Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem

vilken server e flest folk inne på och någon som vet var flest svenskar finns? skall ge det en chans till och jag skall spela ett tag nu

Visa signatur

Dator: Vad arbetsgivaren ger mig :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
vilken server e flest folk inne på och någon som vet var flest svenskar finns? skall ge det en chans till och jag skall spela ett tag nu

Finns mycket svenskar på Karak-Azgal (core server) och Eltharion (open server).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Varför tycker folk rent allmänt att BW är overpowered? Lite vettiga argument nu tack.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Varför tycker folk rent allmänt att BW är overpowered? Lite vettiga argument nu tack.

De blir avundsjuka för varje scenario resultat ser ut såhär
http://img125.imageshack.us/my.php?image=kazenm008tv4.jpg

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Doomfist Crater är om jag minns rätt väldigt givande för AOE, det ger en rätt feta damage-siffror som BW. Men visst, man ligger nästan alltid överst i både damage och XP som BW.

Appro på det så vill jag ha en ny alt till min Bright Wizard... har en Archmage men känner att den är lite för lik, squishy caster som står i utkanten av fighten. Är en Swordmaster rolig? Har bara spelat en sådan till lvl 7 och har inte så bra koll.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Appro på det så vill jag ha en ny alt till min Bright Wizard... har en Archmage men känner att den är lite för lik, squishy caster som står i utkanten av fighten. Är en Swordmaster rolig? Har bara spelat en sådan till lvl 7 och har inte så bra koll.

Testat Witch Hunter?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Testat Witch Hunter?

Bara till lvl 9, så jag kan väl egentligen inte säga så mkt om den, men den kändes också rätt squishy...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

För att DoT's crittar.

Sen Playing with Fire.

Permalänk
Medlem

Är det nån som har koll på hur bra "resistances" är egentligen?
Vet att Elemental är bra mot BW, jag spelar SH, vilken typ av skada gör WH och SW.
Tips på vad som är bra för mig, förutom elemental då :P. Känns som WH tar ner mig rätt fort om tillfälle ges

Eller ska man inte bry sig så mycket och bara köra wounds/toughness ftw?

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Så du menar att de gnäller över en klass som faktiskt gör sitt syfte? De vill säga DPS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
För att DoT's crittar.

Sen Playing with Fire.

Vad är fel i att DoT's crittar?

Playing with Fire är däremot inte speciellt bra, men de borde höja cooldownen på den, att ha den uppe igen efter 30s är lite väl kan tyckas.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det är för att WAR är det enda mmo som har dots som crittar och kan bli lite unfair .. kommer förmodligen ändras..

"Så du menar att de gnäller över en klass som faktiskt gör sitt syfte? De vill säga DPS?"
Att en DPS klass vinner så överlägset mot alla andra dps-klasser är ju inte vad som är meningen.. dps klasser börja ju ligga någorlunda nära varandra på totala.. och just den där ställningen med ett gäng BW på topp ser man ju hela tiden..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Kan tänka mig att det är för att WAR är det enda mmo som har dots som crittar och kan bli lite unfair .. kommer förmodligen ändras..

"Så du menar att de gnäller över en klass som faktiskt gör sitt syfte? De vill säga DPS?"
Att en DPS klass vinner så överlägset mot alla andra dps-klasser är ju inte vad som är meningen.. dps klasser börja ju ligga någorlunda nära varandra på totala.. och just den där ställningen med ett gäng BW på topp ser man ju hela tiden..

Jag är nyfiken på om den crittar hela tiden då, eller om det bara är den initiala skadan? Någon som vet?

Jag ser flera gånger Sorcerer som ligger nära, eller över BW, vilket är fullt naturligt. Att en melee DPS inte ligger lika bra till, ser jag också som fullt naturligt. Man gör ingen skada när man är död, och är man precis vid fienden är risken att man dör väldigt stor.

Det man måste ta i beaktande är att BW:n dör otroligt lätt, ett par slag från valfri melee snubbe så ligger man på backen igen, så man lär sig väldigt fort att spela taktiskt om man vill ha ut något av spelet. Tror många andra klasser är mer förlåtande gentemot sånt beteende.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

WoW har det nu! Men jo, fan vad folk verkar gnälla på BW.
Lirar iofs inte så mina intryck kommer från forum som har en tendens att bara bestå av whiners.

