Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem

Någon skrev att han gjorde "Agathas Song" questen för fetaste magnumen? jag fickk ffs bara en radiokanal! förklara vad jag gjorde för fel.. skulle ljugit att jag inte hade den och slängt den i sjön istället... =(

Bobbleheads ger ju olika + i attribut, ex. den senaste jag hittade gav 10+ energy wpns, medan en annan gav 1+ INT, etc.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Nu har du ju inte hunnit spela lika mycket på din onda karaktär som på din goda, men vilken spelstil tycker du verkar roligast hittills?

Får man mycket mothugg som ond? Måste man kanske vara van vid dessa spel för att klara livhanken när man har en massa folk emot sig och prisjägare som försöker döda en?

Jag funderar på att strunta i karman och leka rövare, men samtidigt är jag inte så duktig på detta och vill inte sluta spela på grund av att jag aldrig kommer vidare om alla försöker förstöra för mig.

Du kommer inte märka nåra större skillnader direkt, baserat på tidigare spelerfarenhet. Det är mest en atmosfärisk förändring. Du får prisjägare efter dig om du är för god också. Då är du också ett problem, fast för andra sidan

En liten skillnad är att om du är ondare så är det lättare att få tag på items genom mord och stöld. Men även ditt boende kan bli avsevärt finare än om du är god

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

klarade nyss spelet och kan inte hålla med alla som säger att slutet suger, jag tyckte det var bra faktiskt! sen kan jag säga att Plasma Rifle lätt är det bästa imo, 45 skada max, 4skott i VATS vilket är nice. annars är Laser Rifle (eller specialen man kan få!) med 6 skott i VATS bäst. satsade mycket på att få så mycket AP poäng som möjligt då jag älskar slowmotion scenerna! lyckades bara hitta 8 bobbleheads menmen..

Teoretiskt så är plasman bäst. Tyvärr så faller den sönder ganska fort och det är nästan omöjligt att få tag på nya för reparationer. Föredrar chinese assault rifle för närstrider (50 skada på max, 3 skott per attack i VAT och hur mycket ammunition som helst att hitta) och scoped magnum

(eller Blackhawk, den unika versionen)

Dold text

, eller eventuellt sniper rifle på lång avstånd.

Permalänk
Medlem

Jag har lirat ca 35 timmar med min gubbe nu och tänkte kolla en sak. Jag har inte min Pipoboy på TAB som vanligt utan har bindat om den till en av knapparna på musen.
Problemet är att det går att öppna Pipboyen med knappen men jag måste stänga ned den med TAB vilket med min layout är en lång väg att färdas för fingrarna.
Har man den på TAB så öppnas den och stängs med samma knapp men bindar man om den så måste man använda båda, någon som har samma problem?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Att lägga energi på melee och unarmed är typ helt bortkastat.

Jag tycker i och för sig att unarmed med powerfist kan vara riktigt effektivt mot till exempel super mutants. Om de har till exempel hunting rifles och man kommer ganska nära kan man bara slå dem i ryggen och undvika att möta dem framifrån genom att gå runt och följa den när den vänder. Det brukar i alla fall fungera bra för mig

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

själv kör jag med

Lincon's repeater eller var den heter som jag hittade i ett av museumen, tror den har en maxskada på 65 om jag minns rätt och man hittar den med full durability

Dold text

Så jag kör både small guns och explosives, har valt alla explosives perks så jag dödar typ allt med en vanlig granat. har inte prövat mina lucnhbox mines ännu men dom ska i teori göra runt 500 skada.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker i och för sig att unarmed med powerfist kan vara riktigt effektivt mot till exempel super mutants. Om de har till exempel hunting rifles och man kommer ganska nära kan man bara slå dem i ryggen och undvika att möta dem framifrån genom att gå runt och följa den när den vänder. Det brukar i alla fall fungera bra för mig

Får inte tag på nog med powerfists och super sledges för att egentligen testa hur effektivt det är. Min universallösning på problemet är att blåsa skallen av dom med chinese assault rifle om jag i alla fall är nära nog för närstrid. Sådana finns lite överallt så det är lätt att reparera upp till max. Jag tycker de flesta fienderna träffas på på mellan eller lång avstånd, och då är det small guns som gäller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
själv kör jag med

Lincon's repeater eller var den heter som jag hittade i ett av museumen, tror den har en maxskada på 65 om jag minns rätt och man hittar den med full durability

Dold text

Så jag kör både small guns och explosives, har valt alla explosives perks så jag dödar typ allt med en vanlig granat. har inte prövat mina lucnhbox mines ännu men dom ska i teori göra runt 500 skada.

Gör inte Lincolns bössa 52 skada på max? Blackhawk gör i kontrast 55. Dock lättare att hitta hunting rifle för reparation än scoped magnum.

