Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk

angående flames på magus =D

har en magus vid 20 nu...kan säga att petsen är fullständigt värdelösa och våran dps är medioker som alla säger MEN vi är en support dps klass och inte en main dps klass....kör man assist train med duktiga spelare så är Magusen underbar....hyfsad burst och riktigt bra AOE dots....man har mkt bättre cc och interrupts jämfört med sorcen (som däremot äger en dps mässigt). Men som sagt vi är till för att supporta och interrupta/cc:a motståndarna...

Men jag märkte stor skillnad vid lvl 16 när man får pandemonium..underbar aoe dot! allt gick mkt enklare och nu ligger man jämt top 3 på dps listan (inte för att den nu spelar alltför stor roll)

som jag ser det så känns det roligare att spela en "halvkass" klass där allt bara kan bli bättre istället för att spela en BW som troligtvis kommer nerfas (plus att 70% spelar BW känns det som hehe).

Jag älskar min magus och tror den kommer bli ännu bättre framöver =D

//Brutalbabe sorc 22
//Brutaldeluxe WE 22
//Kirurgen Zealot 21
//Elvis Magus 20

tut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided
angående flames på magus =D

har en magus vid 20 nu...kan säga att petsen är fullständigt värdelösa och våran dps är medioker som alla säger MEN vi är en support dps klass och inte en main dps klass....kör man assist train med duktiga spelare så är Magusen underbar....hyfsad burst och riktigt bra AOE dots....man har mkt bättre cc och interrupts jämfört med sorcen (som däremot äger en dps mässigt). Men som sagt vi är till för att supporta och interrupta/cc:a motståndarna...

Men jag märkte stor skillnad vid lvl 16 när man får pandemonium..underbar aoe dot! allt gick mkt enklare och nu ligger man jämt top 3 på dps listan (inte för att den nu spelar alltför stor roll)

som jag ser det så känns det roligare att spela en "halvkass" klass där allt bara kan bli bättre istället för att spela en BW som troligtvis kommer nerfas (plus att 70% spelar BW känns det som hehe).

Jag älskar min magus och tror den kommer bli ännu bättre framöver =D

Ah det är vid lvl 16 de får en AoE dot, jag undrade när de skulle få nått AoE.
Känns lite segt att vara support dps klass men så får man bara access till lite mer AoE samt CC så blir det bättre.

Håller med dig om att petsen inte är så bra men de behöver ändå vara framme för göra lite nytta iallafall.

Vilken mastery kör du med förresten?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

TJenna gubbar och flickor, har varit lite inaktiv här på swec forumet.

Någon som vet något om dem ska fixxa server/client lagget?

Sen angående roots, har inte alla klasser någon mekanism som tar bort roots? Min marauder har det, min Chosen har det. Heter värkligen BOs "jaggernaut"? Chosens spell heter Jaggernaut

// Lokie lvl40 Marauder.
// Syther lvl 24 Chosen.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ah det är vid lvl 16 de får en AoE dot, jag undrade när de skulle få nått AoE.
Känns lite segt att vara support dps klass men så får man bara access till lite mer AoE samt CC så blir det bättre.

Håller med dig om att petsen inte är så bra men de behöver ändå vara framme för göra lite nytta iallafall.

Vilken mastery kör du med förresten?

Changing för tillfället..blir väl troligtvis daemonology senare

vi får ju en aoe dot ganska så tidigt också men den gör ju värdelös skada men sänker ju deras spirit ress ganska så bra...vilket innebär att man kan spamma på med Rend winds emellan instant casts och interrupts =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Witch Elf har något liknande ... man bryter alla typer av root man har på sig.. samt att man är immun mot rooting it typ 10sek efteråt... minns inte hur lång Cooldown det va.. men några minuter..
levlarna innan WE fick den spellen så va dom helt kassa.. blev dödade varje gång man blev rooted.. värdelöst och man blev frustrerad och arg varje gång.. varje gång man va rootad så kom alla hans kompisar o slog på en och man hade inte en chans att göra något.. och detta hände 10ggr per scenario.. man va en free kill helt enkelt..

Sen att WE troligen är den mest OP klassen i WAR gör det ju lite larvigt när de gnäller..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka portar WAR använder sig av?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

En kommentar bara. köpte spelet för några dager sen och jag måste säga att det ser lite B ut.
känns som lite föråldrad grafik, allt spawnar om när man dödat dom tar ca 1 min sen står "nöten" där igen.
laggar (barn sjukdom fattar det)

RvR va ju kul iaf skall man inte säga nått om.

men jag e ingen hardcore mmoare eller rollspelare men jag tror att det har väldigt svårt att knäcka WOW för dom har en fin och trevlig miljö och kräver nada sedan så har dom ren spel glädje BLIZZARD på hög nivå....

har jag fel?

Visa signatur

Dator: Vad arbetsgivaren ger mig :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Någon som vet vilka portar WAR använder sig av?