Permalänk
Medlem
Citat:

En kommentar bara. köpte spelet för några dager sen och jag måste säga att det ser lite B ut.
känns som lite föråldrad grafik, allt spawnar om när man dödat dom tar ca 1 min sen står "nöten" där igen.
laggar (barn sjukdom fattar det)

RvR va ju kul iaf skall man inte säga nått om.

men jag e ingen hardcore mmoare eller rollspelare men jag tror att det har väldigt svårt att knäcka WOW för dom har en fin och trevlig miljö och kräver nada sedan så har dom ren spel glädje BLIZZARD på hög nivå....

har jag fel?

Citat:

poppe_85: WoW är väldigt tidskrävande medan man kan spela WAR i sin egen takt och ändå få bra gear, detta funkar dock inte i WoW vilket är synd. WAR är som WoW på speed helt enkelt. (:

Citat:

[i]
jo men det e ju det jag tyckte inte det gick speciellt fort. och det e konstigt balancerat. ena gubben tar 13 slag på sig att döda 1 gubbe och en sourceress skickar 2 bollar och poff han e död...

varför förstöra denna fina license på sådant spel. kopiera wow och lägg in fördelarna från war och war historan och landet. tralllllla la och vi har ett vinnande concept. och då har wow en utmanare. och även om dom lägger in 40k i ett spel så blir det nog ändå bättre [/B]

Måste Be om ursäkt... Har testat köra destruction och greenskin och jag börjar få koll på alla saker man kan göra... WARHAMMER ONLINE ÄR BRA finns hur mycket saker som helst att göra...... 7/10 fortfarande väldigt scriptat

Visa signatur

Dator: Vad arbetsgivaren ger mig :-)

Permalänk
Medlem

Kul spel, inte kul spelare. 90% av tiden kan man stå rätt länge och hugga steg-1-pq-mobs ensam med öppen gruppmöjlighet. Kommer nån annan och man frågar något får man inget svar; invitar man blir det denied och de springer iväg.

Från och med idag får jag krash-till-desktop rätt ofta också. Alltså spelet avslutar sig på en halv nanosekund och man är vid windows skrivbord igen. Har aldrig hänt före idag. Det var ju inte ens nån patch idag.
Nu senast jag loggade in tog det ca 7 sek innan jag var tillbaka i windows. Vadtusan?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du menar att de gnäller över en klass som faktiskt gör sitt syfte? De vill säga DPS?

Vad är fel i att DoT's crittar?

Playing with Fire är däremot inte speciellt bra, men de borde höja cooldownen på den, att ha den uppe igen efter 30s är lite väl kan tyckas.

I sig är det väll inte direkt fel att DoT's crittar, men med cumbustion på 100 (som man nästan alltid kör på) så får ju BW/Sorc +50% critchans och +100% critdmg, vilket nog blir lite väl mycket, i varje fall med tanke på att BWs har runt 3-5 insta-cast DoTs.

Annars är det största problemet med PwF är inte den korta CDn, även om den förstärker problemet, utan att det procar på varje HoT-tick, vilket gör PwF sjukt bra i.o.m. att så mycket healing görs via HoTs i WAR (som ofta pre-castas på folk som kommer ta skada). Att den sen också kommer med en -50% healing debuff, är instant, lång range, ligger lättillgängligt i immolation trädet, och har en kort CD gör den helt enkelt galet bra. I dagsläget finns inte så mycket någon kan göra för kontra PwF, då de-hex/curse inte funkar så bra på någon sida just nu.

Mycket av "gnället" på div. forum handlar annars om att BW vid en direkt jämförelse med en Sorc helt enkelt är bättre på det mesta. Många spells är i princip helt lika för Sorc och BW, med vissa skillnader som nästan alltid ger BW fördelar, t.ex. är många BW spells instant, medan Sorc har 1 eller 2 sekunders kasttid, t.ex. AoE silence-spellen som båda klasserna får vid rank 40 där BW-versionen är instant medan Sorc får 2 sek kasttid på sin. Det sorc vinner över BW på är främst grupp-utility, de taktiker sorc har ger väldigt trevliga bonusar till hela sin grupp, medan BWs taktiker inte är lika bra.

Resterande gnäll handlar mest om att BW/Sorc inte är tillräckligt mycket "glas" för att motivera hur mycket "kanon" de är i jämförelse med andra rdps klasser. Visserligen dör en BW/Sorc fort, men det gör SH/SW/Magus/Engi också, medans BW/Sorc kan pumpa ut bra mycket mer dps. Backlashes och explosioner svider visserligen också, men med en halvkompenent healer som HoTar en då och då så brukar de flesta BW/Sorc inte ha några problem med att gå på 100% DM/comb hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
I sig är det väll inte direkt fel att DoT's crittar, men med cumbustion på 100 (som man nästan alltid kör på) så får ju BW/Sorc +50% critchans och +100% critdmg, vilket nog blir lite väl mycket, i varje fall med tanke på att BWs har runt 3-5 insta-cast DoTs.

