Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Antar att du syftar på Fire Warrior-antsen? Slösade själv upp all min ammo när jag stötte på dom ^^

Man plockar dem ganska snabbt med sniper-rifle och headshots från VATS.

Sedan att det inte finns någon ammunition i hela jävla spelet är lite irriterande

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Man plockar dem ganska snabbt med sniper-rifle och headshots från VATS.

Sedan att det inte finns någon ammunition i hela jävla spelet är lite irriterande

Finns ju ammo-lådar överallt typ Åtmistonde i lab/tunnelbana/byggnader mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Svårighetsgrad?
Fler skott går ju åt ju svårare man kör. Kan vara så att det droppas mindre också.

Jo jag kör på normal det kan ju finnas mer ammo då kanske. Men går man igenom 80% av alla utrymmen som kan innehålla saker och dödar allt man ser som tittar snett på en och lootar dem så borde man få tag på gott om ammunition.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Kom på att jag varvade spelet utan att ha fått sniper en enda gång ^^ (level 13)

Permalänk
Snusfri

Installerade spelet igår och har spelat lite, funkar förvånansvärt bra med mitt 8500gt kort.

Inte hunnit så långt ännu, ska leta efter nån pojkes fader.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Var kan man hitta snipergiväret? (En favorit i andra spel.)

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Det finns en kille i minefield som har ett, t.ex.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Sötast

Bara jag som inte kan låta bli att plocka skrot hela tiden? Kan inte sluta.... Fasttravel till megaton var 10e minut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Det finns en kille i minefield som har ett, t.ex.

Det låter som att man få typ "ta" det ifrån den killen då, eller? Eller döda han först innan man får giväret....för inget är gratis

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller döda han först

Du menar att det fanns ett annat alternativ??

Permalänk
Medlem

Hur många kör utan fast travel då?
lärde mig från oblivion, så har alldrig använt det i fallout.
Betydligt roligare så, även om de kan va ganska påfrästande ibland.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Du menar att det fanns ett annat alternativ??

Nja, man kanske kan stjäla det, hehe

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om det finns nån karta ute än över hela världen som det fanns till stalker?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
Hur många kör utan fast travel då?
lärde mig från oblivion, så har alldrig använt det i fallout.
Betydligt roligare så, även om de kan va ganska påfrästande ibland.

Till en viss del kör jag med Fasttravel.

T.ex hämta 1 item från megaton till Rivet city är inget jag springer för, då hade jag spenderat 19 av de 20 timmarna jag spelat med att just göra det

Men om jag ska utforska något så tar jag oftast ifrån där jag står.

Permalänk
Medlem

Älskar detta spel, gillar verkligen miljön.. är i megaton och kollar runt lite.. har även kollat lite runt omkring men fick spelet idag så har inte kommit så långt.

Vad ska man göra för att kunna defusa atom bomben i megaton?
Jag har gått med på att Defusa den mot betalning.. men vad exakt måste jag göra?

Btw, efter att ha snackat med MR.Burke om att spränga megaton sköt jag han i ren ilska xD
Borde jag ångra det? ^^

Dold text
Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Älskar detta spel, gillar verkligen miljön.. är i megaton och kollar runt lite.. har även kollat lite runt omkring men fick spelet idag så har inte kommit så långt.

Vad ska man göra för att kunna defusa atom bomben i megaton?
Jag har gått med på att Defusa den mot betalning.. men vad exakt måste jag göra?

Btw, efter att ha snackat med MR.Burke om att spränga megaton sköt jag han i ren ilska xD
Borde jag ångra det? ^^

Dold text

Det enda du behöver göra är att se till att ha tillräckligt med i explosives (ojmr) för att kunna desarmera bomben. Hur mycket ser du om du går fram till bomben och "använder" den.

Du kan istället skvallra till sheriffen och därefter skjuta mr burke. Man kan nog få något mer karma för det, t.ex.

