Permalänk
Medlem

Att byta grafik kortet på en bärbar är är inte bara svårt, det är även lika illa som att kasta pengar i sjön.

Hoppas du tar ditt förnuft till fånga och tänker om.

Mvh

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Nej det är inte svårt alls. Med lite IQ som att använda en skruvmejsel vilket jag antar de flesta klarar av, annars blir jag rädd så går det alldeles utmärkt. Visst det går inte lika fort som att byta i en stationär. Men skruva upp datorn en gång, sen gör du det i sömnen.

Förvisso brukar det vara ca 17 skruvar mer eller mindre, lycka till

Men oftast och speciellt med icke entusiastiska datorer som Acer, HP osv så går det inte även fast det är dedikerat.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Nej det är inte svårt alls. Med lite IQ som att använda en skruvmejsel vilket jag antar de flesta klarar av, annars blir jag rädd så går det alldeles utmärkt. Visst det går inte lika fort som att byta i en stationär. Men skruva upp datorn en gång, sen gör du det i sömnen.

Men oftast och speciellt med icke entusiastiska datorer som Acer, HP osv så går det inte även fast det är dedikerat.

Ta bprt Acer från den listan, de har jag själv mekat med o det brukar inte vara problem att få bort delar från dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ta bprt Acer från den listan, de har jag själv mekat med o det brukar inte vara problem att få bort delar från dem.

Säger detsamma om HP

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72

Jo det brukar ju bli en hel hög med skruvar och saker som ska plockas bort. Gillar inte laptops av just den anledningen.. Vill inte skruva ihop och sakna eller ha en massa skruvar över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Jo det brukar ju bli en hel hög med skruvar och saker som ska plockas bort. Gillar inte laptops av just den anledningen.. Vill inte skruva ihop och sakna eller ha en massa skruvar över.

Haha, så du gillar inte laptops efersom du är klantig under lekandet och får skruvar över?

Det är knappast pga att det är en laptop du får skruvar över

Hur har det gått med TS. Blev det något samtal, nytt GPU och byte?

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det går att byta upp sig från ett Radeon Mobility HD3650 512mb till något som till exempel HD48XX 512?

Har nämligen fått för mig att det GÅR att byta på denna dator som jag nu äger http://www.computercity.se/index.aspx?fromPage=AllStoresSE.as...

Tack på förhand!

Edit: Länken verkade inte funka, men datorn är en Asus M51TA-AP004C

Visa signatur

[i7 7700K][Asus STRIX Z-270F][16GB Corsair Vengeance DDR4 3200M][MSI 2080 DUKE][WD 1TB][970 Pro m.2 500G][EVGA 750 G2][27" 1440p 144hz ASUS][Cooler Master HAF932][Win 10][Z-5500]