Annars är det största problemet med PwF är inte den korta CDn, även om den förstärker problemet, utan att det procar på varje HoT-tick, vilket gör PwF sjukt bra i.o.m. att så mycket healing görs via HoTs i WAR (som ofta pre-castas på folk som kommer ta skada). Att den sen också kommer med en -50% healing debuff, är instant, lång range, ligger lättillgängligt i immolation trädet, och har en kort CD gör den helt enkelt galet bra. I dagsläget finns inte så mycket någon kan göra för kontra PwF, då de-hex/curse inte funkar så bra på någon sida just nu.

Mycket av "gnället" på div. forum handlar annars om att BW vid en direkt jämförelse med en Sorc helt enkelt är bättre på det mesta. Många spells är i princip helt lika för Sorc och BW, med vissa skillnader som nästan alltid ger BW fördelar, t.ex. är många BW spells instant, medan Sorc har 1 eller 2 sekunders kasttid, t.ex. AoE silence-spellen som båda klasserna får vid rank 40 där BW-versionen är instant medan Sorc får 2 sek kasttid på sin. Det sorc vinner över BW på är främst grupp-utility, de taktiker sorc har ger väldigt trevliga bonusar till hela sin grupp, medan BWs taktiker inte är lika bra.

Resterande gnäll handlar mest om att BW/Sorc inte är tillräckligt mycket "glas" för att motivera hur mycket "kanon" de är i jämförelse med andra rdps klasser. Visserligen dör en BW/Sorc fort, men det gör SH/SW/Magus/Engi också, medans BW/Sorc kan pumpa ut bra mycket mer dps. Backlashes och explosioner svider visserligen också, men med en halvkompenent healer som HoTar en då och då så brukar de flesta BW/Sorc inte ha några problem med att gå på 100% DM/comb hela tiden.

BW/Sorc är verkligen tillräckligt med "glas" som det är nu, börjar en melee snubbe titta på en, så är man i princip död redan då. Men jag kan helt klart köpa att PwF är för bra, det är resten jag stör mig på.

Alla gnäller över att en BW gör så mycket skada, ja det gör dom verkligen. Klassen är ju gjord för det. Men vilken klass som helst kan ha ihjäl oss, bara de kommer nog nära.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

BW/Sorc är verkligen tillräckligt med "glas" som det är nu, börjar en melee snubbe titta på en, så är man i princip död redan då. Men jag kan helt klart köpa att PwF är för bra, det är resten jag stör mig på.

Alla gnäller över att en BW gör så mycket skada, ja det gör dom verkligen. Klassen är ju gjord för det. Men vilken klass som helst kan ha ihjäl oss, bara de kommer nog nära.

håller med har en BW och den dör så fårt en tank eller anan melee kommer mot en.

de gör mycket skada men man har även knockback som inte är så roligt.

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelar sorc (och BW) så jag vet hur lätt man dör, men tittar man på andra dps klasser dör de såpass fort att det knappast är någon större skillnad i "glasheten", men väldigt stora skillnader i "kanonheten", och det är ju det som folk stör sig på. Samtidigt dör vi faktiskt inte så lätt, som sorc har man ju aoe root + detaunt + resist buff + disarm, räcker faktiskt ganska långt för att hålla sig vid liv. BW får ungefär samma saker, ingen disarm men å andra sidan får de snare på WH och SDaR knockdown om de går immolation (som alla BWs med hjärna gör just nu).
En WH som poppar upp räcker det ju för det mesta att roota och sen se hur alla andra i zergen dödar stackaren på 2-3 sekunder... händer inte det och han bryter rooten så detaunt + disarm och sen hoppas att han dör innan du. Då har han ändå knappt dödat en sorc (om han har tur), och dött själv på kuppen, vilket inte är så bra resultat om man tänker efter. Numera går väll de flesta WEs på att hjälpa tanks/andra mdps vid frontlinjerna istället för att försöka ganska rdps, i varje fall är det intrycket jag fått, tycker man mest dör när frontlinjen faller och man blir överkörd av zerg-tåget, i varje fall så länge man håller sig vid lång bak och inte faller för frestelsen att försöka ta ut motståndarens rdps/healers som står så fint i en perfekt aoe klunga...