Warhammer patcher uses http/tcp port 1380. In game: TCP: 8046

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Gascogne: Tack, ska man bara låsa upp dom med. (:

poppe_85: WoW är väldigt tidskrävande medan man kan spela WAR i sin egen takt och ändå få bra gear, detta funkar dock inte i WoW vilket är synd. WAR är som WoW på speed helt enkelt. (:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

poppe_85: WoW är väldigt tidskrävande medan man kan spela WAR i sin egen takt och ändå få bra gear, detta funkar dock inte i WoW vilket är synd. WAR är som WoW på speed helt enkelt. (: [/B][/QUOTE]

jo men det e ju det jag tyckte inte det gick speciellt fort. och det e konstigt balancerat. ena gubben tar 13 slag på sig att döda 1 gubbe och en sourceress skickar 2 bollar och poff han e död...

varför förstöra denna fina license på sådant spel. kopiera wow och lägg in fördelarna från war och war historan och landet. tralllllla la och vi har ett vinnande concept. och då har wow en utmanare. och även om dom lägger in 40k i ett spel så blir det nog ändå bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

poppe_85: WoW va knappast heller bra balanserat när det kom och är tydligen inte det för tillfället heller vad jag har hört. En Mage i WoW dödar också en mob väldigt snabbt, ta sedan en titt på Paladins som gör eller tja gjorde väldigt kass DPS jämfört med många andra klasser. Hur länge har WoW funnit ute, är det ca 4 år nu och WAR ca 1 månad? Säger ju sig själv att WAR inte är så balanserat för tillfället, sen får man även tänka på hur många raser/klasser WAR har gämfört med WoW.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hoppas dom fixar lagget snart. !! !blir arg. Har spike lagg I RvR tier 3. :/ välldigt irreterande.

Data står I sig

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

En i guilden som uppdaterade sina drivrutiner och fick mindre lagg, testa det kanske.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
En kommentar bara. köpte spelet för några dager sen och jag måste säga att det ser lite B ut.
känns som lite föråldrad grafik, allt spawnar om när man dödat dom tar ca 1 min sen står "nöten" där igen.
laggar (barn sjukdom fattar det)

RvR va ju kul iaf skall man inte säga nått om.

men jag e ingen hardcore mmoare eller rollspelare men jag tror att det har väldigt svårt att knäcka WOW för dom har en fin och trevlig miljö och kräver nada sedan så har dom ren spel glädje BLIZZARD på hög nivå....

har jag fel?

...ptja själv är jag ganska tävlingsinriktad vilket gjorde att man fastnade i ett evigt grindande i wow ( honor/rep/arena/raider ) för att inte bli gimpad i pvp, i WAR däremot spelar gear mindre roll så man kan lira lite när man känner för det....när polarna/gillet kör lite open RvR eller kanske bara drar några premade scenarios.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

så J**LA NICE Me are a happy kangaroo!

Missade att kolla det, men vad är ATA på 1.1?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoadKillZ
så J**LA NICE Me are a happy kangaroo!

Missade att kolla det, men vad är ATA på 1.1?

Det nämndes tidigare i tråden, 1.1 patchen är sagt att den ska komma i december.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

asså fps på 30-60 e inte skönt. små laggar endp kör jag på Fastest framerate. ak ak

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
asså fps på 30-60 e inte skönt. små laggar endp kör jag på Fastest framerate. ak ak

Jag skulle önska att jag hade 30-60

Jag har max 25, tur om jag har 10 under keep sieges och rvr, Och jag kör på fastest med.

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
Jag skulle önska att jag hade 30-60

Jag har max 25, tur om jag har 10 under keep sieges och rvr, Och jag kör på fastest med.

A men mitt hackar typ hela tiden med vette fan vrf det är så. jag har typ 30-90 säger vi I RvR tier 2. men I Tier 3 då drar det ner hackar och spikar som bara kålmården.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

ångest...blev utkickad ikväll och nu kan jag inte logga in på den servern igen =(...ååångest...kan däremot logga in på andra servrar...fans jävla helvete

Permalänk
Medlem
Citat:

ångest...blev utkickad ikväll och nu kan jag inte logga in på den servern igen =(...ååångest...kan däremot logga in på andra servrar...fans jävla helvete

hur lyckas man med det om jag får fråga?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag kan inte heller logga in på min server (Axe bite pass), kommer inte på en del andra jag också, loggade dock ut som vanligt sist jag spelade.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 7900XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Har samma problem jag med på Karag Dron.. provat några andra servrar o det funkar bra.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

komentera gärna www.poppe85.se

man kanske inte får göra såhär???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
http://poppe85.blogspot.com/

Bedöma ett mmo spel på 2 dagar känns lite snålt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ååhhh... fixade precis Stop, Drop and Roll... vilken enormt skön spell!

Kombinerad med Magic Dart och Withering Heat så har man rätt bra koll på Marauders och WE's...

Stop, Drop, And Roll Debuff
Path of Immolation

30 Action Points 100 ft range
Instant cast 20s cooldown
Target must be Ignited
Builds 10 Combustion
Has a chance to cause an Explosion!
You grasp the power of your Ignite hex and cause it to explode with concussive force, dealing 262 Elemental damage to your target and knocking them down for 3 seconds, but extinguishing your Ignite.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Var visst fler som hade samma problem som jag då man kunde logga in på andra servrar men inte den man blev utkickad ifrån....det fungerade dock senare på kvällen igen för mig och i morses också....thank the almighty warhammer god!

Poppe's blogg var för övrigt det sämsta jag läst...sorry men total sågning från min sida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Bedöma ett mmo spel på 2 dagar känns lite snålt.

Haha. Håller med. Tycker IGNs recension är vettig http://pc.ign.com/articles/918/918335p1.html