Dold text
Permalänk
Medlem

Unika sniper rifle skjuter 3 skott i VATS och tar mer i dmg än vanliga givetvis, grymt fet! lincoln's rifle är bra tills CND blir kass =/ jag hittar Plasma överallt då enclave hänger i sina barrikader överallt typ, plus att chinese/assault rifle skjuter bursts så för 50dmg måste man träffa med alla 3 skott !

men vart hittar man unika magnumen? Agathas song fick jag som sagt bara en radiokanal av =/

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
Unika sniper rifle skjuter 3 skott i VATS och tar mer i dmg än vanliga givetvis, grymt fet! lincoln's rifle är bra tills CND blir kass =/ jag hittar Plasma överallt då enclave hänger i sina barrikader överallt typ, plus att chinese/assault rifle skjuter bursts så för 50dmg måste man träffa med alla 3 skott !

men vart hittar man unika magnumen? Agathas song fick jag som sagt bara en radiokanal av =/

Är du i närstrid så är det inte speciellt svårt att träffa med alla 3 skott, och får du slut på AP i VAT så duger det gott med att hålla in knappen för att ta död på något. Kör du med halvautomatiska vapen som sniper/hunting rifle så går det inte lika bra. Plasma är dessutom ganska jobbigt utanför VAT om fienden rör på sig.

Angående paragraf 2...

Jag tror du måste ge henne "sheet music" också. Det finns minst 2 stycken, bl.a. på samma ställe du hittar fiolen, men jag tror att en kopia räcker gott. Se för guds skull till att inte tacka nej till belöningen heller.

Dold text
Permalänk
Snusfri

Beroendeframkallande spel kan man säga
Har dock inte kommit så långt ännu (Fixat till sändningen åt radion med disken i monumentet).

Kör med mitt favoritvapen Alien Blaster (84 i skada), riktigt kul när man dödar nån med det

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Men för sjutton ='( Klarade nyss spelet och trodde att man fick springa runt efteråt som i Oblivion.. det är ju sjukt dåligt att man inte kan det! Vafan!!! Det var ju DET som var så underbart med Oblivion (JA fallout 3 är inte oblivion men ändå ...).
Ärligt talat, jag sprang runt och mördade allt o alla med ett vanligt plasma rifle o tesla armor som inte ens var repaired till max, var sjutton finns liksom alien vapen och .. det känns som om spelet tog slut för snabbt?! Speciellt efter att man pratade med Eden.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Haha, är i rivetcity nu och

där finns det ju en brud som har varit slav och nån snubbe som heter "sister" som ska vara en slavhandlare eller något.. iaf så ville jag hjälpa slaven så jag gav henne 25caps till en pistol så hon kunde lösa det själv.

Efter det gick jag efter henna för att se om man kunde se henne skjuta "sister", så vi kom ner till markethall eller vad det heter och där sätter hon sig o käkar, jag väntar.. sedan reser hon sig och går fram mot mig och säger typ "leave me alone", så jag sticker, då sticker hon efter mig.. håller på så ett tag.. sen kommer det någon security-tjej med combatshotgun och säger typ "there he is" och öppnar eld mot mig.
Jag drar då fram min Combatshotgun, skjuter henne i huvudet och plöjer sedan igenom markethall och dödar nästan alla där inne för att sedan sprängas i luften av någon som skjuter iväg en mini-nuke ^^

Någon bugg eller vad fan var det som hände?
Har inte gjort något elakt/stulit eller något i river city. ^^

Var det för att jag gav henne pengar till en pistol eller?

Dold text
Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Ja de känns som dom kunde lägga ner mer tid på att göra spelet längre. Det kan inte vara mågna procent av alla ställen man besöker ifall man bara kör main questen.

Har inte använt något fusk men bara att veta om att det finns koder att skriva in för att få alla saker och låsa upp dörrar förstör lite av känslan med att gå runt och leta efter ovanliga vapen och andra saker.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Medlem

Hjälp! mina quest har tagit slut vet inte vad jag ska göra, vill inte avsluta main questet^^

Har gjort allt i dc,megatown,rivert city, aferu (eller va de heter) osv. Har inte varit så mycket i toppen av spelet men har sprungit där någon timme nu utan att hitta alltför mycket. Någon som vet vart de finns quest? är snart 17

Dold text
Visa signatur

pff

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurKAz
Hjälp! mina quest har tagit slut vet inte vad jag ska göra, vill inte avsluta main questet^^

Har gjort allt i dc,megatown,rivert city, aferu (eller va de heter) osv. Har inte varit så mycket i toppen av spelet men har sprungit där någon timme nu utan att hitta alltför mycket. Någon som vet vart de finns quest? är snart 17

Dold text

Sidequests kommer ju inte fram av sig själva, ibland måste du prata med "named" karatärer lite på måfå för att få quests.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas

där finns det ju en brud som har varit slav och nån snubbe som heter "sister" som ska vara en slavhandlare eller något.. iaf så ville jag hjälpa slaven så jag gav henne 25caps till en pistol så hon kunde lösa det själv.