Dold text
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Fattar inte vem som kom på att "Caps" skulle utgöra någon slags valuta... I en värld där det ligger metallskrot precis överallt borde det vara sjukt lätt för en händig person att göra extremt många kapsyler för i princip ingen kostnad alls. Det vore mycket vettigare om t.ex. ammunition eller annat sällsynt vore valuta.

Annars var det väl ett lite halvkul spel, når inte alls upp till nivåer som de gamla spelen tycker jag dock. Stridssystemet känns väldigt kompromissat och pip-boyen känns inte speciellt rolig att pyssla med. Att npc'er springer runt en massa så att man inte vet var de är upplevde jag som extremt störande. Dialogen var också oftast väldigt stolpig.

Antalet skills och hur de fungera är jag inte något stort fan av, man sätter ut en massa på t.ex. Energy Weapons men man har ingen aning om hur eller när man kan tänkas få ett sådant vapen. Känns sådär.

Jag upplever det som att spelet inte riktigt kan bestämma sig för vad det är, är det ett FPS med RPG-inslag, eller ett RPG med FPS-inslag? Vissa kanske gillar denna eklektiska stil men den faller inte undertecknad i smaken.

Voice-actingen känns för det mesta rätt ok men jag kommer hela tiden på mig själv med att avbryta de stackats npc'erna. De borde öka tempot på tugget eller hålla käften! Skulle hellre se längre och vettigare dialog framför att allt ska talas så fint. Tacka vet jag "Planescape Torment" där man fick läsa på skärmen tills ögonen blödde. Ahh, those where the days...

Sen att jag tröttnade på skrot efter 5 minuter kanske jag inte ska börja orera om. De flesta spel lider av denna enorma enformighet nuförtiden. Quake4, Crysis, Prey etc. Tror det är mycket pga detta som jag kom att älska No One Lives Forever spelen (1an dubbelt så bra som 2an dock), här var det stor variation med miljöer som Marocko, kontorskomplex, fjällstugor och Tyska slott. I Fallout är det ... skrot. Yay!

Ett dugligt spel som inte lever upp till vare sig hype eller ens mina egna förväntningar (som alltid är högt ställda). 3/5 anarkizter.

Hej.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Fattar inte vem som kom på att "Caps" skulle utgöra någon slags valuta... I en värld där det ligger metallskrot precis överallt borde det vara sjukt lätt för en händig person att göra extremt många kapsyler för i princip ingen kostnad alls. Det vore mycket vettigare om t.ex. ammunition eller annat sällsynt vore valuta.

Heh. Det var såna caps i ettan också. Inte i tvåan dock.

Permalänk

Script extender på gång (gör det möjligt fiffla med det mesta i spelet)

http://nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=46159
http://fose.silverlock.org/

Blir det samma trevliga livliga moddcommunity som Oblivion har ser framtiden onekligen ljus(are) ut för Fallout 3

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Sötast
Citat:

Annars var det väl ett lite halvkul spel, når inte alls upp till nivåer som de gamla spelen tycker jag dock. Stridssystemet känns väldigt kompromissat och pip-boyen känns inte speciellt rolig att pyssla med. Att npc'er springer runt en massa så att man inte vet var de är upplevde jag som extremt störande. Dialogen var också oftast väldigt stolpig.

Antalet skills och hur de fungera är jag inte något stort fan av, man sätter ut en massa på t.ex. Energy Weapons men man har ingen aning om hur eller när man kan tänkas få ett sådant vapen. Känns sådär.

Jag upplever det som att spelet inte riktigt kan bestämma sig för vad det är, är det ett FPS med RPG-inslag, eller ett RPG med FPS-inslag? Vissa kanske gillar denna eklektiska stil men den faller inte undertecknad i smaken.

Voice-actingen känns för det mesta rätt ok men jag kommer hela tiden på mig själv med att avbryta de stackats npc'erna. De borde öka tempot på tugget eller hålla käften! Skulle hellre se längre och vettigare dialog framför att allt ska talas så fint. Tacka vet jag "Planescape Torment" där man fick läsa på skärmen tills ögonen blödde. Ahh, those where the days...