Dock, man kan sitta och diskutera om en klass är OP eller inte i evigheter, men i slutändan är det Mythic som bestämmer vad som händer, så vi får väll se i december när 1.1 kommer. Jag tror att de måste göra nått dock, om det forsätter som det har gjort de senaste veckorna kommer mer än halva order vara BWs snart, och det är ju inte bra för varken order, dest eller spelet alls i långa loppet. Spelade ganska mycket både på alts och på min main i helgen/veckan, och det verkar verkligen vara en STOR propp med BWs som levlar upp just nu, 5 BWs i t3 scenarios nästan hela tiden nu i helgen, och inte alls ovanligt med 6-8 st heller, och på lägre tiers var det ännu fler. Det enda positiva med det är väll egentligen att det verkar som att dest/order ration numera ligger jämn, uppenbarligen rerollade de flesta dest t4 FOTM eller nått?

Permalänk
Medlem

Saken är att i princip alla av BWs insta dots är corporeal damage, och dessutom råkar det vara så att en av just dom dottarna debuffar corporeal! Lägg till healing debuff och det är pretty jobbigt att överleva. BWs kan utan problem tabba igenom fienderna och bara applya sina dots till var och en och se deras hp ticka ner (samtidigt som dom har en fet healing debuff på sig, så heals är inte så värst effektiva).

Föreställ er nu att det är en till (eller fler) BW som assistar denna första tab-dottaren, då blir det helt plötsligt dubbelt så många dots, på fler och fler spelare hela tiden, och det är i princip omöjligt för healers att hålla folk vid liv då. Två BWs kan göra sjukt mkt skada ifall dom får några sekunder på sig, vilket dom bör få med tanke på dot rangen.

Sorcens dot-träd är skrattretande i jämförelse.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Jag har en WE på T3 och en Shaman på T2 just nu.. på servern Karak-Hirn och det ser ut som Order vinner 3/5 scenarios om inte 4/5 ... de har typ 5 healers och 2-3 melee resten är BW.. det är ungefär så strukturen ser ut hela tiden... perfekt combo? hur som helst så kör de oftast över Dest så brutalt att det nästan är tråkigt
Därför jag skapade shaman för att hjälpa till med healingen.. T1 vann dest typ 60% men nu på T2 så förlorar vi igen hårt.. samma sak på T3..
Min fråga är då hur det ser ut på andra servrar och hur det ser ut på endgame.. T4, keep siege osv? Har Dest en chans? i början tyckte jag att WP va den ultimata fienden.. heavyarmor, hög skada och bra healing om de vill.. men nu har tydligen BW tagit över och de ligger alltid högst på dmg-listan typ.. Vad jag kan se så har inte Dest någon utstickande klass som är överdrivet obalanserad?

Edit: såg föresten till min förvåning en rune priest på lvl13 som hade gjort 71k healing i en scenario på T2.. jag va lvl12 på min shaman och fick drygt 30k och låg på andre plats.. tyckte jag healade hela tiden och hade typ konstant slut på energi pga att jag healade hela tiden.. men ändå så lyckades han få mer än dubbla min healing.. aldrig sett så stor skillnad, jag brukar ju oftast vinna healing done

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarg
Saken är att i princip alla av BWs insta dots är corporeal damage, och dessutom råkar det vara så att en av just dom dottarna debuffar corporeal! Lägg till healing debuff och det är pretty jobbigt att överleva. BWs kan utan problem tabba igenom fienderna och bara applya sina dots till var och en och se deras hp ticka ner (samtidigt som dom har en fet healing debuff på sig, så heals är inte så värst effektiva).

Föreställ er nu att det är en till (eller fler) BW som assistar denna första tab-dottaren, då blir det helt plötsligt dubbelt så många dots, på fler och fler spelare hela tiden, och det är i princip omöjligt för healers att hålla folk vid liv då. Två BWs kan göra sjukt mkt skada ifall dom får några sekunder på sig, vilket dom bör få med tanke på dot rangen.

Sorcens dot-träd är skrattretande i jämförelse.

Nu är iofs Boiling Blood (som är dotten som sänker corp. res.) på en cooldown. Heal-debuffen måste man specca till och är också på en cooldown (30 sek tror jag).

Men visst, man gör sjukt bra skada som Bright Wizard. Jag blev glatt överraskad när jag började spela T4-scenarios som rank 29. Man blir ju buffad till 36, men man saknar ju ändå rätt mycket som en riktig 36'a skulle haft. Ändå så kunde jag mosa en rank 40 Chosen rätt fort... Visst, han anföll inte mig, då hade jag nog varit död, men ingen annan anföll honom. Tar väl 10-15 sek eller nåt sånt.