Efter det gick jag efter henna för att se om man kunde se henne skjuta "sister", så vi kom ner till markethall eller vad det heter och där sätter hon sig o käkar, jag väntar.. sedan reser hon sig och går fram mot mig och säger typ "leave me alone", så jag sticker, då sticker hon efter mig.. håller på så ett tag.. sen kommer det någon security-tjej med combatshotgun och säger typ "there he is" och öppnar eld mot mig.
Jag drar då fram min Combatshotgun, skjuter henne i huvudet och plöjer sedan igenom markethall och dödar nästan alla där inne för att sedan sprängas i luften av någon som skjuter iväg en mini-nuke ^^

Dold text

Tror inte det. Har på flera ställen fått se "X is now hostile towards you" utan någon uppenbar anledning (såvida nu inte att fridfullt pasera inom synhåll för staden är en anledning).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Sidequests kommer ju inte fram av sig själva, ibland måste du prata med "named" karatärer lite på måfå för att få quests.

va? trodde man kunde stå stilla och få allt tills sig.

Nä men så klart jag snackar med folk.

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas

Dold text

Har just gjort det samma fast jag gick på uppdrag efter jag get henne pengar!

Nån som är i vault 112?

vilken ordning ska man trycka på nuke colanoch tillbringaren och tomten och stenblocket och radion? har testat cola,stenblock,tillbringare,tomte och radio! är det nåt jag missat?

Dold text
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Har just gjort det samma fast jag gick på uppdrag efter jag get henne pengar!

Nån som är i vault 112?

vilken ordning ska man trycka på nuke colanoch tillbringaren och tomten och stenblocket och radion? har testat cola,stenblock,tillbringare,tomte och radio! är det nåt jag missat?

Dold text

Du måste använda dom flera gånger. T.ex Cola, sten, cola, tomte osv.

Dold text
Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca

Du måste använda dom flera gånger. T.ex Cola, sten, cola, tomte osv.

Dold text

viss ordning eller`?`jag lyckas inte!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Lyssna på vad de som är utanför visslar för melodi.

Dold text
Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern

Lyssna på vad de som är utanför visslar för melodi.

Dold text

Hehe, så gjorde inte jag, jag lyckades få fram det ändå

Permalänk

Jag sitter som fastklistrad framför detta spel!

Jag försöker att gå ut på lagom långa upptäcktsfärder mellan uppdragen för att inte spelet ska ta slut så snabbt, det har jag däremot ingenting alls emot då jag älskar att springa omkring ovetandes om vad man kan hitta.

Just nu stjäl jag cirka 90% av allt jag kan stjäla, onödigt att starta bråk om någon står och kollar på eller om ägaren är en söt flicka.

Om någon fuling hoppar på mig för att jag stjäl så hämnas jag genom att skjuta ihjäl alla hans vänner och springer sedan därifrån.

Hihi

Permalänk

Tjoo alla!

Det är så att jag ville testa detta spelet och har några frågor. Måste man ha spelat andra spel (första och andra) innan man spelar detta?

Vilket annat spel liknar detta spel?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Tjoo alla!

Det är så att jag ville testa detta spelet och har några frågor. Måste man ha spelat andra spel (första och andra) innan man spelar detta?

Vilket annat spel liknar detta spel?

Nope, du måste inte ha spelat dom andra innan, även om det kan vara att föredra.

Kan vara svårt att veta att kapsyler är valutan, t ex

Annat spel som liknar? Hm...bra fråga :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nope, du måste inte ha spelat dom andra innan, även om det kan vara att föredra.

Kan vara svårt att veta att kapsyler är valutan, t ex

Annat spel som liknar? Hm...bra fråga :S

Ska kolla upp andra spelen om jag gillar detta

Är det ett vanligt fps spel som tex Crysis eller är det som Stalker? "ungefär".

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ska kolla upp andra spelen om jag gillar detta

Är det ett vanligt fps spel som tex Crysis eller är det som Stalker? "ungefär".

Mittemellan skulle väl jag säga isf...
Men tycker inte det går att jämföra direkt.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite besviken på perken Lady killer som gör det möjligt att få in nya dialoger, har bara fått dessa dialoger på en person i hela spelet, trodde man skulle kunna ta en sväng om för att pressa ut folk på information eller liknande, men inte.

har dock bara kommit till rivet city så det kanske finns möjlighet för kommande skeden.

hittade receptet till nuke grenades så nu ska det byggas! inte för att jag behöver starkare sprängmedel men kul ändå!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Är också lite intresserad av spelet, speciellt efter jag hört att det är hyfsat likt Oblivion. Stämmer det? I så fall, i vilka avseenden? Levlar man och så, eller handlar det mest om motor och storlek på världen?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
Är också lite intresserad av spelet, speciellt efter jag hört att det är hyfsat likt Oblivion. Stämmer det? I så fall, i vilka avseenden? Levlar man och så, eller handlar det mest om motor och storlek på världen?

Det har inte många likheter med Oblivion, nej.