Sen att jag tröttnade på skrot efter 5 minuter kanske jag inte ska börja orera om. De flesta spel lider av denna enorma enformighet nuförtiden. Quake4, Crysis, Prey etc. Tror det är mycket pga detta som jag kom att älska No One Lives Forever spelen (1an dubbelt så bra som 2an dock), här var det stor variation med miljöer som Marocko, kontorskomplex, fjällstugor och Tyska slott. I Fallout är det ... skrot. Yay!

Ett dugligt spel som inte lever upp till vare sig hype eller ens mina egna förväntningar (som alltid är högt ställda). 3/5 anarkizter.

Hej.

Jag lovat att köpa dig all metall i världen IRL - Om du skapar en hemmagjord kapsyl som ser ut och känns som en helt vanlig kapsyl Berätta gärna hur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag lovat att köpa dig all metall i världen IRL - Om du skapar en hemmagjord kapsyl som ser ut och känns som en helt vanlig kapsyl Berätta gärna hur

Sen har jag för mig att det endast är Nukacola caps de använder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Får jag outsourca till Bangladesh?

Om det är så att bara Nukacola-kapsyler används så är det kanske ännu sämre, då kan man ta andra kapsyler och bara måla på Nucacola på dem!

Det här med kapsylerna var menat mer som ett skämt, häng inte upp dig på det!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Får jag outsourca till Bangladesh?

Om det är så att bara Nukacola-kapsyler används så är det kanske ännu sämre, då kan man ta andra kapsyler och bara måla på Nucacola på dem!

Det här med kapsylerna var menat mer som ett skämt, häng inte upp dig på det!

Tycker det är lite ironiskt att dom använder kapsyler som valuta!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Sötast

Bästa är ju absolut att man tjänar pengar på att dricka cola haha

Permalänk
Medlem

Kan man se hur mycket carma man har totalt? Har inte riktigt fattat mig på det.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Till en viss del kör jag med Fasttravel.

T.ex hämta 1 item från megaton till Rivet city är inget jag springer för, då hade jag spenderat 19 av de 20 timmarna jag spelat med att just göra det

Men om jag ska utforska något så tar jag oftast ifrån där jag står.

Hade du sprungit överallt i spelet hade du spelat BRA mkt mer än 20h
Satt själv runt 30h och ångrade vissa val jag gjort väldigt mkt...så nu skall det spelas om och verkligen UTFORSKA kartan och göra så många sidequests som jag bara kan innan jag går in på mainquesterna
Tror jag kommer att få MÅNGA MÅNGA fler timmar framförmig nu.

Permalänk

Har spelat massa timmar nu och e lvl 5 och har inte tagit main questen bortom Megaton. Spelet är ju upplagt för att man ska springa runt i ödemarken och bara överleva.

Permalänk
Sötast

Angående Mainquest: Bra att veta om man hellre gör sidoquester först.
Det kan anses som spoiler så jag taggar det som det, men jag själv hade varit glad om jag hade vetat det först.

Mainquesten börjar ju med att man ska ta sig till en radiostation för att söka efter sin pappa, jag gjorde dock inte det utan gjorde sidequests, när jag hamnade i Rivet City så uppdaterades min mainquest. Då man tydligen skulle dit senare på i Mainquesten EDIT: Specifikt DR.LI kommer att uppdatera din mainquest!

Dold text

Så det kan vara något man vill undvika om man inte vill spela Mainquesten "just nu"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode

Det enda du behöver göra är att se till att ha tillräckligt med i explosives (ojmr) för att kunna desarmera bomben. Hur mycket ser du om du går fram till bomben och "använder" den.

Du kan istället skvallra till sheriffen och därefter skjuta mr burke. Man kan nog få något mer karma för det, t.ex.

Dold text

Eller så tröttnar man på alla jobbiga typer samt att det är drygt att hitta runt bland alla balkonger etc och spränger hela skiten i luften

Dold text