för summan av en bärbar mac" så det beror ju på, jag är själv en Windows användare och jag gillar bra komponenter för billig peng och spela så klart^^. och arbeten och sånt kan man gör på en pc också^^ men visst är det Lite Skryt faktor i att ha en snygg mac ingen Tvekan=), men den glädjen varar bara tills man börjar jämföra datorerna vid t, ex Lan. så som alla alltid säger att en mac eller en pc beror helt på hur man är som person och vad man prioriterar

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Du måste väl ändå medge att Dual link är något extremt som väldigt få behöver? Det är ju inte så att vanliga mac användare sitter med 30" skärmar för över 10 000kr. (var ett tag sen jag kollade priset) Nej den stora massan nöjjer sej med single link, därför var det ganska rimligt att han tog priset på den.

Sant. Jag utgick från mina egna behov.

Det jag inte fattar är att Mac användarna inte revolterar och säger upponer "You know what Apple - go fuck yourself and see how you like it!" Att folk försöker efterkonstruera rationella förklaringar till Apples snedvridna "business practices" och börjar sjunga "happy happy joy joy" whenever S.J. farts in public - det är helt sjukt.

Detta är en bizzar värld vi lever i...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
http://store.apple.com/se/configure/MB466S/A?mco=MTkzOTQ4MA

Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter

Use the Mini DisplayPort to Dual-Link DVI to connect to a 30-inch display, such as a 30-inch Apple Cinema Display HD, and enjoy the ultimate widescreen canvas with a resolution of 2560 by 1600 pixels.

Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter

* Ninguno/a
* Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter [+ 945,00 kr]

Dell Latitude E4300 backlight keyboard
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

Tangentbord
Swedish/Finnish - Internal Qwerty Standard Keyboard [Inkluderas i priset]
Swedish/Finnish - Internal Qwerty Backlight Keyboard [lägg till 428,00 kr eller 14:-/månad-1]

(OBS: ^^^ exkl. moms)

Lär dig att hosta upp lite fakta innan du börjar argumentera, dumbfuck.

Dual-Link DVI != DVI. Är du dum på riktigt eller? Säger du att DVI adapter kostar 1000 kr är det ju fel, men en Dual-Link DVI kostar 1000 kr... Stor skillnad.

Hur som haver, som sagt glad att alla inte kommer springa runt med dessa, kommer det bara vara vi som faktiskt jobbar som har dem

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

imo att en dual link kostar 1000kr är rena rånet i sig

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Om ni inte tycker att det är värt att köpa en mac, köp en dell då. Men lämna oss som gillar mac ifred. Och lägg ner med ert BUHU:ande, så himla tröttsamt. Ingen tvingar er att gilla en mac

Permalänk

Om man har studentrabatt, så tycker jag att det inte blir så mycket dyrare med en macbook än en Dell 13,3", men Dell kanske också har studentrabatter.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Ja, jag säger till dig att den är det vilket borde vara bevis nog

Den som sitter på den förra MacBooken är 10ggr bättre än random PC-trackpad och den som sitter på de nya är typ 10ggr bättre än den som sitter på förra MacBooken. Alltså kan vi med snabb multiplicering se att trackpadden som sitter på de nya MacBooksen är 100ggr bättre än de som sitter på en PC som med lite tur har en värdelös jävla scrollgrej på sidan och två äckliga gayknappar att trycka på.

Säger en förbannad gaymacare:)))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Du måste väl ändå medge att Dual link är något extremt som väldigt få behöver? Det är ju inte så att vanliga mac användare sitter med 30" skärmar för över 10 000kr. (var ett tag sen jag kollade priset) Nej den stora massan nöjjer sej med single link, därför var det ganska rimligt att han tog priset på den.

Du måste väl ändå medge att det är jäkligt dålig stil av Apple att leverera sina datorer med en specialport och sedan kräva nästan tusen kronor för en adapter som man måste ha om man inte köper en Apple-skärm? Adaptern kostar förmodligen max 5 kr att tillverka. Denna typ av vendor lock in genomsyrar alla Apples produkter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feeku
Om ni inte tycker att det är värt att köpa en mac, köp en dell då. Men lämna oss som gillar mac ifred. Och lägg ner med ert BUHU:ande, så himla tröttsamt. Ingen tvingar er att gilla en mac

Yo fluffy! I ett öppet forum och tack vare the right of free speech kan var och en av oss uttrycka sina subjektiva funderingar över saker und ting. Gillar man inte det, well piss off!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Adaptern kostar förmodligen max 5 kr att tillverka. Denna typ av vendor lock in genomsyrar alla Apples produkter.

Wörd!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Yo fluffy! I ett öppet forum och tack vare the right of free speech kan var och en av oss uttrycka sina subjektiva funderingar över saker und ting. Gillar man inte det, well piss off!

Men det finns stora fördelar med att göra tvärt om; det finns väldigt många grundlösa och irrelevanta påståenden som skulle kunna yttras här, men det blir så mycket lättare för dem som verkligen har något att komma med att konversera om folk har vett nog att ta dem någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Att mb är dyr är väl att överdriva, vad är OS X värt egentligen, låt oss säga 2600kr (Vista ultimates pris). 12000 - 2600 = 9400kr, det är knappast mycket för en laptop. Jämför man med dell XPSTM M1330 så är det knappast stor skillnad i pris och prestanda.

Okej lastoshka, bara för man kan så bör man inte. Som om jag skulle vifta händerna framför någons ansikte och säga "LUFTEN ÄR FRI, LUFTEN ÄR FRI."