Oftast är det destros eget fel, jag ser väldigt ofta 2-3 BW's som får stå helt i lugn och ro och plocka destrospelare som flugor. Det är sällan som någon faktiskt anfaller oss. Jag brukar tvärtemot koncentrera mig på att först döda av sorceresses och healers innan jag går på de andra.

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

börjat tröttna på att pugga scenarios som tank, alla healers är upptagna med att dpsa....så jag gjorde en alt achmage och dpsade mig i scenarios till t2 på en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
börjat tröttna på att pugga scenarios som tank, alla healers är upptagna med att dpsa....så jag gjorde en alt achmage och dpsade mig i scenarios till t2 på en dag.

heh.. du klagar på att healers dps:ar och inte healar dig.. så du skapar en egen healer och gör samma misstag att köra endast dps själv.. bra förebild

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

heh.. du klagar på att healers dps:ar och inte healar dig.. så du skapar en egen healer och gör samma misstag att köra endast dps själv.. bra förebild

...misstag? Råder inga misstag här, jag gör helt enkelt som alla andra....vem har sagt att jag vill vara förebild?

Systemet premierar bara dps...tanks och healande healers får nada. ( snackar pugs här...i en välbalancerad premade med några dps en tank och ett par healers som gör sin uppgift kör man förståss över det mesta och får bra utdelning )

Ändra systemet så att det i scenarios är sida mot sida istället för alleman för sig självt så skall du se att healers börjar heala och tanks börjar skydda sina healers.

Permalänk
Medlem
Citat:

...misstag? Råder inga misstag här, jag gör helt enkelt som alla andra....vem har sagt att jag vill vara förebild?

Systemet premierar bara dps...tanks och healande healers får nada. ( snackar pugs här...i en välbalancerad premade med några dps en tank och ett par healers som gör sin uppgift kör man förståss över det mesta och får bra utdelning )

Ändra systemet så att det i scenarios är sida mot sida istället för alleman för sig självt så skall du se att healers börjar heala och tanks börjar skydda sina healers.

så ser det inte riktigt ut för mig.. jag healar.. och jag blir oftast skyddad eller folk försöker iaf skydda hos healers.. men bästa samarbetet är oftast healers emellan .. ser man en annan healer blir slagen så healar man honom som prio 1.. sen så händer det att trevliga själar tackar en efter scenariot för att ha healat bra

jag som alltid tyckt att order healar bra.. de har typ 5 healers och det är nästan omöjligt att döda någon snabbt för att det är alltid 1-2st som börjar heala den man slår på direkt (spelar även WE)

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Rank 40 WE? Isåfall gör du något fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har ju tidigare klagats på att healers får för mycket renown, så det skulle jag nog inte säga att stämmer. Sen är ju Chosen och Black Orc de kanske mest avgörande klasserna i scenarios. Healers och tanks är fruktansvärt viktiga.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Åh, vad jag hoppas du inte är på samma server som mig.

Har lyckligtvis rätt mkt vettigt folk på min server. Där är det iaf sida mot sida och inte som på din server där du och alla andra spelar för sig själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det har ju tidigare klagats på att healers får för mycket renown, så det skulle jag nog inte säga att stämmer. Sen är ju Chosen och Black Orc de kanske mest avgörande klasserna i scenarios. Healers och tanks är fruktansvärt viktiga.

Fast det patchades ju, så det kanske är en reaktion på det som gör att healers försöker göra mer dps nu? Tycker jag såg några "wtf nerfed? im going dps now!" trådar här och där i alla fall.
Fast, är det något som man ska klaga på ang. renown/xp är det ju hur det delas ut i scenarios, tycker det är jävligt futtigt att det absolut bästa sättet att få mycket renown/xp är att lämna sin scenario-grupp och sen bara zerga så mycket det går. Man får ju typ inget för att göra scenario-målen, eller jo, man får ju bonus om man vinner men eftersom ALLA, även de i zergen, får den bonusen, så låter alla "någon annan" ta hand om det där med att försöka vinna.
Men egentligen är det ju meningen att WAR ska handla om RVR utanför scenarios, att man ska kuta runt och ta över eller försvara keeps och sånt, och inte sitta och grinda scenarios dagarna i ända... Verkar som att det inte är så mycket sånt, hört folk säga att man tjänar mer på att låta motståndarna ta över keepen och ta tillbaka den när de stuckit istället för att försvara den. Får väll se när jag kommer till 40, är det bara scenario-grinds där också kommer jag nog inte spela WAR så länge, för varken communityn eller PvEn är ju något att hurra för, och man tröttnade ju på "BGs" redan i WoW.